Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Chevrolet
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

Długo się nie odzywałem, ale teraz zmogło mnie jakieś grypsko :razz: i mam okazję posiedzieć w domu na L4 i pokontemplować :medit:

Jeśli chodzi o zmianę oleju w kolejności 15W40 (niemiec zalał) -> 10W40 (ja po kupnie, żeby nie doznał szoku bojowego) -> 5W30 (tydzień temu) - oświadczam, że puki co nic nie wybuchło, nic nie cieknie, stan oleju w normie. Różnicy w pracy silnika jakoś nie zauważyłem (chociaż moja autosugestia twierdzi, że jest ciszej i łatwiej odpala).

Aha, z samonaprawiających się rzeczy to naprawił mi się rozrusznik (myślałem, że do regeneracji, bo przerywał, a tu tylko kabelki zaśniedziały)

Z plusów ujemnych to coś zaczął wpadać w wibracje powyżej 60 mph - zbieżność ustawiona, koła niedawno wyważane, więc nie wiem, może wał?

Chevy jest aktualnie przez cały tydzień w spa, gdzie ustawiają mu opadnięte drzwi i konserwują brzuszek przed naszą polską solą.

A ja w tym czasie odebrałem od Mikołaja kilka prezentów - brakujące plastiki, nowy elektryczny aktywator przedniego dyfra wraz z wiązką oraz nowiutkie fabryczne radyjko z działającymi wszystkimi diodami oraz z wyprowadzonym wyjściem AUX (za tą ostatnią paczkę akurat Mikołaj dowalił mi jeszcze 390 zł cła i podatków)

Bądźcie zdrowi!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: jadaniel »

cło zawsze boli , k... mać !
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: RadAg! »

RadAg! pisze:Max Life to jest olej blendowany a nie full syntetyk tak apropo. Olej swoją drogą bardzo dobry.
Zwracam honor. Kupiłem właśnie 5W30 Max Life na dolewkę i jest jak byk napisane full synthetic. Byłem pewien że to blenda, może kiedyś był, nie wiem skąd mi się to wzięło.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

RadAg! pisze:Zwracam honor. Kupiłem właśnie 5W30 Max Life na dolewkę i jest jak byk napisane full synthetic. Byłem pewien że to blenda, może kiedyś był, nie wiem skąd mi się to wzięło.
Wybaczam. Nie znam nikogo osobiście na tym forum, ale instynkt samozachowawczy nakazywał mi nie kłócić się z Szeryfem :P

Idę zaraz odebrać Cheviego, ależ się za nim stęskniłem ....

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)

Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

Zajrzałem na forum po dłuższej przerwie, wszyscy coś tam remontują, naprawiają, a ja już ponad miesiąc milczę. Sięgam więc niniejszym pamięcią i poniżej wylistuję wszystkie awarię z ostatniego miesiąca:

- nagle wysiadły mi kierunkowskazy. Bezpieczniki sprawne, więc mając na uwadze doświadczenia z Fiata 126p zlokalizowałem w Chevim przerywacz - był na wierzchu obok kolumny kierownicy. Zabrałem go na noc do domu, postraszyłem trochę multimetrem (kupiłem miernik na targu i udaję przed żoną, że umiem używać). Przerywacz się chyba przestraszył, bo rano włożyłem go do auta i działa po dziś dzień.

I to w sumie byłoby na tyle jeśli chodzi o awarie ;)

Jeszcze nie wspomniałem, że na przełomie roku zrobiłem grubszą traskę w góry. Chevi sprawdził się bez zarzutu. I pięknie wyglądał na tle tej szaroburej masy passatów w tdi pod pensjonatem (pic related). Jedyna krytyczna uwaga po tym wyjeździe jest taka, że następnym razem biorę jednak ten silnik 7.4 :cool: Mój 5.7 na płaskim zamyka licznik bez problemu, ale na górkach na zakopiance zwalnia do 110 :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: RadAg! »

Heisenberg pisze:Mój 5.7 na płaskim zamyka licznik bez problemu, ale na górkach na zakopiance zwalnia do 110 :(
Aż trudno uwierzyć. Nie redukuje ci pod górkę żeby utrzymać prędkość?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

No właśnie nie bardzo ma ochotę redukować. Do tej prędkości kickdown działa sprawnie, redukuje bez problemu, a powyżej 110-120km/h brakuje mu pary i ochoty. Na co dzień zupełnie tego nie dostrzegam, bo po pierwsze primo Mazowsze jest płaskie, a po drugie primo nie jest to samochód do szybkiej jazdy po drogach lokalnych. Ale akurat na wyjeździe zwróciłem uwagę, gdyż jechałem w peletonie z kolegą z Subaru Foresterem i robiłem wszystko, żeby nie opóźniać peletonu :)

Tak jak mówię, na płaskim nie ma problemów z łykaniem większości osobówek (bardzo pomaga lepsza widoczność), ale wiem, że nawet jak się rozbujam do 150km/h, a na horyzoncie będzie przeciętna górka to i tak skończę na jej szczycie w okolicach 100km/h. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy to normalne, nie jeździłem nigdy żadnym innym Suburbanem.

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: MichaŁ »

Moim zdaniem coś nie gra. Nawet Vandura nie zwalniała mi pod górki, ew. redukowała bieg i cisnęła dalej.

Wysłane z Tapatalk
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


JEDI_V

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: JEDI_V »

Cos jest nie tak, zdecydowanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: KARLone »

zaraz zaraz, przecież mówimy o prędkościach 110-120. Skrzynia może mieć jakieś zabezpieczenie, żeby nie mieliła zbyt dużymi obrotami na zbyt niskim biegu. Moim zdaniem to normalne, a nawet wskazane przy tych prędkościach. Redukcja przy 110 na niższy bieg mogła by jedynie powodować wzrost temperatury w skrzyni i niekorzystnie wpłynąć na trwałość.

Z drugiej strony 200 KM powinno dać radę i utrzymać prędkość dobrze powyżej 120 pod górkę.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:zaraz zaraz, przecież mówimy o prędkościach 110-120. Skrzynia może mieć jakieś zabezpieczenie, żeby nie mieliła zbyt dużymi obrotami na zbyt niskim biegu. Moim zdaniem to normalne, a nawet wskazane przy tych prędkościach. Redukcja przy 110 na niższy bieg mogła by jedynie powodować wzrost temperatury w skrzyni i niekorzystnie wpłynąć na trwałość.

Z drugiej strony 200 KM powinno dać radę i utrzymać prędkość dobrze powyżej 120 pod górkę.
W teorii masz rację ale w praktyce żeby 5.7l nie bylo w stanie podjechać pod górkę utrzymując stałą prędkość to coś nie tak. Skrzynia powinna zredukować i utrzymywać na wyższej prędkości obrotowej silnika zadaną prędkość tym bardziej w takim wozie jak Tahoe, który pokonywanie wzniesień ma niejako wpisane w swoją charakterystykę. Moim zdaniem jest coś nie tak, zacząłbym od skanera OBD2 jakie błędy wywala silnik lub skrzynia. Z doświadczenia wiem, że missfire na jednym z garów w V8 daję takie objawy, na prostej auto jedzie jak trzeba a przy pokonywaniu wzniesień brakuje mocy.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

Problem jest tej natury, ze tu niet OBD2 - tu jest takie coś:

Obrazek

Po kupnie korzystając z uprzejmości forumowicza z tego wątku, który dysponował odpowiednim czytnikiem, zaczytałem błędy i był tylko jeden związany z EGR. Skasowaliśmy i nie wiem, czy powrócił.

Próbowałem też wymrugać błędy, ale chyba mam spaloną żarówkę od Check Engine (taa, sama się spaliła). Dopisałem żarówkę do listy najbliższych napraw.

Przewody i świece zmieniałem niedawno przy okazji zakładania LPG.

Dzisiaj mnie zestresowaliście i zamówiłem jeszcze kopułkę i palec.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)


JEDI_V

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: JEDI_V »

Takie rzeczy to robi moj prehistoryczny ogor


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 207
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: iwanbezdomny »

Masz tryb Tow/Haul w skrzyni biegów? Próbowałeś włączać na górskich odcinkach?
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

Post autor: Heisenberg »

Mam D-3-2-1 ... znaczy, że powinienem na 3 popylać w górach?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)

ODPOWIEDZ