1993 Mercury Sable LS

Mercury

Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

piotrekzet pisze:OBD 2 w sable 93 chyba jeszcze nie było.
A jest jakiś komputerek na wykrycie błędów niż ciągłe jeżdżenie do mechanika? Kabel swój do komputera mam, bo kiedyś potrzebowałem błąd skasować i szukałem mechanika to było "Paaaanie, tak mamy do wszystkich aut", zajeżdżam "Panie do takiego to my nie mamy".
piotrekzet pisze:Walnij młotkiem w rozrusznik, bo na moje oko to szczotki się zawiesiły/skończyły. Bendix wybija, ale sam rozrusznik nie chce zakręcić. Może też być zaśniedziałe połączenie.
Jutro sprawdzę co się będzie działo jak podłączę naładowany akumulator. Jak nie pyknie to tak spróbuję.
piotrekzet pisze:Kontrolka antilock to albo problem z czujnikami ABS, albo z koronkami na piastach. Zdejmij koła i oczyść koronki małą szczotką drucianą.
Zapomniałem też wspomnieć, że podczas wymiany skrzyni były też wymieniane łożyska w piastach. Jak się jeden problem naprawi to będę myślał nad tym ;)
piotrekzet pisze:I gratki z okazji samochodu :)
Ponownie dziękuje. Auto służy od dobrych paru lat, a przyjemność z jazdy takim samochodem jest nie do opisania :cool:
piotrekzet pisze:Dziś mam kaca, więc nie mam siły na dłuższe teksty, ale w skrócie temat jest do ogarnięcia niewielkim nakładem pracy :)
Kurcze, zmęczyłem się :D
Aż mi humor poprawiłeś kolego :hah:

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: RadAg! »

Jeżeli tam masz starzy system diagnostyczny czyli OBD1 to możesz odczytać błędy zawierając odpowiednie styki w gniazdka choć nie jestem pewien czy w fordach to działa. Ktoś może potwierdzić? A tak poza tym wrzuć jakieś fotoski swojej bryki :)

wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3285
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: cezar62 »

EEC IV TEST PLUG FORD PRODUCTS

1984-1994 Ford Self Diagnostics Test - KOER ( Key On Engine Running )

How to perform a key on engine running ( koer ) test on Ford vehicles with the EEC-IV engine management efi system. The video is a Taurus SHO but the same procedure should work on the 1984 through 1994 Ranger, Mustang, F150, Thunderbird, etc. This test examines the car or trucks engine's various sensors while running, and reports any trouble codes via the check engine light. Doesn't require a scanner, just a paperclip!

https://www.youtube.com/watch?v=nl2lqqS7vvE
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

Cezar, dzięki za wsparcie :)

Co do ABS - sprawdź szybko tę piastę czy masz koronkę, bo jak nie, to grzej do mechanika po starą piastę. Sama koronka jest praktycznie nieosiągalna, ale być może będę mógł Ci pomóc, bo mam rozbitego tbirda, powinno pasować. Jeśli nie wiesz jak wygląda, to sprawdź na innym kole. Zasadniczo abs w razie problemów zaczyna świecić powyżej 30 km/h.


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Dzisiaj zrobiłem kilka prób tak jak było mówione w linku od @Cezara

Nagrałem wszystko dla bezpieczeństwa dla Was:

Pierwszy test:

Tutaj niestety zapomniałem nagrać ale kod jaki mi wyświetlił to:

(po wciśnięciu gazu jedno mignięcie) 3,2,6,3,2,6

Drugi test:

Akcja od 1:32


1,3,6,3,2,6,1,3,6,3,2,6

Trzeci test:

Akcja od 0:52



1,1,6,1,3,6,3,2,6,1,1,6,1,3,6,1,3,6,3,2,6

Czwarty test

Akcja od 0:54



1,1,6,1,3,6,3,2,6,1,1,6,1,3,6,3,2,6

Piąty test

Akcja od 0:56



1,1,6,6,3,9,1,3,6,3,2,6,1,1,6,6,3,9,1,3,6,3,2,6

Nie za bardzo rozumiem czemu za każdym razem pokazuje inne kody?
Oczywiście przed testem silnik pracował ok. 10 minut
Pomożecie mi to rozszyfrować prawidłowo? (Pierwszy raz to robiłem)
Jeśli dobrze zrozumiałem to w tym roczniku kody odczytuje się w sekwencji trzech liczb? Jak coś to mam ksiązkę Haynesa, gdzie są właśnie kody.
RadAg! pisze:A tak poza tym wrzuć jakieś fotoski swojej bryki
Przepraszam, zapomniałem. Zrobię przy najbliższej okazji :)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 19:11 przez VectroV, łącznie zmieniany 1 raz.


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

http://www.troublecodes.net/ford/
Znajdziesz tam listę kodów. Nie pamiętam ilo cyfrowe mają być u Ciebie, chyba faktycznie 3.
Czyli masz
116
639
136
326
Inne kody (a raczej dodatkowe błędy, z tego co widzę) mogą się pojawić bo być może niektóre błędy wymagają dłuższej pracy silnika. Jak np. 116, który dotyczy czujnika temperatury płynu chłodzącego. Zdejmowałeś klemy z akumulatora? Czasami to kasuje błędy.


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

No i niektóre błędy nie zapisują się w pamięci, więc raz mogą być, a raz nie.
Sprawdź od wszystkiego 8 pozycję w numerze VIN, jeśli 4 to na pewno do Twojego. Jeśli nie, to oczywiście nie wyklucza Twojego sable, ale w rozpisce poniżej jest uwzględniony tylko taurus.


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

piotrekzet pisze:Zdejmowałeś klemy z akumulatora?
Tak, podpinałem dopiero dzisiaj akumulator.
piotrekzet pisze:Sprawdź od wszystkiego 8 pozycję w numerze VIN, jeśli 4 to na pewno do Twojego.
8 miejsce u mnie w VINie to literka U. Cyfra 4 w ogóle nie występuje. Myślę, że powinno być ok, bo w końcu oba modele mechanikę mają raczej taką samą.

Czyli:

639 - Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions

Tutaj dodam, że jakieś 3 lata temu sensor był montowany nowy. Będę musiał sprawdzić połączenie
W książce Haynesa nie ma tego numerka w ogóle.

136 - Oxygen sensor not switching/system lean Left or Front HO2S – Fuel control
Według książki Haynesa to jest: Indicates lean condition, left side

Gdzie mam dokładnie szukać tego sensora?

326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
Według książki to: EGR Circuit voltage lower than expected

Jeśli dobrze rozumiem to EGR to taka okrągła puszka obok silniczka krokowego?

Szczerze mówiąc, to mam wrażenie, że to nie mogą być powody, żeby tak nagle silnik gasł po zapięciu biegu... chociaż tutaj to wszystko możliwe jest. Chociaż może coś źle rozumiem, bo nie ogarniam za dobrze technicznego angielskiego :)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3285
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: cezar62 »

VectroV pisze:136 - Oxygen sensor not switching/system lean Left or Front HO2S – Fuel control
Według książki Haynesa to jest: Indicates lean condition, left side

Gdzie mam dokładnie szukać tego sensora?
Heated Oxygen Sensor tak całkiem ogólnie, niekoniecznie może być prawdą to co na rysunkach :/
3.0L OHC.gif
ho2s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

Zwalony tss być może wyłącza silnik - nie wiem.

EGR to taka nieduża srebrna mała puszka, przykręcona do dolotu, z wężykiem podciśnienia i połączona z układem wydechowym. W pobliżu krokowego. Jak wrzucisz fotę spod maski to Ci ją zlokalizuję :)
Być może wystarczy oczyszczenie. Jeśli nie, to zorientuj się jak wygląda cenowo i zapodaj fotę, powinienem gdzieś mieć od taurusa, mogę poszukać - jeśli jest nieprzyzwoicie drogi to się dogadamy bardzo niedrogo. Niektórzy zaślepiają EGR, przy czym jedynym rzeczywistym efektem jest smród nieprzepalonego paliwa i błędy na kompie. Sam sprawdzałem.

