1965 VALIANT
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
1965 VALIANT
Odkąd sięgam pamięcią interesowały mnie klasyczne samochody. Z czasem moje zainteresowania skupiły się na motoryzacji amerykańskiej, choć nadal czerpię przyjemność z obcowania z każdym klasycznym pojazdem. Dziesięć lat temu przekonałem żonę do zakupu starego amerykana. Po roku szukania, wielu setkach kilometrów i różnych przygodach udało się zrealizować marzenie. Większość oglądanych aut znacznie odbiegała od opisu. Skrajnym przypadkiem był pewien Chevrolet, „panie wsiadać i jechać”, który miał częściowo rozmontowany silnik i układ hamulcowy oraz kilka innych mankamentów. Warto zaznaczyć, że w tamtym czasie nie było dużej oferty i dostępności takich samochodów. Valianta wypatrzyliśmy przypadkiem w Łodzi , gdzie byliśmy przejazdem. Natychmiast zawróciłem i chwilę potem byliśmy zdecydowani na zakup, jeszcze trochę targowania i byliśmy umówieni za kilka dni po odbiór samochodu. Droga powrotna do domu nowym-starym wozem to wielka euforia. Wspaniałe przeżycie! Oczywiście codzienny samochód musiał opuścić garaż, przecież szacunek dla wieku się należy… Bardzo podobało mi się, że auto było oryginalne, z doskonale zachowanym wnętrzem, oryginalnymi detalami, instrukcją obsługi z wpisanymi danymi dealera. Z czasem zacząłem zagłębiać się w analizowanie danych technicznych, body tag itd., itp. … Pod tylnym siedzeniem znalazłem arkusz car production broadcast, gdzie opisane jest wyposażenie pojazdu – ku mej radości wszystko się zgadza. Z biegiem czasu moje zainteresowania poszły w kierunku Moparów, i tak już zostało. Pierwsze kilka lat naszej przygody z Valiantem to romans z MPPZ, gdzie nawet dobrze nam szło, tzn. nie zajmowaliśmy ostatnich miejsc, lecz plasowaliśmy się w połowie stawki. Nieźle jak na debiutantów, w końcu przychodziło nam walczyć ze starymi wygami, zaprawionymi w rywalizacji, podczas gdy my traktowaliśmy starty jako zabawę. Kiedy zmęczyło mnie ściganie, próbowaliśmy trochę turystyki, i oczywiście pojawiamy się na zlotach, z których najbardziej lubię ten w Pabianicach. Wiosną tego roku wreszcie wymieniłem nie działający od początku pływak w zbiorniku paliwa, co znacznie zwiększyło komfort psychiczny podczas podróży. Obecnośc Valianta z upływem czasu troszkę spowszedniała, jednak kiedy tylko zajmuję miejsce za kierownicą natychmiast poprawia mi się humor!
Kilka suchych faktów:
nazwa: Plymouth Valiant Signet
rok modelowy: 1965
rok produkcji: 1964 (początek serii)
silnik: rzędowy skośny 225 cali (3,7 litra) 6-cylindrowy ,145hp
nadwozie: 2-dr hard top
ilość wyprodukowanych sztuk: 10999
rozstaw osi 106 cali
inne dostępne wersje nadwozia serii Signet: kabriolet
Fotograf ze mnie kiepski, więc zamieszczane zdjęcia będą pochodziły z różnych miejsc w necie...
Na początek znalezione już po zakupie na stronie http://www.desoto58.com/ wraz z notką pióra Michała Leśniewskiego
Kiedy zobaczyłem ten samochód po raz pierwszy na Moto-Bazarze w Łodzi w 2002 roku, zdziwiłem się że takie interesujące samochody można spotkać w Polsce.
Teraz już wiem, że nic nie powinno mnie zdziwić. Pamiętajmy, że w 2002 roku jeszcze nie byliśmy w Unii Europejskiej i nie sprowadzano tak wielu samochodów, również zabytkowych. Wracając do Plymoutha Valianta Signeta - okazało się, że prawdopodobnie jest to ten sam egzemplarz, którego w innym kolorze ma na swojej stronie Andrzej Wolfarth. To musi być ten sam, bo ile takich wozów może być w Łodzi?
Od tamtejszego czasu zaczałęm zwracać baczniejszą uwagę na ten model i już niebawem okazało się, że pojawił się podobny samochód w Lublinie. I jeśli mnie pamięć nie myli, jeszcze jeden. Tak więc mamy conajmniej trzy egzemplarze w Polsce. To i tak dużo. Niestety, nie wiem co się teraz dzieje z tym Plymouthem. Jestem dobrej myśli, że pomimo niewątpliwie wysokiej ceny trafił w dobre ręce. Do zobaczenia w trasie!
Tu slalom na którymś Rajdzie Poznańskim Wnetrze jest stylowe Instrukcja obsługi Wertując Internet znalazłem zeskanowane ogłoszenie prasowe naszego dealera Plymoutha Pabianice 2010 Radom
Kilka suchych faktów:
nazwa: Plymouth Valiant Signet
rok modelowy: 1965
rok produkcji: 1964 (początek serii)
silnik: rzędowy skośny 225 cali (3,7 litra) 6-cylindrowy ,145hp
nadwozie: 2-dr hard top
ilość wyprodukowanych sztuk: 10999
rozstaw osi 106 cali
inne dostępne wersje nadwozia serii Signet: kabriolet
Fotograf ze mnie kiepski, więc zamieszczane zdjęcia będą pochodziły z różnych miejsc w necie...
