'95 Mercury Grand Marquis LS

Mercury
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Wyczyściłem dziś MAF sensor specjalnym psikadełkiem do przepływomierzy. Posprawdzałem płyny i pooglądałem co pod maską piszczy. Na 28 lipca umówiłem Mercurego na wymianę wahaczy dolnych, sworzeń znów daje o sobie znać.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


piotrekzet

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o MAF, to owszem, warto go przeczyścić, natomiast doczytałem, że jego żywotność jest ograniczona. Cośtam się wydziela czy utlenia (pewnie bozon Hicksa) i czujnik umiera ze starości. A konkretnie nie spełnia swojej roli tak, jak powinien

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Wiadomo, że wszystko się psuje, albo ulega pogorszeniu, ale jak można to trzeba dbać puki sprawne ;)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


piotrekzet

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: piotrekzet »

Oczywiście, że tak, z tym że z niektórymi niedziałającymi elementami samochód nadal będzie jeździł i może co najwyżej więcej palił :)

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Markiz dostał nowe kompletne wahacze dolne. Była ustawiana zbieżność i proszę mi wytłumaczyć jedną rzecz, ja wiem, że istnieje coś takiego jak rozbieżne ustawienie kół, ale tutaj dość mocno jest to widoczne. Nic nie mierząc, po prostu na oko ustawiając jedno koło przednie na wprost, drugie już ewidentnie nie jest w osi, "na oko" jest dość widoczny odchył. Czy to tak powinno wyglądać? Bo jestem zaniepokojony, że panowie z warsztatu tego nie ogarnęli :( Aczkolwiek czytałem, że rozbieżność może wynosić nawet 3*, więc... jak to jest?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! »

Dostałeś wydruk z geometrii?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

RadAg! pisze:Dostałeś wydruk z geometrii?
Tak, wszystkie wartości zamykają się w podanej specyfikacji. Oczywiście po ustawieniu, są całkowicie równe dla lewego oraz prawego koła. Na co zwrócić uwagę? Wkleić fotę czy nie "czeba"? :D
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! »

Ale masz wydruk po a nie przed? Wrzuć

Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Już się robi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: KARLone »

tylni napęd tak ma mieć. Podczas jazdy koła same się "schodzą", dlatego że tył je pcha, w FWD jest na odwrót. Jeśli dobrze się prowadzi, nie jest nerwowy, to nie ma czym się martwić.

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

KARLone pisze:tylni napęd tak ma mieć. Podczas jazdy koła same się "schodzą", dlatego że tył je pcha, w FWD jest na odwrót. Jeśli dobrze się prowadzi, nie jest nerwowy, to nie ma czym się martwić.
Czyli tylni napęd ma koła przednie rozbieżne? Dotychczas po naprawie dobrze się prowadzi, ale zaniepokoiło mnie to.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


piotrekzet

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: piotrekzet »

Przepraszam, ale się nie zgodzę. Tylny napęd ma mieć zbieżne - z tego powodu, że pcha go tył i kola się ROZCHODZĄ. Przy czym to nie ma być pług. Może to trochę trudno sobie wyobrazić, łatwiej przy napędzie na przód, gdzie ma być rozbieżność, bo koła się SCHODZĄ.
Niewielu rzeczy jestem pewien tak bardzo jak tego.
Brak nerwowości o niczym nie świadczy, pierwsze efekty źle ustawionej zbieżności widać na oponach. W Twoim wypadku będą się szybciej zużywać po wewnętrznych stronach. Być może (ale niekoniecznie) zaczną piszczeć przy ruszaniu i na ostrych zakrętach przy niewielkich prędkościach. Na "domowe" sprawdzenie co Ci zrobili weź dwie proste, dłuższe listwy, deski, jeśli masz dwie poziomnice to w ogóle super. itp. I dwóch kumpli. Niech każdy przyłoży deskę do opony na wysokości średnicy i mniej więcej poziomo. Jeśli zaczepia o błotnik to równe klocki na krawędziach felgi z każdej strony. A Ty popatrz. Jeśli będziesz chciał sprawdzić kąt to metrówka, kalkulator i wiedza ze szkoly podstawowej :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! »

Wojtek, porównaj z moimi danymi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Jest różnica, może wydaje się nieznaczna ale widoczna. Na jutro ustawiłem się na sprawdzenie u nich na stacji jeszcze raz zbieżności. Mam nadzieję, że kasy za to sobie nie zażyczą, bo to może być wynik błędnego ustawienia.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! »

Przede wszystkim upewnij sięjakie auto wklepali w komputer, jeśli na monitorze będziesz widział czerwona pola, a zbieżność robiłeś niedawno przecież, to powinni zrobić ci poprawki za darmochę :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