1995 Mercury Grand Marquis

Mercury

Topic author
pawel_java
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:45
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: pawel_java »

Chciałbym zacząć od przywitania się z wszystkimi i tak jak już wcześniej pisałem wrzucenia paru fotek wraz z opisem swojego pierwszego Amerykanina. Otóż autko to MGM z 95 roku w wersji LS ( cokolwiek to znaczy, niestety nie udało mi się jeszcze znaleźć spisu opcji dla tej wersji ). Samochód zakupiłem w Listopadzie i musiałem po niego pojechać na przedmieścia Warszawy. Obecny przebieg to 158 tys km. Niestety nie uzyskałem zbyt konkretnych informacji na temat jego przeszłości serwisowej więc wykonałem kompletny serwis tj. wymiana oleju w silniku i skrzyni, filtra powietrza, paliwa. Oczywiście auto zostało przygotowane do zimy i wykonana została kompletna konserwacja, do tego w piątek wpadły sportowe tłumiki. Oryginalny układ wydechowy jest strasznie cichy i nawet po jego modyfikacji V8 jest tylko lekko słyszalne, wyczytałem na zagranicznych forach że usunięcie końcowych rezonatorów powinno pomóc, być może ktoś z was ma doświadczenie w tym temacie, ustrojstwo to obrazuje ostatnie foto. Felgi zostały odnowione i pomalowane na czarno a chińskie kołpaki poszły do wyrzucenia, na ich miejsce szukam chromowanych dekli z CVPI więc jakby ktoś się chciał pozbyć chętnie odkupię :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: RadAg! »

Piękne auto :)
Bardzo ładnie utrzymany egzemplarza, przynajmniej tak wygląda na zdjęciach. Warsztat też niczego sobie ;)

Z ciekawości zapytam, jaki filtr oleju BOSCHa pasuje do tych silników, bo widzę taki na zdjęciach?

LS to jak dobrze pamiętam, w Mercurym lepsza wersja wyposażeniowa, podstawowa to GS. Tak czy siak w obrębie tej samej wersji było jeszcze mnóstwo opcji. Spróbuj odnaleźć naklejkę na drzwiach kierowcy, jest tam nr VIN i dodatkowe informacje o wyposażeniu w postaci kodów, które można rozszyfrować na internecie.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
pawel_java
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:45
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: pawel_java »

filtr to bosch p3333 wymienny z motorcraftowym fl 820... jeżeli chodzi o stan blacharki to przy konserwacji wyszło parę kwiatków ale udało się to zrobić za jednym razem i znajomy zrobił wstawki w skorodowanych miejscach, natomiast ze spraw mechanicznych trzeba było zregenerować chłodnicę oraz wymienić przewód zasilający ze wspomagania który został wykonany na zamówienie ( notabene końcówki pasują z przewodów do koparek caterpillara ). Warsztat to laboratorium Instytutu Techniki Cieplnej Politechniki Śląskiej w Gliwicach gdzie mam okazje prowadzić zajęcia z diagnostyki samochodów, w tym wypadku Merc jest wykorzystywany jako pomoc dydaktyczna co ułatwia mi skupić uwagę studentów :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: RadAg! »

No pięknie, czyli jesteś wykształcony w kierunku mechaniki pojazdowej? Na pewno więc doceniasz prostotę rozwiązań w platformie Panther ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


kecaj73

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: kecaj73 »

Witaj
pamiętam autko z ogłoszeń
fajnie się prezentuje i wygląda na zadbane
bezawaryjności :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: lincoln1998 »

Mercury niczym cudeńko,bardzo ładny i zadbany :)

Takiego warsztatu tylko pozazdrościć :)

Pozdrawiam
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71


Topic author
pawel_java
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:45
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: pawel_java »

Dziękuję za miłe słowa... doceniam doceniam, a samochód jest nie tyle prosty co dobrze przemyślany. Problem z nowymi samochodami (szczególnie europejskimi) jest taki, że robią je komputerowcy układający odpowiednie bloczki w wolne miejsca. Lecz o tym lepiej będzie porozmawiać na jakimś zlocie bo tutaj zrobi się potężny off-topic. Niesamowite jest podejście do tematu w przypadku tego samochodu, widoczne jest od razu, że był zrobiony tak aby nie zarabiać na serwisie tylko na samej jego sprzedaży. Chociażby możliwość spuszczenia oleju z konwertera jest świetnym udogodnieniem ze strony projektantów tego autka.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: RadAg! »