Oxygen sensor to sonda lambda - z tego co pamiętam to masz dwie, na wydechu przed i za katalizatorem. Ale może mi się pierniczy i masz tylko przed katalizatorem. Wkręcana w rurę, na klucz 18mm, wychodzi z niej przewód na 3 lub 4 kable (chyba na 4, ale mogę plątać 3.0 i 3.8, miałem obydwa silniki)


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

To co wrzucił Cezar może się przydać, ale tylko pierwsze, bo drugie to od V8 :) I chyba nie od Forda, w każdym razie ja mam inaczej umiejscowione :)


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Zdemontowałem EGR i zrobiłem fotki dla ocenienia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zgaduję, że środek nie powinien być aż tak brudny? :P
Jakiś sposób na wyczyszczenie bądź ogólne naprawienie?


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

Wlej trochę ropy, poczyść małym pędzelkiem (takim jak do malowania dla dzieci). Jak masz więcej ropy to najlepiej by było go zalać całego w jakimś garnku i wypędzkiwać. Potem wypłukać bieżącą wodą. Potem wydmuchaj sprężonym powietrzem, jak nie masz kompresora to zwykłym odkurzaczem, możesz też wysuszyć go suszarką. W sumie nie wygląda tragicznie, widywałem w gorszym stanie :)


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Tak jak Piotrek pisał wyczyściłem w ropie EGR. Dzisiaj zamontowałem i nadal jest to samo.

Odpaliłem go, zrobiłem ponownie test i za każdym razem wypluło te same kody:

136 - Oxygen sensor not switching/system lean Left or Front HO2S – Fuel control

173 - Oxygen sensor not switching – system is or was lean Left or Front HO2S – Fuel control

Sond jeszcze nie sprawdzałem, bo zajmowałem się EGRem

326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE

Skrót PFE pokazał mi to: http://www.tomco-inc.com/Catalog/pfe%20sensors.pdf (Mój to ten po lewej na ostatniej stronie)
Przy demontowaniu rurka po prostu rozpadła mi się w rękach. Zamontowałem trochę grubszą bez klipsów i nadal silnik gaśnie.

Zauważyłem też, że silnik bardzo nierówno chodzi. Co ciekawe jak wrzucę '1' i powoli puszczam hamulec to auto się toczy, ale i tak po chwili gaśnie. Z czego po prostu spadają mu obroty i gaśnie, a jak wrzucę OD/D/R to tak jakby się dusi i gaśnie z uderzeniem.

Znalazłem takie wątki na TCCA:

http://www.taurusclub.com/forum/82-main ... rting.html
http://www.taurusclub.com/forum/82-main ... laced.html

Na dniach postaram się wyczyścić MAF, sprawdzić ponownie kable od czujnika i znaleźć 'PCV Vacuum Hose' bo może zrobiła się dziura.
Znalazłem też informację, że coś może być nie tak z EVC.

Macie jeszcze jakieś pomysły?


PS. Tym razem nie zapomniałem zdjęć :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wybaczcie za syf, ale auto stało pół roku (tyle zajęło znalezienie mechanika, który w końcu ją wyciągnie za normalne pieniądze)
Stan blacharski? Kilka odprysków, trochę rdzy i nieszczęsne tylne nadkola. Mam zamiar się zająć wszystkim w miare posiadanych pieniędzy i czasu.


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

Sprawdzałeś świece i przewody? Może być też silnik krokowy, a także podciśnienie. Jeśli jedno rozpadło Ci się w rękach to bardzo prawdopodobne, że gdzieś masz nieszczelność i ciągnie lewe powietrze. Gdyby to był czujnik przepustnicy to wywaliłoby błąd, wiec raczej tego nie obstawiam...
Jeśli chodzi o czyszczenie MAF, to rób to naprawdę delikatnie, żeby nie zerwać druciaczków. Nie sądzę, żeby MAF był przyczyną gaśnięcia.

ODPOWIEDZ