Nie zakłada się dach, Chrysler LeBaron Cabrio

Chrysler

Topic author
kondluki
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2013, 14:36
Samochód: 1990 Chrysler LeBaron 2.5 Turbo
Skąd: Hrubieszów

Nie zakłada się dach, Chrysler LeBaron Cabrio

Post autor: kondluki » 18 wrz 2016, 16:06

Witajcie !
Mam problem z Chryslerem LeBaronem w wersji cabrio. Podczas zamykania brezentowego dachu usłyszałem ,,puknięcie" i raptownie dach opadł. Każda kolejna próba założenia dachu kończy się niepowodzeniem - ani drgnie. Naciskając przycisk do zamknięcia brezentu słychać tylko krótkie puknięcie dochodzące z bagażnika (pompa dachu ??). Czy według was jest jakaś szansa aby to zrobić ? Czy może jakiś bezpiecznik spaliło i wystarczy jego wymiana ? Samochód stoi teraz z otwartym dachem a pogoda niestety nie pozwala na jazdę. Jest jakiś sposób aby założyć ten dach bez używania elektrycznego mechanizmu ?

Pozdrawiam serdecznie !

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 798
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Nie zakłada się dach, Chrysler LeBaron Cabrio

Post autor: wojtekrobert » 18 wrz 2016, 19:13

http://www.carrestorationshop.com/1994_ ... e_top_1994

Link się powoli ładuje i czasami się to nie udaje, to wkleję to co tam jest napisane:

Q: Can I manually raise my Convertible top on my 1994 Chrysler Lebaron gtc

Answers :
You can, but it will probably take two people and they must move the top slowly and together. It will be hard because you will be forcing the fluid back through the pump.
\015\012
\015\012You can change it to a manual top by removing the bolt at the top of the cylinders and lowering the both shafts down into the cylinders.
\015\012
\015\012Karl at topgunwon.com

Second Answer: No there is no method to manually raise the top if the pump fails


Znalazłem coś takiego w internecie, nie ma tu zbyt wiele informacji, ale szczerze to jedyny link który znalazłem w internecie w tym temacie.
Ogólnie to w tym samochodzie i w Sebring'u podobno jest hydrauliczny mechanizm a nie elektryczny, ale ja się kompletnie na tym nie znam.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2429
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Nie zakłada się dach, Chrysler LeBaron Cabrio

Post autor: GAZDA » 19 wrz 2016, 09:20

ha, no prosze a ja miałem barona i nawet nie wiedziałem że dach jest hydrauliczny... :/

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2429
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Nie zakłada się dach, Chrysler LeBaron Cabrio

Post autor: GAZDA » 19 wrz 2016, 09:54

ok po szybkim riszerczu, znalazłem że można w dwie osoby ale bardzo delikatnie i powoli, bo to sie łatwo wszystko wygina
w niektórych modelach (ponoć nei ma reguły) w bagażniku z przodu po prawej jest zawór który można otworzyć, taki bypass, i wtedy manualnie otwierać i zamykać dach...
jak nimo to w dwie osoby ale lepiej odłączyć te cylindry
taką instrukcje znalazłem:
1. Lower the top to the full down position.

2. Remove the rear seat cushion, seat back, and inner quarter trim panels.

3. Remove the cylinder mounting brackets and separate the cylinders from the trunnion pivot mounts. Figure 1

4. Rotate the cylinders 180 degrees (the hose fittings will now face the front of the car).

5. Disconnect the motor wire connector retaining clip from the body.

6. Remove the hydraulic hoses from the body retaining clips from the right and left hand side of the pump/motor assembly.

7. Rotate and raise the motor/pump assembly so the reservoir is in the up position. The Rubber filler plug will be at the top.

8. Raise the motor and pump fitting to at least 2" above the horizontal rear seat back reinforcement.

9. Tilt the motor and pump assembly to approximately the 10 o'clock position1 with the rubber filler plug still at the top.

CAUTION : THE MOTOR AND PUMP ASSEMBLY MUST REMAIN IN THE CURRENT POSITION UNTIL THE RUBBER FILLER PLUG IS REINSTALLED IN STEP 12.

10. Remove the rubber fill plug from the reservoir.

CAUTION : DO NOT OPERATE THE TOP SWITCH IN "UP" (RAISING THE TOP) DIRECTION.

11. With two people1 activate the top switch in the "down" (lowering the top) position to fully retract the cylinder rods and hold for approximately 5 seconds, until the motor and pump stalls. A percolating or gurgle sound/feeling is an indication that the procedure is working.

12. Insert the filler plug.

13. Install the motor/pump assembly into the vehicle mounting bracket.

14. Rotate the cylinders back to the original position (hose fittings facing rearward).

15. Install the motor lead and hydraulic line clips, the hydraulic line clips are to assist in the production process, to insure that the seat back/seat cushion do not pinch the lines. If the sticky side is no longer holding to the floor pan the clips can be left off.

16. Jog the top switch in the "up" (raising the top) to get the cylinder trunnion onto the trunnion pivot mounts, if needed.

17. Install cylinder mounting brackets.

18. Raise and lower the top to insure proper operation

19. Install the inner quarter trim panels, seat back and seat cushion.
musze sie przyznać że jak nei widze to nie wiem co i jak...

ale generalnie to nie poleca sie ruszać tego w ten sposób, lepiej wymienić silniczek, czasem jak sie szczotki skończyły to wystarczy jak w rozruszniku troche postukać to jeszcze może zadziała

a i podobno niektóre modele mają jakąś korbke mieć... nie wiem czy to ino jakiś urban legend...

tyle wyczytałem...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika