Camaro 1988

Chevrolet
ODPOWIEDZ

Topic author
woytek9

Camaro 1988

Post autor: woytek9 »

No to napiszę coś a aucie:

Camaro 3gen z 1988 roku z motorem 2.8 V6

Trochę historii:

Zakup auta był można powiedzieć dość spontaniczny. Kiedyś przez przypadek dojrzałem go w Niepołomicach i tak jakoś mi wpadł w oko i postanowiłem zapytać właściciela o to auto. Okazało się auto stało tam, ponieważ jakiś czas temu a dokładnie 8 lat wcześniej jakiś gość wstawił go do mechanika na kontrole ukł. Hamulcowego i coś tam jeszcze, w między czasie zachorował, później wyjechał do rodziny do USA na rok i tak zapomniał o tym samochodzie. Mechanik się wkur.... bo mu auto zagracało plac, raz na pół roku jak mu się przypomniało to próbował się skontaktować z właścicielem, ale jakoś zawsze bez skutecznie.
Auto tak znalazłem:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Generalnie rzecz biorąc chłop chciał się go pozbyć spod domu, a że do huty nie miał daleko, to miał już cały plan przygotowany. Miał iść na żyletki. Stwierdziłem że jak nie będzie zgnity to biorę. O dziwo jak podpięliśmy akumulator, to auto odpaliło do strzału.....drugiego ;) no i nie na wszystkie cylindry, ale ten mechanik mówił że wcześniej auto było odpalane przed ponad pół roku. Na pierwszy rzut oka nie było źle od spodu, połamane progi z przodu od podnośnika i pognite, dziura pod nogami kierowcy zakryta blachą, ogólna korozja, ale ważne elementy nie naruszone. Decyzja – biorę, tylko trzeba było namierzyć właściciela. Po tygodniu, dziadek się znalazł i był mocno zaskoczony jak mu powiedziałem że chcę kupić jego Camaro- „.....o cholera zapomniałem o tym aucie”. No i za 3tysie kupiłem.

1988 rok produkcji, w kraju od 1992, jeżdżony do2000/2001, Przebieg przy zakupie: 58084 raczej ori. Dziadek był drugim właścicielem w USA no i jedynym w PL. Jak się później okazało, kiepsko dbał o auto i dobrze że mało nim jeździł :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto na lawetę i pod firmę, zmieniłem olej w silniku i skrzyni, przegnite przewody hamulcowe z tyłu i jako że był w miarę „kierowalny” pojechałem do Żywca na kołach.
Jesień i zimę przetrzymał w garażu, a ja skompletowałem trochę gratów z summita, no i na wiosnę 2010 a raczej już początkiem wakacji zrobiłem „mały remont” o ile można to tak nazwać, i do auta wleciały nowe:
-sprężyny – Eibach ProKit
-amory – KYB GR-2 Gas (przód) i KYB Gas A-just (tył)
-tarcze nacinane - PowerStop
-klocki przód – Bendix
-poli guma na torq arm
-poli gumy stabilizatorów i łączniki
-zregenerowane zaciski + nowe dorabiane prowadnice
-pierdoły jak, kable, olej w dyfrze, płyn chłodzący,
-połatałem wydech, wyprałem tapicerkę

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak „przygotowanym” autem bez problemów przeszedłem przegląd i pojechałem na 2 tygodniową wycieczkę dookoła Polski wzdłuż zachodniej granicy, później wybrzeże i wschodnia granica. Zahaczyliśmy też wtedy o CB przed Dźwiżynem i pojechaliśmy do Łeby, z Łeby już sami na wschód i później w dół na południe. W sumie nie licząc jednej przygody tuż po wyjeździe jak zacząłem gubić paliwo w Katowicach to auto w dwa tygodnie przejechało NIE CAŁE 3500 bez awaryjnie, tzn nie było sytuacji żeby nie chciał jechać.

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Niestety 8letni postój nie posłużył zbyt dobrze skrzyni biegów, która w połowie trasy zaczęła gubić biegi, ale dojechaliśmy i to się liczy.

Obecnie auto wygląd tak:
Obrazek

W 2011 przed wyjazdem na SKP postanowiłem podnieść auto i zerknąć co tam pod spodem, tak mniej jakoś naszło, bo akurat był przestój w interesie, żeby wyciągnąć wykładzinę i zobaczyć jak podłoga wygląda od środka, no i nie wyglądała najlepiej.....

