HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Mam prośbę do wszystkich ogarniętych technicznie w nowszych konstrukcjach.
Silnik w jednym z moich amerykańców zwariował tzn. podczas zmiany biegów (manual) obroty zamiast spadać do tych z jałowego, odwrotnie wędrują w górę do ponad 2500 (brzmi jakbym mniej więcej zmieniał bieg na gazie)! Na biegu jest wszystko OK, ale gdy tylko wcisnę sprzęgło nagle lecą w górę do tych ponad 2000+, by później z wielkim opóźnieniem opadając z małym przestojem wokół 1500 dalej powoli spaść na jałowe równe 1000. Jeśli się zostawi go toczącego na biegu i obroty spadną do ok 1500, to lekko zacznie szarpać (lekko skacze obrotomierz). Sama wskazówka obrotomierza czasami lekko skacze, ale nie aż tak drastyczne...
Chodzi o 2-litrowy silnik 2.0 16V DOHC Chryslera, montowany w wielu różnych modelach (PT Cruiser, Neon, Caliber, Compass...). Konstrukcja spokrewniona z 1.8 i 2.4, także w niektórych Mitsubishi do dziś spotykana. Silnik nie widział LPG, a żeby było śmieszniej, to przeszedł wcześniej rewitalizację wraz z planowaniem głowicy z wymianą uszczelek, płynów, rozrządu i filtrów i to nie pomogło. Rozkręciłem i wyczyściłem układ dolotowy, "wyprałem" większość czujników w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdziłem wężyki. Wymieniłem nawet dziś korkowiec i dalej nic - myślałem, że on winien, bo jak kiedyś na jałowym odłączyłem od niego kabel to było idealnie, ale tak nie mogłem jeździć, bo na zimnym by już nie odpalił bez wciśnięcia gazu.
Gdzie może tkwić problem - w kompie (na metodzie kluczykowej nie pokazuje żadnych błędów), na kablach, gdzieś w elektryce, dostaje lewe powietrze? Czasami odnoszę wrażenie, że auto zachowuje się jakby miało automat, czyli ciężko by samo z siebie zgasło podczas wolnego toczenia na biegu, po prostu obroty tak nisko mało kiedy chcą spaść i utrzymują auto na ciągu. Dziś zauważyłem, że jak na jałowym naciskam pulsacyjnie hamulec, to obroty idą proporcjonalnie w górę, by znów z opóźnieniem opaść do tego 1000 (o jakieś 100 za dużo jak na fabryczne). Jakby się zawieszała przepustnica (pedał gazu), choć samą wykręciłęm też i działa OK.
Obroty wariują: podczas przyspieszania (chwila zmiany biegu), wysprzęglania, wciskania pulsacyjnie hamulca na jałowym... Jest to daily driver, więc nawet nie muszę Wam tłumaczyć, jak to może być wqrwiające, szczególnie w mieście - czuje się jak "zielony" kierowca, że o wzmożonej konsumpcji nie wspomnę! Wszelkie rady/wskazówki mile widziane, zanim "sportowe" sprzęgło pójdzie w cholerę...
Silnik w jednym z moich amerykańców zwariował tzn. podczas zmiany biegów (manual) obroty zamiast spadać do tych z jałowego, odwrotnie wędrują w górę do ponad 2500 (brzmi jakbym mniej więcej zmieniał bieg na gazie)! Na biegu jest wszystko OK, ale gdy tylko wcisnę sprzęgło nagle lecą w górę do tych ponad 2000+, by później z wielkim opóźnieniem opadając z małym przestojem wokół 1500 dalej powoli spaść na jałowe równe 1000. Jeśli się zostawi go toczącego na biegu i obroty spadną do ok 1500, to lekko zacznie szarpać (lekko skacze obrotomierz). Sama wskazówka obrotomierza czasami lekko skacze, ale nie aż tak drastyczne...
