Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
-
Topic author - Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Panowie, zrobiło się nam tutaj małe polskie zagłębie Tahołków GMT800, biorąc pod uwagę, że jest Heisenberg ze swoim Subem GMT400, Lucas do niedawna miał jeszcze Avalanche, a jadaniel ciągle szuka Tahoła dla siebie, pomyślałem, że rzeczy, informacje, oferty itp. istotne sprawy dla użytkownika aut z tej rodziny możemy zamieszczać tutaj.
Przykład, znajdziesz świetne koła do Tahołka, ale sam nie jesteś zainteresowany - wrzuć, może któryś z nas skorzysta.
Najlepszym przykładem, który już zadziałał jest to, że dzięki Filipowi (iwanbezdomny) trafiłem na siłowniki tylnej klapy w dobrej cenie, mimo że sam ich nie znalazłem na allegro.
Pewne najistotniejsze zagadnienia mogę na bieżąco podwieszać w pierwszym poście. Ewentualnie możemy też w pierwszym poście wrzucić jakieś kompendium wiedzy nt. modeli z tej rodziny.
Przykład, znajdziesz świetne koła do Tahołka, ale sam nie jesteś zainteresowany - wrzuć, może któryś z nas skorzysta.
Najlepszym przykładem, który już zadziałał jest to, że dzięki Filipowi (iwanbezdomny) trafiłem na siłowniki tylnej klapy w dobrej cenie, mimo że sam ich nie znalazłem na allegro.
Pewne najistotniejsze zagadnienia mogę na bieżąco podwieszać w pierwszym poście. Ewentualnie możemy też w pierwszym poście wrzucić jakieś kompendium wiedzy nt. modeli z tej rodziny.
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 cze 2013, 22:48
- Samochód: Chevrolet Tahoe 2001 (5,3 V8)
- Skąd: Radzyń Podlaski
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
- Samochód: '95 Chevy K1500
- Skąd:
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Macie mój miecz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Wrzucę kilka informacji od siebie, które mogą się Wam przydać, a jednocześnie nie są łatwe w znalezieniu. Dotyczą GMT800, a zwłaszcza Tahoe.
1. Jeśli masz trzeci rząd siedzeń, chcąc go złożyć lub wyjąć, koniecznie zapnij wcześniej trzypunktowe pasy. Przy składaniu lub wyjmowaniu dodatkowej kanapy pasy lubią się bowiem zablokować, w efekcie wymagając rozebrania mechanizmu (nie jest to proste). Jeśli natomiast wcześniej zapniesz pasy, po złożeniu i rozłożeniu siedzenia będziesz miał pasy na tyle rozwinięte, aby lekko je zwinąć i tym samym odblokować.
2. To zupełnie normalne, że żarówki świateł dziennych (tych ulokowanych przy kierunkowskazach, w dolnych lampach) mogą się "przypalać", mając ciemny nalot i świecąc żółtawą barwą. Będzie to też normalne, jeśli założysz tam pomarańczowe żarówki, a po dwóch dniach po lakierze nie będzie śladu. Po prostu ten samochód tak ma.
3. Jeśli masz samochód z pneumatycznym zawieszeniem AutoRide i po jeździe w trudniejszym terenie (a zwłaszcza w błocie) wyskoczy Ci komunikat "Service Ride Controle", pojedź na myjnie. Potraktowanie tylnego zawieszenia wodą pod ciśnieniem potrafi sprawić, że błąd szybko zniknie. Przynajmniej w moim aucie tak trzykrotnie było.
4. Chcąc usunąć pneumatyczne zawieszenie, możesz zrobić to w bardzo prosty i niedrogi sposób. Firma Monroe oferuje specjalny zestaw o numerze 90012, przewidujący oporniki na instalację elektryczną AutoRide (sprawią, że komputer nie będzie wyrzucał błędu) oraz cztery normalne amortyzatory, które zastąpią nam amortyzatory pompowane. Podobno można przy tym zostawić oryginalne tylne sprężyny, pod warunkiem jednak, że nie będziemy ciągnęli przyczepy (AutoRide ma bardziej miękkie sprężyny niż wersja ze zwykłym zawieszeniem). Jeśli zaś zamierzamy mocno obciążać auto, usuwając pneumatykę zainwestujemy też w nowe sprężyny do wersji ze zwykłym zawieszeniem. Koszt Monroe 90012 to zwykle 130-170 dolarów.
