Strona 4 z 7

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 wrz 2017, 07:17
autor: tomito
pecha pisze:
06 wrz 2017, 22:00
Jakoś tak hamuje, przeszczep na nowsze jest dobrą opcją szczególnie w momencie konieczności wymiany tarcz i klocków.
Całoroczne A/To z M+S są OK w zimę.
Czyli jednak tak jak piszą na forach, nie jest stworzony do hamowania :cool:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 10:15
autor: pecha
tomito pisze:
07 wrz 2017, 07:17
pecha pisze:
06 wrz 2017, 22:00
Jakoś tak hamuje, przeszczep na nowsze jest dobrą opcją szczególnie w momencie konieczności wymiany tarcz i klocków.
Całoroczne A/To z M+S są OK w zimę.
Czyli jednak tak jak piszą na forach, nie jest stworzony do hamowania :cool:
zależy do czego jest się przyzwyczajonym :)

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 10:18
autor: pecha
Seweryn 1977 pisze:
07 wrz 2017, 00:19
pecha jakie opony całoroczne proponujesz? model i producent. Głównie po czarnym. Zastanawiałem się nad
https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... #155150157

Używam Dunlopów od kilku lat, niby letnie....

lub to:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... #152705999
Wolałbym się o oponach nie wypowiadać, znane marki zakładam, że produkują dobre opony, natomiast jest tyle rozbieżnych opinii, że trzeba sobie po prostu jakoś to wypośrodkować i dokonać zakupu.

ostatnie 4 opony kupiłem bo mi się stare skończyły w trasie i na szybko szukałem więc totalny przypadek na czym teraz GMC jeździ :/

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 16:17
autor: KARLone
w suvach do jazdy na co dzień najlepiej brać całoroczne - nie trzeba kombinować z takimi dupnymi kołami dwa razy w roku. Lekki teren również dają radę. Te Coopery wyglądają na bardziej asfaltowe ale moim zdaniem to zaleta, lepiej odprowadzają wodę (4 duże rowki na obwodzie) i będą o wiele cichsze (gęstszy klocek na bieżniku). Duża ilość drobnych nacięć będzie dodatkowo wgryzać się śnieg i lekkie błotko czyli takie na głębokość opony.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 21:21
autor: Seweryn 1977
Na forum jeepa zachwalali te Coopery. Oczywiście całoroczne chcę kupić, to i tak dość droga impreza ;)

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 21:59
autor: MichaŁ
W przypadku SUVów w oponach tzw. całorocznych musimy ostro oddzielić od siebie opony typowo szosowe całoroczne i tzw. A/T'ki, które też mają oznaczenie opon wielosezonowych (M+S) a niejednokrotnie nawet homologacje zimową.

Ja ze swojego doświadczenia i sprzedażowego i jezdnego mogę powiedzieć tyle, że opona całoroczna nie jest dobra ani na lato ani na zimę :) ale, że klient ma zawsze racje, a do tego pokutuje podejście, że w autach terenowych opon się nie zmienia ze względu na sezon to nie chcę Was na siłę przekonywać.

Do rzeczy...
Jeżeli jeździsz 90% lub więcej po czarnym to nie ładowałbym się w A/T'ki.
Kup poprostu typowo szosowe opony.
Dobra opona ratuje tyłek w sytuacjach ekstremalnych (oby każdy z nas miał jak najmniej sytuacji w których się o tym przekona) w przypadku jazdy po asfaltach mowię tu o prędkości, mokrych zakrętach, hamowaniu na mokrym itp. A tutaj A/T przegra z szosówką.

Ja miałem A/T'ki w Tahoe -Bridgestone Dueler AT694, które były wiele lat hitem sprzedażowym, mają homologacje zimową i generalnie masę zadowolonych użytkowników - ja tym autem jeździłem w 98% po asfalcie i mnie te opony przeszkadzały.

W Blazerze miałem również ATki GoodYear Wrangler i ta sama sytuacja.

Mój Ojciec miał w WJcie dodatkowy komplet ATków, ale na codzien jeździł autem po autostradach głównie i używał kompletu typowo letnich szosówek i typowo zimowych szosówek w zależności od sezonu.

Takie moje subiektywne zdanie :)

Jakby ktoś miał jakiekolwiek pytania odnośnie opon (a sezon zimowy nadchodzi) to zachęcam do rozmowy :)

Wysłane przez Tapatalk




Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 22:04
autor: JEDI_V
Kiedys byl tylko bieznik D124 i cala Polska na tym jezdzila, teraz marketingowy belkot.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 11 wrz 2017, 22:27
autor: MichaŁ
I miałeś D124 założone na Kaszlu albo Kredensie którymi jezdzileś 100 km/h po drodze o połowe mniej ruchliwej niż dziś. Miałeś też opony bieżnikowane i nacinane metodami mniej lub bardziej chałupnicznymi i fakt wszyscy jeździli.
Miłośników używki z Niemiec zdejmowanej z wraków, w której konstrukcje nie mamy żadnego wglądu też było i jest mnóstwo.

Rozumiem, że do 300M założyłeś heble z dużego fiata, bo przecież kiedyś wszyscy na tym jeździli i było git.

M.in. dlatego napisałem, że nie mam zamiaru nikogo przekonywać, bo wiem że w Polsce każdy jest budowlańcem, mechanikiem, elektrykiem, konstruktorem i wykładowcą akademickim w jednym.

Testuje opony różnych marek, na różnego rodzaju samochodach na torach w Polsce i w warunkach drogowych. Jakieś tam pojęcie mam o tym co robię i parę rzeczy widziałem, ale nikomu nie mam się zamiaru narzucać - dlatego powiedzialem, że gdyby ktoś miał jakieś pytania to postaram się pomóc.

Wysłane przez Tapatalk





Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 12 wrz 2017, 00:30
autor: Seweryn 1977
Michał te Coopery chyba bardziej szosowe? 99,9% po czarnym latam, przebieg roczny około 20k, przynajmniej na GV tyle wychodzi przez ostatnie 5 lat. Tam mam Dunlopy letnie, najlepsze gumy jakich używałem.

Nie używam nalewek czy tam innych używanych opon, jestem zdania, że gumy muszą być nowe.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 12 wrz 2017, 20:47
autor: MichaŁ
Te Coopery które pokazałeś to typowe szosówki.

A z ciekawości... jakiego rozmiaru szukasz?

Wysłane przez Tapatalk



Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 12 wrz 2017, 22:27
autor: KARLone
co dla mnie liczy się w oponie całorocznej? To że wygrzebie się z zaspy. Poza tym potrafię ściągnąć nogę z gazu i teksty o aquaplaningu czy o hamowaniu na lodzie nie robią na mnie wrażenia, mam cierpliwość i lubię jechać choćby wolniej ale do celu . D124 to nawet parkingu nie dało się wyjechać. Jak na malca założyłem pierwsze dwie zimówki z kormorana (chyba rok 98) z kierunkowym bieżnikiem to czułem się jak bóg na najgorszych warunkach :D

Te nowe całoroczne robią robotę. Jak ktoś normalnie jeździ i nie kozaczy to będą idealne, Vredestein, Khumo, Hankook, Goodyear, Conti, można brać w ciemno, dla odważniejszych StarPerformer, Goodride, Nankang również nie zawiodą.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 12 wrz 2017, 22:47
autor: Seweryn 1977
MichaŁ pisze:
12 wrz 2017, 20:47
Te Coopery które pokazałeś to typowe szosówki.

A z ciekawości... jakiego rozmiaru szukasz?

Wysłane przez Tapatalk
245/65/17 takie są fabryczne i takie mam teraz załozone - Continental, ale max rok pojeżdżą. Rozglądam się powoli za nowymi, przed zimą chciałbym kupić. Planuję mieć ten samochód dłużej, na wiosnę sprzedam GV i kupię wymarzone Tahoe, a żona chętnie przygarnie Trailblazera.
KARLone pisze:
12 wrz 2017, 22:27
co dla mnie liczy się w oponie całorocznej? To że wygrzebie się z zaspy. Poza tym potrafię ściągnąć nogę z gazu i teksty o aquaplaningu czy o hamowaniu na lodzie nie robią na mnie wrażenia, mam cierpliwość i lubię jechać choćby wolniej ale do celu . D124 to nawet parkingu nie dało się wyjechać. Jak na malca założyłem pierwsze dwie zimówki z kormorana (chyba rok 98) z kierunkowym bieżnikiem to czułem się jak bóg na najgorszych warunkach :D

Te nowe całoroczne robią robotę. Jak ktoś normalnie jeździ i nie kozaczy to będą idealne, Vredestein, Khumo, Hankook, Goodyear, Conti, można brać w ciemno, dla odważniejszych StarPerformer, Goodride, Nankang również nie zawiodą.
Też należę do tego typu kierowców, wolniej do celu.

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 13 wrz 2017, 05:06
autor: RadAg!
Może warto by było wydzielić ten wątek oponiarski?

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 13 wrz 2017, 15:10
autor: pecha
Seweryn - jeżeli jeździsz tak jak napisałeś to idź w A/T
Tak to wyglądało u mnie - opony Hankook
Obrazek

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 21 paź 2017, 14:54
autor: xKornik
Witam Panów.
Mam mały problem z hamowaniem w moim Tahoe.
Opis: Przy małej prędkości, np przy dojechaniu do skrzyżowania, gdy wciskam hamulec to chwilę przed zatrzymaniem ABS się włącza i odbija pedał, tak jakby wyczuł zablokowane koła. Jest to bardzo irytujące, bo kiedyś wjadę komuś w d...pę... Podejrzewałem uszkodzony czujnik ABS-u, ale nie potrafiłem zdiagnozować który (wymiana 4 sztuk, które są zintegrowane z piastą to wydatek ponad 2000 zł.)

Ostatnio, podczas serwisu, mechanik podpiął komputer i pokazało dwa błędy:
C0281 - uszkodzony czujnik hamowania
C0269 - czas zrzutu.

Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik może powodować takie objawy, czy są to dwie, niezwiązane ze sobą awarie?
Czujnik zamówiłem i wkrótce wymienię, ale nie wiem czy rozwiąże to mój problem czy ABS nadal będzie żył własnym życiem...

Ktoś miał coś podobnego lub ma jakiś pomysł?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)