1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Chrysler
Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

Skrzynia jest po diagnostyce. Wyszło że padł elektrozawór 2 i 4 biegu. Koszt wymiany z robocizną ok 100km od Legionowa to wartość używanej skrzyni. Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat w okolicy Warszawy lub Legionowa? Chcę się zorientować czy warto go gonić tyle km na jednym biegu. Rozważam też opcje kupna używanej skrzyni albo całego Voyka na dawcę, no ale nie ma gwarancji ile używka pochodzi bezawaryjnie...


Sibi
Posty: 203
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
Skąd:

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Sibi »

To wymień elektrozawory koszt ok 650 zł (nowe-nowy typ) a zrobisz to sam


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: MichaŁ »

Tak jak Sibi Ci napisał.
To jeden z niewielu :D plusów Voyagera - wszystkie elektrozawory w jednej "przystawce" i to na wierzchu skrzyni. Prosta wymiana i niskie koszty.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

Witam ponownie.
Trochę długo trwa to wszystko ale niestety jak się pracuje siedem dni w tygodniu to czasu nie ma na nic.
Voyek dalej stoi, ale trochę się poznawaliśmy :)
Poczytałem trochę w necie, zdobyłem trochę informacji i postanowiłem obejrzeć sobie z bliska te zawory.
Zdemontowałem cały zespół zaworów, rozebrałem na ile mogłem i obejrzałem od środka. Brak wyraźnych uszkodzeń oraz śladów zużycia, luty na płytce są całe. Nie demontowałem samych zaworów bo nie byłem pewny jak są zamocowane i czy są rozbieralne. Tak więc cie wiem czy są szczelne czy nie. Wyczyściłem to wszystko ze szlamu (sporo było) odtłuściłem, uszczelniłem i skręciłem do kupy. Zamontowałem na skrzynce, potraktowałem jeszcze wszystkie wtyczki skrzyni elektrosolem i pełen nadziei ale i obaw uruchomiłem silnik. Wszystko chodzi, skrzynia przerzuca biegi (D i R) ale wciąż jest w trybie awaryjnym. Więc selenoid chyba do wymiany...
I tu mam prośbę. Jako że nie jestem anglojęzyczny i samo znalezienie tej części na rockauto sprawia mi niemałe problemy, nie mówiąc już o reszcie, czy ktos z Was byłby tak uprzejmy i dołączył mnie do swojego zamówienia? Oczywiście dokładam się do kosztów transportu i manipulacyjnych, poza tym jestem wypłacalny i uczciwy ;)
Liczę że znajdzie się pomocna duszyczka.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: MichaŁ »

Ta część jest tak tania i łatwodostępna w Polsce że nie ma sensu tego kupować na rockauto.

Midparts.pl
amerykany.pl
sklep.asu.pl

w ASU u Rafała są na pewno - jeśli nie na miejscu to w ciągu 24 godzin będzie miał.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

Uff, koniec dramatu :) Długo to wszystko trwało z różnych przyczyn, ale autko w końcu śmiga. Wymienione elektrozawory, poprawiona komunikacja i nauka komputera. Koszt do zaakceptowania i sprawdzony warsztat. Naprawa była robiona w U.S. American Corporation w Wojcieszynie k. Warszawy, pewnie niektórym znany. Polecam wszystkim - dobry kontakt i znajomość rzeczy. I znowu mam radość z podróżowania :)

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Lucas »

No to niezły numer ci pierwszy amerykanin odwalił. Naszczęście wszystko skończyło się dobrze :)
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

To fakt, przygoda na początek zniechęcająca, ale jestem dobrej myśli. W sumie spodziewałem się jakichś tam kłopotów bo auto moim zdaniem sporo niedoinwestowane, no ale nie powiem - awaria skrzyni mnie dość mocno zaskoczyła. No nic, jestem już bogatszy o kolejne doświadczenie i posiadam większą wiedzę niż dwa miesiące temu, a to już coś. Dalej marzę o V8 w amerykańskiej budzie :)

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Lucas »

Ciesz się, że skrzynia w Voyagerze nie jest bardzo skomplikowana i mega droga w naprawie ;) Przerażające były te problemy elektryczne. Ale stare chryslery lubią mieć takie humorki. Elektronika może z zaskoczenia uziemić ci auto w najmniej odpowiednim momencie. Ciesz się, że tak szybko dowiedziałeś się co może być przyczyną tych elektronicznych kłopotów i udało się je rozwiązać. A co do V8 to te silniki są po prostu genialne :) życzę ci z całego serca takiej jednostki oraz tysięcy przejechanych kilometrów bez żadnych usterek.
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: 71Corvette454 »

No to dobrze, że znowu śmiga :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

Przyszedł czas na wymianę klocków z przodu. Prawa strona - z oporami - ale się udało. Lewa ani drgnie. Więc wizyta w warsztacie, znajomy ma przyrządzik do wciskania tłoczków. Tłoczek się ruszył, ale co było do przewidzenia - razem z uszczelniaczem. Płyn pociekł i ogólnie zacisk do regeneracji lub wymiany. Po rozpoznaniu terenu i ofert internetowych są takie alternatywy - używany zacisk: 70 - 150 zł, zestaw naprawczy z tłoczkiem: 100 - 150 zł. I co wybrać ? :P


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: MichaŁ »

Zestaw naprawczy - przynajmniej wiesz, że będzie nowy i będzie działał.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

krzemien323
Posty: 840
Rejestracja: 23 cze 2011, 20:55
Samochód: Grand Prix '88, Camaro '94 i 125p
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: krzemien323 »

Dobrze gada, tylko zanim zamówisz sprawdź czy odpowietrznik Ci się odkręca, bo różne rzeczy już widziałem :) np. zaspawany otwór po odpowietrzniku, ale to w calibrze :hah:

Awatar użytkownika

Topic author
Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: Dziobu »

Też pomyślałem o odpowietrzniku, przerabiałem temat kiedyś w "beczce" :) W sumie to skłaniam się ku zestawowi naprawczemu, zrobić od razu obydwa i mieć z głowy. Używka nie wiadomo w jakim będzie stanie i jak długo podziała bezawaryjnie.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: 1995 Chrysler Voyager LE 3.3 I gen

Post autor: MichaŁ »

Racja z tym odpowietrznikiem. Ukręcił mi się w Blazerze i chcąc nie chcąc i tak musiałem kupić używany zacisk :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

ODPOWIEDZ