Strona 7 z 7

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 21 cze 2017, 15:31
autor: JEDI_V
Zadzwonic czy podjechac nie zaszkodzi, w razie W skrzynie zrobiez u nich.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 29 cze 2017, 16:08
autor: VectroV
Posiada ktoś z was może panewki pod ten silnik po drugim szlifie? Potrzebowałbym 2 sztuki.

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 31 lip 2017, 18:58
autor: VectroV
Chciałem tylko napisać, że dzisiaj w końcu Mercury wrócił na drogi. Wadliwy okazał się konwerter, tak jak po jakimś czasie zacząłem podejrzewać. Także w końcu mogę podziękować za początkowe rady bo jednak niektóre były przydatne. Mimo, że potem ruch był mały w temacie to i tak wam dziękuje :)

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 31 lip 2017, 19:10
autor: cezar62
Nooo, nareszcie! :)

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 31 lip 2017, 21:50
autor: Charon
Wytrwały z Ciebie zawodnik.

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 31 lip 2017, 22:01
autor: VectroV
Charon pisze: 31 lip 2017, 21:50 Wytrwały z Ciebie zawodnik.
To nie europaździerz żeby od razu złomować ;D

Re: Mercury Sable 93 - Problem z silnikiem

: 01 sie 2017, 21:44
autor: KARLone
po prostu gość lubi to auto albo lubi przy nim spędzać czas, a może jedno i drugie :D

Re: 1993 Mercury Sable LS

: 08 sie 2017, 13:18
autor: VectroV
Postanowiłem zmienić temat na ogólny mojego Sable'a. Jako, że w temacie samochodowym nadal jestem dupa, mam nadzieję że pomożecie mi z moimi problemami bo od czegoś naukę trzeba zacząć co nie? :)

Także od początku co się dzieje po wymienia konwertera:

Wpierw rzeczy naprawione:

1. Lampki w środku po zamknięciu nie chciały zgasnąć. Winny okazał się zerwany kabel od dzyndzla, który przekazuje informacje czy maska jest zamknięta. Najwidoczniej jest to podłączone do instalacji odpowiedzialnej za oświetlenie i jak się domyślam - alarmu.

2. Dzień po odebraniu samochodu po przejażdżce po mieście i po autostradzie z skrzyni wywaliło podczas jazdy cały olej mimo że nie było widać czy coś cieknie. Cały mokry region popsikałem płynem do czyszczenia hamulców, zdjąłem osłonę za kołem i obserwowałem co się dzieje po odpaleniu silnika. Rurka przez który olej wylatuje ze skrzyni jak się domyślam do pompy cieknie. Kupiłem nowe obejmy i czas na wymianę.

Teraz coś co nie działa:

1. Składając do kupy wymontowane rzeczy od góry (akumulator, filter, itd) zauważyłem że pod servem (ścianka przy stronie kierowcy) wystaje wejście do jakiegoś czujnika. Wnioskuje że to ma jakiś wniosek ABSem ale nigdzie, dosłownie nigdzie nie mogę znaleźć luźnej wtyczki, ani czegokolwiek co by mogło być do tego czujnika podłączone. Skoro czujnik jest, to po coś on jest, a nie mogę ogarnąć od czego to, ani skąd kabel do tego powinien lecieć.

2. Po przekroczeniu 30km/h cały czas pali się kontrolka ANTI-LOCK. Przy rozbieraniu przodu przeczyściłem wtyczki od czujnika ABSu i oczyściłem koronki na przegubach. Były w dobrym stanie. Także tutaj sądzę że sprawa łączy się z tym co w punkcie pierwszym.

3. Na zimnym silniku auto nie chce w ogóle jechać. Wrzucę wsteczny, obroty trzymają się na równych 1k obrotów i jest git, aczkolwiek przy OD/D obroty spadają mocno w dół aż prawie chce zgasnąć, ale w ostatniej chwili podnosi je i wraca do 1k. Ale i tak dopóki silnik się nie rozgrzeje to nie reaguje na gaz prawie w ogóle. Tutaj stawiałbym problem z ładowaniem, że ma za mało prądu żeby odpalić wszystkie pompy żeby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa na początek, więc może jest to powiązane z tym co poniżej. Myślałem, że to może być problem z filtrem paliwa, ale po zapytaniu czy był w ogóle wymieniany był wymieniany koło 5 lat temu, a przez ten czas za dużo nie przejechał, więc jest pewnie prawie jak nowy.

4. Podczas jazdy raz po raz zapali się kontrolka od ładowania. Tutaj stawiałbym na słaby akumulator, ale i również alternator bo przy ruszeniu jednej z wtyczek przy nim kontrolka automatycznie zgasła.

5. Problem z obrotami. Początkowo silnik chodził na 1,5k obrotów, a biegi zmieniał dopiero przy 3k. Taką śrubką co jest pod przepustnicą wyregulowałem je i teraz jest normalnie podczas stania 1k i podczas jazdy zmienia je przy około 2,5k ale nadal mam wrażenie że tak nie powinno być. Nie wiem czy to może być wina czujnika pozycji przepustnicy albo silniczka krokowego bo były sprawdzane i nawet wymieniane. Tutaj też po dłuższej jeździe gdy wrzucę Parking silnik wkręca się do 2k i tak go utrzymuje. Tutaj znalazłem winowajcę czyli brak sprężynki, która by cofała przepustnice do neutralnej pozycji, bo właśnie gdy stał na tych 2k obrotów, ruszyłem ją do tyłu i momentalnie spadł do 1,5k. Tutaj też dodam że przy tych 1,5k gdy odłączyłem krokowy spadł do 1k i się na tej wartości utrzymywał. Właśnie kod który jest niżej mówi za problemem z czujnikiem położenia ale nie wiem jak to ogarnąć.

6. Sprawdziłem kody, pokazuje tylko:

121 - Throttle position (TP) sensor -closed throttlevoltage high/low
Throttle position (TP) sensor -voltageinconsistent with MAF sensor Signal

326 - Exhaust gas recirculation (EGR) system -flow at idle detected
Exhaust gas pressure sensor -voltage low

335 - Exhaust gas pressure sensor -voltage highl lowduring KOEO test

Ale za te kody nie wiem jak się kompletnie zabrać. Miernikiem sprawdzić? Ale gdzie? Jakie wartości?

No, na początek to tyle co sam wychwyciłem. Jedne mocno skomplikowane dla mnie, drugiej mniej :x

Re: 1993 Mercury Sable LS

: 08 sie 2017, 15:03
autor: JEDI_V
ad.2(naprawione).-rurka(rurki 2szt.)ktore wychodza ze skrzyni nie ida do zadnej pompy, pompa jest wewn.skrzyni, rurki te ida do chlodnicy, przypuszczam, ze masz jedna zbiorcza chlodnice plynu silnika i oleju skrzyni biegow, po tak dlugim okresie chlodnica moze byc przytkana, dlatego na wyjsciu ze skrzyni wzrasta ci cisnienie i wywala olej, odepnij rurke/wezyk na powrocie,podstaw czyste naczynie, uruchom silnik i niech ktos wrzuci na D, olej powinien solidnie i bez oporow z chlodnicy wyplywac do pojemnika, jesli tak sie nie dzieje to radze kupic dodatkowa chlodnice, ktora jest wydajniejsza niz takie kombo,np. cos takiego http://midparts.com.pl/pl/p/Dodatkowa-c ... -1403/1036 , montaz tego jest banalnie prosty a na 100% przedluzy zywotnosc skrzyni.
ad.3,5(nie dziala).-wydaje mi sie, ze objawy sa mocno powiazane z dolotem, za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy i TPS(czujniik polozenia przepustnicy, w niektorych autach sie go kalibruje), na wolnych obrotach jesli gdzies ciagnie lewe powietrze to obroty skacza, jesli silniczek krokowy i kanal w ktorym jest zamontowany nie domaga, jest zasyfiony to leca w dol, lacznie z gasnieciem auta
ad.4(nie dziala).-alternator dalbym do regeneracji, z racji wieku moga byc zuzyte szczotki, luzny i wyrobiony szczotkotrzymacz, zabrudzony i zuzyty komutator, zasniedziale styki itp, przy okazji wymienic nalezy lozyska/tulejki
ad.6(nie dziala)- kody ewidentnie pokazuja na problem z dolotem, nieszczesciem dolotu jest wspolpraca z EGR, ktory z czasem zasyfi caly dolot, jego tez nalezy odkrecic i wyczyscic srodkiem do EGRow, MAF do wyczyszczenia, tylko delikatnie bo mozna uszkodzic druciki pomiarowe.
Po za tym wszelkie wezyki w okolicach dolotu do wymiany, czasami nie widoczne pekniecie wprowadza chaos w pracy silnika, sprawdz odmy oraz zawor odpowietrzajacy skrzynie korbowodowa PCV.