Chodzi o 2-litrowy silnik 2.0 16V DOHC Chryslera, montowany w wielu różnych modelach (PT Cruiser, Neon, Caliber, Compass...). Konstrukcja spokrewniona z 1.8 i 2.4, także w niektórych Mitsubishi do dziś spotykana. Silnik nie widział LPG, a żeby było śmieszniej, to przeszedł wcześniej rewitalizację wraz z planowaniem głowicy z wymianą uszczelek, płynów, rozrządu i filtrów i to nie pomogło. Rozkręciłem i wyczyściłem układ dolotowy, "wyprałem" większość czujników w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdziłem wężyki. Wymieniłem nawet dziś korkowiec i dalej nic - myślałem, że on winien, bo jak kiedyś na jałowym odłączyłem od niego kabel to było idealnie, ale tak nie mogłem jeździć, bo na zimnym by już nie odpalił bez wciśnięcia gazu.
Gdzie może tkwić problem - w kompie (na metodzie kluczykowej nie pokazuje żadnych błędów), na kablach, gdzieś w elektryce, dostaje lewe powietrze? Czasami odnoszę wrażenie, że auto zachowuje się jakby miało automat, czyli ciężko by samo z siebie zgasło podczas wolnego toczenia na biegu, po prostu obroty tak nisko mało kiedy chcą spaść i utrzymują auto na ciągu. Dziś zauważyłem, że jak na jałowym naciskam pulsacyjnie hamulec, to obroty idą proporcjonalnie w górę, by znów z opóźnieniem opaść do tego 1000 (o jakieś 100 za dużo jak na fabryczne). Jakby się zawieszała przepustnica (pedał gazu), choć samą wykręciłęm też i działa OK.
Obroty wariują: podczas przyspieszania (chwila zmiany biegu), wysprzęglania, wciskania pulsacyjnie hamulca na jałowym... Jest to daily driver, więc nawet nie muszę Wam tłumaczyć, jak to może być wqrwiające, szczególnie w mieście - czuje się jak "zielony" kierowca, że o wzmożonej konsumpcji nie wspomnę! Wszelkie rady/wskazówki mile widziane, zanim "sportowe" sprzęgło pójdzie w cholerę...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
piszesz, że sprawdziłeś wszystkie czujniki... a czy sprawdzałeś przepływomierz, filtr powietrza, zakres ruchu przepustnicy i łatwość powrotu, TPS? Generalnie samo czyszczenie może niewiele pomóc, najlepiej sprawdzić reakcje czujników. Jak sprawa wygląda z czujnikami temperatury? Co to za auto? Ma OBD II? To najprostszy sposób podejrzenia pracy podstawowych czujników. Praca sond lambda też ma niebagatelne znacznie dla pracy silnika i spalania.
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
PT Cruiser i tak właśnie domyślam się, że może któryś z czujników zawodzić, ale zmyliło mnie to, że po odłączeniu krokowego na ciepłym silniku było nagle idealnie (za pierwszym razem, teraz już nie)... Filtr powietrza jest nowy, przepustnica - cóż, otwiera i zamyka (wyczyszczona), a sterowana jest jeszcze mechanicznie za pomocą linki. Moje podejrzenie pada na jakieś lewe powietrze, tudzież niesprawny czujnik, lub błędny sygnał, ale niektóre z nich to już raczej sprawa dla elektryka... Podskoczę do bliskiego mechanika, bo dochodzenie z wymianą czujników jest kosztowne i czasami zbyteczne. Najprościej byłoby podskoczyć do regionalnego serwisu Chryslera, ale tam mają takie stawki, że portfel sam się chowa, ponadto wqrwili mnie podejściem do klienta, bo ceny są rzucane na oko w zależności od sprzedawcy, podobnie z posiadanym rabatem! OBD jest na bank, tylko nie wiem jaka wersja.
