1993 Mercury Sable LS
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Świece są nowe, przewody też. Silnik krokowy też sprawdzony i działa bez problemu.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
A masz stare swiece/ przewody? Moze te nowe sa wadliwe, jak stare byly jeszcze ok to podmien, moze bedzie poprawa.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Były wymieniane około roku temu i wszystko działało bez problemu. Postaram się w tym tygodniu sprawdzić je.
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Ale autko prezentuje się nieźle. Warto takiego ratować
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Dziękuje Cezar
Może kiedyś pokuszę się o założenie wątku z opisem auta bo jakby nie było... historia jak trafił on do kraju jest świetna, a w rodzinie jest od 10 lat. Drugi właściciel. Ale póki co chciałbym, żeby jeździł
Może kiedyś pokuszę się o założenie wątku z opisem auta bo jakby nie było... historia jak trafił on do kraju jest świetna, a w rodzinie jest od 10 lat. Drugi właściciel. Ale póki co chciałbym, żeby jeździł
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Miałem takie wnetrze w moim byku. Wspomnienia.... Fotele bym wyprał
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Zaraz, bo się trochę zgubiłem - jeździł dobrze i się zesrało? Na początek zrób tak jak mówi wojtekrobert, załóż stare i sprawdź. Masz tam jeszcze aparat zapłonowy czy już nie? Bo jeśli tak to warto go sprawdzić, może palec rozdzielacza upalony.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Tak jak napisałem w pierwszym poście - Zwalniałem do zatrzymania się, stracił obroty i zgasł. Teraz ciągle przy wrzuceniu biegu gaśnie.piotrekzet pisze:Zaraz, bo się trochę zgubiłem - jeździł dobrze i się zesrało?
Sprawdzałem świece, przewody i aparat zapłonowy też. Wszystko działa, a auto w dodatku odpala 'od strzała'.
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Nie wiem czemu myślałem, że to była pierwsza jazda po zakupie - sorry
Według mnie to TSS, czyli czujnik obrotów skrzyni albo dochodząca do niego wiązka. Od tego bym zaczął. Komputer silnika uważa, że pracuje bez obciążenia i zdycha po zapięciu biegu. Po wykluczeniu przewodów, świec i aparatu zapłonowego, które mogły być przyczyną słabej lub gubionej iskry, moim zdaniem to jedyna opcja.
Według mnie to TSS, czyli czujnik obrotów skrzyni albo dochodząca do niego wiązka. Od tego bym zaczął. Komputer silnika uważa, że pracuje bez obciążenia i zdycha po zapięciu biegu. Po wykluczeniu przewodów, świec i aparatu zapłonowego, które mogły być przyczyną słabej lub gubionej iskry, moim zdaniem to jedyna opcja.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
TSS był wymieniany na nowy. Specjalnie ściągałem ze stanów. Przy pierwszym sprawdzaniu kodów do tego czasu tylko raz mi wymigał problem z nim. Sprawdzałem go i z połączeniem było wszystko ok. Dodam, że z wakacji wracałem z uszkodzonym czujnikiem i jechałem bodaj na max 3 biegu. Przez tyle lat nigdy nie miałem takiego problemu, więc jestem trochę zagubiony.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Obstawiam jakiś elektrozawor w skrzyni.
wysłane z komøry
wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Radek, nie wydaje mi się... Dla mnie z kolei to problem z silnikiem, a raczej jego sterowaniem bo ewidentnie brakuje mu mocy po wrzuceniu biegu. Nie wiem czy to dobre porównanie, ale z opisu dla mnie wygląda jakby ktoś w manualu próbował jechać odpuszczając sprzęgło bez dodawania gazu.
Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, ale powinno wywalić ten błąd. Miałem dość podobnie w tbirdzie, zachowywał się skandalicznie, potrafił zgasnąć na wolnych obrotach, albo przy zmianie z D na R (i odwrotnie). Jazda to byl koszmar. Na kompie pokazało od razu i definitywnie TPS, po wymianie zrobiła się z powrotem torpeda.
Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, ale powinno wywalić ten błąd. Miałem dość podobnie w tbirdzie, zachowywał się skandalicznie, potrafił zgasnąć na wolnych obrotach, albo przy zmianie z D na R (i odwrotnie). Jazda to byl koszmar. Na kompie pokazało od razu i definitywnie TPS, po wymianie zrobiła się z powrotem torpeda.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
- Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
- Skąd:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Witam po paru dniach nieobecności.
Niskim kosztem profilaktycznie wymieniłem silniczek krokowy. Obroty podczas postoju spadły z 1500rpm na 1000-1100rpm. Niestety silnik nadal gaśnie po wrzuceniu biegu. Ponownie zrobiłem test i mi pokazało takie kody:
116 - Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
Tutaj na innej stronie opis tego błędu jest taki: ECT out of self test range 0.3 to 0.7 volts
Tutaj za bardzo nie wiem czy postarać się o zamiennik tego czujnika czy co zrobić.
326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
Opis z innej strony: PFE or DPFE circuit voltage lower than expected with zero EVR duty cycle
Tutaj mnie zaciekawił opis kodu z innej strony. Sprawdziłem DPFE i też niby wszystko jest okej. Kable całe, wszystko obok też, ale za bardzo nie wiem jak przetłumaczyć "with zero evr duty cycle"
639 - Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions
Opis: Insufficient input from the TSS
Tutaj za bardzo nie wiem co może być nie tak. Wiązkę sprawdzałem, czujnik tez, niby wszystko okej, skrzynia w awarii też nie jest mimo, że raczej powinna.
Jakieś pomysły?
Niskim kosztem profilaktycznie wymieniłem silniczek krokowy. Obroty podczas postoju spadły z 1500rpm na 1000-1100rpm. Niestety silnik nadal gaśnie po wrzuceniu biegu. Ponownie zrobiłem test i mi pokazało takie kody:
116 - Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
Tutaj na innej stronie opis tego błędu jest taki: ECT out of self test range 0.3 to 0.7 volts
Tutaj za bardzo nie wiem czy postarać się o zamiennik tego czujnika czy co zrobić.
326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
Opis z innej strony: PFE or DPFE circuit voltage lower than expected with zero EVR duty cycle
Tutaj mnie zaciekawił opis kodu z innej strony. Sprawdziłem DPFE i też niby wszystko jest okej. Kable całe, wszystko obok też, ale za bardzo nie wiem jak przetłumaczyć "with zero evr duty cycle"
639 - Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions
Opis: Insufficient input from the TSS
Tutaj za bardzo nie wiem co może być nie tak. Wiązkę sprawdzałem, czujnik tez, niby wszystko okej, skrzynia w awarii też nie jest mimo, że raczej powinna.
Jakieś pomysły?
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Mnie się podoba ten EVR. Znam to co prawda z chłodnictwa, jest to na pewno zawór elektromagnetyczny. Może być na jakiejkolwiek rurze z cieczą zamontowany. "with zero evr duty cycle" - z zerowym cyklem pracy/brak pracy?... Więc może to jednak coś w skrzyni biegów?...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem
Na początek zmieniłbym czujnik temperatury płynu. W tbirdzie są dwa, odłączenie jednego nie pozwalało uruchomić silnika, więc może w sable nie pozwala odjechać.
To, że czujnik ze skrzyni był wymieniany rok temu świadczy tylko o tym, że był wymieniany... Może się znowu zrąbał?
Szukałem w weekend tego swoje EGR, ale tak go wsadziłem, że nie mogę znaleźć. Możesz spróbować w ogóle zatkać EGR. Po prostu odkręć go od dolotu, wytnij podkładkę z czegokolwiek (tektura, puszka aluminiowa) i złóż z powrotem. Może akurat u Ciebie to coś da...
To, że czujnik ze skrzyni był wymieniany rok temu świadczy tylko o tym, że był wymieniany... Może się znowu zrąbał?
Szukałem w weekend tego swoje EGR, ale tak go wsadziłem, że nie mogę znaleźć. Możesz spróbować w ogóle zatkać EGR. Po prostu odkręć go od dolotu, wytnij podkładkę z czegokolwiek (tektura, puszka aluminiowa) i złóż z powrotem. Może akurat u Ciebie to coś da...