Strona 2 z 3

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 27 mar 2017, 23:09
autor: JEDI_V
Wiesz dokladnie na czym polegalo przystosowanie, wymiana wezy, oringow itp?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 11:30
autor: lincoln1998
Niestety nie mam pojęcia,ale postaram się dowiedzieć .

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 11:53
autor: MichaŁ
Z reguły wymienia się tylko olej w układzie na ten do R134.
Węży z tego co wiem nie trzeba wymieniać, ale jest ryzyko że czynnik ulotni się w ciągu roku czy dwóch.

Wysłane z Tapatalk


Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 15:54
autor: KARLone
lincoln1998 pisze: 27 mar 2017, 22:33 Tak,zgadza się .

Wejście ma R12 i z początku myślałem,że jest jeszcze czynnik starego typu . Aczkolwiek poprzedni właściciel powiadomił,ze przystosował pod r134a . Weszło łącznie 1400 g czynnika .
jak masz wejście na R12, to niby jak podlączył węża? 1,4 kg czynnika to dużo. Do Forda wchodzi coś koło 1,1 i już płaczą że dużo i muszę podwójnie płacić za czynnik. W Pontiacu przymierzam się do zmiany czynnika R12. Słyszałem, że trzeba zmienic uszczelki i wypłukać olej ze sprężarki. Tyle, że uszczelki wg katalogu pasują do obu czynników. Pewnie jak zrobi próbę azotem to będzie jasne czy gaz nie spieprza. Zmienie tylko osuszacz klimy, bo mam w zapasie taki z wejściem na R134a. Na chwilę obecną temat porzuciłem, bo w każdą wolną chwilę walczę przy Fordzie.

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 18:12
autor: JEDI_V
Po dzisiejszym rozeznaniu tematu nalezy plukac caly uklad z czynnika R12, a wiec weze, sprezarke, skraplacz, chlodnice, wymienic nalezy osuszacz.Koszt takiej operacji dzieki specjalnej maszynie to ok.600zl+15$ osuszacz+nowy czynnik i robi sie grubo ponad 1k zl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 19:52
autor: lincoln1998
KARLone pisze: 29 mar 2017, 15:54
lincoln1998 pisze: 27 mar 2017, 22:33 Tak,zgadza się .

Wejście ma R12 i z początku myślałem,że jest jeszcze czynnik starego typu . Aczkolwiek poprzedni właściciel powiadomił,ze przystosował pod r134a . Weszło łącznie 1400 g czynnika .
jak masz wejście na R12, to niby jak podlączył węża? 1,4 kg czynnika to dużo. Do Forda wchodzi coś koło 1,1 i już płaczą że dużo i muszę podwójnie płacić za czynnik. W Pontiacu przymierzam się do zmiany czynnika R12. Słyszałem, że trzeba zmienic uszczelki i wypłukać olej ze sprężarki. Tyle, że uszczelki wg katalogu pasują do obu czynników. Pewnie jak zrobi próbę azotem to będzie jasne czy gaz nie spieprza. Zmienie tylko osuszacz klimy, bo mam w zapasie taki z wejściem na R134a. Na chwilę obecną temat porzuciłem, bo w każdą wolną chwilę walczę przy Fordzie.

Karol,wąż udało się podłączyć dzięki odpowiedniej przejściówce :) . Czynnika jest w sam raz,

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 29 mar 2017, 22:16
autor: KARLone
człowiek uczy się całe życie - dzięki za wyjaśnienia :)

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 17 kwie 2017, 19:51
autor: MichaŁ
Muszę powiedzieć, że odkąd przejechałem się tym Kapciuchem, doświadczyłem jego zawieszeniowego ogarnięcia, hamulców typu kosa (co w amcarach się przecież nie zdarza), delikatnego bulgotu i miękkiej kanapy to mimo pewnej ospałości 305'tki zakochałem się w tym wozie.
Do tego stopnia, że od 1 kwietnia (kiedy to miałem możliwość przejechania się nim) co parę dni wraca do mnie myśl o nim. Sytuacja jest poważna do tego stopnia, że zaczynam rozważać sprzedaż Tahoe tylko po to żeby ze spokojem i kasą w ręce zaczaić się na jakiegoś ciekawego Ogóra :D

Ogór zawsze był na mojej liście "must have" podobnie zresztą jak Vette C4, Tahoe, Salonka i jeszcze parę innych, ale nie podejrzewałem, że aż tak mnie dotknie, tym bardziej że styczność z modelem już wcześniej miałem.

Jeszcze raz wielkie gratulacje, bo to bardzo fajny egzemplarz!

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 17 kwie 2017, 22:48
autor: Adam_m
Jest lepiej jak w tahoe?

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 01:46
autor: JEDI_V
O niebo lepiej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: RE: Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 07:10
autor: MichaŁ
Adam_m pisze:Jest lepiej jak w tahoe?
Pytanie nie ma sensu, bo to dwa różne segmenty, które dodatkowo dzieli dekada, więc nie ma za bardzo czego porównać ze sobą tak jeden do jednego :) bazuje tylko na absolutnie subiektywnych odczuciach i zauroczeniu tym konkretnym egzemplarzem :)

Wysłane przez Tapatalka



Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 07:30
autor: zybel
mam takiego do sprzedania 15kzł

Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 08:27
autor: MichaŁ
Gaziwo ma ?

Wysłane przez Tapatalka


Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 10:59
autor: JEDI_V
A dzien dobry te chujowe lusterka do wymiany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: RE: Re: 1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

: 18 kwie 2017, 12:02
autor: Adam_m
MichaŁ pisze: 18 kwie 2017, 07:10
Adam_m pisze:Jest lepiej jak w tahoe?
Pytanie nie ma sensu, bo to dwa różne segmenty, które dodatkowo dzieli dekada, więc nie ma za bardzo czego porównać ze sobą tak jeden do jednego :) bazuje tylko na absolutnie subiektywnych odczuciach i zauroczeniu tym konkretnym egzemplarzem :)

Wysłane przez Tapatalka
Co z tego, że inny segment? Jest lepiej albo nie jest :) Nie widzę tu nic bezsensownego. Mimo wszystko spodziewałem się, że tahoe będzie bardziej wygodny i komfortowy, ale może dlatego, że nigdy nim nie jechałem i moje oczekiwania są zbyt wygórowane ;)