Obrazek

ktoś próbował kiedyś hen hen dawno temu to załatać i na silikonie i kilku blachowkrętach założył kawałek blachy od spodu, po jej zdjęciu, ujrzałem piękny widok podłogi w warsztacie :)

Obrazek

no i reszta:

Obrazek

[url=aroRemoncik#5663301495750858706<table style="width:auto;"><tr><td><a href="h]Obrazek[/url]

fundusz na remont znaleziony w samochodzie ;)

Obrazek

jako że miałem czas to zabrałem się za cięcie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dorabianie blach

Obrazek

Obrazek

i spawanie....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

później druga strona....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tył też został wyspawany, tzn nadkola, bo bagażnik i tylny pas zostawiłem sobie na zimowe wieczory :)

Cała buda została obspawana i do auta wleciały SubFramy spawane....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później już tylko, oszlifowanie spawów, odczyszczenie wszystkiego, malowanie i składanie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dwuskładnikowy podkład Oliva Epirust - stosowany w przemyśle do malowania okrętów i na to chlorokauczuk. Oliva polecam jak cholera, farba jest skurwy.....sko wytrzymała. Robiłem próby malując kawałek blachy tym i później drapałem i lałem płynem hamulcowym i o dziwo to jej nie ruszyło.

Obrazek

wleciały nowe przewody paliwowe i hamulcowe

Obrazek

skrzynia odczyszczona,

Obrazek

i wahacze...
Obrazek

zakonserwowane

Obrazek

Obrazek

i na koniec 3 calowy wydech z home made końcowym tłumikiem.

Podczas prac wjechały nowe gumy do wszystkich wahaczy z HyperFlex, nowe końcówki drążków i center link moog, nowe sworznie i tłoki do zacisków, przepływomierz i obrotomierz, bo stary pokazywał o 2 tys obr/min za dużo.

Co do wydechu, to robiony własnoręcznie z pomocą brata, rury 3calowe z nierdzewki + kolanka, trochę blachy i rury nierdzewnej 130 na tłumik, dwa dni roboty i wyszło bardzo fajnie, nie wspominając o walorach akustycznych...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Polerka lakieru i efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Wg mnie wydech naprawdę fajnie brzmi jak na V6. Parę osób jeżdżących amerykanami nawet się nacięło myśląc że to V8

więcej zdjęć tutaj:

https://picasaweb.google.com/wojtekielak/CamaroRemoncik" onclick="window.open(this.href);return false;


próbka dźwięku, niestety słabo słychać na wolnych bo było nakręcane przy pomocy GoPro,



Dalsze prace z sezonu 2012 :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

+ to czego nie widać na foto:

- chip
- porządne przewody zapłonowe
- cewka
- świece
- bębny
- szczęki + sprężynki
- cylinderki

Tył auta obspawany, wyczyszczony i pomalowany, bak odświerzony, most też obspawany. Most i zawieszenie tylne wypiaskowane i pomalowane. Panhard dostał poliuretan. szystkie łożyska i uszczelniacze wymienione na nowe, krzyżaki także.

Kilka dodatkowych zdjęć:

Tył obspawany, oczyszczony, pomalowany i zakonserwowany (niestety nie robiłem zdjęć prz kolejnych etapach)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

odmalowany bak paliwa ( na szczęście szcelny :) )

Obrazek


no i wszystko słada się do kupy (śruby zawieszenia i inne które wykręcałem cynkowane na żółto)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i tak to mniej więcej wygląda, w tym miesiącu wyciągam silnik i przednie zawieszenie, belka i wahacze idą do piaskowania i proszku, podłużnice będą pospawane, komora odświeżona itd. Silnik uszczelniony, pomalowany, wlecą nowe kolektory wydechowe, trzeba będzie dorobić Ypipe do reszty wydechu, no i wleci nowy wałek rozrządu i liftery, może się coś pobawię z poprawą kolektora ssącego itd, ale to zobaczę jak pójdzie. A w tak zwanym międzyczasie tapicer będzie robił tapicerę, muszę tylko kupić nowe fotele do przodu.

Trzeba jeszcze będzie ogarnąć przód, bo był dojechany i zrobić lakier, ale nie wiem czy dam radę w tym roku.

Jeżeli chodzi o swap, to nie wiem kiedy i czy w ogóle w tym aucie nastąpi. Na razie i tak nie bardzo mam środki na zrobienie silnika marzeń :) a zakładanie seryjnego TBI dla samej idei posiadania V8 jakoś mi nie leży :)
Ostatnio zmieniony 06 lut 2013, 12:11 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: brak tagów dla linku do filmu (tagujemy [video]link[/video])

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 412
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Camaro 1988

Post autor: pietia30 »

piękne auto, gratuluje zakupu
fajnie że nie poszło na żyletki, bardzo dużo pracy i serca w to Camaro włożyłeś, jestem pod wrażeniem :pada:
ja na Twoim miejscu zostawiłbym V6 i cieszył się z posiadania oryginalnego fbody z małym przebiegiem.
będziesz na III Zlocie RR? chętnie na żywo zobaczyłbym to cudeńko :D


Topic author
kecaj73

Re: Camaro 1988

Post autor: kecaj73 »

widać że wkładasz w to serce :)
faktycznie dźwięk wydechu przedni, przyjemnie bełkocze :cool:
gratki

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Camaro 1988

Post autor: RadAg! »

Relacja pierwsza klasa, przyjemnie się brnęło do końca i nie powiało nudą ani na moment :)
Bardzo fajna renowacja. Jak zobaczyłem tę dziurę w podłodze to pomyślałem sobie, że miałeś dużo szczęścia, że przez nią nie wypadłeś ;)
Gdzie można dostać tę farbę Oliva coś tam? Tę którą malowałeś podwozie?
Tylny most ma jakieś blaszki i sprężynki pomiędzy satelitami? To jest jakiś rodzaj szpery?

Wyglada, że masz warsztat ;) Takiemu to dobrze :D A brzmi kozacko :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
woytek9

Re: Camaro 1988

Post autor: woytek9 »

pietia30 pisze: będziesz na III Zlocie RR? chętnie na żywo zobaczyłbym to cudeńko :D
będzie ciężko bo od miesiąca jestem tatą i sporo czasu to absorbuje :) nie wiem nawet czy uda mi się wyrwać na rozpoczęcie FKP, ale czas pokaże.
RadAg! pisze:Tylny most ma jakieś blaszki i sprężynki pomiędzy satelitami? To jest jakiś rodzaj szpery?
tak do tyłu wleciała oryginalna szpera z T/A
RadAg! pisze:Gdzie można dostać tę farbę Oliva coś tam?
ja kupowałem tu:
http://allegro.pl/oliva-alu-steel-prime ... 00005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Camaro 1988

Post autor: lincoln1998 »

pietia30 pisze:piękne auto, gratuluje zakupu
fajnie że nie poszło na żyletki, bardzo dużo pracy i serca w to Camaro włożyłeś, jestem pod wrażeniem :pada:
ja na Twoim miejscu zostawiłbym V6 i cieszył się z posiadania oryginalnego fbody z małym przebiegiem.
+1 !

Orientujesz się ile teraz silnik po chipie ma kucy ?
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71


Topic author
woytek9

Re: Camaro 1988

Post autor: woytek9 »

Nie wiem ile ma teraz mocy i momentu, ale czuć lekką poprawę. Jak by zeszło trochę więcej śniegu to przed wymianą wałka rozrządu pojadę na hamownie i sprawdzę na starym i nowym chipie, tak żeby później mieć porównanie czy poprawiłem, czy wręcz pogorszyłem ( oczywiście z racji że to automat dane będą raczej poglądowe).

wg producenta wałek powinien znacznie poprawić przebieg krzywej momentu i wartość max również :)

http://www.summitracing.com/parts/edl-3790/overview/" onclick="window.open(this.href);return false; - już czeka :)

myślę że z chipem, powinno to dać jakiś efekt

http://www.summitracing.com/parts/jet-1 ... del/camaro" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Camaro 1988

Post autor: 71Corvette454 »

No, elegancko się rozpisałeś - bardzo lubię takie opisy ratowań samochodów - gratulacje! :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8


Topic author
woytek9

Re: Camaro 1988

Post autor: woytek9 »

kecaj73 pisze:widać że wkładasz w to serce :)
ja po prostu nienawidzę robić z blacharką więc jak już się za coś takiego biorę, to robię tak żebym do tego nie musiał już wracać :) a z blacharzami wiesz jak jest.... nie chce się wycinać zgnitego, więc zakładeczki robią żeby było szybko, a później po roku czy dwóch trzeba robić od nowa....

Awatar użytkownika

kitt94
Posty: 560
Rejestracja: 24 wrz 2012, 20:44
Samochód: '94 ZJ 5.2; '90 Skylark 3.3; '89 Ford Taurus
Skąd:

Re: Camaro 1988

Post autor: kitt94 »

Szacunek za uratowanie tego auta. Jeszcze Ci się ono kiedyś za to odwdzięczy :)
Knight Rider. A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law.


bakupno
Posty: 86
Rejestracja: 14 sty 2013, 20:36
Samochód: Chevy Impala SS '94
Skąd: Warszawa
Kontakt:

Re: Camaro 1988

Post autor: bakupno »

gratuluję auta i zacięcia w remoncie :)
Pozdrawiam,
Piotrek
Obrazek

Awatar użytkownika

Natas
Posty: 209
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:45
Samochód: F-Body
Skąd: Kęty/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Camaro 1988

Post autor: Natas »

Zacne Camaro może się nim przykulasz w marcu do Kęt na zlot pojazdów zabytkowych z Żywca masz rzut kamieniem :) jak coś info puściłem na PM
Pontiac Firebird 91r 5.7 V8 LT1
Buick Skylark 86r 3.0 V6 •SOLD•

Fuck ecology V8 under the hood

"W golfie wygodnie w golfie jest modnie dresowa bluza dresowe spodnie" :)

Awatar użytkownika

Felipe
Posty: 35
Rejestracja: 07 sty 2013, 19:20
Samochód: 1995 Primera SLX
Skąd: Warsaw City, PL

Re: Camaro 1988

Post autor: Felipe »

Świetny samochód, świetny opis i kawał dobrej roboty :cool: Miło się czyta takie tematy :)
Szkoda tylko, że ustawodawca nie oferuje możliwości zachowania czarnych blach przy zmianie właściciela, wtedy klimat byłby jeszcze lepszy :D

ODPOWIEDZ