1993 Mercury Sable LS
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Skrzynie moze brac podcisnienia z kolektora dolotowego, ten zawor jak jest uszkodzony jest caly czas otwarty i bezposrednio podpiety pod kolektor/przepustnice wiec traci sie podcisnienie i wszystko zaczyna glupiec.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Zawor z EVAPu podpiety jest przez wezyk pod przepustnice, kawalek dalej z kolektora podcisnienie biora rozne ostrojstwa, ze skrzynia biegow wlacznie, wiec jezeli zaworek jest walniety(otwarty) to podcisnienie ucieka do tzw.EVAP Canister i wszystko co z niego korzysta glupieje. W momencie jak przekrecasz stacyjke zawor powinien dostac napiecie i zamknac sie.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Podłączyłem go na krótko i nie działa. Muszę przeszukać allegro lub inne strony.JEDI_V pisze:W momencie jak przekrecasz stacyjke zawor powinien dostac napiecie i zamknac sie.
I jak tam? Masz coś?piotrekzet pisze:Nie chcę nic obiecywać, bo EGR nie znalazłem, ale poszukam w weekend u siebie.
Jako, że na '1' auto zachowuję się normalnie to pojeździłem po zamkniętym placu. Podczas jazdy jak przełączę z 1 na OD/D to wszystko śmiga bez problemu. Zauważyłem za to, że pedał hamulca jest strasznie twardy i nie hamuje prawie wcale. Płyn jest w porządku i żadnego wycieku nie ma. Co ciekawe, gdy puściłem gaz i auto zaczęło zwalniać to silnik się ewidentnie dusił i chciał zgasnąć.
Sprawdzę jeszcze raz serwo, wszystkie węże od układu bo może gdzieś jest nieszczelność i bierze fałszywe powietrze.
Jak coś jest niezrozumiałe to piszcie bo może to ja źle tłumaczę co jest nie tak. Oczywiście wszelkie pomysły mile widziane.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Zawor EVAP nie musi byc dedykowany,ma pasowac na wezyki.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Znalazłem EVAP i EGR. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW, wyślę Ci fotki.
Twarde hamulce to ewidentnie serwo. Jeśli nie wężyki, to serwo mam, oczywiście używkę, trochę zmęczoną, ale mam też luzem gumową membranę, która jest w środku.
Twarde hamulce to ewidentnie serwo. Jeśli nie wężyki, to serwo mam, oczywiście używkę, trochę zmęczoną, ale mam też luzem gumową membranę, która jest w środku.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Witajcie
Dzięki Piotrkowi wymieniłem EGR i CANP.
Rurka podłączona do EGR w końcu zaczęła ciągnąć, a dzięki wymienionemu CANP silnik lepiej chodzi.
Problem w tym...że nadal nie jeździ...
Ogólnie mówiąc silnik zaczął równiej chodzić. Główną zmianą jaką zauważyłem to gdy wrzucam OD/D/R silnik po prostu gładko gaśnie. Wcześniej było jedno duże uderzenie.
Pojeździłem na 1 i strasznie zamulony się wydaje, a podczas przełączenia na OD podczas jazdy już jest okej. Tutaj też inaczej się zachowuję podczas zwalniania. Wcześniej już przy około 2000 obrotów zauważalnie chciał zgasnąć. Im wolniej tym gorzej. Teraz po wymianie części, dopiero gdy jest 1000 obrotów zaczyna się dusić i gaśnie. Dodam, że po zrobieniu kilku rundek wokół placu na 1 i zatrzymaniu się (bo tylko na tym biegu nie gaśnie) otworzyłem maskę i był dziwny zapach. Nie potrafię określić z czego to może być.
Wyskoczyły mi takie kody:
326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
335 - EGR feedback signal is/was out of range – EVR or PFE
639 - Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions
Starego czujnika prędkości na podmiankę nie mogłem znaleźć. Poszukam jeszcze w drugim samochodzie, ale wątpię żeby tam był.
Dodam też, że sprawa z hamulcami sama się naprawiła i już pedał nie jest twardy i hamuję odpowiednio (dopóki nie zgaśnie )
Dzięki Piotrkowi wymieniłem EGR i CANP.
Rurka podłączona do EGR w końcu zaczęła ciągnąć, a dzięki wymienionemu CANP silnik lepiej chodzi.
Problem w tym...że nadal nie jeździ...
Ogólnie mówiąc silnik zaczął równiej chodzić. Główną zmianą jaką zauważyłem to gdy wrzucam OD/D/R silnik po prostu gładko gaśnie. Wcześniej było jedno duże uderzenie.
Pojeździłem na 1 i strasznie zamulony się wydaje, a podczas przełączenia na OD podczas jazdy już jest okej. Tutaj też inaczej się zachowuję podczas zwalniania. Wcześniej już przy około 2000 obrotów zauważalnie chciał zgasnąć. Im wolniej tym gorzej. Teraz po wymianie części, dopiero gdy jest 1000 obrotów zaczyna się dusić i gaśnie. Dodam, że po zrobieniu kilku rundek wokół placu na 1 i zatrzymaniu się (bo tylko na tym biegu nie gaśnie) otworzyłem maskę i był dziwny zapach. Nie potrafię określić z czego to może być.
Wyskoczyły mi takie kody:
326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
335 - EGR feedback signal is/was out of range – EVR or PFE
639 - Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions
Starego czujnika prędkości na podmiankę nie mogłem znaleźć. Poszukam jeszcze w drugim samochodzie, ale wątpię żeby tam był.
Dodam też, że sprawa z hamulcami sama się naprawiła i już pedał nie jest twardy i hamuję odpowiednio (dopóki nie zgaśnie )
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Wg mnie masz cos ewidentnie z podcisnieniami.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Też obstawiam podciśnienie.
Jak znajdziesz w necie jak wygląda Twój speed sensor i wrzucisz fotę to mogę poszukać, może też się gdzieś przewraca u mnie, chociaż na to jest niewielka szansa. Obejrzyj zbiornik podciśnienia (pod błotnikiem, ale nie pamiętam pod którym, chyba pod prawym), może przy nim jest jakaś nieszczelność. Albo sam zbiornik uszkodzony.
Jak znajdziesz w necie jak wygląda Twój speed sensor i wrzucisz fotę to mogę poszukać, może też się gdzieś przewraca u mnie, chociaż na to jest niewielka szansa. Obejrzyj zbiornik podciśnienia (pod błotnikiem, ale nie pamiętam pod którym, chyba pod prawym), może przy nim jest jakaś nieszczelność. Albo sam zbiornik uszkodzony.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Przesledz wszystkie wezyki idace od kolektora, skrzyni itp., najmniejsza nieszczelnosc i dzieja sie cuda.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Przejrzałem dzisiaj większość wężyków i niby jest okej.
Dolałem dzisiaj paliwa i porządnie rozgrzałem silnik. Wymusiłem kilka razy podczas jazdy, żeby zgasł i już gdy był moment wyłączenia się go, było słychać jakby gdzieś powietrze wylatywało/było brane ale tylko przez chwile. Dziwne, bo nie zauważyłem/nie czułem żadnej dziury w wężach. A no i przez większość czasu mam wrażenie, że jest strasznie zmulony. Jakby go coś trzymało. Raz wdepnę gaz i jest wszystko jak powinno być, a raz bardzo topornie.
Przy okazji znalazłem swój stary TSS, zrobiłem podmiankę i niby jest okej na jednym i drugim, ale kod z niego nadal pokazuje. Może dlatego, ze system wariuje...
Ale za to sprawdziłem na nowo kody i poza 326 i 639 pojawił się:
336 - Exhaust gas pressure sensor -voltage high
211 - Profile ignition pickup (PIP) -circuit malfunction
173 - Heated oxygen sensor (H02S), bank 1 mixturerich
Dolałem dzisiaj paliwa i porządnie rozgrzałem silnik. Wymusiłem kilka razy podczas jazdy, żeby zgasł i już gdy był moment wyłączenia się go, było słychać jakby gdzieś powietrze wylatywało/było brane ale tylko przez chwile. Dziwne, bo nie zauważyłem/nie czułem żadnej dziury w wężach. A no i przez większość czasu mam wrażenie, że jest strasznie zmulony. Jakby go coś trzymało. Raz wdepnę gaz i jest wszystko jak powinno być, a raz bardzo topornie.
Przy okazji znalazłem swój stary TSS, zrobiłem podmiankę i niby jest okej na jednym i drugim, ale kod z niego nadal pokazuje. Może dlatego, ze system wariuje...
Ale za to sprawdziłem na nowo kody i poza 326 i 639 pojawił się:
336 - Exhaust gas pressure sensor -voltage high
211 - Profile ignition pickup (PIP) -circuit malfunction
173 - Heated oxygen sensor (H02S), bank 1 mixturerich
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Mówisz o CANP, które jest na zdjęciu stronę wcześniej? Owszem.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Tak o to mi chodzilo, wezyki na tym ukladzie tez sa szczelne?
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Tak, specjalnie sprawdzałem przy wymianie
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Sondą lambda bym się nie przejmował (ostatni błąd). Kurcze, gdzieś coś musi puszczać...