Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Dodge
Awatar użytkownika

Topic author
Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Bart »

Witam.
Poszukuję Informacji na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych).
Interesuje mnie ewentualne slabe strony ( jeżeli są ;) )
Koszty eksploatacyjne itp.

Planuję zakup Challenger'a 2009-10. Zastanawia mnie jak ta elektronika sobie radzi. Czy naprzyklad można wylączyć "odlanczanie czylindrów", esp, itp?
Slyszalem że jest to to samo co 300c od strony techniki.

Pozdr.
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"

Awatar użytkownika

m4ni3k
Posty: 831
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
Samochód: pacifica 4.0 AWD
Skąd: Warszawa

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: m4ni3k »

w 300C problemów z silnikiem nie uświadczyłem, w prawdzie przebieg niewielki (52kkm). opinie są takie, że silniki nie do zdarcia oraz lubią LPG (jakby ktoś chciał oszczędniej). olej 5w20 trzeba pamiętać o regularnych wymianach.
jak będziesz miał możliwość w lutowym magazynie "GT" jest opisany silnik HEMI, jego trzy generacje.
jeżeli nigdzie nie znajdziesz mogę pokombinować ze skanowaniem

w cegle MDS można wyłączyć np. Predatorem. esp wyłączasz guzikiem, ale przy większych wariacjach coś tam jednak łapie.

nie lepiej kupić SRT?
Pozdrawiam :-)


sivy
Posty: 116
Rejestracja: 04 mar 2012, 09:06
Samochód: dodge challenger srt8 ('09)+gmc yukon denali ('11)
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: sivy »

srt lepsze a roznica w cenie niewielka.
koszty utrzymania takie same.

Awatar użytkownika

Topic author
Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Bart »

Dzięki panowie :)
Też bym wolal srt, ale ciężko trafić manual i jest chwilowo poza budżetem.
Generalnie zawsze coś zmieniam w aucie i chall'a też to nie ominie :D
Pewnie dostanie jakieś headersy + Cai i może jeszcze jakiś hotcam i z 450 km mi styknie :D
Ale przedewszystkim chall musi schudnąć. I w to też pewnie będę pakowal kase :P
Chall jest dla mnie tym "jedynym"( sorry Trans am).Więc czy R/t czy Srt nie ma znaczenia.
Pozdr.

P.S. Sivy - jaką masz skrzynię w chall'u? Jest szansa się z tobą jakoś spotkać żeby pogadać o tym modelu?
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"


sivy
Posty: 116
Rejestracja: 04 mar 2012, 09:06
Samochód: dodge challenger srt8 ('09)+gmc yukon denali ('11)
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: sivy »

automat.
manual to totalne nieporozumienie caly czas mimo wlaczonego esp rwie asfalt i samochod chce cie zabic. praktycznie non stop jedziesz bokiem. jedynki nie uzywasz dwojki tez. najlepiej ruszac z trojki ale wtedy sprzeglo wpierdol dostaje maxymalny. w sumie to ja juz manualem nie potrafie jezdzic wiec moze dlatego takie wrazenia mam. ale automat w zupelnosci wystarczy. ja challengera uzywam normalnie do pracy i wedlug mnie automat w korku w warszawie jest genialny a w trasie tez jest supcio:)
generalnie jak bedziesz w wawie to daj znac to mozemy sie jakos ustawic.

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 129
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: ARON »

A ja słyszałeś coś zgoła odmiennego od gościa, co na LX-ach zjadł sobie zęby - te silniki kiepsko znoszą LPG, ale to może kwestia paliwa albo instalacji, lecz jak do Chally'ego wpakujesz gaz, to się chyba sam osobiście zagazujesz, więc proszę Ciebie nie popełniaj takiej głupoty!
MDS można odłączyć, ale tylko poprzez ingerencje przez kompa u elektryka/chipy. Generalnie jak chcesz kupić jakiegoś LX-a, szczególnie Chally'ego, to tylko z HEMI, V6 omijaj bo spalanie prawie takie same, a frajda nieporównywalna. Różnice między 5.7 a 6.1/6.4 nieduże, także w spalaniu, ale kupując SRT8 masz ekstrasy hi-performance w pakiecie. Części tuningowych do nich jest od...zabajone...i jeszcze trochę i nawet ceny wcale takie nie straszne, a te zamienne łatwo dostępne i ceny całkiem całkiem.
Ja jeżdżę mniejszym 5.7 tylko na benzynie, bo gazu nie trawię i w trasie średnio koło 11 L (nie szarżuję, bardziej kruzuję, bo dla odmiany prywatnie za kólkiem odpoczywam). Niemiecka autostrada 150-220 kmh ok. 13,5 L - wszystko wg kompa pokładowego, który przekłamuje max o 1 L + CAI K&N oraz cat-back Flowmaster aggressive. Wszystkie mają póki co trochę podstarzały automat MB z m.in. modeli AMG - nie najszybsza, ale naprawdę bardzo solidna skrzynia. W SRT8 ustawiona na osiągi, w 5.7 bardziej na spokojniejszy cruising, choć to też można przeprogramować na bardziej agresywną. Skrzynia manualna OK, ale zalecają bardzo montaż short-shiftera Hurst, bo zmienia diametralnie charakterystykę. ESP całkowicie można wyłączyć TYLKO w SRT (choć nie jestem pewien akurat co do Challengera), w mniejszym HEMI jedynie ogłupić, co na małe bączki i tak ponoć starcza... ESP nie nadąża przy zdecydowanym ruszaniu nawet z mniejszym HEMI i to w automacie. Wersje z manualem mają w standardzie wspomaganie ruszania pod górkę, co może okazać się akurat w tym modelu bardzo przydatne by nie zutylizować sprzęgła, czy opon.
LX-Mopary = Challenger, Charger, Magnum i 300(C), więc mechanicznie prawie, że identyczne.
Roczne ubezpieczenie śmieszna stawka - niemal tyle co PT Cruiser 2.0!!!

W razie jeszcze jakichś pytań wal śmiało - jak będę w stanie, to odpowiem... Zaś osobiście bardzo chciałbym się przejechać SRT8 bez znaczenia na model (prócz Grand Cherokee, bo ten ma już AWD), dla porównania...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live


Sibi
Posty: 203
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Sibi »

Co do gazu to jest pod Słupskiem (Kobylnica) firma IRENE która:
- zakłada instalacje LPG
- Produkuje butle do LPG
- i co najważniejsze serwisuje MOPARY i myślę że jak poświęcać auto to raczej firmie która ma na temat konkretnych aut odpowiednie pojęcie.

Mają dość spory wybór w instalacjach (także Kanadyjskie), jak również można powiedzieć mają butle dedykowane do konkretnego auta.

Tutaj masz temat odnośnie tej firmy: http://www.moparcars.pl/index.php?optio ... Itemid=620

Awatar użytkownika

Topic author
Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Bart »

Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Chall ma mi slużyć do zabawy ( ostrej) - LpG WYKLUCZONE.
Mam teraz 320hp Trans am w manualu z shortshifter'em hurst wlaśnie i ze sprzęglem na spieku - jest po prostu wściekly :D
Mi to odpowiada :D Chall też będzie w manualu
Na codzień jeżdzę Chevy Avalanche(pickup) i tam tylko automat ( i nawet lpg ma :hah: )
Dzięki raz jeszcze za opinie.
Jak kupie chall'a to napewno się pochwalę :D
@ Sivy - będę w Wawie na Metalica na bemowie ( 10.05 ). Może uda się nam spotkać.
Pozdr 4 all
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: KARLone »

nie wiem co wy macie z tym gazem, dobra instalaka i auto lata lepiej niż na benie. Wiem, że większości gaz kojarzy się z biedakami w polonezach ale w sporcie wyczynowym instalacje gazowe stosuje się z powodzeniem. Liczba oktanowa jest wyższa niż w przypadku benzyny. Faktem jest, że konieczny jest gość co się zna i ustawi mieszankę prawidło, bo zbyt uboga faktycznie szkodzi gniazdom zaworowym i być może z tego biorą się te mity o gazie.

Wracając do auta to Chally to fura na absolutnie codzień. Świetnie wygląda, mieści się na parkingach i jest oszczędniejsza niż większość limuzyn. Co do rodzaju skrzyni man/aut to już zależy. Przy automatach najczęściej jest taki zapas dla momentu że dłubnięcie przy silniku o 100 KM więcej nie powoduje konieczności ingerencji w skrzynkę. Przy tradycyjnych sprzęgłach to już sprawa nie jest taka oczywista. Widziałem już kilku takich mistrzów, którzy dłubali koło silnika zapominając o skrzyni i sprzęgle, potem na starcie myśleli że ten dym za autem to z opon :D Automat upraszcza wiele problemów już na samym początku.

Awatar użytkownika

Topic author
Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Bart »

Dla mnie lpg to paliwi jak każde inne.
Co do preferencji skrzyni to dla mnie automat=codzień, manual=szaństwa okazjonalne( hobby)
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 129
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: ARON »

A że tak spytam na boku - jaki kolor pragnąłbyś mieć na tym Chally'm? Do tej pory marzyłem o czarnym, bo wszystkie moje są czarne, ale jak zobaczyłem Hemi-Orange na żywca, to się w nim chyba zakochałem... :D
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live

Awatar użytkownika

Topic author
Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: Bart »

W grę wchodzą takie kolory :) :
-czany
- hemi orange
- bialy ( kowalsky edison)

Wszystkie są zaj.....ste :)

Jak narazie to do chall'a jest dalej niż bliżej...( kasa)
Troche szkoda mi mojego T/A. Dużo prcy w niego wlożylem i sentyment mam. Sprzedać też się nie chce.
Może to jakiś znak :)
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"


sivy
Posty: 116
Rejestracja: 04 mar 2012, 09:06
Samochód: dodge challenger srt8 ('09)+gmc yukon denali ('11)
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: sivy »

bialy nie wyglada super niestety. najlepiej chyba orange i czarny w tej kolejnosci:)

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 129
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: ARON »

Kolor jak kolor, kwestia gustu, aczkolwiek wcześniej użytkowałem białe auto na polskich drogach i prócz zalety, że się zbyt mocno nie nagrzewa jak ciemne, ciągle walczyłem z brudnym dołem oraz przodem nadwozia (smoły, owady i inne syfy od drogi) - może jest bardziej praktyczny od czarnego ale cholera na tym przynajmniej tego aż tak nie widać... To tylko taka małą dygresja. Biały nawet był w specjalnej edycji limitowanej 2011 "Kowalski Edition" od jednego z amerykańskich dealerów, ale pewnie raczej ciężko dostępny będzie, a już na pewno droższy, choć tylko z manualem oferowany.
http://www.amerykany.v10.pl/Dodge,Chall ... 60680.html
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live


sivy
Posty: 116
Rejestracja: 04 mar 2012, 09:06
Samochód: dodge challenger srt8 ('09)+gmc yukon denali ('11)
Skąd:

Re: Informacje na temat 5.7 Hemi ( tych nowszych)

Post autor: sivy »

mam czarnego challengera i syf na nim i tak widac. na drugim bialym gmc troche mniej ale i tak jest ujebany. generalnie to raz w miesiacu musialbym obydwoma na myjnie jezdzic zeby byly ladne:) wiec polozylem laske i jezdze jak dopiero jest syf w srodku.

ODPOWIEDZ