amortyzatory - jakie ?

Mercury
ODPOWIEDZ

Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

amortyzatory - jakie ?

Post autor: Marcino »

Witam
pytanie mam :)
miałem z tyłu oryginalnie sprężyny powietrzne ale poprzedni właściciel wywalił je i wstawiał klasyczne amortyzatory ze sprżezynami.
Chciałbym kupic nowe, bo te juz są zjechane nieco tylko pytanie jakie ?
czy takie będą OK ? http://allegro.pl/amortyzator-pompowany ... 96457.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mogę je podpiąc pod ten kompresor co mam czy to zupełnie inny system ?
Jeśli klasyczne to tez pytanie jakie ?
takie moga być ? http://allegro.pl/camaro-ltd-crown-vict ... 72770.html" onclick="window.open(this.href);return false;


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: brolcio »

Oba wskazane amortyzatory to tanie zamienniki - ja bym ich nie kupował. Amorki pompowane są z reguły z zestawem przewodów i złączem do ich pompowania pod zwykły kompresor (zawór jak w kole, najczęściej montowany w bagażniku) i podpięcie pod fabryczny kompresor w aucie będzie możliwe jedynie gdy jest ono wyposażone w regulator ciśnienia z możliwością ręcznej nastawy w zakresie dopuszczalnym przez producenta amorków sądzę, że do ok 5-6 bar (max) bo wtedy to mocno utwardzi auto.
Lepiej jest wydać więcej i kupić dobre amorki - co prawda wyższy koszt zakupu ale dłuższy okres eksploatacji i większy komfort - czyli w perspektywie czasu korzystniej.

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: siwrelax »

Fabrycznie w MGM nie było amortyzatorów pompowanych tylko klasyczny układ. Klasyczny amortyzator jak z drugiego linku i poducha air spring osobno - w tej chwili zamiast poduchy jest zwykła sprężyna śrubowa, zgadza się?
Jak chcesz wymienić amortyzatory, to bierz jakieś markowe - Monroe Sensatrac, KYB czy coś takiego.
Np.: http://www.ebay.com/itm/Monroe-5961-Sen ... 39&vxp=mtr

Nie kombinowałbym z regulowanymi amorkami. Jeśli bardzo zależy Ci na samopoziomowaniu, to air springs do tego modelu są dostępne, może nawet w kraju używane gdzieś dorwiesz...


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: brolcio »

Ja Monroe bym nie polecał - KYB - jak najbardziej ale wyższe modele.

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: siwrelax »

Ja z monrołów jestem zadowolony, ale mam je dopiero od pół roku.


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: Marcino »

siwrelax pisze:Fabrycznie w MGM nie było amortyzatorów pompowanych tylko klasyczny układ. Klasyczny amortyzator jak z drugiego linku i poducha air spring osobno - w tej chwili zamiast poduchy jest zwykła sprężyna śrubowa, zgadza się?
Jak chcesz wymienić amortyzatory, to bierz jakieś markowe - Monroe Sensatrac, KYB czy coś takiego.
Np.: http://www.ebay.com/itm/Monroe-5961-Sen ... 39&vxp=mtr

Nie kombinowałbym z regulowanymi amorkami. Jeśli bardzo zależy Ci na samopoziomowaniu, to air springs do tego modelu są dostępne, może nawet w kraju używane gdzieś dorwiesz...
były, nawet mam info na wyświetlaczu, o awarii zawieszenia. Poprzedni właściciel wymontował miechy i założył klasyczny układ amor + sprżeżyna. I te amory chciałbym właśnie wymienić, jako że okres świetności mają już dawno za sobą. Kupiłem na RA te pompowane "Monroły" ale chyba będe musiał pozostac przy klasycznych a te opchnąć ...
Na razie mam inne problemy z tym autem, żeby się w to bawić ale w przyszłości (bliżej lata) jednak chciałbym je założyć z prostego powodu. Auto będzie miało butlę gazową w bagażniku i często wożę sprzęt nurkowy w tym butle, to wszystko do lekkich rzeczy nie należy i po zsumowaniu może dupa siadać ...
Teraz pytanko: co musze dokupić do tych pompowanych ? i gdzie ? bo na RA nie widziałem albo źle szukałem ...

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: siwrelax »

Chodziło mi o to, że nie było pompowanych amorów, tylko pompowane były miechy, których już nie ma w Twoim aucie. Teraz masz zamiast nich sprężyny. Pompowane amortyzatory w tym przypadku się nie nadają raczej, bo musiałbyś też przerobić pneumatykę i sterowanie zaworami. Wszystko można dopasować, ale ja bym raczej założył amortyzatory konstrukcji klasycznej, a następnie dokupił miechy.


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: Marcino »

siwrelax pisze:Chodziło mi o to, że nie było pompowanych amorów, tylko pompowane były miechy, których już nie ma w Twoim aucie. Teraz masz zamiast nich sprężyny. Pompowane amortyzatory w tym przypadku się nie nadają raczej, bo musiałbyś też przerobić pneumatykę i sterowanie zaworami. Wszystko można dopasować, ale ja bym raczej założył amortyzatory konstrukcji klasycznej, a następnie dokupił miechy.
OK dzieki za info :)
tylko wyglada na to, że teraz mam do opchnięcia dwa komplety pompowanych amorków ...


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: amortyzatory - jakie ?

Post autor: brolcio »

Innym rozwiązaniem jak sporo wozisz w bagażniku jest dorobienie mocniejszych sprężyn lub montaż amorków z dodatkowymi sprężynami (podobne do motocyklowych - tj na amorku sprężyna) co podwyższy ładowność bagażnika. Oczywiście zmieni to charakterystykę zawieszenia. Pompowane amorki nie są złe - jeśli masz same amorki to potrzebujesz jedynie wężyków, trójnika, zaworu i manometru plus akcesoriów do przykręcenia tych elementów. Możesz to wzbogacić o kompresor z czujnikiem ciśnienia lub sterować manualnie.

ODPOWIEDZ