2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Na dobry początek :
Przesiadka na V8 nijak ma się do przesiadki na V6... Ósemka wystrzeliwuje mnie w kosmos za każdym razem, jak ją odpalam ... Teraz rano to aż mi się chce wyjść z łóżka wcześniej, żeby jak najszybciej zanurzyć się w tym dźwięku.
Na filmiku widać jeden ze zmodyfikowanych rezonatorów. To jest rura, która idzie w kierunku koła i tam się kończy... Nie wiedziałem, że tak można...
Póki co, jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem - po mieście trzyma się w okolicy 12l/100km, a w trasie jadąc 120km/h komputer pokazał 9l/100km. Przy czym moja jazda po mieście o 7 rano może być mało reprezentatywna...
Zima u mnie w pełni, co widać na filmiku w postaci pokładów soli. Jutro powinien być mały plus, to pojadę na myjnię (oczywiście bezdotykową) i zrobię parę zdjęć.
Przesiadka na V8 nijak ma się do przesiadki na V6... Ósemka wystrzeliwuje mnie w kosmos za każdym razem, jak ją odpalam ... Teraz rano to aż mi się chce wyjść z łóżka wcześniej, żeby jak najszybciej zanurzyć się w tym dźwięku.
Na filmiku widać jeden ze zmodyfikowanych rezonatorów. To jest rura, która idzie w kierunku koła i tam się kończy... Nie wiedziałem, że tak można...
Póki co, jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem - po mieście trzyma się w okolicy 12l/100km, a w trasie jadąc 120km/h komputer pokazał 9l/100km. Przy czym moja jazda po mieście o 7 rano może być mało reprezentatywna...
Zima u mnie w pełni, co widać na filmiku w postaci pokładów soli. Jutro powinien być mały plus, to pojadę na myjnię (oczywiście bezdotykową) i zrobię parę zdjęć.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Noooo... mniaaam... Chyba w końcu zrobię sobie burczący dzwonek w telefonie
A sopelek też całkiem ładny. Tęsknię za takimi
A sopelek też całkiem ładny. Tęsknię za takimi
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
- Samochód: nope
- Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Fajnie bulgota, tak jak powinien
Czekamy na zdjęcia po myjni, żeby się trochę poślinić.
Czekamy na zdjęcia po myjni, żeby się trochę poślinić.
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Była myjnia, ale zrobiło się ciemno, więc zdjęcia takie sobie... Lepsze zdjęcia pewnie dopiero na wiosnę, w jakimś ładnym plenerze .
Powoli odkrywam moje auto, bo nigdy na wylot się wszystkiego nie sprawdzi...
Jednej rzeczy panicznie się boję - tzw. "HEMI tick". W tych silnikach względnie powszechna awaria (może kilka do kilkunastu % aut) dotyczy hydraulicznych elementów podnoszących zawory ("lifter"), które są albo kiepskie, albo w zbyt ciasnej tolerancji, co powoduje żłobienie wałka rozrządu. W konsekwencji wyłżłobienia krzywki, konkretny cylinder przestaje palić. Naprawa - wymiana wałka rozrządu, czyli worek $$$... Póki co - odpukać - nic nie słyszę, ale każdy podejrzany "tyk" stawia mi włosy na plecach. Słuchałem tego silnika kilka razy i nic nie wysłyszałem, więc przez następne przynajmniej 50kkm powinno być dobrze
Wydech - bardzo byłem ciekaw, co to za wynalazek wstawił poprzedni właściciel. Po kilku godzinach grzebania okazało się, że jest to Solo Performance Straight Pipe, a ten dziwny rezonator to tzw. J-pipe. Jego zadanie to ograniczenie buczenia związanego z systemem MDS. Nie działa on jakoś szczególnie dobrze, ale jest generalnie OK. Producent się chwali, że ta modyfikacja dodaje ~30 koni, więc teoretycznie mam coś koło 400 koni pod maską Lubię takie niespodzianki! Jeszcze muszę sprawdzić, czy hałas się mieści w normach, tak na oko nie powinno być problemu.
Zdjąłem żaluzje z tyłu, bo ze śniegiem to tylko problem, poza tym bałem się z nimi na myjnie jechać. Okazało się, że dwa mocowania są luźne i będę je musiał ponownie przykleić. Projekt na wiosnę!
Powoli odkrywam moje auto, bo nigdy na wylot się wszystkiego nie sprawdzi...
Jednej rzeczy panicznie się boję - tzw. "HEMI tick". W tych silnikach względnie powszechna awaria (może kilka do kilkunastu % aut) dotyczy hydraulicznych elementów podnoszących zawory ("lifter"), które są albo kiepskie, albo w zbyt ciasnej tolerancji, co powoduje żłobienie wałka rozrządu. W konsekwencji wyłżłobienia krzywki, konkretny cylinder przestaje palić. Naprawa - wymiana wałka rozrządu, czyli worek $$$... Póki co - odpukać - nic nie słyszę, ale każdy podejrzany "tyk" stawia mi włosy na plecach. Słuchałem tego silnika kilka razy i nic nie wysłyszałem, więc przez następne przynajmniej 50kkm powinno być dobrze
Wydech - bardzo byłem ciekaw, co to za wynalazek wstawił poprzedni właściciel. Po kilku godzinach grzebania okazało się, że jest to Solo Performance Straight Pipe, a ten dziwny rezonator to tzw. J-pipe. Jego zadanie to ograniczenie buczenia związanego z systemem MDS. Nie działa on jakoś szczególnie dobrze, ale jest generalnie OK. Producent się chwali, że ta modyfikacja dodaje ~30 koni, więc teoretycznie mam coś koło 400 koni pod maską Lubię takie niespodzianki! Jeszcze muszę sprawdzić, czy hałas się mieści w normach, tak na oko nie powinno być problemu.
Zdjąłem żaluzje z tyłu, bo ze śniegiem to tylko problem, poza tym bałem się z nimi na myjnie jechać. Okazało się, że dwa mocowania są luźne i będę je musiał ponownie przykleić. Projekt na wiosnę!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
- Posty: 1729
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
- Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
- Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Piknie sie prezentuje.
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Dzisiaj wstąpiłem do dilera, żeby za darmo mieć parę części wymienionych w ramach recall:
- łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami i napinaczem
- alternator
- poduszka kierowcy
Najwyraźniej poprzedni właściciel aż tak się bezpieczeństwem nie przejmował... Ten łańcuch nawet chyba trochę wcześniej zgrzytał, bo teraz dźwięk silnika jest jakby czystszy
Jutro będę próbował zahaczyć o jakiegoś lakiernika, bo odkryłem brzydką dziurę w lakierze do samej blachy, która zaczęła korodować. Przy okazji może się uda niedrogo załatwić 3 inne, mniejsze trafienia po kamyczkach.
- łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami i napinaczem
- alternator
- poduszka kierowcy
Najwyraźniej poprzedni właściciel aż tak się bezpieczeństwem nie przejmował... Ten łańcuch nawet chyba trochę wcześniej zgrzytał, bo teraz dźwięk silnika jest jakby czystszy
Jutro będę próbował zahaczyć o jakiegoś lakiernika, bo odkryłem brzydką dziurę w lakierze do samej blachy, która zaczęła korodować. Przy okazji może się uda niedrogo załatwić 3 inne, mniejsze trafienia po kamyczkach.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Pierwsza próba załatania dziur w lakierze zakończyła się umiarkowanym sukcesem. Dziur już nie ma, ale położyłem za dużo farby i nie udało mi się ładnie równo zrobić. Będę musiał innym razem wyrównać i jeszcze raz położyć lakier. Pierwsze koty za płoty , ważne, że nie rdzewieje i teraz trzeba szukać, żeby te miejsca znaleźć.
Była ładna pogoda, to zrobiłem parę zdjęć podczas przejażdżki po okolicznych drogach powiatowych. Najlepsze to poniżej.
Była ładna pogoda, to zrobiłem parę zdjęć podczas przejażdżki po okolicznych drogach powiatowych. Najlepsze to poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Jesteśmy już w domu. Fotka z odbioru w Gdyni. W przyszłym tygodniu jeżdżę za lampami...
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
- Posty: 1426
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
- Samochód: Azul grande, El Bandito
- Skąd: Łódź
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Super!!!
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Okazuje się, że ten model ma światła dostatecznie asymetryczne na przegląd w Polsce! Warsztat zasugerował, że nie trzeba nic robić z kloszem, pojechałem na stację diagnostyczną i rzeczywiście, jest OK!
Czekam jeszcze na ostateczną wycenę, ale powinno wyjść względnie tanio. Żadnych modyfikacji klosza, tylko wymieniamy żarówki na LEDy dwufazowe.
Czekam jeszcze na ostateczną wycenę, ale powinno wyjść względnie tanio. Żadnych modyfikacji klosza, tylko wymieniamy żarówki na LEDy dwufazowe.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 maja 2022, 15:24
- Samochód: VW passat
- Skąd: wrocław
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Hello, a możesz zdradzić ile mniej więcej kosztowała Cię ta impreza jeśli chodzi o samochód, sprowadzenie auta itd ? Jestem ciekaw
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Kontener niecałe $5000 USD, potem obsługa Celna i rozładowanie kontenera około $1000 USD - tylko to było na 2 samochody i dwie palety rzeczy osobistych. Dostosowanie do warunków PL jeszcze się okaże...
Jeśli nie jesteś przesiedleńcem, zapłacisz jeszcze cło tak duże, że zapomnij o sprowadzaniu.
Jeśli nie jesteś przesiedleńcem, zapłacisz jeszcze cło tak duże, że zapomnij o sprowadzaniu.
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
No bez przesady ! Cło na auta osobowe wynosi 10% wartości auta. Bardziej boli - VAT wynoszący jak wiadomo 23% . Ale to też można trochę zmniejszyć wprowadzając auto na teren EU cląc i płacąc VAT w DE. No i pozostaje jeszcze kuriozum stworzone przez nasze Państwo (w celu ochrony rodzimej produkcji samochodów) czyli akcyza . Zależna od pojemności silnika, w przypadku tego Challengera to całe 18,7 % wartości auta.Kanadyjski Śledź pisze: ↑30 sie 2022, 19:24 ... Jeśli nie jesteś przesiedleńcem, zapłacisz jeszcze cło tak duże, że zapomnij o sprowadzaniu.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
Te wszystkie opłaty to wartosc pojazdu + koszty transportu.I... już robi się wyższa kwota.
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: 2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8
To był skrót myślowy - chodziło mi właśnie o cło, VAT, akcyzję, która złoży się na ponad 50% wartości auta.
Z tego, co widziałem na otomoto wcześniej, taki Challenger w Polsce kosztuje mniej więcej tyle samo co w Kanadzie, więc o ile nie trafi się jakaś szalona okazja gdzieś na aukcji, to moim zdaniem nie ma co startować do takich zakupów i poszukać czegoś w Polsce. Wybór i rozrzut geograficzny wcale nie mniejszy...
Z tego, co widziałem na otomoto wcześniej, taki Challenger w Polsce kosztuje mniej więcej tyle samo co w Kanadzie, więc o ile nie trafi się jakaś szalona okazja gdzieś na aukcji, to moim zdaniem nie ma co startować do takich zakupów i poszukać czegoś w Polsce. Wybór i rozrzut geograficzny wcale nie mniejszy...
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4