Strona 1 z 7

Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 sty 2017, 21:41
autor: MichaŁ
Panowie, zrobiło się nam tutaj małe polskie zagłębie Tahołków GMT800, biorąc pod uwagę, że jest Heisenberg ze swoim Subem GMT400, Lucas do niedawna miał jeszcze Avalanche, a jadaniel ciągle szuka Tahoła dla siebie, pomyślałem, że rzeczy, informacje, oferty itp. istotne sprawy dla użytkownika aut z tej rodziny możemy zamieszczać tutaj.
Przykład, znajdziesz świetne koła do Tahołka, ale sam nie jesteś zainteresowany - wrzuć, może któryś z nas skorzysta.

Najlepszym przykładem, który już zadziałał jest to, że dzięki Filipowi (iwanbezdomny) trafiłem na siłowniki tylnej klapy w dobrej cenie, mimo że sam ich nie znalazłem na allegro.

Pewne najistotniejsze zagadnienia mogę na bieżąco podwieszać w pierwszym poście. Ewentualnie możemy też w pierwszym poście wrzucić jakieś kompendium wiedzy nt. modeli z tej rodziny.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 sty 2017, 21:53
autor: xKornik
Super pomysł :viva:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 sty 2017, 22:44
autor: Heisenberg
Macie mój miecz :cool:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 sty 2017, 22:47
autor: iwanbezdomny
Wrzucę kilka informacji od siebie, które mogą się Wam przydać, a jednocześnie nie są łatwe w znalezieniu. Dotyczą GMT800, a zwłaszcza Tahoe.

1. Jeśli masz trzeci rząd siedzeń, chcąc go złożyć lub wyjąć, koniecznie zapnij wcześniej trzypunktowe pasy. Przy składaniu lub wyjmowaniu dodatkowej kanapy pasy lubią się bowiem zablokować, w efekcie wymagając rozebrania mechanizmu (nie jest to proste). Jeśli natomiast wcześniej zapniesz pasy, po złożeniu i rozłożeniu siedzenia będziesz miał pasy na tyle rozwinięte, aby lekko je zwinąć i tym samym odblokować.

2. To zupełnie normalne, że żarówki świateł dziennych (tych ulokowanych przy kierunkowskazach, w dolnych lampach) mogą się "przypalać", mając ciemny nalot i świecąc żółtawą barwą. Będzie to też normalne, jeśli założysz tam pomarańczowe żarówki, a po dwóch dniach po lakierze nie będzie śladu. Po prostu ten samochód tak ma.

3. Jeśli masz samochód z pneumatycznym zawieszeniem AutoRide i po jeździe w trudniejszym terenie (a zwłaszcza w błocie) wyskoczy Ci komunikat "Service Ride Controle", pojedź na myjnie. Potraktowanie tylnego zawieszenia wodą pod ciśnieniem potrafi sprawić, że błąd szybko zniknie. Przynajmniej w moim aucie tak trzykrotnie było.

4. Chcąc usunąć pneumatyczne zawieszenie, możesz zrobić to w bardzo prosty i niedrogi sposób. Firma Monroe oferuje specjalny zestaw o numerze 90012, przewidujący oporniki na instalację elektryczną AutoRide (sprawią, że komputer nie będzie wyrzucał błędu) oraz cztery normalne amortyzatory, które zastąpią nam amortyzatory pompowane. Podobno można przy tym zostawić oryginalne tylne sprężyny, pod warunkiem jednak, że nie będziemy ciągnęli przyczepy (AutoRide ma bardziej miękkie sprężyny niż wersja ze zwykłym zawieszeniem). Jeśli zaś zamierzamy mocno obciążać auto, usuwając pneumatykę zainwestujemy też w nowe sprężyny do wersji ze zwykłym zawieszeniem. Koszt Monroe 90012 to zwykle 130-170 dolarów.

