Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Chevrolet

Topic author
MichaŁ
Posty: 2475
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 14 kwie 2017, 17:04

Podobno pełny syntetyk. Ja takowy zalałem.
Darek Lemański twierdził, że m.in. olej GM 5w30 syntetyczny spełnia wszystkie normy pod 5.3 vortec :)


Wysłane przez Tapatalka

Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Adriano357
Posty: 110
Rejestracja: 09 sie 2015, 17:47
Samochód: Chevrolet Tahoe Z71
Skąd: Katowice

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Adriano357 » 15 kwie 2017, 09:06

U mnie jest Texaco 5W30 full synthetic w normie API SL (obowiązywała do 2004, ja mam 2002 więc taki zalewam)
Wymieniam co 8 tyś km,silnik ładnie pracuje,nic nie ubywa czyli generalnie OK:)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: fxbartek » 20 kwie 2017, 23:34

Panowie, przewijało sie pare razy, ale obecnie nie moge znalezc. Na co zwracac szczegolna uwage przed zakupem Tahoe. Wiem o skrzyni - czy wchodza wszystkie biegi, czy plynnie. Gdzie zagladac pod katem rdzy? Jakies miejsca newralgiczne?


Topic author
MichaŁ
Posty: 2475
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 28 kwie 2017, 19:19

Ja już wiem, Wy jeszcze nie ;)

... że mamy na forum kolejne Tahoe :)
Przebiliśmy już Panthery :D

Wysłane przez Tapatalka

Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 699
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: wojtekrobert » 28 kwie 2017, 19:24

MichaŁ pisze:
28 kwie 2017, 19:19
Ja już wiem, Wy jeszcze nie ;)

... że mamy na forum kolejne Tahoe :)
Przebiliśmy już Panthery :D

Wysłane przez Tapatalka
Ja wiedziałem pierwsiejszy ;D
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: fxbartek » 10 maja 2017, 10:06

Czy w każdym Tahoe/Suburban otwierana jeest szyba klapy bagażnika? Nie mogę tego otworzyć w ogóle.

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1048
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha » 10 maja 2017, 20:49

Nie w każdym

Awatar użytkownika

tomito
Posty: 11
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Alfa Romeo 156 1.8 TS Giugiaro
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito » 14 maja 2017, 14:23

fxbartek pisze:
20 kwie 2017, 23:34
Panowie, przewijało sie pare razy, ale obecnie nie moge znalezc. Na co zwracac szczegolna uwage przed zakupem Tahoe. Wiem o skrzyni - czy wchodza wszystkie biegi, czy plynnie. Gdzie zagladac pod katem rdzy? Jakies miejsca newralgiczne?
Jako, że poszukuję także Tahoe to pozwolę sobie ponowić wątek rozpoczęty przez kolegę - jakie są wrażliwe miejsca Tahoe jeżeli chodzi o rdzę?

O ramie to już wiem, podzwoniłem po Polsce trochę, poczytałem na forach amerykańskich. Na ramie ona jest i będzie, rocznik ma małe znaczenie. Nie stanowi zagrożenia, usunąć utlenioną warstwę i zabezpieczyć.

Ale jak jest nadwoziem? Czytałem na forach amerykańskich, że wrażliwe są dolne ranty drzwi oraz progi. Czy macie jakieś doświadczenia z nalotami rdzawymi w tych miejscach?

Pray okazji, czy ktoś wie jak grubą warstwę lakieru posiadają amerykańce z typoszeregu GMT800? 100 - 120 mikronów?


Topic author
MichaŁ
Posty: 2475
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 14 maja 2017, 14:56

Rdza na tylnej klapie to raczej standard.
Progi i doły drzwi to chyba rzadkość (może to zależy od miejsca gdzie auto jeździło). U mnie w każdym razie drzwi i progi są okej.


Wysłane przez Tapatalk


Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 222
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: iwanbezdomny » 14 maja 2017, 21:16

Na klapie to norma, też mam trochę wykwitów przy wycieraczce. Drzwi i progi raczej nie lecą, a na pewno duużo rzadziej niż na przykład w Moparach.
Obrazek

Awatar użytkownika

Adriano357
Posty: 110
Rejestracja: 09 sie 2015, 17:47
Samochód: Chevrolet Tahoe Z71
Skąd: Katowice

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Adriano357 » 14 maja 2017, 21:31

Ja niestety muszę potwierdzić(na własnym przykładzie) że spody drzwi i progi to miejsca podatne na korozję,ponadto warto dobrze sprawdzić wewnątrz tylne nadkola(przednią część na łączeniu blach)Tylna klapa to typowe zjawisko z tym że to nie rdza,a utlenianie się aluminium.Na ramę też lepiej zwrócić większą uwagę,to kawał żelastwa ale też potrafi nieźle skorodować(zobacz przypadki na amerykańskich forach,szczególnie w silverado)Podsumowując Tahoe to dla mnie wóz prawie idealny ale na korozję lepiej zwróć uwagę,może europejskie wersje są bardziej odporne,tego nie wiem :)

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 222
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: iwanbezdomny » 15 maja 2017, 08:10

Odnośnie rdzy jeszcze dodam, że sprawdzałem ostatnio ceny porządnego konserwacji podwozia w Tahoe, w warsztatach robiących samochody na ramie, głównie terenówki. Ceny w Poznaniu to od 3 do 6,5 tys. złotych, czas wykonania to co najmniej tydzień, a najbliższe terminy są na połowę lata.
Obrazek


fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: fxbartek » 15 maja 2017, 10:10

iwanbezdomny pisze:
15 maja 2017, 08:10
Ceny w Poznaniu to od 3 do 6,5 tys. złotych, czas wykonania to co najmniej tydzień, a najbliższe terminy są na połowę lata.
Niezly rozrzut. Ciekawe czy w wyzszej cenie ma to swoja roznice w usludze.

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 222
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: iwanbezdomny » 15 maja 2017, 11:06

W jednym z warsztatów za te 6 koła proponowali już nawet zdjęcie budy z ramy i działanie na gołej konstrukcji. W innym chcieli aż 6,5 tys. złotych za konserwację bez zdejmowania nadwozia. Do tego były też oczywiście propozycje za 1,5-2 tys. złotych, lecz byłaby to konserwacja niczym ze zwykłego samochodu osobowego, która nawet przy sporadycznej jeździe przez błoto nie miałaby żadnego sensu.

Osobiście zdecydowałem się na opcję za 3,5 tys. złotych u mechanika, u którego zazwyczaj robię Chevroleta, a wcześniej robiłem Jeepa. W tej cenie są środki konserwujące typowe dla samochodów terenowych, zdejmowanie takich elementów jak m.in. bak paliwa, ale buda zostanie przy tym na ramie. Podobno do mojego stanu blacharskiego jest to optymalna wersja.
Obrazek

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11189
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! » 15 maja 2017, 12:15

Konserwacja za takie pieniądze bez odpinania nadwozia od ramy to marnowanie pieniędzy.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika