'95 Mercury Grand Marquis LS

Mercury
Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 08 paź 2018, 20:27

Jakiś czas temu wymieniłem w Mercurym prowadnicę szyby w przednich drzwiach. Pieprzona pogoda była olbrzymim problemem - brak garażu - robiłem to na parkingu pod domem. Brak odpowiednich narzędzi był problemem - brak garażu - robiłem to na parkingu pod domem. Czytanie, czy oglądanie instrukcji w internecie było problemem - brak garażu - robiłem to na parkingu pod domem.

Całe zadanie zabrało mi około miesiąca... :D - brak garażu - robiłem to na parkingu pod domem :D

Wymiana prowadnicy szyby jest dla doświadczonego w tym temacie, rozgarniętego faceta dysponującego koniecznymi narzędziami i zamkniętym, oświetlonym garażem z umiarkowanym, lekkim klimatem, zadaniem na około 1 godzinę pracy.

Szlag mnie trafiał kilka razy, zniechęcenie ogarniało równie często, cholery dostawałem trochę rzadziej i jeszcze obawiałem się, że w końcu stłukę szybę.

Jak ja nienawidzę grzebać przy samochodzieeeeeeee!...
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 08 paź 2018, 20:50

Kilka zdjęć z całej operacji poniżej:

Tapicerka z uchwytem zdjęta - parę śrub, kilka zatrzasków - poszło w miarę łatwo
1.jpg
1.jpg (486.6 KiB) Przejrzano 410 razy
To jest przyczyna wymiany prowadnicy - popękania powodowały rozciąganie elementu w czasie otwierania/zamykania okna, co z kolei powodowało wypadanie linki z uchwytów i w końcu zakręcenie jej w spękaną sprężynę.
2.jpg
2.jpg (482.12 KiB) Przejrzano 410 razy
Element stary, jak widać, ale powinien wytrzymać więcej...
3.jpg
3.jpg (313.3 KiB) Przejrzano 410 razy
To są cholerne, amerykańskie nity, którymi przymocowano silnik, prowadnicę i szybę.
4.jpg
4.jpg (191.93 KiB) Przejrzano 410 razy
To są dwa, dolne nity prowadnicy, przy których poległem - w tym z prawej strony nie mogłem wybić trzpienia, a ten z lewej, skubany, nie dawał się rozwiercić, ponieważ kręcił się wkoło własnej osi razem z wiertłem.
5.jpg
5.jpg (238.62 KiB) Przejrzano 410 razy
Dwie śruby trzymające prowadnicę od góry - oczywiście nie należy się spodziewać pospolitej "dziesiątki", czy innej "ósemki", ale to jest rozmiar 11, który koniecznie potrzebuje długiego, nasadowego klucza i dobrze jak jest na elastycznej osi.
6.jpg
6.jpg (311.18 KiB) Przejrzano 410 razy
A tu cały ambaras - widzicie nity trzymające szybę w uchwycie!... Żeby je zdemontować, trzeba walić młotkiem w szpikulec przyłożony do trzpienia nita, i jak już ten trzpień wyleci, to należy rozwiercić nit wiertarką... Facet na YouTube gadał, że szyba jest mocna i że spoko... walić i się nie przejmować... Taaa...
7.jpg
7.jpg (531.21 KiB) Przejrzano 410 razy
Tak wygląda zdrowy nit w zbliżeniu
8.jpg
8.jpg (471.2 KiB) Przejrzano 410 razy
Tak wygląda nit bez trzpienia - został wybity.
9.jpg
9.jpg (561.46 KiB) Przejrzano 410 razy
Wiertarka, nit i szyba...
10.jpg
10.jpg (898.87 KiB) Przejrzano 410 razy
Rozerwane, wybite, przewiercone nity.
11.jpg
11.jpg (282.84 KiB) Przejrzano 410 razy
Wyciągam ramkę z uszczelką.
12.jpg
12.jpg (803.52 KiB) Przejrzano 410 razy
Szyba ma luz - można wyciągać.
13.jpg
13.jpg (901.96 KiB) Przejrzano 410 razy
Szybę należy przekręcić o około 90 stopni i ciągnąć ostrożnie do góry.
14.jpg
14.jpg (814.15 KiB) Przejrzano 410 razy
Uszkodzoną prowadnicę z silnikiem wyjąłem - to już bez problemu - następnie wstawiłem nową w drzwi - DZIĘKI RADEK! :)

Przykręcam prowadnicę.
15.jpg
15.jpg (716.24 KiB) Przejrzano 410 razy
Zamiast nitów stosuję normalne śruby.
16.jpg
16.jpg (386.57 KiB) Przejrzano 410 razy
Wszystko złożone do kupy i działa :)
17.jpg
17.jpg (425.97 KiB) Przejrzano 410 razy
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 08 paź 2018, 20:58

Jeszcze wstawiam zdjęcie prowadnicy po demontażu, popękanej, z zerwaną linką
stara prowadnica.jpg
stara prowadnica.jpg (671.58 KiB) Przejrzano 410 razy
oraz zdjęcie całkiem nowej sztuki, ze sklepu
nowa prowadnica.jpg
nowa prowadnica.jpg (40.61 KiB) Przejrzano 410 razy
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert » 08 paź 2018, 21:27

super, może się przydać na przyszłość. Ile razy obiłeś drzwiami to mondeo obok? ;)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 08 paź 2018, 22:21

Fakt, Mondeło oberwało sporo, zanim się zorientowałem, że mogę po prostu przestawić Mercurego ;)
(Ale raczej nie trzeba się martwić, bo to jest jakiś powypadkowy rozbitek, i chyba służył kiedyś jako dawca paru części, a teraz już tylko gnije...)
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

999666mg
Posty: 145
Rejestracja: 27 wrz 2016, 12:07
Samochód: OCC '91
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: 999666mg » 09 paź 2018, 00:11

Elegancko, opis prawie jak thriller z happy endem :D

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1657
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: jadaniel » 09 paź 2018, 09:01

Najwazniejsze ze jest sukces koncowy , hehe.
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11880
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! » 09 paź 2018, 19:20

Pasowały rozumiem moje prowadnice bez problemu? Robota niewdzieczna ale zrobiłeś. Bardzo dobrze że dałeś śruby zamiast nitow
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 09 paź 2018, 21:32

Thriller był, naprawdę mocny, happy end też i oczywiście najważniejsze, że szyba cała! :)
Ale czeka mnie jeszcze wymiana drugiej prowadnicy - w tylnych drzwiach :D

Radek, prowadnice są OK, czyli można zapisać, że CV i MGM mają te same.
Jedynie silnik odrobinę różni się budową, ale otwory montażowe i wtyczki są takie same, tak więc działa wszystko identycznie.
Jeszcze raz dzięki! :)

Śruby zamiast nitów, to jedyny możliwy pomysł, bo gdybym nawet chciał zastosować jakieś duże nity zrywane, to tylko do mocowania silnika i ewentualnie prowadnicy w jej dolnej części, a już szyby, to nigdy w życiu nie podjąłbym się mocować nitami.
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: saint benji » 10 paź 2018, 08:06

Te nity to są na job twoju mać, jak ściągałem tarcze hamulcowe to się przekonałem. Z prawej strony poszły w pół godziny. Z lewej męczyłem się całą niedzielę aż się rozwierciły. Wystarczy o ćwierć milimetra nie trafić w środek i już idzie bokiem i po zawodach :lol:

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 10 paź 2018, 21:33

saint benji pisze:
10 paź 2018, 08:06
Wystarczy o ćwierć milimetra nie trafić w środek
No właśnie - nie trafienie idealnie w środek za pierwszym stuknięciem młotka, powoduje zakleszczenie nita i już jest problem :/
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 31 mar 2019, 12:08

Melduję, że Mercury sprzedany, biorą go "dobre ręce" i zostaje w rodzinie RR. Wraca na stare śmieci, czyli na Śląsk :)
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1328
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: pecha » 31 mar 2019, 14:20

gratulacje
jakieś USA plany next?

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3088
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 31 mar 2019, 14:57

W ostrożnych planach jest Ford oczywiście, ale zdarzyć się może różnie ;)
Jest:
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8 MPI

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1070
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: Chevrolet Caprice 1990 5.0
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy
Kontakt:

Re: '95 Mercury Grand Marquis LS

Post autor: Pan Arek » 31 mar 2019, 18:40

cezar62 pisze:
31 mar 2019, 14:57
W ostrożnych planach jest Ford oczywiście, ale zdarzyć się może różnie ;)
Pochwal się chociaż co Ci chodzi po głowie :)
jest Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika