'95 Mercury Grand Marquis LS

Mercury
Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

dżordż pisze:Wychodzi na to, że dzisiaj się mijaliśmy na budowlanych w Opolu. No ładny ten samochód, nie powiem :D
mijaliśmy, zgadza się, Impali też nie sposób przeoczyć :)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


piotrekzet

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: piotrekzet »

Zbiornik od klimy raczej powinien być na ścianie grodziowej, w okolicy, o której mówisz to raczej zbiornik od pompy wspomagania - masz na tym korek czy tylko wychodzą metalowe rurki? Jeśli tylko rurki to klima, jeśli jest korek to pompa wspomagania. Ale lepiej wrzuć fotę :)

Awatar użytkownika

IsoGrifo
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:20
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: IsoGrifo »

Cześć,

gratuluję nowego nabytku. Też widziałem na Allegro, że poprzedni właściciel wystawił go na sprzedaż. Aż mi się łza zakręciła, miałem zadzwonić do Niego i przekonywać, że szkoda sprzedawać za takie "drobniaki" jak był wystawiony, miał kupować coś starszego - ciekawe czy się udało. Ja swojego bym nie sprzedał za podwójną cenę. Te auta mają klasę i moim zdaniem już wkrótce będą zyskiwać na wartości. Ale też nie o to chodzi. To są wyjątkowe auta, nie pomylisz swojej fury na parkingu pod Cerfurem..:) Never mind. W każdym bądź razie fajnie, że jest jeszcze jeden Grand Marquis i pozostał "w klubie"..:) Do zobaczenia kiedyś na szosie.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: KARLone »

Były właściciel wozi się teraz jakimś Dżagiem, teraz to się nazywa youngtimer.

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

IsoGrifo pisze:Cześć,

gratuluję nowego nabytku. Też widziałem na Allegro, że poprzedni właściciel wystawił go na sprzedaż. Aż mi się łza zakręciła, miałem zadzwonić do Niego i przekonywać, że szkoda sprzedawać za takie "drobniaki" jak był wystawiony, miał kupować coś starszego - ciekawe czy się udało. Ja swojego bym nie sprzedał za podwójną cenę. Te auta mają klasę i moim zdaniem już wkrótce będą zyskiwać na wartości. Ale też nie o to chodzi. To są wyjątkowe auta, nie pomylisz swojej fury na parkingu pod Cerfurem..:) Never mind. W każdym bądź razie fajnie, że jest jeszcze jeden Grand Marquis i pozostał "w klubie"..:) Do zobaczenia kiedyś na szosie.
całkowicie się z Tobą zgadzam :)
na szosie to szansa 1 na milion, ale na zlocie pewnie się zobaczymy :)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

czy ktoś orientuje się jaki jest rozmiar otworu centrującego felgi w MGM z 95 roku??
zmierzyłem suwmiarką niezbyt dokładnie i wyszło że około 70mm, na googlach znalazłem informację że jest to 70,5 mm, czy to prawda??
Generalnie chodzi o to czy felgi z Jeepa Grand Cherokee ZJ (niby otwór centrujący 71,6 mm ) podejdą do mojego auta?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: KARLone »

wątpię... to nie tylko otwór centrujący ale na tym otworze opiera się całe auto, a nie na szpilkach czy śrubach jak by się wydawało. Jeśli będzie za duży to koło będzie się przemieszczać, co grozi pozrywaniem szpilek. Odradzam.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: brolcio »

Niedopasowany otwór centrujący nie spowoduje urwania szpilek jak koła są prawidłowo dokręcone - utrzymuje wszystko siła tarcia felgi wg tarczy/bębna hamulcowego i w końcu piasty tym większa im bardziej koło jest dokręcone (ale bez przesady by nie urwać szpilek ze względu na wytrzymałość materiału. Jeżeli nakrętki/śruby będą niedokręcone to ze względu na nikłą siłę tarcia możliwe jest ich "ścięcie". Problemem przy niedopasowanym otworze centrującym jest brak wycentrowania felgi względem piasty co może powodować "bicie" koła. Zwykłe pierścienie centrujące robi się z plastiku - ich celem nie jest przeniesienie obciążeń lecz ustawienie podczas przykręcania felgi względem piasty.

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

Mam problem z samochodem, stał przez tydzień w mrozie, wczoraj go odpaliłem, nierówno pracował, podejrzewam że nie na wszystkie gary, pomyślałem że się zastał i muszę go rozjeździć.więc skończyłem jazdę palił już normalnie i wszystko działało, został tylko "CHECK ENGINE".. no więc dziś rano chciałem zresetować kompa, odłączyłem aku, palę dziada a on znowu ledwo trzyma obroty, machę miałem w górze no i słyszę od komory silnika ciche "strzały" podchodzę i iskrzy się z jednego przewodu wn... obejrzałem, faktycznie ma tam dziury, nie wiem skąd się wzięły. wyciągnąłem uszkodzony przewód z cewki, następnie go wpiąłem, no i silnik już nie chce odpalić od tamtego czasu. dziwi mnie to bo powinien załapać na pozostałych garach tak jak przedtem. Uważacie, że wymiana przewodów wn pomoże?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: KARLone »

Nie wiem jaki tam jest system zapłonu ale generalnie przewody muszą być dobre. Nadgryzione, popękane, czy iskrzące przewody na pewno będą skutkować takimi objawami jak opisujesz, w zasadzie wystarczy jeden przewód żeby robił zwarcie na cewce i nie odpalisz auta. Sprawdź czy nie masz chleba pod maską albo innych skarbów w jakimś kątku komory silnika.

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

KARLone pisze:Nie wiem jaki tam jest system zapłonu ale generalnie przewody muszą być dobre. Nadgryzione, popękane, czy iskrzące przewody na pewno będą skutkować takimi objawami jak opisujesz, w zasadzie wystarczy jeden przewód żeby robił zwarcie na cewce i nie odpalisz auta. Sprawdź czy nie masz chleba pod maską albo innych skarbów w jakimś kątku komory silnika.
liśćmi to one chyba się nie żywią :D na wszelki wypadek wrzucę tam kostki sedesowe, nie zbliżą się do komory silnika na pewno. przewody muszę kupić, zastanawiam się tylko czy nowe czy używki, ale chyba skłonię się ku nowym
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: lincoln1998 »

Zdecydowanie kup nowe przewody zapłonowe ponieważ na takich rzeczach się nie oszczędza.Koszt nowych przewodów waha się pomiędzy 200 a 250 zł dobrych zamienników ( a jeśli będziesz bardzo chciał to znajdziesz nawet taniej )
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: siwrelax »

Nowe, nowe! Na RA do 100 dolców (w tym przesyłka) kupisz juz razem z kompletem dobrych świec.

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert »

przewody motorcrafta razem z przesyłką 102 dolary, warto inwestować w zamienniki, jakiej firmy?? słyszałem coś o zamiennikach CHAMPION ( nie jestem pewny co do nazwy ale na pewno na CH początek), co o tym sądzicie?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

Polak
Posty: 266
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
Skąd:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: Polak »

Ja bym nie kombinowal. Juz nie raz sie przekonalem ze kupujac tansze potem zaluje i trace dwukrotnie. Lepiej dolozyc czasem te 50 czy 100zł i miec swiety spokoj na pare najblizszych lat
Obrazek

ODPOWIEDZ