Mercury VS Lincoln Town Car sprężyny przód

Mercury
ODPOWIEDZ

Topic author
Marcino
Posty: 75
Rejestracja: 16 gru 2014, 17:42
Samochód: Mercury Grand Marquis 2000r, Subaru Legacy
Skąd: Chełm

Mercury VS Lincoln Town Car sprężyny przód

Post autor: Marcino »

różnice są takie:
LINCOLN

Coil Spring
Notes: # of Coils--9
End Types--"1 Tangential End, 1 Square End"
Free Height--16.56
ID--4.07
Load Height--11.5
Load--2034
Rate Load Height--422
Wire Diameter--0.703


MERCURY

Bar Diameter - Inches 0.78
End Type 1 Square
End Type 2 Tangential
Feature Designed to lower stresses for longer service life.
Feature All coil springs are 100% load tested.
Free Height - Inches 14.38
ID - Inches 4.04
Installation Height - Inches 11.75
Load - lbs 2034.00
Spring Rate - lbs per inch 710.00
Spring Type Constant Rate

warto ryzykować i zakładać na przód od Lincolna ? Mogę dostać nówki lokalnie za 500 stówek dwie (Raybestos 585-1195)

AC Delco do Mercurego ma z kolei tak:

Professional; Sold In Pairs
Inside Diameter Wire Diameter Load Height Free Height
4.040 " 0.690 " 11.50 " 16.25 "
Alternate/OEM Part Number(s): 88913463

czyli wysokości identyczne niemal jak do Lincolna


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Mercury VS Lincoln Town Car sprężyny przód

Post autor: brolcio »

Podałeś nie do końca porównywalne dane - ale wstępnie to oceniając sprężyny od Lincolna powinny pasować, ale wygląda na to, że są bardziej miękkie - o czym świadczy wysokość po obciążeniu (zamontowaniu na aucie) w stosunku do sprężyny "luzem" - czyli w sumie autem będzie bardziej "bujało". Zaznaczam jednak, że nie jestem specem w tej dziedzinie - tylko zwracam uwagę na to co spostrzegłem. Poza tym Lincoln w stosunku do Mercurego jest marką Premium - więc należy spodziewać się bardziej "miękko" zestrojonego zawieszenia.

ODPOWIEDZ