kompletne zestawy zawieszenia

Mercury
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: RadAg! »

Trudno żeby 4 amory miał wadę, może faktycznie sprężyny. Możesz to jakoś sfilmować i nam pokazać?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: Marcino »

jutro spróbuję coś nakręcić i podlinkować


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: brolcio »

Mechanik zapewne odnosi się do aut europejskich i japońskich, gdzie są w stosunku do amerykańców sporo twardsze zawieszenia. Auta a zwłaszcza limuzyny z USA kołyszą się jak fregaty na wzburzonych wodach i tak ma być - amortyzatory mają powodować by to kołysanie było możliwie szybko wytłumione. Dość dobrym przykładem na pozornie dziwne zachowanie się auta może być reakcja kierowcy na przesiadkę z Taurusa III-gen do Mercurego Sable III-gen - niby to samo a jednak inne zawieszenia - Ford jest sporo twardszy, lepiej prowadzi się w ciasnych zakrętach, ale w Mercurym nie czuje się nierówności drogi i autem się płynie - na czym polega różnica - na fabrycznie montowanych innych zestawach amaortyzator-sprężyna. W Sable jest jeden zwój więcej i nieco inna charakterystyka amorków, na Rockauto jako zamienniki do obu modeli sprzedają podzespoły od Taurusa. Na tym przykładzie widać, że subiektywne odczucia o niesprawności auta mogą wynikać z niewiedzy o zachowaniu się danego modelu.


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: Marcino »

dzięki za tego posta bo trochę rozjaśnia sytuację ale nie tłumaczy 30-40 procentowej sprawności amortyzatorów na ścieżce diagnostycznej.
To że amerykany są miękkie lub bardzo miękkie to wiadomo ale nie jest normalną (chyba) sytuacja, gdy przy wyprzedzaniu poczułem oderwanie tyłu od podłoża na koleinie, aż mi się włosy na ręku zjeżyły :) I nie było to żadne wariactwo tylko zwykłe spokojne wyprzedzenie wolniejszego pojazdu, wtedy też pojechałem się umówić na wolny termin na ścieżkę. Być może to w MGM jest normalne ale na naszych drogach zajebiście niebezpieczne i w takim razie było by fajnie gdyby ktoś polecił solidnej jakości twardszy zestaw do FCV.
Zresztą dzisiaj nakręcę filmik z bujania i ocenimy sytuację

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: RadAg! »

Nie wiem jak powinien jeździć MGM. Policyjne Vicki są wyższe i mają najtwardze zawieszenie wśród aut platformy Panther. Jeśli tył buja ci na boki na koleinach są 2 przyczyny. Tuleje na wahaczach oraz łącznik Watta, który stabilizuje pracę tyłu na boki. Też to miałem długi czas, nawet się przyzwyczaiłem. Wymiana Watta nie poprawiła mocno tego problemu, dopiero zestaw nowych wahaczy. W międzyczasie wymieniłem też amory na Kyb just a gas, ale wątpię żeby to miało większe znaczenie. Pamiętaj że konstrukcja zawieszenia w tych autach jest dość archaiczne i zawsze będzie pracować w płaszczyznach poziomych :D masz z tyłu stabilizator?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: KARLone »

u mnie właśnie Watt całkowicie rozwiązał problem "latania" tyłu, a jak pamiętasz u mnie tyła bardziej "latał " niż u ciebie Radek. Teraz jest bardzo dobrze. Tylko, że to w ogóle nie ma związku z amorami. Nigdy nie miałem problemu z amorami na badaniu technicznym. Ja akurat mam monroe severe service już 7 lat. Zupełnie nie wiem czemu wszyscy spuszczają się nad KYB.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: brolcio »

Z Monroe miałem kiepskie doświadczenia - kupiłem dwa do Mietka (lata temu) i po ok. 2 tyś km oba pociekły, mechanicy po kolei potwierdzali, że to typowe dla tej marki (mieli takie doświadczenia) , KYB są porównywalne z Monroe cenowo ale przewyższają jej jakościowo (zupełnie inna trwałość) - to cała prawda. Może trafiłem na kiepską partię lub typ ale złe wspomnienia pozostały.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: KARLone »

Kiedys cos mi sie obiło o uszy, że pozycja horyzontalna przy składowaniu źle wpływa na trwałość ale nie mogę znaleźć potwierdzenia tej tezy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: RadAg! »

Ale to wogle jest nie na temat. Kyb vs Monroł więc może wróćmy do tematu tych niesprawnych amortyzatorów i sprężyn :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: Marcino »

dobra, nie będziemy teoretyzować, bo od tego bryka się nie naprawi ;) zamówiłem wszystkie sprężyny i łączniki. Wymienimy i zobaczymy co dalej. Wyjąłem wczoraj jeden amor i pracuje normalnie, jest bardzo odczuwalna różnica między tym wyjętym, a jakimś porównywalnym wielkością zużytym, wziętym z kupy złomu u mojego mechanika :)
przy okazji zaczął mi wywalać błąd 0171 i 0172 poszarpuje na gazie, gaziarz mówi, żeby sprawdzić sondy lambda. O ile na benzynie nie będzie takich efektów i najwyżej ciut więcej spali to na gazie walnięta albo kiepsko połączona sonda może dawac taki efekt - prawda to ?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: RadAg! »

Wpisz w googlu te błędy i zobacz jaki jest opis i ewentualne przyczyny.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: Marcino »

w komentarzach podaje "uboga mieszanka na pierwszym i drugim cylindrze" innym razem, że "za bogata mieszanka" na tych samych cylindrach. przyczyn może być tyle, że trzeba będzie sprawdzac eksperymentalnie ale symptomatyczne jest to, że pojawia się to tylko na LPG


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: kompletne zestawy zawieszenia

Post autor: brolcio »

Czyli jest to jednoznaczne, że problem tkwi w LPG - jaka to instalacja i w jakiej jest kondycji.

ODPOWIEDZ