Chevrolet Tahoe generacja I vs II
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
- Samochód: Chevy Tahoe 2001
- Skąd: Polska
Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Witam,
Założyłem nowy wątek aby zebrać w tym miejscu opinie i subiektywne doświadczenia różnic w generacjach Tahoe. Do takiego auta się przymierzam więc wszystkie rzeczowe info będą niezwykle cenne i za co z góry wielkie dzięki.
Co chciałbym porónać:
Chevy Tahoe I - produkcja 1995-1999, silnik 5.7, 250 KM, gmt410
Chevy Tahoe II - produkcja 1999-2006, silnik 5.3, 300 KM, gmt810
Wizualnie z zewnątrz to bardziej mnie kręci generacja I, natomiast wnętrza są uboższe np. klima manualna. Bardziej mnie interesują techniczne aspekty i doświadczenia z użytkowania. W drugiej generacji jest już nowa płyta podłogowa i ponoć dużo nowocześniejszy silnik. Trochę czytałem na forach US, ale potrzebuję wiedzy z typowo polskich warunków:
- silnik: czy są duże różnice w spalaniu, przyspieszeniu, kulturze jazdy, niezawodności czyli 5.3 vs 5.7 V8
- czy są różnice w jakości LPG do każdego z silników
- komfort, zawieszenie, układ jezdny
- wnętrze, dostępność i ceny dodatków i części
- ogólne odczucia z jazdy i użytkowania
I wszystko co należy lub warto wiedzieć
Założyłem nowy wątek aby zebrać w tym miejscu opinie i subiektywne doświadczenia różnic w generacjach Tahoe. Do takiego auta się przymierzam więc wszystkie rzeczowe info będą niezwykle cenne i za co z góry wielkie dzięki.
Co chciałbym porónać:
Chevy Tahoe I - produkcja 1995-1999, silnik 5.7, 250 KM, gmt410
Chevy Tahoe II - produkcja 1999-2006, silnik 5.3, 300 KM, gmt810
Wizualnie z zewnątrz to bardziej mnie kręci generacja I, natomiast wnętrza są uboższe np. klima manualna. Bardziej mnie interesują techniczne aspekty i doświadczenia z użytkowania. W drugiej generacji jest już nowa płyta podłogowa i ponoć dużo nowocześniejszy silnik. Trochę czytałem na forach US, ale potrzebuję wiedzy z typowo polskich warunków:
- silnik: czy są duże różnice w spalaniu, przyspieszeniu, kulturze jazdy, niezawodności czyli 5.3 vs 5.7 V8
- czy są różnice w jakości LPG do każdego z silników
- komfort, zawieszenie, układ jezdny
- wnętrze, dostępność i ceny dodatków i części
- ogólne odczucia z jazdy i użytkowania
I wszystko co należy lub warto wiedzieć
-
Online
- Posty: 3055
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Nie mam za bardzo porównania bo GMT400 spotykałem okazyjnie na różnych imprezach, ale coś skrobnę.
5.3 na pewno nowocześniejszy i mocniejszy, ale równie solidny co 5.7
Na pewno każde Tahoe cierpi lub cierpiało na skrzynię z tego co da się wyczytać w necie z historii różnych użytkowników. Więc albo kupisz ze zrobioną skrzynią albo prędzej czy później sam ją będziesz robił
Komfort - nie jest to typowy amerykański tapczan, raczej grubo ciosane auto do szeroko pojętej roboty.
Z gratami nie ma właściwie żadnych problemów.
Ceny sprawdź sobie chociażby na amerykany.pl czy rockauto.com
Moje odczucia z jazdy GMT800 (nie tylko moim) są jak najbardziej pozytywne. Wrażenie jazdy czołgiem z blatem przed Tobą i na wysokości górnej krawędzi szyb przeciętnych aut, daje duże poczucie bezpieczeństwa.
Wysłane przez Tapatalka
5.3 na pewno nowocześniejszy i mocniejszy, ale równie solidny co 5.7
Na pewno każde Tahoe cierpi lub cierpiało na skrzynię z tego co da się wyczytać w necie z historii różnych użytkowników. Więc albo kupisz ze zrobioną skrzynią albo prędzej czy później sam ją będziesz robił
Komfort - nie jest to typowy amerykański tapczan, raczej grubo ciosane auto do szeroko pojętej roboty.
Z gratami nie ma właściwie żadnych problemów.
Ceny sprawdź sobie chociażby na amerykany.pl czy rockauto.com
Moje odczucia z jazdy GMT800 (nie tylko moim) są jak najbardziej pozytywne. Wrażenie jazdy czołgiem z blatem przed Tobą i na wysokości górnej krawędzi szyb przeciętnych aut, daje duże poczucie bezpieczeństwa.
Wysłane przez Tapatalka
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
W GMT800 sprzed 2003 roku też najprawdopodobniej będziesz miał manualną klimatyzację. Nawet najbogatsze wersje LT wyjeżdżały z fabryki z manualami. Przyznam szczerze, że automatyczna klimatyzacja to chyba jedyna rzecz, której brakuje mi w tym samochodzie na wyposażeniu.Wizualnie z zewnątrz to bardziej mnie kręci generacja I, natomiast wnętrza są uboższe np. klima manualna.
Zaletą GMT800 jest za to dostępność wersji 8-osobowych. Wcześniejsze Tahoe miało tylko dwa rzędy siedzeń, niezależnie od wersji.
