Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Chevrolet
Awatar użytkownika

tomito
Posty: 36
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito » 05 wrz 2018, 07:18

DIAGNOSTYKA POJAZDÓW GM

Witam,

Czy możecie zdradzić jakich programów (i złącz) używacie do diagnostyki swoich pojazdów made in GM? Interesuje mnie podgląd ustawień w BCM w moim Tahoe (2001), a dokładnie włączenie opcji DRL (wg. RPO mam tę funkcję dezaktywowaną co się potwierdza, kombinacją nie mogę ich włączyć). DRL żarówki mam sprawne, mam sprawny układ załączający automatycznie światła mijania. Jak doczytałem to kwestia ustawień, jednak do GM trudno o info, amerykańskie fora robią z tego zagadnienia tak skompilowany proces niczym wystrzelenie promu kosmicznego. Wiadomo, każdy chce zgarnąć $500 za dwa kliknięcia.


Dziękuje i pozdrawiam!

Awatar użytkownika

tomito
Posty: 36
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito » 26 wrz 2018, 18:31

Koleżanki, koledzy...

Zgubiłem szkiełko lampy przeciwmgielnej, przedniej. Po zorientowaniu się na forach amerykańskich ostrzegam i was... to jest przypadłość Tahoe/Suburban/Silverado, seria GMT800 (nie dotyczy aut z pakietem Z71, mają inne). Szkiełka ulegają odklejeniu, nawet gdy nie używamy przeciwmgielnych przednich. Sprawdziłem lewą stronę... też już odchodzi.

Tak więc, póki nie będzie za późno, sprawdźcie proszę u siebie. Wymontować, odkleić, wyczyścić wnętrze i odbłyśnik, szkiełko potraktować pastą do tworzyw sztucznych (np. Sonax), a szkiełko skleić ponownie jakimś dobrym klejem silikonowym (odpornym wa warunki atmosferyczne) lub najlepiej klejem do szyb samochodowych... będzie po wsze czasy.

Na Allegro niestety nic nie ma, muszę zamawiać z RA.


sliwma
Posty: 208
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: Corolla E12 1.4
Skąd: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: sliwma » 01 paź 2018, 10:06

Do klejenia lamp albo butyl albo poliuretan.
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)

Awatar użytkownika

tomito
Posty: 36
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito » 27 lis 2018, 20:31

Koleżanki, koledzy...

Mój Tahoe znów daje mi po tyłku. Tym razem po raz trzeci nie chce się zamknąć i otworzyć z pilota. Problem w tym, że zabezpieczenie GM zwane Passlock nie pozwala mi na uruchomienie pojazdu. To jest ichniejsze immo, dezaktywowane z pilota (otwarcie drzwi). Czy jest jakaś awaryjna procedura?

Problem z zamykaniem i otwieraniem zdarza mi się po raz trzeci. Raz pod stacją trafo, raz na myjni i teraz pod wulkanizacją (w bliskim położeniu od myjni). Chyba centralka ma ustawiony zakres dosyć wrażliwy na interferencje. Pod wspomnianym trafo nie mogłem zamknąć Alfy oraz Toyoty, pod tą wulkanizacją nie mogłem otworzyć i uruchomić Toyoty. W Corollce jednak zbliżenie pilota (transponder) do przycisku "Start" pozwoliło na uruchomienie pojazdu choć komputer walił "Key not detected". Po przejechaniu może stu metrów problem zniknął i już się nie pojawił.

Ale wracając do sedna, czy GM daje jakieś "emergency startup procedure" dla Passlock'a? 8/

UPDATE

Problem rozwiązany. Część info znajdziecie tutaj: viewtopic.php?f=57&t=4430&p=75630#p75630

Ciągle poszukuję szczegółów systemu antykradzieżowego zainstalowanego w Chevroletach, GMC (i innych GM) na Europę. Problemem było rozsynchronizowanie się pilotów do mojego pojazdu z centralką. Prawdopodobnie zadziałało zabezpieczenie antyskaningowe w centralce zainstalowanej w pojeździe (oryginalna montowana na Europę, żaden aftermarket) na skutek zakłóceń na paśmie na jakim ona pracuje. Wspomniałem, że na tym obszarze miałem problem z otworzeniem Corolli żony. Na dniach może wezmę przenośny analizator widma i przejadę się w tę okolicę. Jednakże skargi do UKE na zakłócenia w paśmie otwartym raczej nic nie dadzą.

Procedura ponownej synchronizacji załatwiła sprawę.

Podaję także link to podobnego zdarzenia z listopada tego roku, tyczy się Blazer'a (rocznik 2002): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3519383.html

Miłej lektury!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika