Grand Marquis 98

Mercury
Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

Witam zaczne od tego, że mam troche kłopotów z autem i jeżeli ktoś jest mi w stanie pomóc chociaż troche bede wdzięczny.
Opisze problemy krok po kroku:
1. Cieknie mi z nagrzewnicy i 2 dzień już siedzy przy aucie drapiąc się po głowie jak się tam dostać (może ma ktoś jakiś patent na wyciągniecie tego ustrojstwa) akutalnie jestem na takim levelu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

2. Nie dochodzi mi napięcie do 5 cylindra (cewki) i aktualnie mam V7 dlatego też nie jeżdze poki tego nie rozgryzę. Nie mogę sie doszukać modułu zapłonu on sie jakos nazywa P... coś tam ale nie wiem gdzie jest i nie wiem czy to jego wina może czegoś innego.
3. Przy pewnych obrotach nie wiem jakich bo nie mam obrotomierza zawieszają sie obroty i zostaja, czyli jak np jade sobie 80 na overdrivie coś sobie piszczy odpuszczam gaz i nie wysprzegla tylko dalej ciągnie tak jak by sie gaz zacinał albo przepustnica, na parkingu jest to samo, czyli może silnik krokowy.
4. Po odpaleniu auta nie ma ładowania dopiero jest jak sie silnik nagrzeje i tu juz też sie drapie po głowie od dłuższego czasu i kilku mechaników też sie drapało.
5 nie włącza sie 1-wszy bieg wiatraków 2-gi działa prawidłowo.
Mieszkam we Wrocławiu i jeżeli jest ktoś kto może mi pomóc będę wdzięczny. Co najgorsze wszytsko sie posypało nagle w zime chociaż stoi w garażu :(

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: GAZDA »

o fuck, no to sporo kłopotów.
chyba z wiatrakiem najmniejszy kłopot hehe
dużo ci sie leje z nagrzewnicy? mi też tam ubywa w taurusie, ale tak mało że sie tym nie przejmowałem nigdy...

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

dużo nie cieknie ale bardziej denerwuje mnie wskaznik płynu który piszczy co chwile ze gdzies jest wyciek i dywanik jest mokry wiec trzeba to zrobic

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Jestes pewien ze cieknie z nagrzewnicy? W tych autach jest problem ze cieknie na uszczelce na grodzi miedzy silnikiem a przedzialem pasazerskim. Jezeli tam cieknie to dam ci pelna instrukcje jak to naprawic. Jezeli musisz sie dostac do nagrzewnicy to tez nie ma problemu, poszukam ci jak to sie wyciaga (mam serwisowke forda). Daj mi tylko znac czego szukac.
Jezeli nie pali ci jeden gar to albo cewka, albo swieca, albo wtrysk albo modul sterujacy praca cewek. Jezeli masz COP (coil on plug-cewka na swiecy) a chyba masz to podmien cewki z gara ktory pali, jak nadal nic podmien swiece, jak nadal nic to nie wiem...
Zeskanuj bledy skanerem. Kup sobie najlepiej czytnik kodow np ELM327, ja taki mam. OGROMNIE ulatwia diagnozowanie problemow z autem. Skaner po podpieciu pod laptopa pokaze ci takze obroty silnika, parametry sensorow wiec powinienes dojsc do tego co powoduje ze obroty sie blokuja (moze czujnik polozenia walu?).
Jak nie chcesz kupowac czytnika bledow, podjedz do serwisu ktory uzywa skanerow i nie boi sie diagnozowac wg kodow. Po co szukac po omacku i wydawac kase.
Ladowanie, nie wiem ale tu by trzeba pomierzyc napiecia (masz wskaznik ladowania na desce rozdzielczej?)
Wiatrak tez ci sprawdze co i jak.
nie wiem jak u ciebie z angielskim ale do naszych aut polecam dwie strony:
forum www.crownvic.net
oraz www.p71interceptor.com
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

powiem tak dlatego napisałem ze szukam modułu zapłonowego bo sprawdziłem juz wszytsko i nie ma napiecia na kablu dochodzącym do cewki, tylko nie wiem gdzie ten moduł jest. a co do tej nagrzewnicy to może faktycznie masz racje ze cieknie gdzies na połaczeniu ale jak to cholerstwo wyciagnać to nie wiem napewno nie cieknie od strony silnika tylko od wewnątrz bo mam mokro w srodku.
Z angielskiem spoko dlatego zabrałem sie za wyciaganie deski ze strona P7 interceptor ale prawde mowiac srednio oposane to jest. jak byś miał jakies schematy z ksiażki i mogł byś mi przesłac skany albo zdjecia było by super a i z tym wiatrakiem tez jak mozna :D

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Jak leci ci do srodka i masz mokra wykladzine pod nogami pasazera z przodu szukaj tego:
http://www.supermotors.net/registry/media/289736_1

To znany problem, woda sciekajaca po grodzi po stronie silnika dostaje sie do srodka przez uszczelnienie. Wystarczy troche silikonu.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Modul PCM sterujacy praktycznie cala elektryka silnika jest wewnatrz auta. Zrobie ci jutro fote.
Z wiatrakiem to nie wiem... Jestes pewien ze ma dwie predkosci?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Zeby wyjac nagrzewnice trzeba rozbebeszyc cala deche rozdzielcza, co juz zrobiles :D Nadal jednak upewnij sie ze to nie cieknie w miejscu o ktorym wspominalem powyzej.
Aby zdemontowac nagrzewnice musisz zdjac plenum chamber - cokolwiek to jest... komora powietrza naporowego - tak podaje nasz slownik... :?

Lokazlizacja PCM:
Obrazek
Odkrecasz sruby pod maska ale kompa demontujesz od wewnatrz, gdzies pod deska rozdzielcza nad pedalami ;)
http://www.crownvic.net/tech/chip_install.html

Ja bym jednak tego nie ruszal. Jezeli to PCM jest odpowiedzialny za misfire na jednym garze to tam nie ma co naprawiac, trza wymienic caly element albo programowac ale tego w PL nikt ci nie zrobi (Gazda walczyl z kompem w Taurusie). Moim zdaniem jak nie masz napiecia na kablu to musi gdzies byc uszkodzony...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Grand Marquis 98

Post autor: KARLone »

jak to sprawdziłeś, że nie ma napięcia? podpinałeś żaróweczkę? Napięcie dochodzi tylko na krótką chwilę, nie ma go tam cały czas. Sprawdź przy pomocy małej żaróweczki albo podmień cewkę z innego cylindra i sprawdź czy iskra się pojawi.

nagrzewnica - płyn chłodniczy ma specyficzny zapach, jak to co masz na dywaniku nie pachnie to raczej tylko zwykła woda się dostaje. To wszystko będzie prawdą jeśli w układzie masz prawdziwy płyn chłodzący a nie wodę destylowaną.

ładowanie - trzeba sprawdzić napięcie ładowania, jak jest za niskie (prawidłowe 13 - 14,5 V) to alternator się nie wzbudzi i nie ma ładowania. sprawa dla wykwalifikowanego elektryka. Trzeba by się dowiedzieć, w jaki sposób w tych autach jest realizowana regulacja napięcia?

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

jak już pisałem, nie ma napiecia na kablu sprawdzałem i miernikiem i tymi zaróweczkami co sie wpina, ale musze jeszcze sprawdzic bo po tym jak mi sie zagotował i zrobił mi gejzer samochód to czyściłem wszystkie styki ten moduł tez czyściłem może jakoś zle go wpiełem ale wątpie w to. W układzie jest płyn który cieknie nie wiem skąd ale wychodzi na to, że z nagrzewnicy bo skąd by miało cieknąc i jest to napewno płyn. Jak by sobie tam lekko ciekło to bym to zostawił ale, że piszczy co chwile ten cholerny dzwięk i wskazuje mi na desce płyn, a z silnika nic nie cieknie to musi byc coś z tą nagrzewnicą. Wspomne tylko, że dzwięk mnie doporwadza do szału ten typowy pikacz.
Napięcie na alternatorze jest prawidłowe przy rozruchu a dalej nie ładuje.