Ja sam miałem kupić GMT400 w trzydrzwiowej wersji. Po takie też pojechałem, ale egzemplarz nie przypadł mi do gustu. Za to obok stało bardzo przekonujące GMT800
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
- Samochód: Chevy Tahoe 2001
- Skąd: Polska
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Twój jest naprawdę super, przy każdym Twoim poście się zatrzymuje zawieszając oko No właśnie, ale egzemplarz GMT400 był zaniedbany czy po prostu coś Ci nie podpasowało? Miałeś dwa obok siebie i jakie odczucia miałeś? Komfort wnętrza podobny?iwanbezdomny pisze: ↑19 kwie 2017, 08:56 [Ja sam miałem kupić GMT400 w trzydrzwiowej wersji. Po takie też pojechałem, ale egzemplarz nie przypadł mi do gustu. Za to obok stało bardzo przekonujące GMT800
P.S. gdzie kupowałeś, że miałeś obok siebie 2x Tahoe?
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Dzięki!fxbartek pisze: ↑19 kwie 2017, 09:13Twój jest naprawdę super, przy każdym Twoim poście się zatrzymuje zawieszając oko No właśnie, ale egzemplarz GMT400 był zaniedbany czy po prostu coś Ci nie podpasowało? Miałeś dwa obok siebie i jakie odczucia miałeś? Komfort wnętrza podobny?iwanbezdomny pisze: ↑19 kwie 2017, 08:56 [Ja sam miałem kupić GMT400 w trzydrzwiowej wersji. Po takie też pojechałem, ale egzemplarz nie przypadł mi do gustu. Za to obok stało bardzo przekonujące GMT800
P.S. gdzie kupowałeś, że miałeś obok siebie 2x Tahoe?
Ja kupowałem u handlarza z Nysy, u którego regularnie stoją Chevrolety ze Szwajcarii. Przyznam się, że GMT400 nawet się nie przejechałem, bo odstraszył mnie spocony napęd i ślady rdzy na nadwoziu. Mając wcześniej Jeepa ZJ na widok czegoś takiego zaczyna się uciekać Niemniej obejrzałem sobie wcześniej wnętrze i jeśli chodzi o komfort za kierownicą, to większej różnicy między GMT400 (rocznik 1998) a GMT800 nie znalazłem. Podobny wystrój, podobna ilość miejsca, podobna pozycja. Tyłu nadwozia nie ma co porównywać, bo ja oglądałem wersję 3-drzwiową, a więc skróconą.
Na pewno na korzyść GMT400 przemawiał fantastyczny dźwięk silnika. Niemniej dobry tłumik nadrobi to w GMT800.
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
- Samochód: Chevy Tahoe 2001
- Skąd: Polska
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
A odnosnie samego porownania silnikow ktos sie moze wypowiedziec? Czy w gen I jest slabsza moc i wiecej pali czy zle to kalkuluje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Raczej na pewno stare 5.7 spali więcej.
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
- Samochód: Chevy Tahoe 2001
- Skąd: Polska
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
A macie jakies opinie o silniku 4.8? Niebawem bedzie na sprzedaz.
-
Online
- Posty: 3055
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Nie znam motoru, ale z tym 4.8 z reguły widywałem takie egzemplarze "bida edyszyn", białe albo czerwone z czarnymi klamkami i zderzakami. We wnętrzu szmaciane lub welurowe fotele. Oczywiście moge sie mylić, mówie tylko co widzialem w necie.
Wysłane przez Tapatalka
Wysłane przez Tapatalka
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
Topic author - Posty: 77
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
- Samochód: Chevy Tahoe 2001
- Skąd: Polska
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Dokładnie taki właśnie przyjechał
Nie znam jeszcze szczegółów, natomiast zaklepałem sobie miejsce w kolejce na wszelki wypadek
A jak to jest z tymi progami? Warto się w to bawić czy to kwestia prostej wymiany i będą jak "nowe"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Biały kolor, czarna klamka, brak stopnia przy progach i brak listew bocznych na drzwiach - to zapewne będzie wersja policyjna. Policyjne Tahoe z tamtych lat były bardzo ubogo wyposażone, a silnik 4.8 tylko te podejrzenia podkreśla.
Mnie bardzo zastanawia skąd ta rdza na progu. Nigdy jeszcze nie widziałem zdjęcia GMT800 z rdzą w tym miejscu, a co dopiero z takimi dziurami. Kwestia prostej wymiany to raczej nie będzie, bo rodzi się zasadnicze pytanie - skąd wziąć do tego reperaturkę?
Mnie bardzo zastanawia skąd ta rdza na progu. Nigdy jeszcze nie widziałem zdjęcia GMT800 z rdzą w tym miejscu, a co dopiero z takimi dziurami. Kwestia prostej wymiany to raczej nie będzie, bo rodzi się zasadnicze pytanie - skąd wziąć do tego reperaturkę?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 09 sie 2015, 17:47
- Samochód: Chevrolet Tahoe Z71
- Skąd: Katowice
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Są dostępne całe progi( zewnętrzne i wewnętrzne) na rockauto i tasca
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Tak z ciekawości, jak z cenami?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 09 sie 2015, 17:47
- Samochód: Chevrolet Tahoe Z71
- Skąd: Katowice
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
72$ czyli w sumie nie tak dużo ale jak doliczyć przesyłke i robocizne to może trochę wyjść,zależy za jaką kasę ten tahoe jest do wzięcia
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
- Samochód: 2002 Chevy Tahoe
- Skąd: Poznań
Re: Chevrolet Tahoe generacja I vs II
Pewnie wysyłka najdroższa, bo to ze 2 metry długości ma.