Haha, korek spustowy na konwerterze niestety zniknął w 2001 roku. Także w przypadku crown vic czy MGM w pewnym momencie produkcji do głosu doszli ekonomiści. Często słychać opinię ze jesli chodzi o wykonanie to police interceptory z lat 98-00 są najlepsze. Mercury to inna bajka, wiadomo ze byl starranniej składany ale pewne cięcia też sie pewnie w czasie produkcji pojawiały. Za słabo jednak znam grand marquisa aby podać coś konkretnego
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: KARLone »

Hej Paweł, nareszcie można przyjrzeć się autu :) Im będziesz dłużej jeździć tym bardziej będziesz doceniać rozwiązania w tych modelach. Ja np. bardzo sobie cenię zawieszenie, komfortowe i świetnie trzyma się w zakrętach.
Ile płaciłeś za konserwację podwozia i gdzie to robiłeś. Ile za renowację felg? U mnie też szykuje się naprawa blacharki, koła stalowe też mam zamiar oddać do renowacji na wiosnę ale jeszcze się nie orientowałem ile to może kosztować.
Mój w poniedziałek ma iść na warsztat celem wymiany przednich wahaczy. Problem w tym, że nikt nigdy nie odkręcał wahaczy tym aucie, po oględzinach stwierdzono, że wymiana będzie ciężka ale do zrobienia.

Paweł, jeździsz codziennie tym do Gliwic?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: RadAg! »

Karol zdjąć wahacze to pikuś, tylko trzeba scisnąć sprężynę a tutaj już nie każdy warsztat posiada odpowiednie ściskacze (nie wiem czy to prawidłowa nazwa). O ile z tyłu za pomocą dwóch podnośników pożna zdemontować sprężyny, o tyle z przodu taka operacja jest b. niebezpieczna. Najlepiej uderzać do serwisów które serwisują duże vany lub pojazdy ciężarowe bo tak będą mieli odpowiednie kompresory sprężyn, w normalnych warsztatach mają zazwyczaj tylko takie zewnętrzne, do mcphersonów, a do naszych aut potrzeba takich wewnętrznych
Obrazek
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
pawel_java
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:45
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: pawel_java »

Podobne rozwiązanie jest min. w Mercedesach więc większość warsztatów powinna mieć takie ściągacze, ale faktycznie można mechaników uczulić na możliwość wystąpienia problemów w tym temacie. Konserwację robiłem u znajomego, same materiały to ok 240 zł (12 puszek boll'a) robocizna to ok 200 zł. Felgi to również ok 200 zł za materiały (5 warstw lakieru jakiegoś niby tam lepszego). Wszystko zależy jakiego efektu oczekujesz, jakbyś był zdecydowany to na pewno się dogadasz. Byłaby możliwość zrobienia blacharki, konserwacji i felg za jednym razem. Podejście mają na pewno, ponieważ jak to znajomy powiedział "przy takim wozie robić to przyjemność." Jeżeli chodzi o dojazdy to mam również zajęcia na Polibudzie w Rybniku, więc do Gliwic śmigam 3 razy w tygodniu a co drugi tydzień to nawet tylko 2 razy.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: KARLone »

RadAg! pisze:Karol zdjąć wahacze to pikuś[...]
nie taki pikuś, auto już było na oględzinach i ponoć śruby obracają się w siletblokach jeśli dobrze zrozumiałem, nie ma zatem możliwości odkręcenia, trzeba będzie poucinać.
pawel_java pisze:Wszystko zależy jakiego efektu oczekujesz. [...]Jeżeli chodzi o dojazdy to mam również zajęcia na Polibudzie w Rybniku, więc do Gliwic śmigam 3 razy w tygodniu a co drugi tydzień to nawet tylko 2 razy.
Oczekuję, że ktoś je wyczyści, bo moje stalówki cały czas jeździły pod kołpakami i przez to wyglądają nieciekawie. Na wiosnę jak przełożę letnie koła mam plan by te zimowe odnowić.

Jakbyś chciał zrobić kruz po Gliwicach, to z miłą chęcią się przyłącze. Jutro w piątek po południu będę w Rybolu, też można by pograsować po rybnickich ulicach :D

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: RadAg! »

Karol, ściągasz fele i dajesz do piaskowania. Nie będzie kosztować więcej jak 150 - 200 zł za komplet. Potem możesz dać do malowania albo pomalować sam :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
pawel_java
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:45
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: pawel_java »

KARLone pisze: Jakbyś chciał zrobić kruz po Gliwicach, to z miłą chęcią się przyłącze. Jutro w piątek po południu będę w Rybolu, też można by pograsować po rybnickich ulicach :D
Dobry pomysł można też skoczyć do jakiejś hamburgerowni dobić parę kg

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Mercury Grand Marquis

Post autor: KARLone »

Radek, jeszcze mały oftop ale o ile pamiętam, to Paweł też chciał kupować centercapsy takie jak twoje. Gdzie to kupowałeś?

ODPOWIEDZ