5. Nie dajcie się nabrać na oferty typu "Dystanse do Chevroleta Tahoe/Silverado (każde GMT800 na 6 śrub), grubość 30 mm". Dystansów cieńszych niż 44 milimetry nie da się bowiem założyć na ten samochód bez ucinania szpilek. Pamiętajcie też o pierścieniu centrującym, który jest w GMT800 specyficzny (jak na europejskie normy) - ma on dokładnie 78,1 mm.

6. Jeśli nie działa Ci tempomat, a jednocześnie nie masz światła stopu (zwłaszcza trzeciego), zainteresuj się "Brake Light Switch" przy pedale gazu. Ta pierdołka kosztuje 80 złotych, a w większości przypadku to właśnie ona ulega awarii i dezaktywuje światło stopu wraz z tempomatem. Uwaga - trzecie światło stopu oraz główne światła stopu mają w Tahoe osobne instalacje i osobne bezpieczniki.

7. Szukając czegokolwiek w sieci, a zwłaszcza na amerykańskich forach, w przypadku GMT800 możemy pisać "Chevy NBS" (Chevy New Body Style). W przypadku GMT400 jest to "Chevy OBS" (Old Body), a w przypadku GMT900 jest to "Chevy NNBS" (New New Body).

8. Tutaj podpowiedź od kolegi z facebookowej grupy - do GMT800 nie da się założyć stalowych, 16-calowych, typowo off-roadowych felg z Nissana Patrola. Choć te bardzo popularne i niedrogie koła mają ten sam rozmiar śrub, w Chevym będą haczyć o hamulce. Dlatego też trzeba znaleźć felgi do Nissana Navary D40, mające oznaczenie "X-F+10" - te będą do Chevroleta pasowały.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 29 sty 2017, 06:42
autor: FoMoCo
Bardzo fajny pomysł :) chociaż nie mam Tahoe to już mi się podoba.

Jutro wrzucę na Dropboxa manual serwisowy do Silverado (przypuszczam ze tahoe to będzie to samo) od 99 do 2006 i rożne pierdoły do 2006-2009 łącznie z instrukcjami okablowania (wiring manual) i kody błędów. No chyba ze admin chce to dac na serwer forum. (550mb)

Mam ogólne pytanie może ktoś coś wie :)
Na razie sie zastanawiam, ale myślę nad kupnem Tahoe. Chodzi mi o tą budę.
Obrazek

Obrazek

Na co zwracać uwagę, przypuszczam ze w PL bez gazu się nie obejdzie :? :razz: wiec pytanie jak te silniki znoszą gaz (nigdy nie miałem auta z gazem) nie znam się ;)
Dodam ze nigdy wcześniej takich pytań nie zadawałem, kupowałem a potem się martwiłem w razie czego :cool: ale tym razem myślę ze dobrze by było coś się dowiedzieć zanim kupie i zabiorę to do PL.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 29 sty 2017, 08:52
autor: iwanbezdomny
Na co zwracać uwagę, przypuszczam ze w PL bez gazu się nie obejdzie :? :razz: wiec pytanie jak te silniki znoszą gaz (nigdy nie miałem auta z gazem) nie znam się ;)
Konkretów nie znam, ale słyszałem, że ta generacja jest już znacznie mniej trwała niż poprzednik.

Jeśli chodzi o gaz to dobrze sobie policz. Moje Tahoe nie ma gazu i da się z tym żyć. Ja wyliczyłem, że LPG zwróciłoby mi się po ponad 2 latach, a jednocześnie nie mógłbym wjeżdżać na wiele parkingów (w tym ten pod domem). A spalanie jak na tę masę jest naprawdę bardzo akceptowalne - w mieście nigdy do 20 litrów mi nie doszedł. Podejrzewam, że GMT800 będzie jeszcze bardziej ekonomiczne.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 29 sty 2017, 09:11
autor: MichaŁ
Jeżeli masz facebooka, to mogę Ci podrzucić użytkownika takiego Tahoe GMT900 - pewnie powie co i jak.

Co do gaziwa to rzeczywiście trzeba przeliczyć. Ja np. mam zamiar założyć bo planuje jeździć nim gdzie się da. Ale z drugiej strony żona ma dupowóz z LPG, ja mam służbowego strucla, więc zobaczymy ile w praktyce wyjdzie tych kilometrów.

W każdym razie nie ma co się bać gazu. Z tymi parkingami też się nie przejmuj. 95% moich dotychczasowych aut miało gaz, nigdy nie powstrzymało mnie to przed wjechaniem na parking podziemny, po prostu chwile przed wjazdem przełączałem na benzynę.

Wysłane z Tapatalk

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 29 sty 2017, 09:56
autor: FoMoCo
Dzięki za wszelkie rady :)
Na razie tylko się zastanawiam co by tu zabrać w razie czego na mienie oprócz Jeepa :) Tahoe zawsze mi się podobał.

To ma być daily driver dlatego pytałem o gaz :)

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 29 sty 2017, 11:04
autor: jadaniel
Super pomysl z tym watkiem, mi sie przyda bo jestem na etapie poszukiwań.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 19:42
autor: MichaŁ
Gdyby ktoś potrzebował graty używane to ze swojej strony jednak polecam firmę Auto Part 4x4 z Włodawy.
Tak jak wcześniej gdzieś pisałem wysłali mi kosmiczną wycenę i z braku laku zdecydowałem się tylko na lampy przy tej transakcji już po zamówieniu kontaktowałem się telefonicznie z nimi i okazuje się, że...
- ceny biorą sobie z głowy, bo nie mają porównania i nie wiedzą ile wołać,
- ze względu na powyższe, są możliwości sporych negocjacji :)

Więc warto spróbować.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 19:44
autor: MichaŁ
Pytanie o smarowidła.
Zamieszczamy tylko potwierdzone info.

Jaki olej do:
- silnika (wiem, że 5w30 - ale mineral czy syntetyk?)
- skrzyni
- mostów
- reduktora

Jeżeli znacie ilości jakie wchodzą, też podajcie.

Pełne info wkleje później w pierwszym poście, żeby nie zginęło.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 20:16
autor: iwanbezdomny
Wymieniałem jesienią, ale nie za bardzo pamiętam... Na pewno mam Dextron VI w skrzyni biegów (pasuje zamiennie za starsze Dextrony) i syntetyk w silniku (nie bierze ani grama).

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 09 lut 2017, 12:52
autor: Heisenberg
Na podstawie GM400 / K1500

Jaki olej do:
- silnika - instrukcja mówi SAE 5W30, ewentualnie SAE 10W30 w cieplejszym klimacie - do silnika 7.4 wchodzi 7 qts, a do wszystkich innych wystarczy 5 qts **
- skrzyni automatycznej - Dextron II, IIE lub III ATF (wg mojej książki do 4L60-E wchodzi 5 qts, a do 4L80-E wchodzi 7.7 qts)
- reduktora/skrzynki rozdzielczej - Dextron II, IIE, III - 2 litry mi starczyły
- mostów - tył 2.75 litra, przód 2.5 litra - olej przekładniowy SAE-80W-90 GL-5

Dodam jeszcze, że hamulce DOT-3 :)

** mój egzemplarz był niestety zalany przez niemca minerałem 15W40, przepłukałem jeżdżąc miesiąc na pół-syntetyku 10W40, a potem zalałem pełnym syntetykiem 5W30 i odpukać nic się złego nie dzieje, przebieg 180.000 mil

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 09 lut 2017, 14:20
autor: JEDI_V
Olej ma miec specyfikacje 5W30, a czy to jest mineral, pol czy pelny syntetyk to juz wg. uznania i zasobnosci kieszeni wlasciciela, ale skoro wymiana ma nastepowac co 3 tys.mil to najlepiej lac mineral.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 kwie 2017, 16:21
autor: xKornik
Pytanie o olej silnikowy do mojego Tahoe 5.3 2001.
Czy olej 5w30 mineralny jest ok?
Podobno ok 6 litrów potrzeba