'99 Cadillac Seville SLS

Cadillac
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

'99 Cadillac Seville SLS

Post autor: 71Corvette454 »

Wersja krótka:
od wczoraj jestem dumnym posiadaczem '99 Cadillaca Seville SLS (4,6 Northstar V8). Jest rewelacyjny, praktycznie wszystkie elektryczne rzeczy w nim działają, silnik ma (pokazuje :P) 82 tysiące przebiegu (!), tak samo jak skrzynia (były wymieniane), reszta samochodu nie wiadomo, ale jakoś koło 150k (z dokładnością do 50k ;). Oto parę zdjęć, które zrobiłem zanim go kupiłem:
DSC00046.JPG
DSC00047.JPG
DSC00048.JPG
DSC00049.JPG
DSC00050.JPG
DSC00051.JPG
DSC00052.JPG
Za jakiś czas dorzucę więcej, ale póki co nawet nie mam kiedy zrobić, bo mnóstwo kolokwiów.

Wersja rozszerzona:
Żeby wszystko było jasne i zrozumiałe, należałoby chyba zacząć od tego, że mam taką przypadłość, że co jakiś czas leci mi dość intensywnie krew z nosa. Jako że jest to nieco uciążliwe, udałem się w zeszły piątek (18.05) do laryngologa na taki zabieg, który miał mi pozamykać naczynia, żeby było super. No ale mimo tego dokładnie tydzień później rano znowu krwawiłem. Moja Mama jest pielęgniarką, więc jeśli cokolwiek się dzieje z kimkolwiek z mojej rodziny, natychmiast śmigamy do lekarza i wszystko wyleczamy nawet prędzej niż naprawiamy samochód jak się zepsuje :) Wobec tego jeszcze tego samego dnia, mimo że wcale mi się nie chciało, bo jeszcze wieczorem miałem mieć próbę chóru, zapisałem się do tym razem mocnego laryngologa z Żyrardowa, który jest kawał drogi ode mnie, wsiadłem w Toyotę ('00 Avensis Rodziców), wziąłem Mamę, żeby się nie martwiła i wyruszyłem.

Jedziemy, jedziemy, dojeżdżamy do Milanówka, a tu patrzę przy drodze Cadillac stoi! Podjeżdżam bliżej i widzę, że karteczka, że na sprzedaż! No to rewelacja, ciekawe jaka cena… W tym miejscu jeszcze wyjaśnię, bo na pewno nie wszyscy wiedzą, że od pewnego czasu szukałem dla siebie samochodu za totalnie max 3k. Już nawet pojechałem kupić '92 Berettę, ale (na szczęście) okazało się, że jest w stanie rozkładu. Niezależnie od tego mój Tata przekonywał moją Mamę, że byłoby dobrze zamienić Avensisa na coś amerykańskiego, przy czym on to robił już od dawna, więc zdążyli obejrzeć '95 Aurorę (znaczy wtedy ja byłem z Tatą - pisałem już o tym), '02 STSa, '00 Eldorado (które ciągle jest na sprzedaż w Pruszkowie z tego co wiem i którego właścicielem jest człowiek, który był kiedyś na forum AECC, ale zarejestrował się dosłownie kilka tygodni przed końcem i nie pamiętam jego nicka - miał '69 Deville'a convertible, '66 Catalinę, 300C i jeszcze coś, oto zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
) i 300Ma chyba '01 czy jakoś, którego prawie kupili. Ale jakoś ze 2 tygodnie temu powstał pomysł, że my z Tatą sobie kupimy mocny bolid na spółkę, Avensis zostaje i będzie mocno (pisałem o tym tu). Od tego czasu przeglądaliśmy ogłoszenia, myśleliśmy też nad tym Eldoradem z Pruszkowa, ale ciągle byliśmy mocno niepewni odnośnie tego co wziąć (głównie patrzyliśmy na STSy, Firebirdy i Camaro V8, ale nie było ich za dużo mieszczących się w naszym budżecie). Dlatego tak się ucieszyłem, jak zobaczyłem tego w Milanówku - nie było go nigdzie w internecie, więc szansa, że ktoś go zaraz weźmie nie dążyła do nieskończoności i był od prywatnego właściciela (o zaletach tego się przekonałem gadając z gościem od Beretty - o co bym go nie zapytał, to nie wiedział i musiałem dzwonić za godzinę, jak pojechał i sprawdził, albo w ogóle nic nie wiedziałem).

Jak wracaliśmy, to zatrzymaliśmy się celem obejrzenia go. Okazało się, że to SLS, że ma bardzo ładny kolor wnętrza (nigdy wcześniej takiego nie widziałem, a przeglądałem dość sporo tych ogłoszeń), z zewnątrz wygląda ogólnie na zadbanego (tylko strasznie brudny był) i, co dość ważne, w odróżnieniu od normalnych SLSów (i Eldorada z Pruszkowa) ma światła przeciwmgłowe z przodu i z tyłu - w USA SLSy nie mają żadnych, a STSy mają tylko przednie. Porobiłem te zdjęcia, co dałem wyżej, a jak wróciłem do domu to czem prędzej przedzwoniłem do gościa, dowiedziałem się, że on go kupił od znajomego Mirka z Grodziska, który ma same Cadillac'i i w ogóle jest pasjonatem, że on nie wie który rok, ale 2000 lub 2001, bo on go ma dopiero od 3 miesięcy, że wszystko działa, silnik i skrzynia idealne, tylko jedna świeca daje o sobie znać, że Mirek silnik i skrzynię wymienił i - co mnie bardzo ucieszyło - że cena 17000 do negocjacji delikatnej.

Umówiłem się, że w sobotę rano przyjadę go obejrzeć, pojechaliśmy z Tatą, obejrzeliśmy, przejechaliśmy się, silnik chodził idealnie, tylko przy niskich obrotach (czyli bez gazu generalnie) od czasu do czasu jakby przerywał, więc może rzeczywiście świeca - jeszcze nam powiedział, że Mirek mu go podłączył do komputera i powiedział, że to na pewno świeca, zwłaszcza, że one jeszcze nigdy nie były w nim wymieniane. Ale poza tym pracował cichutko i - co bardzo mnie się podoba - jedyne co słychać to silnik i opony, tzn. nie ma żadnej pompy wspomagania czy co to tam w końcu było, tak jak w naszej Aurorze, w tej białej z Warszawy, w 300Mie, którego Rodzice prawie kupili czy nawet w Toyocie, chociaż tam to minimalnie. No oprócz kompresora do samopoziomowania, który włącza się stosunkowo często, ale chyba dzisiaj odkryłem, że to tylko przez pierwsze parę kilometrów - potem się uspokaja. Nie wiem, czy to normalne, bo w Aurorze nam to nie działało ;)

Z zewnątrz stan bardzo dobry - na lewych drzwiach delikatna ryska, lewy przedni błotnik jakby miał kilka wgnieceń, ale tak małych, że poza mną nikt ich nie widzi :P Właściciel mówił, że jest absolutnie bezwypadkowy, jedyne co, to przedni zderzak był malowany, a poza tym wszystko w oryginale. Pojechaliśmy też do jeszcze poprzedniego właściciela, pana Mirka, bardzo sympatyczny człowiek, ma serwis na wylocie z Grodziska po prawej stronie. To on wymienił silnik, bo kupił tego naszego z uszkodzonym, a miał też drugiego rozbitego, ze sprawnym silnikiem. A w ogóle, to właśnie dzięki temu silnikowi zorientowaliśmy się, że to jest '99, a nie '00 (tak, jak ma w dowodzie) - w 2000 roku Northstary zostały nieco przeprojektowane (te aurorowe też btw) i jedna z różnic jest taka, że w nowszych cewki są przy świecach, więc nie ma w ogóle przewodów wysokiego napięcia. Na początku nie zwróciliśmy na to uwagi, ale odpaliliśmy Rockauto, żeby zobaczyć po ile te świece, no to od razu zobaczymy przewody, a tu bach - nie ma przewodów do 2000, są tylko do 1999 i wcześniejszych. I wtedy dopiero ogarnęliśmy. Jest jeszcze ładna dziura w tylnym zderzaku - podobno jakiś poprzedni właściciel chciał założyć gaz, ale się rozmyślił… No cóż, nie wiem kto się rozmyśla jak już wywiercił dziurę w zderzaku, ale może i rzeczywiście. A może jednak gaz kiedyś był i np zepsuł ten poprzedni silnik - no bez różnicy, ten nowy działa super, brzmi super i w ogóle to rewelacja! :D

A i jeszcze felgi ma wymienione, bo oryginalne się nie spodobały temu, od którego kupiłem, więc powiedział Mirkowi, żeby założył jakieś inne, no to dał mu z STSa. Ano i jest audio Bose'a, które brzmi lepiej niż się spodziewałem, czyli MEGA dobrze - bo, że będzie dobre to się spodziewałem, gdyż w Aurorze nawet zwykły system jest świetny, a z Bosem to podobno różnica kolosalna. I rzeczywiście jest kolosalna :)

To chyba na razie tyle, ale jak będę miał więcej czasu to dam te zdjęcia :)

Acha, byłbym zapomniał - pan Mirek ma '72 Corvette!!! :shock: Ma też parę innych cudów, ale w odróżnieniu od Corvetty nie trzyma ich w Grodzisku - na szczęście wziąłem do niego numer, a w ogóle to i tak jeszcze muszę do niego pojechać, więc może by mi ją pokazał... :roll: :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12236
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: RadAg! »

Gratki, swietna historia. Jestes strasznie podjarany :) Jutro napisze cos wiecej. Dobranoc.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: MichaŁ »

Serdeczne gratulacje!
Niech nawija kolejne kilometry bezawaryjnie i cieszy Cię równie mocno jak teraz ! :)
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

m4ni3k
Posty: 831
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
Samochód: pacifica 4.0 AWD
Skąd: Warszawa

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: m4ni3k »

heheh ciekawa historia! :)

dużo radochy z auta, no i szykuj je na zlot :)
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1727
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: jadaniel »

Swietna historia :) gratuluje zakupu niech wam słuzy bazawaryjnie :D w końcu to kolejny GM na forum :D
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91


kecaj73

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: kecaj73 »

gratki

Awatar użytkownika

Bart
Posty: 60
Rejestracja: 18 mar 2012, 13:09
Samochód: 94 trans am 5.7
Skąd: Olsztyn

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: Bart »

Gratulacje. Bardzo fajny caddy.
Obrazek
94' Trans am Lt1+t56 - "Ptaszysko"
05' Chevy Avalanche z71 - "Truck"

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: 71Corvette454 »

Dzięki wszystkim, też mi się bardzo podoba! :) Za dużo zdjęć jeszcze nie mam, bo w ogóle to muszę go umyć, ale chyba w dobrym tonie będzie jeśli będę je dawał do galerii, a nie spamował tutaj ;)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12236
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: RadAg! »

Dawaj fotki tutaj :) W koncu to temat o twoim aucie. Na zlocie nim bedziesz?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


kecaj73

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: kecaj73 »

RadAg! pisze:Na zlocie nim bedziesz?
Też o to chciałem zapytać. Trzeba opić furę by bezproblemowo się turlała. Pakuj do kufra skrzynkę z trunkiem i dołącz na zlot :)

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: 71Corvette454 »

No pewnie, że będę - nic innego nie mam w końcu, a pokoik już hoho temu zarezerwowałem :) Opić to może nie trzeba, bo ja ciągle niepijący :)
Prawdę mówiąc to dzisiaj się trochę zaniepokoiłem. Właściwie to dość mocno, bo ile dotychczas działał idealnie, to dzisiaj pojechałem do znajomego i jak od niego miałem jechać, to wcale nie chciał odpalić :? Chyba za piątym razem załapał, SES się zaświecił... Spisałem kody, wyłączyłem go i odtamtąd znowu działa jak wcześniej - odpala po dwóch obrotach, nic się nie świeci (nie resetowałem go) i w ogóle. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że to coś z deszczem mogło mieć wspólnego (padało pierwszy raz odkąd go mam), ale dokładnie to nie mam pojęcia o co mu chodziło.
No i przy okazji deszczu zauważyłem też, że kontrola trakcji nie działa, podobnie jak zmieniarka (to nie przy okazji deszczu) - mimo, że jak go oglądaliśmy przed zakupem, to działała :/ Trochę to dziwne - gdyby był komputerem, to bym się nie przejmował, bo to normalne, że one działają lub nie bez wyraźnej przyczyny, ale w przypadku samochodu pierwszy raz coś takiego widzę.

No nic, mam nadzieję, że się uspokoi.

EDIT: A przy okazji to mam pytanie - jakie znaczenia oprócz "przełącznik/dźwignia" ma "switch"? Co to niby jest "Engine Oil Pressure (EOP) Switch Circuit"?
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8


Sibi
Posty: 203
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
Skąd:

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: Sibi »

Graty za ładny zakup :)

Co do perypetii z autem to zacznij od przewodów WN i świec bo może już umierają, a wilgoć bardzo często w takiej sytuacji płata figle

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12236
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: RadAg! »

Lukasz. Jezeli znasz kody to PODAJ. Szukanie problemu bedzie latwiejsze. Switch to rowniez wylacznik, zmieniacz. Engine oil pressure switch circuit. Hmmm, jabym powiedzial ze to obwod (elektryczny) wlacznika/czujnika cisnienia oleju -)e nic mi to nie mowi. Tak jak mowi Sibi zaczalbym od ukladu zaplonowego, lub jest problem z dostarczeniem paliwa. Moze wtryskiwacze, moze pompa (zbyt niskie cisnienie). Kody powinny zidentyfikowac problem ale wyglada ze to, skoro raz dziala a raz nie, cos z ukl. Elektrycznym
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: 71Corvette454 »

Od razu lepiej :) :
DSC00019.JPG
Jeśli ktoś nie zauważył co się zmieniło, to podpowiem:
DSC00014.JPG
Dopiero wczoraj odebrałem umowę, że poprzedni właściciel go kupił od jeszcze poprzedniego, bo on go nie przerejestrował na siebie, więc musiałem w Starostwie pokazać.
Kody:
P1189 current (Engine Oil Pressure (EOP) Switch Circuit)
P1350 history (Ignition Control System)
P1520 history (Transmission Range Switch Circuit)

Też myślę, że wymiana świec i przewodów to mocny pomysł, zwłaszcza, że poprzedni właściciel mi powiedział, że jeszcze nigdy nie były wymieniane - to też może być przyczyną tego przerywania przy niskich obrotach, nie?

Ten kod ostatni to wyczytałem, że mógł być spowodowany np wrzuceniem N podczas jazdy i że skoro jest history, to wcale nie musi oznaczać, że coś było nie tak. Chociaż z wajchą od biegów, to akurat jest - mam wrażenie, że samochód myśli, że ona jest trochę gdzie indziej niż jest naprawdę, bo o ile P, R, N, D i 3 działają świetnie, to żeby 2 weszło, trzeba ją przesunąć trochę w stronę 1, a 1 w ogóle się nie włącza. Właściwie to rzadko tego używam, ale jak już jest, to mogłoby działać. Ja generalnie jakimś mocnym mechanikiem to nie jestem, ale skrzynie to dla mnie już zupełnie czarna magia - czy tam jest jakiś czujnik, który sprawdza gdzie jest ta dźwignia, czy jak?

Tak jak pisałem, kody były odczytane już jak odpalił, więc jeśli dobrze kumam to pokazanie P1350 history potwierdza teorię, że coś mogło zawilgotnieć, a teraz już działa.

No a ten pierwszy, to jeden gościu pisze, że coś mu się poluzowało, co było przyłączone do tego pressure switcha - gdybym wiedział co to jest, to bym sprawdził czy może u mnie też, ale właśnie nie mam pomysłu za bardzo co to...

Ale świece i przewody to i tak trza zrobić.

A w ogóle, to zapytałem się pani w Starostwie czy mogę go zarejestrować jako '99 (bo to jest '99, ale odkąd jest w Polsce, wszyscy myślą, że '00) i się dowiedziałem (zgodnie z przewidywaniami), że nie, ale gdybym to zgłosił wszędzie po kolei, gdzie było źle powpisywane (czyli wszędzie, gdzie był zarejestrowany), to bym mógł. No ale stwierdziłem, że szkoda zachodu i jest ciągle jako '00 :) Gdybym go kiedyś sprzedawał (a to raczej przez najbliższe 30 lat nie nastąpi :D ), to napiszę w ogłoszeniu, że '99 i tyle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12236
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '99 Cadillac Seville SLS

Post autor: RadAg! »

Nie znam sie na kodach GM ale wg mnie, jezeli swieca lub przewod jest uszkodzony/zuzyty i nie ma iskry w cylindrze to pojawil by sie blad "misfire" - czyli niedopal, tak jest u mnie w kazdym badz razie. Jezeli isc tym tokiem rozumowania swiece i przewody sa OK. Najlepiej byloby wyczyscic pamiec ECU i zobaczyc jaki kod sie pojawi kiedy sytuacja z problematycznym odpaleniem sie powtorzy bo narazie to mamy kilka bledow nie nie do konca wiadomo co jest przyczyna choc stawialbym na blad current - aktualny, czyli ten uklad od cisnienia oleju. Tutaj znowu nie rozumiem jaki zwiazek mialoby to z odpaleniem silnika ale prawdopodobnie ten switch pracuje z komputerem, moze nie wysyla jakiegos sygnalu i dlatego komp blokuje start silnika. To moze byc zwarcie gdzies w ukladzie, jezeli bylo po deszczu. Warto by wiec zlokalizowac gdzie to jest, ten czujnik/wlacznik i obejrzec to miejsce i przewod od niego idacy.

Co do polozenia dzwigni zmiany biegow, w Crown vic jest takie pokretlo (podobne jak w rowerowym hamulcu) ktore naciaga linke idaca od selektora. Byc moze wystarczylo by wypozycjonowac prawidlowo wskaznik biegu (nie wiem jaki masz tam system) ewentualnie za problem jest odpowiedzialny selenoid (nie jestem pewien co do nazwy) ktory generalnie jest podlaczony linka do dzwigni zmiany biegow i "mowi" skrzyni na jakim trybie ma jechac.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