Na początek znalezione już po zakupie na stronie http://www.desoto58.com/ wraz z notką pióra Michała Leśniewskiego
Kiedy zobaczyłem ten samochód po raz pierwszy na Moto-Bazarze w Łodzi w 2002 roku, zdziwiłem się że takie interesujące samochody można spotkać w Polsce.
Teraz już wiem, że nic nie powinno mnie zdziwić. Pamiętajmy, że w 2002 roku jeszcze nie byliśmy w Unii Europejskiej i nie sprowadzano tak wielu samochodów, również zabytkowych. Wracając do Plymoutha Valianta Signeta - okazało się, że prawdopodobnie jest to ten sam egzemplarz, którego w innym kolorze ma na swojej stronie Andrzej Wolfarth. To musi być ten sam, bo ile takich wozów może być w Łodzi?
Od tamtejszego czasu zaczałęm zwracać baczniejszą uwagę na ten model i już niebawem okazało się, że pojawił się podobny samochód w Lublinie. I jeśli mnie pamięć nie myli, jeszcze jeden. Tak więc mamy conajmniej trzy egzemplarze w Polsce. To i tak dużo. Niestety, nie wiem co się teraz dzieje z tym Plymouthem. Jestem dobrej myśli, że pomimo niewątpliwie wysokiej ceny trafił w dobre ręce. Do zobaczenia w trasie!
Tu slalom na którymś Rajdzie Poznańskim Wnetrze jest stylowe Instrukcja obsługi Wertując Internet znalazłem zeskanowane ogłoszenie prasowe naszego dealera Plymoutha Pabianice 2010 Radom
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
Broszura
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
broszura cd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
inna broszura
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
...i reklama prasowa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: 1965 VALIANT
Bardzo europejski Fajne jest to ze trafiles na dobry i kompletny egzemplarz z historia. Posiadanie takiego auta bardzo uprzyjemnia zycie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: 1965 VALIANT
Pamiętam twoje auto z Pabanic w 2009r.
Mnie osobiście bardzo się podoba. Bardzo zgrabne, sporo pięknych detali. Pewnego rodzaju odskocznia od wielkiego formatu. Gratulacje !
Mnie osobiście bardzo się podoba. Bardzo zgrabne, sporo pięknych detali. Pewnego rodzaju odskocznia od wielkiego formatu. Gratulacje !
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
Jeśli chodzi o rozmiar, to faktycznie raczej europejski. Samochody kompaktowe (Valiant, Falcon, Nova) były odpowiedzią na rosnącą popularność importowanych aut europejskich, stąd ich mały rozmiar. Jednak w Europie wcale nie były małe. Teraz gdy nasze samochody znacznie urosły nie robią wrażenia, ale wyobraźcie sobie Valianta na przełomie lat '60 i '70, kiedy pomykał już po naszych ulicach...
Jeśli chodzi o stylistykę to bardzo ładnie nawiązuje do produktów Plymoutha z lat 1962-63. 1963 rok to pierwsze wydanie Valianta w takiej karoserii, która istniała do 1966. Oczywiście z corocznymi zmianami.
Skoro Paweł wspomniał o uroczych detalach, jeden z nich
Jeśli chodzi o stylistykę to bardzo ładnie nawiązuje do produktów Plymoutha z lat 1962-63. 1963 rok to pierwsze wydanie Valianta w takiej karoserii, która istniała do 1966. Oczywiście z corocznymi zmianami.
Skoro Paweł wspomniał o uroczych detalach, jeden z nich
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
Taki sympatyczny drobiazg zakupiłem
Dodatkowo sympatyczno-symboliczna cena i wysyłka, a podobno NOS. Zobaczymy jak dojdzie...
Dodatkowo sympatyczno-symboliczna cena i wysyłka, a podobno NOS. Zobaczymy jak dojdzie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: 1965 VALIANT
jeszcze nie miałem przyjemności widzieć na żywo. Cabrio wydaje mi się bardzo urodziwy, generalnie jakoś carbiolety chodzą mi po głowie
Gratuluję tak utrzymanego auta. Przyjemnie popatrzeć.
Gratuluję tak utrzymanego auta. Przyjemnie popatrzeć.
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
- Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
Bardzo ładne auto i chyle czoła co do stanu jego utrzymania. Wreszcie jakieś starsze auto a nie wciąż jakieś taksówki
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: 1965 VALIANT
Ktos tu ma taksowke?Z/28 pisze:Bardzo ładne auto i chyle czoła co do stanu jego utrzymania. Wreszcie jakieś starsze auto a nie wciąż jakieś taksówki
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
- Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
- Skąd:
Re: 1965 VALIANT
No jak to kto? TyRadAg! pisze: Ktos tu ma taksowke?
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: 1965 VALIANT
To jawne oszczerstwo
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: 1965 VALIANT
tutaj wygląda jak Charger, tylko Valiant ma tylną szybę zdecydowanie fajniejszą
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum