Strona 1 z 1

Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 10:02
autor: Darek1987
Cześć, mam takie pytanie. Jak szukałem auta to każde sprawdzałem po numerze VIN żeby poznać ich historie w USA. I zauważyłem, że jedne Chargery w Carfaxie przy BodyType mają wpisane Sedan a drugie Police/Sedan. Mój egzemplarz ma właśnie wpisane Police/Sedan, ale mam zaznaczone, że nie był wykorzystywany w służbie policyjnej. Na innym forum udało mi się dowiedzieć (ale nie są to pewne informacje), że różnica polega w tym, że te co mają Police/Sedan mają bogatszą instalacje elektryczną m.in są wypuszczone przewody do kogutów na dachu i do szperaczy w słupkach.

Ale, gdy przekładałem koła z letnich na zimowe ( przy okazji wyjmowałem klocki hamulcowe, żeby sprawdzić w jakim są stanie ) zauważyłem, że na tylnych klockach jest gwiazda szeryfa i pisze Law Eforcement Patrol Pursuit Formulated. Zrobiłem zdjęcie tych klocków :

http://www.hmmwv.republika.pl/police.jpg

Może, ktoś coś więcej wie na ten temat i dowiem się czegoś ciekawego o moim aucie :cool: Pozdro

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 11:42
autor: RadAg!
W internecie znalazłem taki spis dodatków w policyjnym Chargerze:

The Police Group sales code lists the following improvements over the base Charger SE:

HD Cloth Bucket & Rear Bench Seats
Police Group
Special Service Group
160 Amp Alternator
800 Amp Maintenance Free Battery
All Speed Traction Control
4-Wheel Disc Heavy Duty Brakes
Mini Floor Console
Column Mount Automatic Shift Lever
260 KPH Primary Speedometer (Certified)
Underhood Lamp
Engine Oil Cooler
Severe Duty Engine Cooling
High Speed Engine Controller
Performance Steering
Performance Suspension
Load Leveling and Height Control
Tilt Steering Column - No Telescope
P225/60R18 BSW Performance Tires (Continental ContiProContact)
18x7.5 Steel Wheels
Equipment Mounting Bracket

These are some other things that I have noticed that is not included in Chrysler's list:

No grab handles/lights/coat hooks over rear doors
No coat hooks in "B" pillars
Additional battery wiring available in the centre console (3 accessory switched and 3 always live)
Seperate key and key fob
Wigwags just a switch and resistor away (pre wired, sort of)
Defeatable ESP

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 12:21
autor: Darek1987
o super lista Dzięki :) teraz nie wiem czy mam licznik wyskalowany do 140 czy do 160 mil/h , muszę iść to zobaczyć. Jak się okaże, że mój jest faktycznie przygotowany na radiowóz to aż się prosi żeby wywalić chromy i jechać obkleić auto na czarno/biało i założyć push bumpera ;D

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 15:13
autor: Stunt_Man
najważniejszej rzeczy Ci brakuje do police cara...

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 16:37
autor: Darek1987
Stunt_Man pisze:najważniejszej rzeczy Ci brakuje do police cara...
pewnie masz namyśli V8 :D

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 18:10
autor: duch_gdansk
Chyba że były jakieś do patrolowania ;) z V6 ale nie chce mi się wierzyć.

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 18:34
autor: grusiak
Czemu nie. Mniejszy silnik, lżejszy też grubo powyżej 200KM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Char ... ge_version

chyba najlepiej po Vin się dowiedziec, czy ma coś wspólnego z gliniarskimi autami :)

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 18:40
autor: Darek1987
w policji były chargery z V6 ale tylko te z 3.5l a do czego je wykorzystywali to nie wiem

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 20:32
autor: RadAg!
Policja używała standardowo 3.5L Chargerów. Wszystkim się wydaje, że policja musi mieć szybkie, mocne fury do pościgów a prawda jest taka, że potrzeba jest dużo "zwykłych" aut do patrolowania itp. Chargery 5,7L to była opcja dla policji, wersja pursuit, ale przy dostawie nowych wozów dla konkretnego miasta/okręgu zawsze wersje pursuit stanowiły tylko kilka procent całego zamówienia. Poza tym Charger 3,5L ma tylko pół sekundy mniej do setki niż Crown Vic i ma większą prędkość maksymalną ;) Jeżeli chodzi o jednoznaczne potwierdzenie czy ten Charger to police package czy nie to trudno stwierdzić, ja się na moparach słabo znam, może VIN, a może nie, szukałem po necie ale nie znalazłem jakiejś gotowej recepty.

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 21:12
autor: BartekV8
Czyli ile ma do setki ten 3,5 i jaki Vmax?

Re: Charger Police a zwykły

: 26 sty 2014, 21:15
autor: RadAg!
Bardzo ciekawa lektura :)
http://www.michigan.gov/documents/msp/2 ... 3581_7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Na stronie: http://www.michigan.gov/msp/0,1607,7-12 ... --,00.html" onclick="window.open(this.href);return false; można zobaczyć testy z innych lat.

Re: Charger Police a zwykły

: 27 sty 2014, 10:40
autor: Darek1987
na ebay-u oglądałem chargery 3.5 typowe radiowozy i faktycznie na liczniku mają 160 mil/h a standardowe mają 140 mil/h . W swoim sprawdziłem i ma 140 mil/h , po vinie jest jako Police/Sedan, ale najbardziej zaciekawiły mnie te klocki hamulcowe z tyłu.

Re: Charger Police a zwykły

: 27 sty 2014, 13:19
autor: grusiak
BartekV8 pisze:Czyli ile ma do setki ten 3,5 i jaki Vmax?
Ech dzisiejsza młodzież :D wszystko podaj ;)

V6 = 239km/h - 7,6sec
V8 R/T = 276km/h - 6sec

źródło i wybrałem losowo byle V8 i V6

http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Re: Charger Police a zwykły

: 27 sty 2014, 14:25
autor: RadAg!
Paweł, mi się jakieś BMW wyświetla, poza tym to akurat na tej stronie jest mnóstwo błędów i informacji wyssanych z palca. Informacje "z życia wzięte" sa w linku który ja podałem :P