Termostat? Caprice '94 LT1

Chevrolet

Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

Tempreatura na zewn ok -1, dystans przejechany ok. 60 km, temp. płynu na wskaźniku ok 25% (przy założeniu, że wskazówka "na pionowo" to 50%) temp. w aucie na całej trasie - ZIMNO!!! Nie "macałem" węży... Podejrzewam, że termostat nie zamyka dużego obiegu na zimnym silniku czyli w ogóle go nie zamyka. Gdzie szukać termostatu? Podobno pasuje od Jeepa Cherokee 4.0 sprzed 91 r... Ktoś coś podpowie? Bo marznę :)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1


Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: Charon »

Wskaźnik pokazuje nieraz dość orientacyjnie, więc lepiej pomacaj węże. Ja w jednym aucie mam tak, że wskaźnik prawie się nie podnosi w czasie jazdy (tylko w czasie postoju gdzieś w korku) ale ciepłem dmucha. Winna może być też nagrzewnica np. zapchana lub nie zamykające się przesłony od zimnego powietrza. Tyle z moich doświadczeń.


Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

Charon pisze:Wskaźnik pokazuje nieraz dość orientacyjnie, więc lepiej pomacaj węże. Ja w jednym aucie mam tak, że wskaźnik prawie się nie podnosi w czasie jazdy (tylko w czasie postoju gdzieś w korku) ale ciepłem dmucha. Winna może być też nagrzewnica np. zapchana lub nie zamykające się przesłony od zimnego powietrza. Tyle z moich doświadczeń.
Dzięki za podpowiedzi. Biorę się za to od rana :)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: RadAg! »

W mojej Luminie wskaźnik temp stoi na 1/4 skali przy prawidłowej temp. Jak dojdzie do połowy odpala się wentylator. Przyznam, że Ford, a przynajmniej Crown Victoria P71 ma o wiele lepiej zestrojone zegary, które faktycznie obrazują jakieś konkretne fizyczne wartości, nie wspomnę już o kalibrowanym prędkościomierzu.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

RadAg! pisze:W mojej Luminie wskaźnik temp stoi na 1/4 skali przy prawidłowej temp. Jak dojdzie do połowy odpala się wentylator. Przyznam, że Ford, a przynajmniej Crown Victoria P71 ma o wiele lepiej zestrojone zegary, które faktycznie obrazują jakieś konkretne fizyczne wartości, nie wspomnę już o kalibrowanym prędkościomierzu.
Nie zawracałbym głowy, gdybym nie zmarzł jak w igloo :/ Wskaźnik pokazuje niską temp. i rzeczywiście silnik jest niedogrzany i wieje chłodem... :/
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: RadAg! »

Nie wiem jak tam to w Capricie wygląda ale od kolektora ssącego do chłodnicy powinien iść wąż i tak gdzie ten wąż się zaczyna na kolektorze jest kolanko z termostatem. W pierwszej kolejności sprawdź płyn chłodzący, potem jeśli płyn jest ok to zajmij się termostatem. Możesz go wymontować ,wziąć do domu, powiesić na czymś sztywnym w garnku (tak, żeby nie dotykał dna i ścianek garnka) wlać wodę i zagotować, powinień się otworzyć przy ok 95*C. Oczywiście musisz mieć termometr co to zmierzy choć jak ci się otworzy krótko przed zagotowaniem się wody to znaczy że działa :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

RadAg! pisze:Nie wiem jak tam to w Capricie wygląda ale od kolektora ssącego do chłodnicy powinien iść wąż i tak gdzie ten wąż się zaczyna na kolektorze jest kolanko z termostatem. W pierwszej kolejności sprawdź płyn chłodzący, potem jeśli płyn jest ok to zajmij się termostatem. Możesz go wymontować ,wziąć do domu, powiesić na czymś sztywnym w garnku (tak, żeby nie dotykał dna i ścianek garnka) wlać wodę i zagotować, powinień się otworzyć przy ok 95*C. Oczywiście musisz mieć termometr co to zmierzy choć jak ci się otworzy krótko przed zagotowaniem się wody to znaczy że działa :)
A nie jest tak, że jeśli poziom płynu jest OK, a węże chłodne po dłuższej jeździe i na postoju temperatura wzrasta to wystarczy do diagnozy? Może nie trzeba gotować zupy z termostatu ;)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: RadAg! »

No nie wiem, może tak jest :D Czyli zmień termostat i po sprawie :P
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: jadaniel »

Teostat nie jest drogi , warto go i tak profilaktycznie wymienic i sprawdzic jakosc plynu.
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91


Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

jadaniel pisze:Teostat nie jest drogi , warto go i tak profilaktycznie wymienic i sprawdzic jakosc plynu.
Leży także klima, więc Kaprys w środę trafia do warsztatu... Dziś jest po wstępnych oględzinach i raczej jest niedrożna nagrzewnica lub jakaś klapa nie zamyka wlotu zimnego powietrza. Krok po kroku przywracamy go do życia ;)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: grusiak »

KATZ pisze:A nie jest tak, że jeśli poziom płynu jest OK, a węże chłodne po dłuższej jeździe i na postoju temperatura wzrasta to wystarczy do diagnozy? Może nie trzeba gotować zupy z termostatu ;)
jeśli na wskaźniku jest temperatura ok, a chłodnica mimo tego zimna to na 99% jest zacięty termostat w pozycji zamkniętej.
Wymień termostat.
Co do nawiewu, to w kapciu (jak w większości pewnie) klapy są starowane podciśnieniem. Możliwe, ze jest nieszczelność w układzie.
Czy przełączając na ciepłe lub zmieniasz nawiewy to słuchać syczenie?
Po prawej stronie ściany grodziowej masz dwa cienkie (około 4cm średnicy) przewody. Muszą być gorące.
Jeśli są zimne, to znaczy, ze płyn do nagrzewnicy nie dociera.
Aby się dostać do klap, trzeba pewnie demontować kawał deski rozdzielczej a to niemały koszt :)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Topic author
KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: KATZ »

grusiak pisze:
KATZ pisze:A nie jest tak, że jeśli poziom płynu jest OK, a węże chłodne po dłuższej jeździe i na postoju temperatura wzrasta to wystarczy do diagnozy? Może nie trzeba gotować zupy z termostatu ;)
jeśli na wskaźniku jest temperatura ok, a chłodnica mimo tego zimna to na 99% jest zacięty termostat w pozycji zamkniętej.
Wymień termostat.
Co do nawiewu, to w kapciu (jak w większości pewnie) klapy są starowane podciśnieniem. Możliwe, ze jest nieszczelność w układzie.
Czy przełączając na ciepłe lub zmieniasz nawiewy to słuchać syczenie?
Po prawej stronie ściany grodziowej masz dwa cienkie (około 4cm średnicy) przewody. Muszą być gorące.
Jeśli są zimne, to znaczy, ze płyn do nagrzewnicy nie dociera.
Aby się dostać do klap, trzeba pewnie demontować kawał deski rozdzielczej a to niemały koszt :)
Dzięki za kolejne podpowiedzi :) Jestem o kolejny krok dalej... Syczenie słychać i jest wyraźna zmiana w przepływie powietrza. Klapy chyba są ok. Za te z tych dwóch węży jeden ciepły drugi chłodny. Nagrzewnica chyba ledwie puszcza :/ Termostat i chłodnica raczej jednak w porządku, ale pojutrze Chłopaki od klimy zajrzą do tego gruntownie. Dziś ustaliliśmy tylko, że klima jest pusta, ale na normalny czynnik B 134 :) bo było podejrzenie, że na B 12...
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1


Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: Charon »

R134a a stary R12

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: grusiak »

To zacznij od czyszczenia układu chłodzącego. Demontaż deski bym został na koniec jako ostateczność :)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Termostat? Caprice '94 LT1

Post autor: BartekV8 »

Możesz mieć zaklejoną nagrzewnicę i padnięty termostat jednocześnie. Nagrzewnicę niby można samemu płukać cale hoć jest w tych autach piękny dostęp to moim zdaniem warto udać się do profesjonalnego zakładu który się tym zajmuje. Mój też słabo grzał ale temp na wskaźniku miał ok. W Wawie mam przetestowany warsztat, który w godzinkę załatwia porządną płukankę nagrzewnicy po której auto parzy mi w łapy. Dosłownie nie da się utrzymać rąk przy nawiewach jak ustawie na ciepłe :) co prawda przyjemność kosztuje 3 stówki...
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

ODPOWIEDZ