Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Plymouth

piotrekzet

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: piotrekzet »

Jakbym nigdy nie rozcinał konwertera to może bym nie wiedzial co to za zagadka :D


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Panie Arku na Kasztelanie Białym jest napisane, że to "połączenie słodu jęczmiennego z łagodnym słodem pszenicznym". Mam też butelkę Kasztelana Pszenicznego, na którym jest napisane "harmonijne połączenie słodu pszenicznego z jęczmiennym". Ergo: Białe jest bardziej jęczmienne a Pszeniczne bardziej pszeniczne :D , a dostałem w Delikatesach Centrum. Kolega MichaŁ bardzo ok (rozmawialiśmy dzisiaj), a dodzwoniłem się również do kolegi kolegi MichaŁa, p. Grzegorza.
Brawo piotrekzet.


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Na bagnecie i w instrukcji jest napisane Mopar ATF Plus Type 7176, jaki olej mogę wlać jeśli nie znajdę dokładnie takiego, czym się kierować? Bo padały różne propozycje. GAZDA, pod Tarnowem już nie robią skrzyń automatycznych, jedynie bieżąca obsługa, nie mają już chłopaka, który się tym zajmował.

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: GAZDA »

o to szkoda bo naprawde zajebiście robił i stało tam kilka amcarów zawsze
to teroz najbliższa mi znana to w białce tatrzańskiej ;) właściciel ma też pensjonat jakby co :D

na allpar i innych pisali że najlepiej olej spełniający norme atf3 lub atf4
edit: wyczytałem że 7176d jest słąby a 7176e dochodzi juz jakościowo do atf4


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: MichaŁ »

ATF III w moparach był stosowany od połowy/końcówki lat 90tych, krótko po nim wszedł ATF +4.
Ja nalałbym ATF II, maksymalnie III.
Z tego co pamiętam +4 jest juz totalnie syntetyczny i z jakichś tam powodów nie nadaje się do starszych skrzyń.
Dużo informacji znajdziesz na forum Voyager Klub Polska, to naprawdę kopalnia wiedzy, potwierdzonej własnymi doświadczeniami użytkowników.

Wysłane z Tapatalk
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: GAZDA »

ale ten 716 to był atf+3, i tego są różne wersje jak pisałem 7176d jest dużo słabszy od 7176e który już ma przybliżone właściwości do atf+4,
różnica jest taka że atf+3 dużo szybciej sie degraduje, a raczej jakieś dodatki sie degradują

ja bym lał atf+3 bo to jest właśnie type 7176 i najlepiej 7176e


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Niespodzianek ciąg dalszy, w skrzyni opiłki (dość grube), nie pasuje filtr+ uszczelka, które były dodane z samochodem. W sumie to nie jestem tym wszystkim zaskoczony.

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: GAZDA »

czyli pewnie zły filter był i mechanikowi nie pasował to nie wymienił i nic nie powiedział...
a z pracą skrzyni sie coś zmieniło? czy nadal ino jeden bieg?
bo jak działała zaś i potem znowu problemy to może jednak coś utajnione było, a jak działała i nagle przestała to może faktycznie przypadek


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Ja uważam, że mechanik wcale nie ruszał miski olejowej, patrząc po śrubach i wystającym białym silikonie łazienkowym, miska była założona bez uszczelki. Odessał stary olej przez bagnet i zalał tego ATF+4 i uważał sprawę za załatwioną. Stan na obecną chwilę: po zrzuceniu miski pojechałem ze starym filtrem do sklepu z częściami do amcarów i kupiłem pasujący filtr z uszczelkami, zawiozłem do mechanika. Mam nadzieję, ze jeszcze dziś znajdzie czas to założyć i zobaczymy co się będzie działo. Wlejemy ATF II tak na sprawdzenie, jak zadziała (ale pewnie nie zadziała) to myślę zrobić 50-80 km, znowu wymienić filtr+ olej (wtedy może ATF III?). Wczoraj jak dojechałem do warsztatu, na 2 i z prędkością ok 50km/h, to po wyciągnięciu bagnetu od skrzyni już olej wyglądał inaczej niż w momencie zakupu (ciemniejszy i jakieś smugi).

Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 444
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
Skąd: Ustroń

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Seweryn 1977 »

Wychodzi na moje ;) Man nadzieję że po wymianie będzie śmigał. Mechanik pewnie tę kobietę za robotę skasował....
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Dzisiejszy dzień bogaty w emocje, od zwątpienia - opiłki (niektóre spore) w skrzyni i niewłaściwy filtr (wycieczka po właściwy) po nadzieję - telefon od mechanika, że właśnie jedzie autem i skrzynia przerzuca tylko, że on nie wie czy do końca prawidłowo. Stan na obecną chwilę (piszę ostrożnie, żeby nie zapeszyć) skrzynia przerzuca biegi chyba prawidłowo, dlatego chyba, że za mało było okazji żeby przed usterką zapoznać się z jej pracą. Będę teraz chwilę jeździł i obserwował co się dzieje, trzeba sprawdzić działanie na zimno, ciepło, w trasie, w korku, kontrolować olej itd, następnie planuję kolejną wymianę. Z ciekawostek, dopiero po usterce, szukając informacji dowiedziałem się, że jest to skrzynia 3 biegowa z nadbiegiem, muszę obserwować działanie tego OD. Z innych informacji, przeglądnąłem graty dodane z autem i widzę, że kopułka została wymieniona (jest stara) a palec rozdzielacza już nie (leży zapakowany w worku).


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: MichaŁ »

Czyli jest sukces ?
Śmigaj, testuj, po jakimś czasie znowu zmień oliwe i już.

Fajnie że masz tą drugą skrzynke. Zawsze możesz ją wysłać do Grzegorza on Ci zrobi generalke i w razie draki będziesz miał na półce nówke skrzynie na podmianke.

Wysłane z Tapatalk
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Nie piszę na razie o sukcesie, bo chyba trochę za wcześnie, ale jestem dobrej myśli (w końcu). Jak przejadę z 150-200km na tej skrzyni bez ekscesów i po zmianie oleju z filtrem dalej będzie ok to chyba wtedy będzie można mówić/pisać o sukcesach. Pytanie do admina, czy nie powinno być to w jakimś dziale z pomocą techniczną/porady (chyba warto przenieść). Temat o aucie (jako całości) zostanie założony jak ogarnę się czasowo.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12234
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: RadAg! »

Admin przeniósł z technicznego jako że wątek ewidentnie dotyczy konkretnego auta i konkretnych skrzyń biegów których nazwy tu padają. w dziale technicznym omawiamy ogólne problemy techniczne dotyczące jak największej ilości aut.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Plymouth Voyager problem ze skrzynią.

Post autor: Charon »

Skoro wątek dotyczy konkretnego auta to będę tutaj zdawał relację, zmieniłbym tylko tytuł na "Plymouth Voyager - Wielka niespodzianka". Niespodzianek w tym aucie wiele, dzisiaj rozbierając trochę przód aby dobrać się do nieświecącego światła mijania (wstawiona soczewka) zauważyłem, że przedni zderzak na pewno był malowany, prawy błotnik prawie na pewno, lewy błotnik chyba też. Pod maską wszystko wygląda ok, nic nie pogięte, spawane czy coś w tym stylu. Przed zakupem nie przyszło mi do głowy się zapytać o jakieś roboty blacharsko-lakiernicze i nikt mi też nic nie mówił. Lakiernik działał a czy blacharz to nie wiem. Dostęp do tej soczewki jest koszmarny, zwłaszcza z prawej strony, bo idą przewody od klimy i siedzi zbiornik wyrównawczy od chłodzenia, ale się udało i świeci
DSC04864.JPG
.
Z pozostałych spraw zostało ogarnięte:
- wypłukanie z jakiś pleśni zbiornika spryskiwacza
- uzupełnienie żarówek oświetlenia tablicy i wnętrza
- skrócenie pióra tylnej wycieraczki bo wystawała prawie za krawędź szyby
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