1993 Mercury Sable LS

Mercury

Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Witam ponownie

Mając dłuższą chwilę czasu postanowiłem sprawdzić jak się auto będzie zachowywało z podniesionymi przednimi kołami (oczywiście wszystko zrobione jak najbezpieczniej, żeby nie było :D)

Zmieniając bieg z wciśniętym hamulcem auto za każdym razem gasło.
Zmieniając bieg bez wciśniętego hamulca ale z N na OD/D/R/1 bez żadnych problemów koła ruszyły. Obroty były okej. Ale gdy w tym przypadku hamowałem bardzo delikatnie to przy ok. 10-20km/h zaczął się dusić i zgasł.

Ciekawe jest to, że gdy wciskam hamulec, wrzucę z P na 1 to auto normalnie przyśpiesza! Bez żadnych problemów. I na ziemi i w powietrzu.

Odłączyłem też rurkę z EGR gdy silnik pracował i na rurce w ogóle powietrze nie ciągło, a z tego co się orientuje to chyba powinno.

Na dniach jak będę miał znowu chwilę czasu i będę na miejscu gdzie jest auto to sprawdzę ponownie olej od skrzyni, kody i spróbuję sprawdzić servo.

Najbardziej w tym wszystkim ciekawi mnie fakt, że na 1 problemów żadnych nie ma.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: cezar62 »

No czekaj, to coś jakby tryb serwisowy skrzyni. Masz tylko "jedynkę", a reszta zablokowana.
Jeden raz tak miałem w Fordzie Taurusie, jak przegrzałem skrzynię gnając jak wariat ze zlotu w Radomiu do Opola - biegi się skończyły, została właśnie tylko "jedynka". Zatrzymałem się, zgasiłem auto, rozłożyłem fotele i zapadłem w drzemkę. Chyba po trzech godzinach miałem znowu wszystko w normie jak skrzynia wystygła i pojechałem normalnie dalej.
Więc może masz właśnie, z jakiegoś powodu, załączony tryb serwisowy skrzyni?...
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Jak dla mnie skrzynia nie jest w trybie serwisowym. Gdy bez hamulca z podniesionymi kołami wrzuciłem bieg z N na OD/D/R to bez problemu koła się zaczęły kręcić i gładko zmieniał biegi. Za to gdy już hamuje i zbliżam się do zatrzymania to silnik zachowuję się jakby się dusił i gaśnie.

W przypadku gdy nacisnę hamulec i wrzucę bieg, powoli opuszczam nogę z hamulca to od razu gaśnie, a jak wcisnę hamulec, wrzucę bieg i od razu go puszcze to rusza normalnie.

No i jak pisałem w pierwszym poście przy rozpędzeniu się zapala się kontrolka Antilock.

Czyli można szukać problemu w systemie ABS, bądź ogólnie z systemem hamulców.
Z drugiej strony może też być problem z jakimś elektrozaworem, który nie ogarnia postoju. Tylko czemu nie ma żadnego kodu, który by coś na ten temat mówił...

Na dniach sprawdzę to servo. Jak macie jakieś pomysły to śmiało dajcie znać.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: RadAg! »

Zadam głupie pytanie. Skanowales go?

wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Nie skanowałem, bo nie mam jak, chyba że masz coś innego na myśli. Jedyne co to sprawdzam kody błędów z filmiku, który podesłał Cezar.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: RadAg! »

Skaner pokaże ci więcej błędów niż test spinaczowy, między innymi błędy skrzyni jeśli coś z nią jest nie tak.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Jest coś polecanego w normalnej cenie do tego modelu jednak? Bo wnioskując po postach z pierwszej strony i faktu, że OBDII było od 96 roku to jestem teraz trochę zakłopotany w tym momencie :D


JEDI_V

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: JEDI_V »

RadAg! pisze:Jeżeli tam masz starzy system diagnostyczny czyli OBD1 to możesz odczytać błędy zawierając odpowiednie styki w gniazdka choć nie jestem pewien czy w fordach to działa. Ktoś może potwierdzić? A tak poza tym wrzuć jakieś fotoski swojej bryki :)

wysłane z komøry
Dziala, mam Taurusa SHO '95r i ten test dziala. Jak dobrze pamietam nalezy zmostkowac prawy gorny pin w trapezowej wtycznce diagnostycznej(gorna krawedz powinna byc krotsza) i dodatkowym osobnym pinem. Nastepnie do kabiny uzbrajasz zaplon i liczysz migniecia MILa.
Jak znajde stronke to ja wkleje


JEDI_V

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: JEDI_V »

VectroV pisze:Dzisiaj sprawdziłem to co dałem radę. Na początek ponownie spróbowałem go odpalić i nic, lecz było słychać charakterystyczne 'klikanie' rozrusznika. Zdemontowałem puszkę od filtra powietrza i posprawdzałem ponownie wszystkie wtyczki w tamtych okolicach. Okazało się, że mechanik nieumiejętnie podłączył kabel od wybieraka (chyba tak to się nazywa?)

