Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Chevrolet
Awatar użytkownika

tomito
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Alfa Romeo 156 1.8 TS Giugiaro
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito » 07 wrz 2017, 07:17

pecha pisze:
06 wrz 2017, 22:00
Jakoś tak hamuje, przeszczep na nowsze jest dobrą opcją szczególnie w momencie konieczności wymiany tarcz i klocków.
Całoroczne A/To z M+S są OK w zimę.
Czyli jednak tak jak piszą na forach, nie jest stworzony do hamowania :cool:

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1073
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha » 11 wrz 2017, 10:15

tomito pisze:
07 wrz 2017, 07:17
pecha pisze:
06 wrz 2017, 22:00
Jakoś tak hamuje, przeszczep na nowsze jest dobrą opcją szczególnie w momencie konieczności wymiany tarcz i klocków.
Całoroczne A/To z M+S są OK w zimę.
Czyli jednak tak jak piszą na forach, nie jest stworzony do hamowania :cool:
zależy do czego jest się przyzwyczajonym :)

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1073
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha » 11 wrz 2017, 10:18

Seweryn 1977 pisze:
07 wrz 2017, 00:19
pecha jakie opony całoroczne proponujesz? model i producent. Głównie po czarnym. Zastanawiałem się nad
https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... #155150157

Używam Dunlopów od kilku lat, niby letnie....

lub to:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... #152705999
Wolałbym się o oponach nie wypowiadać, znane marki zakładam, że produkują dobre opony, natomiast jest tyle rozbieżnych opinii, że trzeba sobie po prostu jakoś to wypośrodkować i dokonać zakupu.

ostatnie 4 opony kupiłem bo mi się stare skończyły w trasie i na szybko szukałem więc totalny przypadek na czym teraz GMC jeździ :/

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3294
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 11 wrz 2017, 16:17

w suvach do jazdy na co dzień najlepiej brać całoroczne - nie trzeba kombinować z takimi dupnymi kołami dwa razy w roku. Lekki teren również dają radę. Te Coopery wyglądają na bardziej asfaltowe ale moim zdaniem to zaleta, lepiej odprowadzają wodę (4 duże rowki na obwodzie) i będą o wiele cichsze (gęstszy klocek na bieżniku). Duża ilość drobnych nacięć będzie dodatkowo wgryzać się śnieg i lekkie błotko czyli takie na głębokość opony.

Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 252
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2001 Chevrolet Trailblazer LTZ 4,2
Skąd: Ustroń

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Seweryn 1977 » 11 wrz 2017, 21:21

Na forum jeepa zachwalali te Coopery. Oczywiście całoroczne chcę kupić, to i tak dość droga impreza ;)
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD żony :)
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ Stag 300


Topic author
MichaŁ
Posty: 2503
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 11 wrz 2017, 21:59

W przypadku SUVów w oponach tzw. całorocznych musimy ostro oddzielić od siebie opony typowo szosowe całoroczne i tzw. A/T'ki, które też mają oznaczenie opon wielosezonowych (M+S) a niejednokrotnie nawet homologacje zimową.

Ja ze swojego doświadczenia i sprzedażowego i jezdnego mogę powiedzieć tyle, że opona całoroczna nie jest dobra ani na lato ani na zimę :) ale, że klient ma zawsze racje, a do tego pokutuje podejście, że w autach terenowych opon się nie zmienia ze względu na sezon to nie chcę Was na siłę przekonywać.

Do rzeczy...
Jeżeli jeździsz 90% lub więcej po czarnym to nie ładowałbym się w A/T'ki.
Kup poprostu typowo szosowe opony.
Dobra opona ratuje tyłek w sytuacjach ekstremalnych (oby każdy z nas miał jak najmniej sytuacji w których się o tym przekona) w przypadku jazdy po asfaltach mowię tu o prędkości, mokrych zakrętach, hamowaniu na mokrym itp. A tutaj A/T przegra z szosówką.

Ja miałem A/T'ki w Tahoe -Bridgestone Dueler AT694, które były wiele lat hitem sprzedażowym, mają homologacje zimową i generalnie masę zadowolonych użytkowników - ja tym autem jeździłem w 98% po asfalcie i mnie te opony przeszkadzały.

W Blazerze miałem również ATki GoodYear Wrangler i ta sama sytuacja.

Mój Ojciec miał w WJcie dodatkowy komplet ATków, ale na codzien jeździł autem po autostradach głównie i używał kompletu typowo letnich szosówek i typowo zimowych szosówek w zależności od sezonu.

Takie moje subiektywne zdanie :)

Jakby ktoś miał jakiekolwiek pytania odnośnie opon (a sezon zimowy nadchodzi) to zachęcam do rozmowy :)

Wysłane przez Tapatalk



Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


JEDI_V

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: JEDI_V » 11 wrz 2017, 22:04

Kiedys byl tylko bieznik D124 i cala Polska na tym jezdzila, teraz marketingowy belkot.


Topic author
MichaŁ
Posty: 2503
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 11 wrz 2017, 22:27

I miałeś D124 założone na Kaszlu albo Kredensie którymi jezdzileś 100 km/h po drodze o połowe mniej ruchliwej niż dziś. Miałeś też opony bieżnikowane i nacinane metodami mniej lub bardziej chałupnicznymi i fakt wszyscy jeździli.
Miłośników używki z Niemiec zdejmowanej z wraków, w której konstrukcje nie mamy żadnego wglądu też było i jest mnóstwo.

Rozumiem, że do 300M założyłeś heble z dużego fiata, bo przecież kiedyś wszyscy na tym jeździli i było git.

