Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Buick
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: BartekV8 »

Na moje to jest nienaprawialne. Rozebrałem to i cały układ jest z cieniutkich drucików i jest zalany jakąś żywico-galaretą, której nie do się usunąć nie uszkadzając tych drutów.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: marcys »

piotrek to co pkazal cezar to 2 rozne rozwiazania : jedno jest stare i sklada sie z kilku rezystorow z drutu oporowego i bezpiecznika termicznego (to takie zabezpieczenie przed przegrzaniem, bo te rezystory potrafia sie podczas normalnej pracy do czerwonosci zagrzac - dlatego tych polaczen sie nie lutuje, tylko prasuje/zagniata. w tej konstrukcji najczesciej pada wlasnie to zabezpieczenie termiczne - i wtedy dziala tylko najwyzszy bezposredni bieg. samo zabezpieczenie moznna wymienic (kosztuje ok.2zl), a zeby sprawdzic czy to to na 100% to cza zmostkowac tego termika ;-)

w drugim rozwiazaniu obrotami steruje tranzystor http://pdf.datasheetcatalog.com/datashe ... J11032.pdf - cena 70-100zl - ale nie jest to prom kosmiczny i pewnie mozna dobrac cos podobnego za duzo taniej.
No a jesli cos jeeest zalane to mozna sprobowac to zamoczyc w np. nitro na kilka dni - masa powinna skruszec i wtedy bardzo latwo sie jej pozbyc bez niszczenia reszty :-)


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: marcys »

A tak na marginesie dzis przegladalem tempomat w dziadku :-) znalazlem kilka usterek ale nie mialem niestety okazji zrobic testu wiec jeszcze nie chce zapeszac czy operacja sie udala :-) mam nadzieje ze ozyje :-) ale o tym jak cos pochwale sie jutro


piotrekzet

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: piotrekzet »

Marcyś, a to mnie zaskoczyłeś, bo myślałem, że te druciaki to układ sterowania tranzystora. Masz rację z tym lutowaniem to raczej nie zadziała. Albo zadziała, tyle że raz.
Z tranzystorem to spisałbym jego numer, znalazł parametry i pokombinował w czym jeszcze taki cudak siedzi. Bo że siedzi, to jestem pewny, nie tworzy się tranzystora do układu, tylko wkłada spełniający wymagania.

Do tej galarety podobno skuteczny jest toluen. W ogóle jej demontaż to przerąbana sprawa, a potem zabezpieczenie układu przed wilgocią jest drugą przerąbaną sprawą.


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: marcys »

do galarety dobry jest kazdy agresywny rozpuszczalnik :-) niektore galarety sa miekkkie i latwo sie luszcza nawet bez tego , ale niektore to takie paskudztwa ze szkoda gadac...w jednym aucie mialem instalke LPG taka stara sekwencje Prinsa i tam emulator wtryskow byl zalany wlasnie taka masa - bardzo twarda guma, ale po chyba 2 tyg w rozpuszczalniku skruszala w calosci i dalo sie to naprawic :-) a potem zabezpieczyc mozna malujac lakierem do elektorniki i silikonem :-)

no a ja wciaz walcze z tempomatem - co prawda czasu na te walki nie mam zbyt wiele ale udalo mi sie zregenerowac serwomechanizm - niestety po latach pracy/stania zab czasu go nadgryzl ale udalo sie go zreanimowac :-) na ta chwile prawie wszystkie elementy ukladanki mam zreanimowane oprocz samej manetki - niby dziala, ale nie podoba mi sie to, ze podpinajac miernik nie ma pewnego styku - moze to rozlanczac uklad...no i jeszcze tylko przeswietlenie kabelkow do PCM i juz bedzie wszystko jasne :-) moze jutro sie uda dziada uruchomic :-)


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: marcys »

no to panowie SUKCES :-) dziś został uruchomiony Cruise Control :-) troche mnie to "zdrowia" kosztowało, ale działa :-) generalnie problemem był totalnie zruinowany serwomechanizm (korozja i zapieczenie w pozycji otwartej trzpienia elektromagnesu odpowiedzialnego za upuszczania prozni z serwa, zgnity filtr (tlumik) upuszczania Vaku, ogolny brud i brak przejść elektrycznych pomiedzy obudowa a cewkami/czujnikiem polozenia trzpienia serwa) - to byla jednna sprawa - druga rzecz to uszkodzony jeden z przewodow do czujnika temperatury powietrza zasysanego - skutkuje to CHECK-iem, ale ECU nie sygnallizuje tego kontrolka, widac go dopiero po uruchomieniu skanu - w kazdym razie sterownik GM jest tak skonstruowany ze jakikolwiek CHECK unieruchamia CRUISE CONTROL...ale to jeszcze nie wszystko :-) uszkodzone było gniazdo przy kierownicy - to do ktorego wpinany jest wlacznik CRUISE - przy wylamany byl zabek trzymajacy jeden z pinow - efekt taki ze przy wciskaniu wtyczki pin sie wysuwal i brak bylo przejscia ;-/ zle byly rowniez wyregulowane czujniku przy pedale hamulca oraz ich przejścia elekrtryczne mialy zbyt duze rezystancje...no a wisnienka na torcie byl brak +12V po stacyjce odacy do czujnika TCC przy hamulcu... w kazdym razie wyeliminowalem wszystkie te usterki i zaswiecila sie magiczna zielona kontrolka CRIUSE :-) tempo dziala od predkosci +45km/h do ...?? niesprawdzalem bo nie bylo gdzie ale ladnie trzyma parametry :-) poniżej kilka zdjec z prac - niestety fotki takie "z czapki" bop przy robocie nie mam czasu na pykanie fotek :-)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: Pan Arek »

Z ciekawości zapytam- to jest Twoja ogólnomechaniczna wiedza, czy korzystasz z tej książki z instrukcjami napraw którą dorzuciłem ? Bo generalnie, robi to wrażenie :D
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: cezar62 »

oommgggg... tak Haynesa se położyłeś na podłodze i se rozbebeszasz?... :D Normalnie szacuneczek :pada: Jak na to pacze, to dostaję oczopląsu i oczokwiku, a włosy na plecach dęba stają :)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: cezar62 »

No właśnie, jak to jest widok "ogólnomechaniczny", to co będzie, jak Marcyś zabierze się za coś na poważnie? ;)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: marcys »

Arek książka ktora mi dales to taka bardzo ogolna wersja serwis manuala - niby cos tam jest ale jakbys potrzebowal jakis konkretow to NIMA ;/ ale jest tam ladnie narysowany schemat elektryczny tempomatu, choc z przynajmniej 1 bledem w oznaczeniu koloru, no i nie ma w niej numeracji pinow w ECU- co przy powtarzajacych sie kolorach kabli potrafi zrobic zamęt, ;/ inne wersje schematow na necie znalazlem, ale nie typowo dla Buicka tylko z czegos innego ze stajni GM - pożeniłem wszystko do kupy i do boju :-) a reszta to hm...doswiadczenie i chyba najwazniejsze : PASJA :-)

teraz wyjezdzam : jak wroce w przyszlym tygodniu to sie musze zabrac sie za silnik - rzyga olejem skubaniec i do tego po odpaleniu na zimno brak mu mocy, kaszle itp...roboty przy tym dziadku co nie miara ale malymi kroczkami ogarne dziada bo jest tego warty :-)

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: Lucas »

Łoł :O tyle roboty żeby ożywić tempomat... podziwiam! Takiego zapału mi brakuje :P
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: lincoln1998 »

Jestem pod wrażeniem :) Gratuluję samozaparcia
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: RadAg! »

Jak kupiłem Vicky też nie działał tempomat i sam go naprawilem............

Wymieniłem bezpiecznik :D

wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: piotrekzet »

RadAg! pisze:Jak kupiłem Vicky też nie działał tempomat i sam go naprawilem............

Wymieniłem bezpiecznik :D

wysłane z komøry
Widzisz Marcyś, trzeba było bezpiecznik wymienić zamiast rozgrzebywać wszystko :D
Spróbuj teraz nie odpowiedzieć w dziale technicznym na dowolne pytanie (oczywiście na temat)... ;)
Bardzi doceniam samozaparcie, do którego jednak potrzebna jest wiedza ogólnomechaniczna, bo inaczej byś tematu nie ogarnął. I nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Samą pasją to byś tylko umył samochód :)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Nowa miłość :) - '92 Buick Park Avenue

Post autor: cezar62 »

Samochód się myje szczotkami, a nie pasją :D
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

ODPOWIEDZ