Strona 2 z 7

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 kwie 2017, 17:04
autor: MichaŁ
Podobno pełny syntetyk. Ja takowy zalałem.
Darek Lemański twierdził, że m.in. olej GM 5w30 syntetyczny spełnia wszystkie normy pod 5.3 vortec :)


Wysłane przez Tapatalka


Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 15 kwie 2017, 09:06
autor: Adriano357
U mnie jest Texaco 5W30 full synthetic w normie API SL (obowiązywała do 2004, ja mam 2002 więc taki zalewam)
Wymieniam co 8 tyś km,silnik ładnie pracuje,nic nie ubywa czyli generalnie OK:)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 20 kwie 2017, 23:34
autor: fxbartek
Panowie, przewijało sie pare razy, ale obecnie nie moge znalezc. Na co zwracac szczegolna uwage przed zakupem Tahoe. Wiem o skrzyni - czy wchodza wszystkie biegi, czy plynnie. Gdzie zagladac pod katem rdzy? Jakies miejsca newralgiczne?

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 kwie 2017, 19:19
autor: MichaŁ
Ja już wiem, Wy jeszcze nie ;)

... że mamy na forum kolejne Tahoe :)
Przebiliśmy już Panthery :D

Wysłane przez Tapatalka


Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 28 kwie 2017, 19:24
autor: wojtekrobert
MichaŁ pisze: 28 kwie 2017, 19:19 Ja już wiem, Wy jeszcze nie ;)

... że mamy na forum kolejne Tahoe :)
Przebiliśmy już Panthery :D

Wysłane przez Tapatalka
Ja wiedziałem pierwsiejszy ;D

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 10 maja 2017, 10:06
autor: fxbartek
Czy w każdym Tahoe/Suburban otwierana jeest szyba klapy bagażnika? Nie mogę tego otworzyć w ogóle.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 10 maja 2017, 20:49
autor: pecha
Nie w każdym

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 maja 2017, 14:23
autor: tomito
fxbartek pisze: 20 kwie 2017, 23:34 Panowie, przewijało sie pare razy, ale obecnie nie moge znalezc. Na co zwracac szczegolna uwage przed zakupem Tahoe. Wiem o skrzyni - czy wchodza wszystkie biegi, czy plynnie. Gdzie zagladac pod katem rdzy? Jakies miejsca newralgiczne?
Jako, że poszukuję także Tahoe to pozwolę sobie ponowić wątek rozpoczęty przez kolegę - jakie są wrażliwe miejsca Tahoe jeżeli chodzi o rdzę?

O ramie to już wiem, podzwoniłem po Polsce trochę, poczytałem na forach amerykańskich. Na ramie ona jest i będzie, rocznik ma małe znaczenie. Nie stanowi zagrożenia, usunąć utlenioną warstwę i zabezpieczyć.

Ale jak jest nadwoziem? Czytałem na forach amerykańskich, że wrażliwe są dolne ranty drzwi oraz progi. Czy macie jakieś doświadczenia z nalotami rdzawymi w tych miejscach?

Pray okazji, czy ktoś wie jak grubą warstwę lakieru posiadają amerykańce z typoszeregu GMT800? 100 - 120 mikronów?

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 maja 2017, 14:56
autor: MichaŁ
Rdza na tylnej klapie to raczej standard.
Progi i doły drzwi to chyba rzadkość (może to zależy od miejsca gdzie auto jeździło). U mnie w każdym razie drzwi i progi są okej.


Wysłane przez Tapatalk



Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 maja 2017, 21:16
autor: iwanbezdomny
Na klapie to norma, też mam trochę wykwitów przy wycieraczce. Drzwi i progi raczej nie lecą, a na pewno duużo rzadziej niż na przykład w Moparach.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 14 maja 2017, 21:31
autor: Adriano357
Ja niestety muszę potwierdzić(na własnym przykładzie) że spody drzwi i progi to miejsca podatne na korozję,ponadto warto dobrze sprawdzić wewnątrz tylne nadkola(przednią część na łączeniu blach)Tylna klapa to typowe zjawisko z tym że to nie rdza,a utlenianie się aluminium.Na ramę też lepiej zwrócić większą uwagę,to kawał żelastwa ale też potrafi nieźle skorodować(zobacz przypadki na amerykańskich forach,szczególnie w silverado)Podsumowując Tahoe to dla mnie wóz prawie idealny ale na korozję lepiej zwróć uwagę,może europejskie wersje są bardziej odporne,tego nie wiem :)

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 15 maja 2017, 08:10
autor: iwanbezdomny
Odnośnie rdzy jeszcze dodam, że sprawdzałem ostatnio ceny porządnego konserwacji podwozia w Tahoe, w warsztatach robiących samochody na ramie, głównie terenówki. Ceny w Poznaniu to od 3 do 6,5 tys. złotych, czas wykonania to co najmniej tydzień, a najbliższe terminy są na połowę lata.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 15 maja 2017, 10:10
autor: fxbartek
iwanbezdomny pisze: 15 maja 2017, 08:10 Ceny w Poznaniu to od 3 do 6,5 tys. złotych, czas wykonania to co najmniej tydzień, a najbliższe terminy są na połowę lata.
Niezly rozrzut. Ciekawe czy w wyzszej cenie ma to swoja roznice w usludze.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 15 maja 2017, 11:06
autor: iwanbezdomny
W jednym z warsztatów za te 6 koła proponowali już nawet zdjęcie budy z ramy i działanie na gołej konstrukcji. W innym chcieli aż 6,5 tys. złotych za konserwację bez zdejmowania nadwozia. Do tego były też oczywiście propozycje za 1,5-2 tys. złotych, lecz byłaby to konserwacja niczym ze zwykłego samochodu osobowego, która nawet przy sporadycznej jeździe przez błoto nie miałaby żadnego sensu.

Osobiście zdecydowałem się na opcję za 3,5 tys. złotych u mechanika, u którego zazwyczaj robię Chevroleta, a wcześniej robiłem Jeepa. W tej cenie są środki konserwujące typowe dla samochodów terenowych, zdejmowanie takich elementów jak m.in. bak paliwa, ale buda zostanie przy tym na ramie. Podobno do mojego stanu blacharskiego jest to optymalna wersja.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 15 maja 2017, 12:15
autor: RadAg!
Konserwacja za takie pieniądze bez odpinania nadwozia od ramy to marnowanie pieniędzy.