Obrazek

Z czego dwa oznaczone 'piny' były ponad wtyczkę... Ciągle się zastanawiam jak on bez tego mógł jeździć mimo, że podczas jazdy nie było nic niepokojącego. Ktoś wie za co te dwa piny dokładnie odpowiadają?

Wtyczkę poprawiłem, zamontowałem filtr i spróbowałem odpalić... zaskoczył, ale tak jak @wojtekrobert pisał faktycznie akumulator się rozładował. Próbowałem go podłączyć na krótko do mojego Transita, ale się okazało, że moje kable nie działają...

Zostawię w nocy w robocie na warsztacie akumulator i dam znać jutro co działa, a co nie działa.
RadAg! pisze:Pierwsze co bym zrobił to sprawdził co za błąd wyskakuje w OBD2.
Zainteresowałeś mnie. Jest coś godnego polecenia i w miarę przystępnej cenie co by pasowało do Mercurego?
Znalazłem coś takiego, tylko nie wiem czy sie opłaca ściągać z stanów:
https://www.amazon.com/INNOVA-3145-Ford ... B000EW0KHW
cezar62 pisze:A ja chciałem pogratulować[...]
Haha, dziękuje bardzo :)
To sie nazywa pozycjoner, on daje swiatlo wsteczne i to, ze odpalisz auto tylko na P i N, mozna go delikatnie wyregulowac lewo/prawo.
http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php ... 68&jsn=511


JEDI_V

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: JEDI_V »

Po za tym sprawdz masy w aucie. Przekrec kluczyk w stacyjce, wlacz swiatla a potem voltomierz i pod maske. Pierwszy pomiar miedzy klema [-] a silnikiem, powinno byc nie wiecej niz 0.03V, drugi miedzy klema [-] a buda, powinno byc maks 0.02V.
A na twoim miejscu wymienil bym rowniez pozycjoner na skrzyni, bo jest caly uwalony, koszt nowego na rockauto to ok.20$, z poczta lotnicza bedziesz mial raz dwa.


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

JEDI_V pisze:Po za tym sprawdz masy w aucie. Przekrec kluczyk w stacyjce, wlacz swiatla a potem voltomierz i pod maske. Pierwszy pomiar miedzy klema [-] a silnikiem, powinno byc nie wiecej niz 0.03V, drugi miedzy klema [-] a buda, powinno byc maks 0.02V.
Sprawdzę, dzięki za podanie wartości
JEDI_V pisze:A na twoim miejscu wymienil bym rowniez pozycjoner na skrzyni, bo jest caly uwalony, koszt nowego na rockauto to ok.20$, z poczta lotnicza bedziesz mial raz dwa.
Akurat ten ze zdjęcia nie jest mój ;)


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Wyczytałem, że niektóre z kodów które mi się pojawiały były powodem niedogrzanego silnika.
Także dzisiaj zostawiłem go na dłużej i wykonałem KOER i KOEO i wyszło mi to:

KOER:

326 - Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE

KOEO:

335 - EGR feedback signal is/was out of range – EVR or PFE

565 - Canister Purge 1 solenoid/circuit failure – Solenoids

Zlokalizowałem CANP i wymontowałem. Jest cały pordzewiały i w środku bardzo czarny i lepki oraz nie widać drugiego końca. Widać, że nie był wymieniany od nowości.

Obrazek

Czy da się go jakoś naprawić, a jak nie to gdzieś dostane go w dobrej cenie u nas?

Chyba, że wymontowałem złą rzecz :D


JEDI_V

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: JEDI_V »

To elektro zawor z EVAPu, jak padniety to bezwzglednie do wymiany, bo generuje glupie bledy.


Topic author
VectroV
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2016, 18:02
Samochód: Mercury Sable 93' 3.0 V6
Skąd:

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: VectroV »

Myślisz, że to może być jakiś znaczący powód przez który silnik gaśnie, kiedy wrzucę bieg z wciśniętym hamulcem?

Jest jakiś sposób na wyczyszczenie tego zaworu? Lub naprawienie? Na ebayu to kosztuje niestety 40$...


piotrekzet

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

Post autor: piotrekzet »

Nie chcę nic obiecywać, bo EGR nie znalazłem, ale poszukam w weekend u siebie.

ODPOWIEDZ