M.in. dlatego napisałem, że nie mam zamiaru nikogo przekonywać, bo wiem że w Polsce każdy jest budowlańcem, mechanikiem, elektrykiem, konstruktorem i wykładowcą akademickim w jednym.

Testuje opony różnych marek, na różnego rodzaju samochodach na torach w Polsce i w warunkach drogowych. Jakieś tam pojęcie mam o tym co robię i parę rzeczy widziałem, ale nikomu nie mam się zamiaru narzucać - dlatego powiedzialem, że gdyby ktoś miał jakieś pytania to postaram się pomóc.

Wysłane przez Tapatalk




Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 252
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2001 Chevrolet Trailblazer LTZ 4,2
Skąd: Ustroń

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Seweryn 1977 » 12 wrz 2017, 00:30

Michał te Coopery chyba bardziej szosowe? 99,9% po czarnym latam, przebieg roczny około 20k, przynajmniej na GV tyle wychodzi przez ostatnie 5 lat. Tam mam Dunlopy letnie, najlepsze gumy jakich używałem.

Nie używam nalewek czy tam innych używanych opon, jestem zdania, że gumy muszą być nowe.
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD żony :)
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ Stag 300


Topic author
MichaŁ
Posty: 2503
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 12 wrz 2017, 20:47

Te Coopery które pokazałeś to typowe szosówki.

A z ciekawości... jakiego rozmiaru szukasz?

Wysłane przez Tapatalk


Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3294
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 12 wrz 2017, 22:27

co dla mnie liczy się w oponie całorocznej? To że wygrzebie się z zaspy. Poza tym potrafię ściągnąć nogę z gazu i teksty o aquaplaningu czy o hamowaniu na lodzie nie robią na mnie wrażenia, mam cierpliwość i lubię jechać choćby wolniej ale do celu . D124 to nawet parkingu nie dało się wyjechać. Jak na malca założyłem pierwsze dwie zimówki z kormorana (chyba rok 98) z kierunkowym bieżnikiem to czułem się jak bóg na najgorszych warunkach :D

Te nowe całoroczne robią robotę. Jak ktoś normalnie jeździ i nie kozaczy to będą idealne, Vredestein, Khumo, Hankook, Goodyear, Conti, można brać w ciemno, dla odważniejszych StarPerformer, Goodride, Nankang również nie zawiodą.

Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 252
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2001 Chevrolet Trailblazer LTZ 4,2
Skąd: Ustroń

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Seweryn 1977 » 12 wrz 2017, 22:47

MichaŁ pisze:
12 wrz 2017, 20:47
Te Coopery które pokazałeś to typowe szosówki.

A z ciekawości... jakiego rozmiaru szukasz?

Wysłane przez Tapatalk
245/65/17 takie są fabryczne i takie mam teraz załozone - Continental, ale max rok pojeżdżą. Rozglądam się powoli za nowymi, przed zimą chciałbym kupić. Planuję mieć ten samochód dłużej, na wiosnę sprzedam GV i kupię wymarzone Tahoe, a żona chętnie przygarnie Trailblazera.
KARLone pisze:
12 wrz 2017, 22:27
co dla mnie liczy się w oponie całorocznej? To że wygrzebie się z zaspy. Poza tym potrafię ściągnąć nogę z gazu i teksty o aquaplaningu czy o hamowaniu na lodzie nie robią na mnie wrażenia, mam cierpliwość i lubię jechać choćby wolniej ale do celu . D124 to nawet parkingu nie dało się wyjechać. Jak na malca założyłem pierwsze dwie zimówki z kormorana (chyba rok 98) z kierunkowym bieżnikiem to czułem się jak bóg na najgorszych warunkach :D

Te nowe całoroczne robią robotę. Jak ktoś normalnie jeździ i nie kozaczy to będą idealne, Vredestein, Khumo, Hankook, Goodyear, Conti, można brać w ciemno, dla odważniejszych StarPerformer, Goodride, Nankang również nie zawiodą.
Też należę do tego typu kierowców, wolniej do celu.
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD żony :)
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ Stag 300

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11245
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! » 13 wrz 2017, 05:06

Może warto by było wydzielić ten wątek oponiarski?
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1073
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha » 13 wrz 2017, 15:10

Seweryn - jeżeli jeździsz tak jak napisałeś to idź w A/T
Tak to wyglądało u mnie - opony Hankook
Obrazek

Awatar użytkownika

xKornik
Posty: 236
Rejestracja: 28 cze 2013, 22:48
Samochód: Chevrolet Tahoe 2001 (5,3 V8)
Skąd: Radzyń Podlaski

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: xKornik » 21 paź 2017, 14:54

Witam Panów.
Mam mały problem z hamowaniem w moim Tahoe.
Opis: Przy małej prędkości, np przy dojechaniu do skrzyżowania, gdy wciskam hamulec to chwilę przed zatrzymaniem ABS się włącza i odbija pedał, tak jakby wyczuł zablokowane koła. Jest to bardzo irytujące, bo kiedyś wjadę komuś w d...pę... Podejrzewałem uszkodzony czujnik ABS-u, ale nie potrafiłem zdiagnozować który (wymiana 4 sztuk, które są zintegrowane z piastą to wydatek ponad 2000 zł.)

Ostatnio, podczas serwisu, mechanik podpiął komputer i pokazało dwa błędy:
C0281 - uszkodzony czujnik hamowania
C0269 - czas zrzutu.

Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik może powodować takie objawy, czy są to dwie, niezwiązane ze sobą awarie?
Czujnik zamówiłem i wkrótce wymienię, ale nie wiem czy rozwiąże to mój problem czy ABS nadal będzie żył własnym życiem...

Ktoś miał coś podobnego lub ma jakiś pomysł?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika