Strona 1 z 1

Chrysler Pacifica - opinie

: 18 gru 2014, 14:21
autor: kecaj73
Witajcie
Czy ktoś z Was użytkuje/ował Pacifica ?
Chodzi mi o opinie tego samochodu, zwłaszcza bolączki jeśli takowe się w nim pojawiają.
Konkretniej to 200 konny 3,5litrowy silnik.
dzięki za ew opinie

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 18 gru 2014, 15:31
autor: MichaŁ
253 konny silnik 3.5 to nic innego jak 3.5 z 300M i 300C.
Puk puk. Kto tam? Panewka.

Może lepiej 3.8 który z tego co wiem jest silnikiem montowanym w Voyagerze. Sprawdzona jednostka. W odróżnieniu do 3.5 ma łańcuch rozrządu.

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 18 gru 2014, 23:47
autor: m4ni3k
z pacyficaforum.pl:
Łuki pisze:Według moich spostrzeżeń 3.5 lepszy od 3.8 bo mocniejszy ale czuły na olej (zacierające panewki) :) no i rozrząd wymienny,w 3.8 łańcuch,mniej zaworów (słabszy) mniej awaryjny,ale w pacifice jest inny osprzęt niż we vojtkach np,alternator pompa wody sa inne niż 3.5 pacifica i w voyagerach 3.8,problem z częsciami bo mało ich jest,najczęściej ubogie wersje miały 3.8.
Łuki pisze:
Heniek01 pisze: bazując na opiniach mechaników ze Stanów i Canady to jednak 3.5 ,nawet 4.0 cenią niżej.
3.8 napewno jest łatwiejsza obsługa,np. dostęp do swiec :) ,ale też są mniej awaryjne
M. pisze:czarnyg,
Jeśli patrzysz na silnik to 3,8 jest prosty jak konstrukcja cepa i stosowany w znacznej części Chryslerów wogóle. To co napisane powyżej przez kolegów jest prawdą.
Poza silnikiem warto też spojrzeć na samochód jako taki. Wersje z 3,8 były zwykle zdecydowanie uboższe niż z pozostałymi silnikami. Regułą jest to, że 3,8 to wersje 5-osobowe z kanapą w II rzędzie i zwykle wersja BASE.
Ja oceniam bardziej cały samochód (w tym też silnik) i dlatego wolę auto z silnikiem 4,0 po lifcie, a gdyby przed liftem to oglądałbym raczej wersje 3,5 - niezależnie od zalet silnika 3,8, który jak by nie patrzeć był w mniejszości w naszych autach.
wr09 pisze:Witam wszystkich ja jestem szczęśliwy posiadaczem 3.8L nigdy na nią nie narzekałem i nigdy mnie to autko nie zawiodło autko jest oczywiście zatrute gazem :D i od 3 lat nic za dużo się z nią nie stało największy problem miałem po V zlocie na którym oczywiście było bardzo fajnie :D rozszczelniła mi się pompa wody niestety nigdzie nie szło jej kupić więc zamówiłem pompę wody w serwisie poczekałem 10 dni i zapłaciłem coś około 500zł i pacyfa śmiga dalej :D sam silnik jest oczywiście bardzo prosty jak było mówione wyżej jest to konstrukcja wzięta od chrysler town & country 3.8L z tym że różni się obudową rozrządu i całym osprzętem :) polecam poczytać opinie o chrysler town & country 3.8L żeby wiedzieć co z czym ponieważ jest to ten sam motor różni się jeszcze tym że skrzynia biegów jest taka sama jak w pacifice 3.5L a to lepiej bo ma lepsze przełożenie :D w razie jakichkolwiek pytań to piszcie to chętnie odpowiem na każde pytanie związane z tym silnikiem ja np.: mam wersje base no i trzeba było ją troszkę wzbogacić, powymieniać parę rzeczy i dołożyć żeby nie różnić się za bardzo od reszty pacific przynajmniej do wersji turing. Pamiętać trzeba jeszcze że wersja 3.8L nie występuję w ogóle z klimatronikiem :(
co do zalet to przed wszystkim nie wymienny rozrząd :) co bardzo mi odpowiada ale co za tym idzie ma droższy olej do silnika 5W20 a autkiem zrobiłem już w sumie 100 000km i nie narzekam i w ogóle nie myślę o zmianie autka :D
jak chcesz więcej info to pytaj, poszukam jeszcze

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 19 gru 2014, 11:05
autor: kecaj73
dzięki

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 23 gru 2014, 12:26
autor: MichaŁ
Zagłębiłem się nieco w temat, bo widzę, że ceny spadły a Pacyfa to niezły dupowóz.

Niestety z silnikiem 3.8 wszystko u nas w kraju to bida edyszyn.

To co ma przyzwoite wyposażenie to 3.5 lub rozwiercone 3.5 czyli 4.0...
jednakże, poczytałem, poszukałem i okazuje się, że można ubiec panewkę :D
Kupujemy pacyficznego Chryslera, robimy mu pakiet startowy + płukanka silnika + olej Mopar 10W30 + profilaktyczna wymiana panewek (ok. 800 zł z robotą). Następnie pilnujemy stanu oleju i jego regularnych wymian. Cieszymy się jazdą.

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 23 gru 2014, 14:27
autor: kecaj73
MichaŁ pisze: widzę, że ceny spadły a Pacyfa to niezły dupowóz.

Niestety z silnikiem 3.8 wszystko u nas w kraju to bida edyszyn.

To co ma przyzwoite wyposażenie to 3.5 lub rozwiercone 3.5 czyli 4.0...
no właśnie tak celuję bo dużo za tak niewiele
3,5 fajnie wyposażone i 7 osobowe
była jedna w 3,5 za fajne pieniądze z niewielkim /tak sądzę wiarygodnym/ przebiegiem ale się spóźniłem
MichaŁ pisze: jednakże, poczytałem, poszukałem i okazuje się, że można ubiec panewkę :D
Kupujemy pacyficznego Chryslera, robimy mu pakiet startowy + płukanka silnika + olej Mopar 10W30 + profilaktyczna wymiana panewek (ok. 800 zł z robotą). Następnie pilnujemy stanu oleju i jego regularnych wymian. Cieszymy się jazdą.
dzięki za info
dasz źródło ?

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 23 gru 2014, 15:15
autor: MichaŁ
Na forum Chrysler 300 większość. A o cenie roboty panewek, ktoś ostatnio pisał na grupie amcarowej na fejsie.

Pacyfki są 5 albo 6 osobowe.
2+3 albo 2+2+2 :)

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 06 lut 2017, 06:59
autor: b182
A mnie dziwi to, że chrysler przez tyle lat nie uporał się z tymi panewkami :D. W obecnych modelach po przejeciu przez fiata silniki sa juz chyba inne. M. in. 300C widze ze posiada motor 3.6. Ciekawe czy to rozwiercone 3.5 czy już nowa linia silników.

Re: Chrysler Pacifica - opinie

: 06 lut 2017, 07:03
autor: MichaŁ
3.6 to Pentastar - to już inna linia.