5. Nie dajcie się nabrać na oferty typu "Dystanse do Chevroleta Tahoe/Silverado (każde GMT800 na 6 śrub), grubość 30 mm". Dystansów cieńszych niż 44 milimetry nie da się bowiem założyć na ten samochód bez ucinania szpilek. Pamiętajcie też o pierścieniu centrującym, który jest w GMT800 specyficzny (jak na europejskie normy) - ma on dokładnie 78,1 mm.
6. Jeśli nie działa Ci tempomat, a jednocześnie nie masz światła stopu (zwłaszcza trzeciego), zainteresuj się "Brake Light Switch" przy pedale gazu. Ta pierdołka kosztuje 80 złotych, a w większości przypadku to właśnie ona ulega awarii i dezaktywuje światło stopu wraz z tempomatem. Uwaga - trzecie światło stopu oraz główne światła stopu mają w Tahoe osobne instalacje i osobne bezpieczniki.
7. Szukając czegokolwiek w sieci, a zwłaszcza na amerykańskich forach, w przypadku GMT800 możemy pisać "Chevy NBS" (Chevy New Body Style). W przypadku GMT400 jest to "Chevy OBS" (Old Body), a w przypadku GMT900 jest to "Chevy NNBS" (New New Body).
8. Tutaj podpowiedź od kolegi z facebookowej grupy - do GMT800 nie da się założyć stalowych, 16-calowych, typowo off-roadowych felg z Nissana Patrola. Choć te bardzo popularne i niedrogie koła mają ten sam rozmiar śrub, w Chevym będą haczyć o hamulce. Dlatego też trzeba znaleźć felgi do Nissana Navary D40, mające oznaczenie "X-F+10" - te będą do Chevroleta pasowały.
1. Jeśli masz trzeci rząd siedzeń, chcąc go złożyć lub wyjąć, koniecznie zapnij wcześniej trzypunktowe pasy. Przy składaniu lub wyjmowaniu dodatkowej kanapy pasy lubią się bowiem zablokować, w efekcie wymagając rozebrania mechanizmu (nie jest to proste). Jeśli natomiast wcześniej zapniesz pasy, po złożeniu i rozłożeniu siedzenia będziesz miał pasy na tyle rozwinięte, aby lekko je zwinąć i tym samym odblokować.
2. To zupełnie normalne, że żarówki świateł dziennych (tych ulokowanych przy kierunkowskazach, w dolnych lampach) mogą się "przypalać", mając ciemny nalot i świecąc żółtawą barwą. Będzie to też normalne, jeśli założysz tam pomarańczowe żarówki, a po dwóch dniach po lakierze nie będzie śladu. Po prostu ten samochód tak ma.
3. Jeśli masz samochód z pneumatycznym zawieszeniem AutoRide i po jeździe w trudniejszym terenie (a zwłaszcza w błocie) wyskoczy Ci komunikat "Service Ride Controle", pojedź na myjnie. Potraktowanie tylnego zawieszenia wodą pod ciśnieniem potrafi sprawić, że błąd szybko zniknie. Przynajmniej w moim aucie tak trzykrotnie było.
4. Chcąc usunąć pneumatyczne zawieszenie, możesz zrobić to w bardzo prosty i niedrogi sposób. Firma Monroe oferuje specjalny zestaw o numerze 90012, przewidujący oporniki na instalację elektryczną AutoRide (sprawią, że komputer nie będzie wyrzucał błędu) oraz cztery normalne amortyzatory, które zastąpią nam amortyzatory pompowane. Podobno można przy tym zostawić oryginalne tylne sprężyny, pod warunkiem jednak, że nie będziemy ciągnęli przyczepy (AutoRide ma bardziej miękkie sprężyny niż wersja ze zwykłym zawieszeniem). Jeśli zaś zamierzamy mocno obciążać auto, usuwając pneumatykę zainwestujemy też w nowe sprężyny do wersji ze zwykłym zawieszeniem. Koszt Monroe 90012 to zwykle 130-170 dolarów.
5. Nie dajcie się nabrać na oferty typu "Dystanse do Chevroleta Tahoe/Silverado (każde GMT800 na 6 śrub), grubość 30 mm". Dystansów cieńszych niż 44 milimetry nie da się bowiem założyć na ten samochód bez ucinania szpilek. Pamiętajcie też o pierścieniu centrującym, który jest w GMT800 specyficzny (jak na europejskie normy) - ma on dokładnie 78,1 mm.
6. Jeśli nie działa Ci tempomat, a jednocześnie nie masz światła stopu (zwłaszcza trzeciego), zainteresuj się "Brake Light Switch" przy pedale gazu. Ta pierdołka kosztuje 80 złotych, a w większości przypadku to właśnie ona ulega awarii i dezaktywuje światło stopu wraz z tempomatem. Uwaga - trzecie światło stopu oraz główne światła stopu mają w Tahoe osobne instalacje i osobne bezpieczniki.
7. Szukając czegokolwiek w sieci, a zwłaszcza na amerykańskich forach, w przypadku GMT800 możemy pisać "Chevy NBS" (Chevy New Body Style). W przypadku GMT400 jest to "Chevy OBS" (Old Body), a w przypadku GMT900 jest to "Chevy NNBS" (New New Body).
8. Tutaj podpowiedź od kolegi z facebookowej grupy - do GMT800 nie da się założyć stalowych, 16-calowych, typowo off-roadowych felg z Nissana Patrola. Choć te bardzo popularne i niedrogie koła mają ten sam rozmiar śrub, w Chevym będą haczyć o hamulce. Dlatego też trzeba znaleźć felgi do Nissana Navary D40, mające oznaczenie "X-F+10" - te będą do Chevroleta pasowały.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 lis 2016, 20:12
- Samochód: 1970 Torino GT - 2014 Grand Cherokee
- Skąd: Dubai
- Kontakt:
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Bardzo fajny pomysł chociaż nie mam Tahoe to już mi się podoba.
Jutro wrzucę na Dropboxa manual serwisowy do Silverado (przypuszczam ze tahoe to będzie to samo) od 99 do 2006 i rożne pierdoły do 2006-2009 łącznie z instrukcjami okablowania (wiring manual) i kody błędów. No chyba ze admin chce to dac na serwer forum. (550mb)
Mam ogólne pytanie może ktoś coś wie
Na razie sie zastanawiam, ale myślę nad kupnem Tahoe. Chodzi mi o tą budę.
Na co zwracać uwagę, przypuszczam ze w PL bez gazu się nie obejdzie wiec pytanie jak te silniki znoszą gaz (nigdy nie miałem auta z gazem) nie znam się
Dodam ze nigdy wcześniej takich pytań nie zadawałem, kupowałem a potem się martwiłem w razie czego ale tym razem myślę ze dobrze by było coś się dowiedzieć zanim kupie i zabiorę to do PL.
Jutro wrzucę na Dropboxa manual serwisowy do Silverado (przypuszczam ze tahoe to będzie to samo) od 99 do 2006 i rożne pierdoły do 2006-2009 łącznie z instrukcjami okablowania (wiring manual) i kody błędów. No chyba ze admin chce to dac na serwer forum. (550mb)
Mam ogólne pytanie może ktoś coś wie
Na razie sie zastanawiam, ale myślę nad kupnem Tahoe. Chodzi mi o tą budę.
Na co zwracać uwagę, przypuszczam ze w PL bez gazu się nie obejdzie wiec pytanie jak te silniki znoszą gaz (nigdy nie miałem auta z gazem) nie znam się
Dodam ze nigdy wcześniej takich pytań nie zadawałem, kupowałem a potem się martwiłem w razie czego ale tym razem myślę ze dobrze by było coś się dowiedzieć zanim kupie i zabiorę to do PL.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Konkretów nie znam, ale słyszałem, że ta generacja jest już znacznie mniej trwała niż poprzednik.Na co zwracać uwagę, przypuszczam ze w PL bez gazu się nie obejdzie wiec pytanie jak te silniki znoszą gaz (nigdy nie miałem auta z gazem) nie znam się
Jeśli chodzi o gaz to dobrze sobie policz. Moje Tahoe nie ma gazu i da się z tym żyć. Ja wyliczyłem, że LPG zwróciłoby mi się po ponad 2 latach, a jednocześnie nie mógłbym wjeżdżać na wiele parkingów (w tym ten pod domem). A spalanie jak na tę masę jest naprawdę bardzo akceptowalne - w mieście nigdy do 20 litrów mi nie doszedł. Podejrzewam, że GMT800 będzie jeszcze bardziej ekonomiczne.
-
Topic author - Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Jeżeli masz facebooka, to mogę Ci podrzucić użytkownika takiego Tahoe GMT900 - pewnie powie co i jak.
Co do gaziwa to rzeczywiście trzeba przeliczyć. Ja np. mam zamiar założyć bo planuje jeździć nim gdzie się da. Ale z drugiej strony żona ma dupowóz z LPG, ja mam służbowego strucla, więc zobaczymy ile w praktyce wyjdzie tych kilometrów.
W każdym razie nie ma co się bać gazu. Z tymi parkingami też się nie przejmuj. 95% moich dotychczasowych aut miało gaz, nigdy nie powstrzymało mnie to przed wjechaniem na parking podziemny, po prostu chwile przed wjazdem przełączałem na benzynę.
Wysłane z Tapatalk
Co do gaziwa to rzeczywiście trzeba przeliczyć. Ja np. mam zamiar założyć bo planuje jeździć nim gdzie się da. Ale z drugiej strony żona ma dupowóz z LPG, ja mam służbowego strucla, więc zobaczymy ile w praktyce wyjdzie tych kilometrów.
W każdym razie nie ma co się bać gazu. Z tymi parkingami też się nie przejmuj. 95% moich dotychczasowych aut miało gaz, nigdy nie powstrzymało mnie to przed wjechaniem na parking podziemny, po prostu chwile przed wjazdem przełączałem na benzynę.
Wysłane z Tapatalk
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 lis 2016, 20:12
- Samochód: 1970 Torino GT - 2014 Grand Cherokee
- Skąd: Dubai
- Kontakt:
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Dzięki za wszelkie rady
Na razie tylko się zastanawiam co by tu zabrać w razie czego na mienie oprócz Jeepa Tahoe zawsze mi się podobał.
To ma być daily driver dlatego pytałem o gaz
Na razie tylko się zastanawiam co by tu zabrać w razie czego na mienie oprócz Jeepa Tahoe zawsze mi się podobał.
To ma być daily driver dlatego pytałem o gaz
-
- Posty: 1729
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
- Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
- Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Super pomysl z tym watkiem, mi sie przyda bo jestem na etapie poszukiwań.
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
-
Topic author - Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Gdyby ktoś potrzebował graty używane to ze swojej strony jednak polecam firmę Auto Part 4x4 z Włodawy.
Tak jak wcześniej gdzieś pisałem wysłali mi kosmiczną wycenę i z braku laku zdecydowałem się tylko na lampy przy tej transakcji już po zamówieniu kontaktowałem się telefonicznie z nimi i okazuje się, że...
- ceny biorą sobie z głowy, bo nie mają porównania i nie wiedzą ile wołać,
- ze względu na powyższe, są możliwości sporych negocjacji
Więc warto spróbować.
Tak jak wcześniej gdzieś pisałem wysłali mi kosmiczną wycenę i z braku laku zdecydowałem się tylko na lampy przy tej transakcji już po zamówieniu kontaktowałem się telefonicznie z nimi i okazuje się, że...
- ceny biorą sobie z głowy, bo nie mają porównania i nie wiedzą ile wołać,
- ze względu na powyższe, są możliwości sporych negocjacji
Więc warto spróbować.
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
Topic author - Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Pytanie o smarowidła.
Zamieszczamy tylko potwierdzone info.
Jaki olej do:
- silnika (wiem, że 5w30 - ale mineral czy syntetyk?)
- skrzyni
- mostów
- reduktora
Jeżeli znacie ilości jakie wchodzą, też podajcie.
Pełne info wkleje później w pierwszym poście, żeby nie zginęło.
Zamieszczamy tylko potwierdzone info.
Jaki olej do:
- silnika (wiem, że 5w30 - ale mineral czy syntetyk?)
- skrzyni
- mostów
- reduktora
Jeżeli znacie ilości jakie wchodzą, też podajcie.
Pełne info wkleje później w pierwszym poście, żeby nie zginęło.
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Wymieniałem jesienią, ale nie za bardzo pamiętam... Na pewno mam Dextron VI w skrzyni biegów (pasuje zamiennie za starsze Dextrony) i syntetyk w silniku (nie bierze ani grama).
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
- Samochód: '95 Chevy K1500
- Skąd:
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Na podstawie GM400 / K1500
Jaki olej do:
- silnika - instrukcja mówi SAE 5W30, ewentualnie SAE 10W30 w cieplejszym klimacie - do silnika 7.4 wchodzi 7 qts, a do wszystkich innych wystarczy 5 qts **
- skrzyni automatycznej - Dextron II, IIE lub III ATF (wg mojej książki do 4L60-E wchodzi 5 qts, a do 4L80-E wchodzi 7.7 qts)
- reduktora/skrzynki rozdzielczej - Dextron II, IIE, III - 2 litry mi starczyły
- mostów - tył 2.75 litra, przód 2.5 litra - olej przekładniowy SAE-80W-90 GL-5
Dodam jeszcze, że hamulce DOT-3
** mój egzemplarz był niestety zalany przez niemca minerałem 15W40, przepłukałem jeżdżąc miesiąc na pół-syntetyku 10W40, a potem zalałem pełnym syntetykiem 5W30 i odpukać nic się złego nie dzieje, przebieg 180.000 mil
Jaki olej do:
- silnika - instrukcja mówi SAE 5W30, ewentualnie SAE 10W30 w cieplejszym klimacie - do silnika 7.4 wchodzi 7 qts, a do wszystkich innych wystarczy 5 qts **
- skrzyni automatycznej - Dextron II, IIE lub III ATF (wg mojej książki do 4L60-E wchodzi 5 qts, a do 4L80-E wchodzi 7.7 qts)
- reduktora/skrzynki rozdzielczej - Dextron II, IIE, III - 2 litry mi starczyły
- mostów - tył 2.75 litra, przód 2.5 litra - olej przekładniowy SAE-80W-90 GL-5
Dodam jeszcze, że hamulce DOT-3
** mój egzemplarz był niestety zalany przez niemca minerałem 15W40, przepłukałem jeżdżąc miesiąc na pół-syntetyku 10W40, a potem zalałem pełnym syntetykiem 5W30 i odpukać nic się złego nie dzieje, przebieg 180.000 mil
1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Olej ma miec specyfikacje 5W30, a czy to jest mineral, pol czy pelny syntetyk to juz wg. uznania i zasobnosci kieszeni wlasciciela, ale skoro wymiana ma nastepowac co 3 tys.mil to najlepiej lac mineral.
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 cze 2013, 22:48
- Samochód: Chevrolet Tahoe 2001 (5,3 V8)
- Skąd: Radzyń Podlaski
Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Pytanie o olej silnikowy do mojego Tahoe 5.3 2001.
Czy olej 5w30 mineralny jest ok?
Podobno ok 6 litrów potrzeba
Czy olej 5w30 mineralny jest ok?
Podobno ok 6 litrów potrzeba