Postanowiłem zmienić temat na ogólny mojego Sable'a. Jako, że w temacie samochodowym nadal jestem dupa, mam nadzieję że pomożecie mi z moimi problemami bo od czegoś naukę trzeba zacząć co nie?
Także od początku co się dzieje po wymienia konwertera:
Wpierw rzeczy naprawione:
1. Lampki w środku po zamknięciu nie chciały zgasnąć. Winny okazał się zerwany kabel od dzyndzla, który przekazuje informacje czy maska jest zamknięta. Najwidoczniej jest to podłączone do instalacji odpowiedzialnej za oświetlenie i jak się domyślam - alarmu.
2. Dzień po odebraniu samochodu po przejażdżce po mieście i po autostradzie z skrzyni wywaliło podczas jazdy cały olej mimo że nie było widać czy coś cieknie. Cały mokry region popsikałem płynem do czyszczenia hamulców, zdjąłem osłonę za kołem i obserwowałem co się dzieje po odpaleniu silnika. Rurka przez który olej wylatuje ze skrzyni jak się domyślam do pompy cieknie. Kupiłem nowe obejmy i czas na wymianę.
Teraz coś co nie działa:
1. Składając do kupy wymontowane rzeczy od góry (akumulator, filter, itd) zauważyłem że pod servem (ścianka przy stronie kierowcy) wystaje wejście do jakiegoś czujnika. Wnioskuje że to ma jakiś wniosek ABSem ale nigdzie, dosłownie nigdzie nie mogę znaleźć luźnej wtyczki, ani czegokolwiek co by mogło być do tego czujnika podłączone. Skoro czujnik jest, to po coś on jest, a nie mogę ogarnąć od czego to, ani skąd kabel do tego powinien lecieć.
2. Po przekroczeniu 30km/h cały czas pali się kontrolka ANTI-LOCK. Przy rozbieraniu przodu przeczyściłem wtyczki od czujnika ABSu i oczyściłem koronki na przegubach. Były w dobrym stanie. Także tutaj sądzę że sprawa łączy się z tym co w punkcie pierwszym.
3. Na zimnym silniku auto nie chce w ogóle jechać. Wrzucę wsteczny, obroty trzymają się na równych 1k obrotów i jest git, aczkolwiek przy OD/D obroty spadają mocno w dół aż prawie chce zgasnąć, ale w ostatniej chwili podnosi je i wraca do 1k. Ale i tak dopóki silnik się nie rozgrzeje to nie reaguje na gaz prawie w ogóle. Tutaj stawiałbym problem z ładowaniem, że ma za mało prądu żeby odpalić wszystkie pompy żeby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa na początek, więc może jest to powiązane z tym co poniżej. Myślałem, że to może być problem z filtrem paliwa, ale po zapytaniu czy był w ogóle wymieniany był wymieniany koło 5 lat temu, a przez ten czas za dużo nie przejechał, więc jest pewnie prawie jak nowy.
4. Podczas jazdy raz po raz zapali się kontrolka od ładowania. Tutaj stawiałbym na słaby akumulator, ale i również alternator bo przy ruszeniu jednej z wtyczek przy nim kontrolka automatycznie zgasła.
5. Problem z obrotami. Początkowo silnik chodził na 1,5k obrotów, a biegi zmieniał dopiero przy 3k. Taką śrubką co jest pod przepustnicą wyregulowałem je i teraz jest normalnie podczas stania 1k i podczas jazdy zmienia je przy około 2,5k ale nadal mam wrażenie że tak nie powinno być. Nie wiem czy to może być wina czujnika pozycji przepustnicy albo silniczka krokowego bo były sprawdzane i nawet wymieniane. Tutaj też po dłuższej jeździe gdy wrzucę Parking silnik wkręca się do 2k i tak go utrzymuje. Tutaj znalazłem winowajcę czyli brak sprężynki, która by cofała przepustnice do neutralnej pozycji, bo właśnie gdy stał na tych 2k obrotów, ruszyłem ją do tyłu i momentalnie spadł do 1,5k. Tutaj też dodam że przy tych 1,5k gdy odłączyłem krokowy spadł do 1k i się na tej wartości utrzymywał. Właśnie kod który jest niżej mówi za problemem z czujnikiem położenia ale nie wiem jak to ogarnąć.
6. Sprawdziłem kody, pokazuje tylko:
121 - Throttle position (TP) sensor -closed throttlevoltage high/low
Throttle position (TP) sensor -voltageinconsistent with MAF sensor Signal
326 - Exhaust gas recirculation (EGR) system -flow at idle detected
Exhaust gas pressure sensor -voltage low
335 - Exhaust gas pressure sensor -voltage highl lowduring KOEO test
Ale za te kody nie wiem jak się kompletnie zabrać. Miernikiem sprawdzić? Ale gdzie? Jakie wartości?
No, na początek to tyle co sam wychwyciłem. Jedne mocno skomplikowane dla mnie, drugiej mniej