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Wszystkie czujniki sa kontrolowane przez OBD2 i taki zapewne masz w swoim PT. Jak z kontrolka CHECK ENGINE?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2010, 12:38
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Przerabialem to u zony w PT,prawdopodobnie masz pekniety(dziurawy)wąz gumowy(chyba odma,albo jakos tak)jak zdejmiesz oslone plastikowa to go zobaczysz
http://www.ptcompany.co.uk/catalogue/popups/eh2.htm
http://www.ptcompany.co.uk/catalogue/popups/eh2.htm
T/A 6.6
Ranchero 5.8
Dodge Ram 4.7
Camaro 3.4
BMW E60
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
No właśnie nie, żadnego błędu nie wywala...RadAg! pisze:Wszystkie czujniki sa kontrolowane przez OBD2 i taki zapewne masz w swoim PT. Jak z kontrolka CHECK ENGINE?
Wiem, wiem o który chodzi, bo na szczęście większość rzeczy przy aucie robię sam. Czy jak go zdejmę na próbę to nic się nie stanie przy opalaniu/na odpalonym silniku? Może poszukam zamiennika, bo mam gdzieś jeszcze podobny od silnika HEMI, tylko troszkę dłuższy. Czy jakby ten wężyk był popękany/nieszczelny to by był sztywny (napompowany) po odpaleniu silnika, bo mój taki jest? A może to szwankuje sam zaworek PCV od silnika na który jest nałożony ten wężyk?obrus pisze:Przerabialem to u zony w PT,prawdopodobnie masz pekniety(dziurawy)wąz gumowy(chyba odma,albo jakos tak)jak zdejmiesz oslone plastikowa to go zobaczysz
http://www.ptcompany.co.uk/catalogue/popups/eh2.htm
Jakiś punkt zaczepienia mi dałeś! Powiadasz, że żona Twoja miała identyczne objawy w swoim...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2010, 12:38
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Kurde nie pamietam,ale wydaje mi sie ze nie byl twardy,pamietam ze oprosz pekniecia byl w sodku pawie caly zapchany,a wąż sam z siebie jest twady,jak zlozysz jakis zamiennik i bedzie zbyt miekka guma to bedzie sie zasysal.w kazdym razie u mnie to ten wezyk byl przyczyną,a po zdjeciu go na odpalonym silnik dostanie wyzszych obotów.A jak u ciebie z przeplywomiezem?
T/A 6.6
Ranchero 5.8
Dodge Ram 4.7
Camaro 3.4
BMW E60
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Nie wiem, będę jeszcze kombinował... Póki co uszczelniłem go izolacyjną (był sztywny, ale całkowicie drożny, lekko sparciały na końcówce jednej). Ten od HEMI jest z tego samego materiału, tylko trzeba uważać by końcówki pasowały, bo mają różną średnicę.
Przepływomierz - to jest ten w kolektorze u góry od strony ściany grodziowej, czy czujnik w gumowym kanale dolotowym?
Najbardziej zastanawia mnie jedno zjawisko: dlaczego nieco mięknie pedał hamulca jak hamuje ze sprzęgłem do zatrzymania wtedy (normalnie, nie gwałtownie) gdy obroty wzrastają i dlaczego naciskając ten sam pedał pulsacyjnie w miejscu na luzie podbija za każdym razem obroty???
Przepływomierz - to jest ten w kolektorze u góry od strony ściany grodziowej, czy czujnik w gumowym kanale dolotowym?
Najbardziej zastanawia mnie jedno zjawisko: dlaczego nieco mięknie pedał hamulca jak hamuje ze sprzęgłem do zatrzymania wtedy (normalnie, nie gwałtownie) gdy obroty wzrastają i dlaczego naciskając ten sam pedał pulsacyjnie w miejscu na luzie podbija za każdym razem obroty???
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
podstawa to wziąć auto na komputer z czytnikiem OBD2. Będzie można parę rzeczy wykluczyć. Przy lewym powietrzu powinien gasnąć a nie zwiększać obroty. Obstawiam przepływomierz, powinien być za filtrem powietrza na przewodzie dolotowym. To rodzaj drucika, który się nagrzewa a przepływające powietrze go studzi, po tym ustalany jest przepływ powietrza. Jeśli komputer będzie mierzył zwiększony przepływ będzie też dawał bogatszą mieszankę.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Przeplywomierz przy okazji (Mass Air Flow) mozna bardzo latwo wyczyscic, nie trzeba kupowac nowego, tym bardziej ze to droga zabawka. Ale to takie moje 3 grosze do tematu, kto wie co to moze byc
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Czyściłem MAF go w benzynie ekstrakcyjnej - drucik ujrzał swój pierwotny (niebieski) kolor, ale i tak to nic nie dało... Po pierwsze muszę udać się na kompa, bo jak już pisałem - dochodzenie z tymi pieprzniętymi czujnikami to droga sprawa. Podejrzewałem jeszcze TPM - czujnik położenia przepustnicy...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Nie do końca jestem pewien czy zrozumiałem, o czym mówisz, ale masz wspomaganie hamowania przy odpalonym silniku, dlatego "mięknie" pedał. Żeby nie zaciemniać - przepompuj hamulec na wyłączonym silniku (2-3 razy wystarczy), trzymaj wciśnięty i odpal silnik. Pedał trochę wpadnie. Nic nadzwyczajnegoARON pisze:Najbardziej zastanawia mnie jedno zjawisko: dlaczego nieco mięknie pedał hamulca jak hamuje ze sprzęgłem do zatrzymania wtedy (normalnie, nie gwałtownie) gdy obroty wzrastają i dlaczego naciskając ten sam pedał pulsacyjnie w miejscu na luzie podbija za każdym razem obroty???
Ale idea z lewym powietrzem coraz bardziej mnie przekonuje, może masz pęknięty (albo zapchany) jakiś przewód podciśnieniowy? Nie wiem czy u Ciebie jest (u mnie pod lewym błotnikiem z przodu) zbiornik podciśnienia - nie pamiętam czy tak się fachowo nazywa, w razie czego koledzy mnie poprawią - może jest uszkodzony?
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Czy gdy się zatrzymasz, to obroty spadają natychmiast?
Jeśli tak, to poszedł czujnik prędkości obrotowej - nie mylić z czujnikiem położenia wału.
Kiedyś w starszej generacji aucie miałem taki problem. Wszystko grało, ale gdy auto sie toczyło, obroty wariowały i nie spadały. Przy półosi był czujnik, który jednocześnie dawał info do szybkościomierza (mimo normalnego czujnika w skrzyni i braku problemów z szybkościomierzem) oraz właśnie do kompa o ustabilizowanie obrotów (mimo silnika krokowego). Zacząłbym od tego.
Jeśli tak, to poszedł czujnik prędkości obrotowej - nie mylić z czujnikiem położenia wału.
Kiedyś w starszej generacji aucie miałem taki problem. Wszystko grało, ale gdy auto sie toczyło, obroty wariowały i nie spadały. Przy półosi był czujnik, który jednocześnie dawał info do szybkościomierza (mimo normalnego czujnika w skrzyni i braku problemów z szybkościomierzem) oraz właśnie do kompa o ustabilizowanie obrotów (mimo silnika krokowego). Zacząłbym od tego.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Nie, też się zawieszają - za każdym wciśnięciem sprzęgła (podczas jazdy), pulsacyjnego wciskania hamulca, po dodaniu gazu na jałowym (też podczas postoju). Gdy jest na biegu jest OK. Wpierw szybują do ponad 2500, by później opadając trochę zamulić na 1500 (gdy np. zostawię go na 2. biegu toczącego się to przy tych obrotach może zacząć szarpać sprzęgłem/autem - skaczą).
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Re: HELP: Obroty wariują... Silnik 2.0 DOHC 16V Chrysler
Pedał gazu masz na lince czy na potencjometrze?