1992 Chrysler Voyager AWD

Chrysler
Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 29 gru 2017, 17:34

Trzeci mój wynalazek choć to właściwie auto mojej córki.
Kupiony jako baza na realizację projektu Campervan do klasy IB mojej pierworodnej.
Od wiosny ma być przerabiany na pojazd do taniego podróżowania dla młodzieży, wiec kupując go miałem w nosie, że złazi farba tu i ówdzie :D
Auto pochodzi z Korsyki, wiec nie jest tak pognity jak nasze krajowe egzemplarze.
Najważniejsze, że jest nie zniszczony w środku i jeździ.
Jest to wersja 3,3 z napędem AWD, lecz w tylnych przegubach coś "chrobocze" więc wał tymczasowo zdemontowany leży w garażu.
Ogarniam go mechanicznie, a od wiosny będzie można postępy śledzić na profilu Instagrama mojej córki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Arkadi
Posty: 171
Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
Samochód: Jeep XJ 4.0
Skąd: okolice Bielska

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: Arkadi » 29 gru 2017, 17:39

I ta generacja powoli staje się klasykiem szczególnie wersja AWD.
FORD PROBE II V6 SOLD
MERCURY VILLAGER SOLD
CCS 1100 SOLD
DAEWOO NUBIRA II KOMBI CDX SOLD
DODGE RAM SOLD
FORD MAVERICK V6 SOLD

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3490
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: KARLone » 30 gru 2017, 21:29

miałem podobnego, z tym że Dodge, najlepsze czasy kawalerskie :D

Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 18 sty 2018, 07:45

Pytanie do znawców modelu.
Pojawia się u mnie taka przypadłość. Jak pojeżdżę jakieś 20-30 minut i auto porządnie się dogrzeje auto zaczyna tracić po obroty. Po wrzuceniu na D lub R obroty momentalnie spadają i auto gaśnie. Zachowuje się tak jak by się dusiło i nie miało mocy po wrzuceniu biegu.
Odpala normalnie i po wrzuceniu biegu znowu gaśnie.
Jak auto postoi z godzinkę i ostygnie problem znika.
Nie ma znaczenia rodzaj paliwa, czy benzyna czy LPG takie same zachowanie.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to zdiagnozować lub zna podobny przypadek?
Nie chciałbym odstawić auta do mechanika, żeby na ślepo wymieniał pół silnika, a fachowca w mnie w mieście od amerykańców nie ma za bardzo :?


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: MichaŁ » 18 sty 2018, 09:58

Miałem podobne objawy w roczniku 1989. U mnie winna była wiązka idąca do sterownika skrzyni.

Na początek spróbujmy sprawdzić czy są jakieś błędy.


Przekręć kluczyk 3 razy bez uruchamiania silnika /włącz-wyłącz-włącz-wyłącz-włącz/ i obserwuj kontrolkę "Check engine".

Pierwsze oznacza liczbę jeden, następnie będzie krótka przerwa i dwa mrugnięcia, co daje liczbę "12" 
Oznacza ona rozpoczęcie autodiagnostyki. 

Następnie liczysz kolejne mrugnięcia tak jak wyżej. 
Test powinien się zakończyć liczbą "55" co oznacza koniec testu. 

Jak coś pokaże to będziemy szukać kodów błędów.

Generalnie te auta fajnie diagnozuje się komputerem Snap-On bo można prześwietlić praktycznie wszystko.

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 18 sty 2018, 10:15

Ok, dzięki. Zrobię dziś test i zobaczymy.

Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 18 sty 2018, 17:13

Wyszedł tylko jeden błąd w teście kluczykowym:
24 - Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem
I chyba od tego zacznę, pojadę do mechanika i sprawdzę przepustnicę. Mam nadzieję, że to jest usterka.


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: MichaŁ » 18 sty 2018, 18:15

W kancie przepustnica jest mechaniczna. Może sam spróbuj ją przede wszystkim wyczyścić.
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 18 sty 2018, 18:21

Zajrzę oczywiście, ale bardziej obstawiam ten czujnik który jest przy przepustnicy. Możliwe, że to on fiksuje od temperatury.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3490
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: KARLone » 18 sty 2018, 20:30

jak jest wtrysk to jest i czujnik położenia przepustnicy. Daje info do kompa jak mocno otwarta jest przepustnica i dzięki temu wie ile paliwa dawkować, żeby przyspieszał. Czujnik jest mechaniczny i ulega zużyciu. To może być to, temperatura dodatkowo zakłóca zapewne już niewłaściwe odczyty położenia.

Awatar użytkownika

Topic author
rico69
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: rico69 » 12 mar 2018, 11:09

Czujnik położenie przepustnicy wymieniony, ale nie to było powodem. Okazało się, że mam pożarte przewody podciśnienie przez kunę. Usterka naprawiona.
Auto w międzyczasie nie dostało badania technicznego (powód: zdemontowany wał) i musiałem się z nim pożegnać.
Jeździ teraz w Łodzi.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3490
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: KARLone » 12 mar 2018, 16:06

o - to ciekawe. Nie wiedziałem że brak wału to powód do negatywa. Kupę wojków AWD ma taką sytuację, choć nie wiem, co ludźmi kieruje kiedy się decydują, na demontaż.


Charon
Posty: 305
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: 1992 Chrysler Voyager AWD

Post autor: Charon » 12 mar 2018, 19:15

Szkoda, że nie będzie kontynuacji projektu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika