Strona 1 z 8

Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 10:47
autor: Heisenberg
Witajcie,

Przywitałem się grzecznie i opisałem genezę zakupu TUTAJ, a teraz pora się pochwalić szerzej. :cool:

Wyprodukowany w Meksyku w 1995 jeździł sobie beztrosko po Oklahomie, a następnie w 2003 z przebiegiem 128.000 mil sprowadził go sobie Niemiec. W tym roku od tego samego Niemca odkupił go handlarz-pasjonat z Lublina.

Aktualnie pojazd ma 178.000 mil, silniczek i skrzynia chodzi idealnie, podwozie, rama, blacha wzorowa, w środku brakuje kilku plasticzków, ale ogólnie ładnie otrzymane, fotele świeżo obszyte.

Przejdźmy teraz do plusów ujemnych :P

1) Za tydzień zakładam LPG. Zdecydowałem się na poleconego mi na innym forum Lukiego ze śląska, gdyż jako jedyny zaproponował mi autorską instalacje prawie-sekwencyjną, którą opracował specjalnie do tych silników. Będę musiał przejechać przez pół kraju, ale przynajmniej będę miał świadomość, że ktoś nie eksperymentuje na moim samochodzie, tylko ma temat przećwiczony.

2) Wymieniłem olej na 10W40 Magnatec, a potem zasugerowano mi, że w instrukcji jest 5W30 i 10W30. Myślę, że pojeżdżę na tym co mam, bo jest świeży, a po zimie zmienię na sugerowany. Co wy na to? Wiem, że oleje to temat rzeka i najbardziej sprzeczkogenny temat na wszystkich forach :)

3) Temperatura silnika na wskaźniku stabilizuje się na drugiej kresce (nie na środku), ale wyczytałem na innych forach, że to zupełnie normalne. Termostat puszcza prawidłowo wg mechanika.

4) Najbardziej przed zimą martwi mnie, że nie zapala się w podłodze kontrolka po wpięciu 4x4. Sprawdziłem wtyczkę przy skrzynce rozdzielczej, gdzie powinno pojawiać się 12V i nie pojawiało się. Sprawdziłem bezpiecznik i rzeczywiście był przepalony. Bezpiecznik wymieniony, ale nadal lampka przodu się nie zapala, muszę się znowu wczołgać i sprawdzić, czy teraz zapodaje napięcie na skrzynkę rozdzielczą. Wg opisów w internetach to winnym często jest aktywator termiczny. Jedno jest pewne - mieszkam na głębokiej wsi (dojazd 1km polną drogą) i przed zimą muszę to ogarnąć.

5) Chciałem się podpiąć pod gniazdo diagnostyczne, ale okazało się, że to jeszcze nie OBD2. To jest jakieś starsze gniazdo GM 2x6 pin. Próbowałem zczytać błędy spinaczem biurowym wg instrukcji na internetach, ale nic mi nie miga, może mam spaloną lampkę Check Engine. W każdym razie przejściówka GM->OBD2 pomoże zczytać cokolwiek, czy szukać jakiś dedykowanych urządzeń?

6) Za to doskonale działa mi lampka ABS i nie wiem dlaczego, na oko z hamulcami wszystko w porządku

7) Kompresor klimatyzacji do regeneracji, chyba się przyciera. Ale to już temat na wiosnę.

Dobra, spadam stawiać namiot, bo mi się Chevy do garażu nie mieści ;D

PS. Dzięki @JEDI_V za podpowiedzi na tym innym forum - zdublowałem się tutaj, bo tak jakby tu było więcej życia :)

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 10:54
autor: wojtekrobert
Nieźle :) prawdziwy suv, nie to co teraz gdzie klapa bagaznika jest prawie że na wysokosci tylnej osi.

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 11:02
autor: iwanbezdomny
Nie dość, że najładniejsza generacja Suburbana, to jeszcze z czerwonym lakierem - oj zazdroszczę! :) Mało brakowało, a kupiłbym czerwone Tahoe w tej budzie.

Ogólnie auto dobrze znane, bo ogłoszenie krążyło po forach i Facebooku. Podobno był w naprawdę dobrym stanie, więc tym bardziej gratuluję zakupu. Tylko nie rób mu tej krzywdy i nie odbieraj radości z jazdy w terenie :) Trochę błota od czasu do czasu nie zaszkodzi.

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 12:38
autor: RadAg!
Heisenberg pisze:2) Wymieniłem olej na 10W40 Magnatec, a potem zasugerowano mi, że w instrukcji jest 5W30 i 10W30. Myślę, że pojeżdżę na tym co mam, bo jest świeży, a po zimie zmienię na sugerowany. Co wy na to? Wiem, że oleje to temat rzeka i najbardziej sprzeczkogenny temat na wszystkich forach :)
Lejesz to co zaleca producent i tego się trzymaj :)

Heisenberg pisze:3) Temperatura silnika na wskaźniku stabilizuje się na drugiej kresce (nie na środku), ale wyczytałem na innych forach, że to zupełnie normalne. Termostat puszcza prawidłowo wg mechanika.
Bardzo możliwe że to przypadłość GM. W Luminie mam dokładnie tak samo, 2 kreska czyli 1/4 skali. W korku w upale potrafi dojść do polowy, wtedy załącza się wentylator
Heisenberg pisze:5) Chciałem się podpiąć pod gniazdo diagnostyczne, ale okazało się, że to jeszcze nie OBD2. To jest jakieś starsze gniazdo GM 2x6 pin. Próbowałem zczytać błędy spinaczem biurowym wg instrukcji na internetach, ale nic mi nie miga, może mam spaloną lampkę Check Engine. W każdym razie przejściówka GM->OBD2 pomoże zczytać cokolwiek, czy szukać jakiś dedykowanych urządzeń?
Masz pewnie OBD1. Kontrolka Check Engine powinna ci się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć(brak błędów) lub pozostać zapalona jeśli są błędy. Generalnie jeśli wogle się nie zapala to pewnie żarówka.
Heisenberg pisze:PS. Dzięki @JEDI_V za podpowiedzi na tym innym forum - zdublowałem się tutaj, bo tak jakby tu było więcej życia :)
Staramy się bardzo :D

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 13:45
autor: zybel
mam skaner snapon2500 i łączę się ze swoimi, wpadnij do Żyrzyna lub Puław przy okazji to ci sprawdzę

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 13:56
autor: Heisenberg
zybel pisze:mam skaner snapon2500 i łączę się ze swoimi, wpadnij do Żyrzyna lub Puław przy okazji to ci sprawdzę
Hej Kolego! Akurat będę dzisiaj wieczorem (ok. g.19-20) w Puławach. Chętnie bym się podpiął zobaczyć, czy nic mu nie dolega. Da radę?

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 15:59
autor: Pan Arek
Handlarz-pasjonat spod Lublina- może ze wsi Zielona ? ;)

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 19:17
autor: MichaŁ
Tak jak pisałem wcześniej, świetny Sub.

Z gazem to bardzo dobra decyzja, na pewno będziesz zadowolony z usług Lukyego, ludzie z jeszcze dalszych odległości jeżdżą do niego - wierz mi :)

Co do oleju, to tak jak napisał Radek... producent zaleca, a my lejemy - od początku do końca. Pamiętaj tylko, że zalecone przez producenta 5w30 to wcale nie musi być syntetyk - jest to tylko parametr temperaturowy na dobrą sprawę, a w Stanach występują oleje mineralne i syntetyczne o tych samych parametrach temperaturowych :)

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 28 paź 2016, 23:57
autor: Heisenberg
Pan Arek pisze:Handlarz-pasjonat spod Lublina- może ze wsi Zielona ? ;)
Nawet nie wiem skąd, bo umowę spisałem "z Niemcem" 8/ Miał jeszcze kilka amerykanów na placu w Lublinie, ale płaskich
MichaŁ pisze:Co do oleju, to tak jak napisał Radek... producent zaleca, a my lejemy - od początku do końca.
OK, poczekam do zamontowania gazu (tydzień-dwa) i jak coś mi zostanie w kieszeni to najwyżej jeszcze raz wymienię, bo trochę mnie to dręczy. Znam Cheviego od niedawna, ale chcę dla niego jak najlepiej :keep:

PS. Dzięki kolego @zybel za użyczenie skanera! Wyszedł jeden błąd: 32 EGR. Błędów skrzyni brak, sonda lambda pracuje. Pozdrawiam!

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 29 paź 2016, 00:28
autor: Pan Arek
Dopytuje, bo oglądałem przed zakupem Lincolna jednego Caprice, właśnie spod Lublina, od pasjonata-handlarza, który lubił po prostu ściągać amerykańską stal do Polski ;) prawdę mówiąc - prawie go kupiłem.

Szczerze zazdroszczę Suburbana, mam nadzieję że kiedyś zobaczę go na żywo, bo jak nie w full size sedanie to tylko w suburbanie chcę się widzieć :) piękny samochód!

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 29 paź 2016, 00:30
autor: Pan Arek
Pomijam fakt, że gdyby był czarny to szybko sprzedałbym Lincza i nerkę i go od Ciebie odkupił :D

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 29 paź 2016, 16:37
autor: zybel
maluj Heisenberg

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 29 paź 2016, 22:49
autor: Heisenberg
Malować nie zamierzam, ale dzisiaj trochę podpolerowałem mu oczka. Na zdjęciu kiepsko widać, bo już było ciemno, ale jest duża różnica (lewe przed, prawe po)

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 31 paź 2016, 15:40
autor: piotrekzet
Na zdjęciu tez widac :)
A olej w silniku to najważniejsze, żeby był. I zasadniczo nie mieszać syntetyka z mineralnym. Pozostałymi parametrami można się nie przejmować, pod warunkiem częstej wymiany. Chyba, że bierzesz udział w rajdach typu 24 LeMans, to co innego, parametry oleju są wtedy bardzo istotne :)

Re: Chevrolet Suburban K1500 5.7 V8 '95

: 02 lis 2016, 16:01
autor: Heisenberg
Dzisiaj z ciekawości zajrzałem do schowka po stronie pasażera. Nie wiem dlaczego dopiero teraz ... może po prostu miałem tam za daleko z fotela kierowcy :cool:

Wnioski:

1) Niemiec tankował na raz za 60 - 100 EUR ... to z cyklu wiedzy bezużytecznej

2) Znalazłem rachunek za olej 15W40 ... Szaise :(

3) Z ciekawostek ze schowka wychodzi sobie kabelek audio jack - jeśli to jest to co myślę i jeśli działa to miłe odkrycie, bo jego wyprowadzenie w planach.

4) Znalazłem coś odpowiedzialnego chyba za jakiś autoalarm? (vide foto)

Miłego dnia! (I samych miłych odkryć)