Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Cadillac
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Witam Wszystkich. Na wstępie chciał bym się przywitać, jestem nowy na tym forum. Na dniach stałem się właścicielem mojego :cool: Cadillaca Seville STS z 1997, autko przyjechało z Holandii. W najbliższym czasie przymierzam się do obowiązkowej obsługi, tzn filtry, oleje, itp... Poprzednio miałem Jeepa Grand Cherokee I V8 5.2 i z jego obsługa nie miałem problemów gdyż jest trochę poradników na dzień dobry co i jak. A że Cadillac to jednak autko rzadkie na polskich drogach to porad wszelakich co i jak, jak na lekarstwo :| Na ta chwilę chciał bym zapytać miedzy innymi o wymianę płynu w chłodnicy, a konkretnie jej ponowne zalanie i kontrolę stanu płynu. W moim autku nie ma korka w chłodnicy więc domyślam się iż zalewa się płynem zbiornik wyrównawczy?, ewentualnie można chyba szybciej przez górny wąż chłodnicy i resztę dolać przez zbiornik? Co do stanu płynu u mnie niestety zbiornik wyrównawczy jest cały koloru czarnego, więc nie mam jak podejrzeć żeby nie przelać za dużo :roll: Druga sprawa to zastanawiam się ile oleju m/w zleci z misy skrzyni automatycznej, wymianę będę robił statyczną na tą chwilę i nie wiem czy szykować te ponad 10 litrów oleju co wchodzi ogólnie do skrzyni jako całość, czy mniej? Olej do silnika przy zakupie filtrów polecono mi Petro-Canada 10W30, chyba będzie dobry? Wiadomo, płyn hamulcowy, płyn wspomagania, wszystko trzeba wymienić. Był bym wdzięczny za wszelką pomoc, bo za serwis biorę się od soboty, więc czasu mało ;)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: RadAg! »

Ja się tylko przywitam a co do porad technicznych to chyba Łukasz "73Corvette454" będzie wiedział najlepiej :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Olej w automacie wymieniony, z misy zleciało ok 5l czyli połowa.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: 71Corvette454 »

Hej, witam bardzo serdecznie :) Sorry za opóźnienie w odpowiedzi - jak przeczytałem wiadomość, to wyjeżdżałem do Krakowa i ogólnie jestem dość zabiegany ostatnio (jak zwykle ;) ).

1. Strasznie mi się podobają te Cadillaci sprzed liftingu (czyli do 1997 właśnie)! :) No i jak widzę wersja EU, więc w ogóle super.

2. Tak, płyn wlewa się przed zbiornik, mój ('99) nie jest co prawda czarny, ale i tak nieprzejrzysty :D Z tego co mi się udało wykminić, to jak zalejesz tyle, żeby pokryło ten krzyżyk, który widać jak odkręcisz korek (masz taki biały?), to to jest akurat tyle ile "full cold" na zewnątrz zbiornika :)

3. Ze skrzyni to już w między czasie Ci się okazało - jak ja wymieniałem to chyba z 7 litrów było, ale nie pamiętam, więc nie chcę skłamać.

4. Ja jeżdżę na Petro Canada 5W30. Z ciekawostek, to dopóki miałem amerykański silnik, na korku było napisane 10W30 - odkąd wymieniłem na europejski piszą 5W30. Taki więc leję :) Nie wiem, czy masz instrukcję do niego? Ja mam dwie - amerykańską i francuską. We francuskiej zalecają 5W30, chyba że jest zimniej niż nie pamiętam ile (chyba -30), a w amerykańskiej 10W30, chyba że jest cieplej niż też nie pamiętam. Jak chcesz, to przełamię lenistwo i pójdę sprawdzić ;)

5. Radku 71Corvette454 ;) '73 to złom

6. Wrzuć może jakieś zdjęcia Cadillaca :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: RadAg! »

71Corvette454 pisze: 5. Radku 71Corvette454 ;) '73 to złom
Tak cię dawno nie było że zapomniałem :?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: 71Corvette454 »

Życie rozumiesz, życie ;)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Ok, dzięki za odpowiedź, z tym płynem to tak zrobię, że przy wymianie zaleję go do tego "krzyżyka" w zbiorniku. Ostatnio od czasu do czasu zapalają mi się podczas jazdy kontrolki od ABSu i kontroli trakcji, chyba będę musiał się zainteresować piastami bo chyba same czujniki są nie wymienialne :roll: Wiadomo auto nie jest pozbawione wad jak na te lata, np ktoś wcześniej zrobił wentylator nawiewu na "krótko" tzn na panelu sterowania klimą nie działa płynna regulacja nawiewu tylko pod kierownicą jest mały pstryczek do wentylatora więc denerwujący jest szum na max. Wycieraczki podczas deszczu nie działają mi na czasowym włączniku, raz przesuną i z powrotem a po określonym czasie ponownie nie idą, na normalnym i szybkim jest ok. jak będę miał chwilę to wrzucę foty auta.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

A co do oleju to na korku mam 10W30 i tego się trzymam, chodziło mi raczej o samą markę czy do tego silnika będzie w sam raz? Czy trzymać się tego co mi komputer wyświetla pod zegarami "zużycie oleju" wyzerowałem po wymianie oleju na 100%, a jak będzie poniżej 10% to mam się szykować na ponowną wymianę? Na jakiej podstawie on wskazuje, przejechanych kilometrów np?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: 71Corvette454 »