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

Wielkie dzięki za zdjęcia bo chociąz już wiem gdzie to jest. Może uda mi się za życzliwościa hodika przełożyc ten moduj z jego licolna. Coś bym już wiedział :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Oj z przekladaniem modulow bym uwazal. One zazwyczaj sa dedykowane do konkretnej serii/modelu/grupy identyfikowalne po specjalnym numerze. Lincoln i Mercury to jednak inne marki z innym wyposazeniem (TC ma np air suspension, nie jestem pewien czy tym steruje PCM ale jezeli tak to juz sa roznice w oprogramowaniu)... Jak mu skasujesz kompa bedziesz musial odkupic :D

Na rockauto masz ostrzezenie:
Please check notes in each part listing to ensure the Engine Control Module (ECM Computer) is correct for your 1998 MERCURY GRAND MARQUIS with a 4.6L 281 SOHC engine. A-1 CARDONE & STANDARD MOTOR PRODUCTS are competing brands, and each brand's Engine Control Module (ECM Computer) may be interchangeable. Special restrictions like "California only" or "with sport package" may indicate a Engine Control Module (ECM Computer) fits only certain 1998 MERCURY GRAND MARQUIS models.

Clicking a "More Info" link will display a picture and/or other details about that Engine Control Module (ECM Computer) in a separate window (you may need to turn off your pop-up-blocking software for this to work).

After choosing a Engine Control Module (ECM Computer), click the "Add Part" button. Shipping costs will be shown on the Shopping Cart page. You may use your browser's Back button, or click on "Find More Parts", to find more Electrical parts, other MERCURY GRAND MARQUIS parts, or parts for a different vehicle. Please try our Interactive Catalog (click red Start button above) for faster searching. Both catalogs use the same shopping cart, so any auto parts you've already chosen for your 1998 MERCURY will not be lost if you switch.
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,2896

Teraz widze ze jest jeszcze w twoim roczniku Ignition Control module:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,7172

W moim tego nie ma, pewnie dlatego u mnie to sie nazywa PCM gdzie ECM i ICM sa zintegrowane...

Jak widac w opisie na rockauto do ICM stosuje sie te sama zasade kompatybilnosci co do ECM wiec trzeba z tym uwazac.

Jezeli ci sie zagotowalo nie masz uszkodzonego kolektora ssacego? On lubi cieknac bo jest plastykowy (mial to Karlone i hodik), wtedy czesto zalewa swiece...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Grand Marquis 98

Post autor: hodik »

Siemanko !:)
Dzięki Radku za ostrzeżenie przed Modułem - Nie chciał bym żeby wyszło tak, że Lincoln umrze kosztem Mercurego :)
Ja posiadam ELM 327 - i mogę podłączyć auto Marka bez problemu i sprawdzić co go tam boli.

Kolektory lubią pękać w naszych samochodach i niestety trzeba się z tym pogodzić ( dlatego, nie wszystkie nowe, są już wzmocnione i po części metalowe ) Do nagrzewnicy nigdy się nie dobierałem, i wiem, że nie chciał bym tego robić.... Ciekawy jestem, tylko czy parowały szyby i czy były jakieś inne objawy oprócz intensywnego pocenia się.

Marku, musimy się jakoś dogadać i spotkać - Myślę, że przełożenie alternatora, nie jest niebezpieczne :D:D:D:D
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Grand Marquis 98

Post autor: marek_rd »

alternator i krokowy napewno nie ale z tym pcm to dopada fatycznie ! Poszukam w kolektorze jeszcze poki co, musiałem już raz kleić ten kosztyk od termostatu bo pękł sobie ale nic tam nie cieknie. Kurde najchetniej oddał bym samochód gdzieś żeby mi to ogarneli ale jakoś nie wierzę w możliwości polskich mechaników :P z tego co sprawdzałem sobie mam wyposażenie takie same jak lincoln łacznie z ajir suspenszyn :P Lincoln ma dodatkowo !!!!!! zegarek cartiera !!! hehehe
Nie ukrywam, że mam załamke w chwili obecnej z autem :sad:

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Grand Marquis 98

Post autor: RadAg! »

Ja bym ci go bardzo chetnie ogarnal :D
Co mozesz zrobic to zeskanuj bledy i wtedy bedzie ci o woele latwiej. Generalnie te auta sa proste jak drut :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