Zawsze można sprawdzić czy się po prostu nie poluzowała wtyczka - chociaż u mnie przy takich samych objawach pomogła właśnie wymiana piasty. Żeby nie strzelać, to najlepiej sprawdzić kody z kompa - u Ciebie jest trochę inaczej niż u mnie. Może da się znaleźć coś na YT, ale z tego ludzie piszą, to musisz na włączonym zapłonie (i najlepiej wyłączonym silniku) wcisnąć jednocześnie OFF i WARMER na panelu klimatyzacji - wyświetli Ci kody na ekranie komputera pokładowego. Listę kodów masz np tutaj:
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/gm/obd_codes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Odnośnie wycieraczek to tutaj nie jestem pewien, ale zdaje się, że w 1997 powinieneś już mieć czujnik deszczu (tak piszą goście na forum) - jeśli go faktycznie masz, to powinieneś mieć za lusterkiem wstecznym na przedniej szybie taką skrzyneczkę (przynajmniej tak jest u mnie). Wtedy powinno to działać tak, że jak włączasz na "czasowe", to przesuwa raz, a kolejny dopiero jak dojdzie do wniosku, że szyba jest już wystarczająco mokra, albo wtedy kiedy zwiększysz czułość (czyli dokładnie zmniejszysz ilość wody jaką czujnik dopuszcza zanim poruszy wycieraczkami). Jeśli przy zwiększaniu czułości się poruszają, a jak pada to nie, to pewnie coś z tym czujnikiem... U mnie np było na odwrót - wycieraczki chodziły prawie ciągle i powód się okazał prozaiczny - miałem za krótkie prawe pióro i nie odgarniało wody znad czujnika :)

Ten wskaźnik stanu oleju, to nie wiem jak działa prawdę mówiąc... Ja wymienam co roku (instrukcja mówi, że 1 rok lub 12 tys. km), bo bardzo mało jeżdżę - raczej proponuję częściej niż rzadziej, bo ten silniki są bardzo wrażliwe na nieregularne wymiany oleju...

Rety ale jest piękny... :) Widzę, że felgi masz z nowszego (takie jak moje)?
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Błędy sprawdzałem przez ODBII na bluetooth przez tablet, wyskoczyły mi P0101, P0171 i P0174, ogólnie problemy z powietrzem, dolotem, przepływomierzem, tak wynikło po przetłumaczeniu, nawet silnik mi zgasł dwa razy podczas jazdy. Wyczyściłem przepływomierz i błędy skasowałem, jak na razie jest ok. Co do czujników ABS, czy ogólnie hamulców, żadnych błędów nie miałem, zastanawiam się jak tu sprawdzić który sprawia problemy, wszystkich piast nie będę na razie wymieniał :) A co do wycieraczek, to mam za lusterkiem takie coś na szybie jak pisałeś wyżej, możliwe że to właśnie czujnik deszczu :) Same pióra wycieraczek po końcach też są poobrywane, możliwe że przez to właśnie czujnik źle odczytuje...
Felgi faktycznie inne mam niż fabrycznie były, nie kapłem się wcześniej... :)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: 71Corvette454 »

Hm, to bardzo dziwne, żeby nie było więcej kodów - może ta aplikacja na tablet wyświetla Ci tylko obecne? (Bo ogólnie to kody się dzielą na "Current" i "History") Choćby skoro zgasł, powinieneś mieć P1599 (u mnie się pojawia)... Odnośnie piast to spodziewałbym się C1225 - 28 (na każde koło jest osobny). Spróbuj bezpośrednio z kompa - myślę, że pokaże więcej :)

Z czujnikiem sprawdź czy porusza wycieraczkami przy zwiększaniu czułości - jeśli tak, to coś z czujnikiem na 100%. Gdyby to było przez pióra, to raczej by działał na odwrót - ciągle by chodziły... Możesz też sprawdzić czy jak go spryskasz wodą (znaczy szybę nad czujnikiem), to czy włączy - powinien. Ewentualnie rozwiązaniem chwilowym może być wypięcie tego czujnika - wtedy będzie działał jak normalny samochód czyli czasowo :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Co do wycieraczek to jak uruchomię spryskiwacz to wycieraczki zbierają. Mówisz że ewentualnie można wypiąć ten czujnik deszczu?, bo jest taka możliwość, przy czujniku jest kostka. Co do piast to jeszcze odkręcę każde koło i sprawdzę każdy przewód, złącze osobno, ewentualnie sprawdzę jeszcze raz odnośnie błędów. Dzięki :)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: 71Corvette454 »

Chodziło mi o spryskanie szyby wodą na włączonej "pracy przerywanej" - żeby zobaczyć, czy czujnik zauważy, że jest mokra i poruszy wycieraczkami ;)
U mnie po wypięciu działały właśnie jak normalne wycieraczki - czyli kręcąc pierścieniem na dźwigni reguluję odstęp czasowy, a nie ilość wody na szybie.
Odnośnie piast, to naprawdę najwygodniej będzie sprawdzić kody na kompie - tu instrukcja:
http://www.cadillacforums.com/forums/ca ... -dtcs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie mogę niestety znaleźć żadnego filmu na YT - są albo do starszych albo do nowszych, ale ogólnie szukasz przycisku OFF i PASSENGER WARMER na klimie i trzymasz aż Ci się zaświecą wszystkie kontrolki :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Mój "nowy" Cadillac Seville STS - kilka pytań.

Post autor: emilianox »

Wczoraj robiłem scan przez ODBII ponownie czy jakieś nowe błędy się nie pojawiły, odnośnie hamulców nic nie wskazało, niestety :( ponownie pojawiły się P0171 i P0174 oraz dodatkowo P0300. Martwi mnie to, jak na razie silnik odpala i pracuje w miarę równo. Czy obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku powinny oscylować w przedziale ok 600 obr/min?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

ODPOWIEDZ