Błędy

Cadillac
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Błędy

Post autor: emilianox »

Witam, mam Cadillaca Seville z 1997, silnik Northstar 4.6, tylko benzyna, ostatnio po podłączeniu kompa do ODB, wyskoczyły mi błędy P0441, P0300, P171 i P0174. silnik na obecną chwilę odpala i pracuję ok. Kasowanie na nic się nie zda, bo po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów błędy ponownie się pojawiają. Jestem świadom że trzeba znaleźć przyczyny i je usunąć, ale czy na tą chwilę mogę jeździć jeszcze bez wyraźnej szkody dla silnika?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Błędy

Post autor: brolcio »

No to masz tu błędy pokazujące, że silnik potrzebuje trochę troski. P0441 to błąd systemu spalania oparów paliwa - może wymieniałeś korek paliwa na taki z kluczykiem? (zasadniczo nic niebezpiecznego dla silnika), P0300 to info o wypadających zapłonach, a dwa kolejne to info o niewłaściwym składzie mieszanki (uboga wg odczytów komputera) - czyli przydałoby się sprawdzić dolot (czy nie ma nieszczelności), wymienić świece, przewody WN,(później ewentualnie cewki) sprawdzić pompę paliwa (filtr paliwa) - czyli po prostu przyzwoity przegląd z wymianą materiałów eksploatacyjnych. Później można pomyśleć o wymianie sond lambda (z czasem też się zużywają).

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Błędy

Post autor: emilianox »

Korka paliwa nie wymieniałem, jeszcze chyba oryginalny jest, a to że korek może być nieszczelny to też powód do błędu P0441? A może coś z EVAP? O tych wypadających zapłonach to nie mam pojęcia co to może być i jaki powód tego? Co do świec to wymieniłem również w pakiecie startowym razem z olejami, filtrami na AUTOLITE (nie wiem czy dobre jakościowo ale dobrane do tego silnika), poprzednie były ACDelco, mam wrażenie (albo jestem przewrażliwiony) że silnik jak by inaczej pracuje, co prawda odpala ładnie, pracuje w miarę równo, ale jakoś dziwnie. Może z powrotem wkręcę poprzednie świece. Przewody zapłonowe wcześniej wymienione jakiejś firmy Standard, nadaje się? Filtr paliwa jeszcze przed wymianą, ale czy to był by powód błędów P0171 i P0174, niedrożny filtr?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Błędy

Post autor: brolcio »

System EVAP jest dość upierdliwy - nieszczelność może powodować błędy lub uszkodzenie któregoś z zaworów, zbiornika oparów itp. - ale to nie jest problem dla silnika tylko dla "ekologów". Błędy P0171 i P0174 to info o ubogiej mieszance - jak pompa paliwa się kończy lub jest zapchany filtr paliwa to może spadać ciśnienie w układzie paliwowym poniżej normy i wtryskiwacze nie podają właściwej ilości paliwa, podobnie błędy te mogą wystąpić przy nieszczelności dolotu (dostaje się więcej powietrza niż określił to ECM na podstawie odczytów z czujników i mieszanka jest uboga).

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 343
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Błędy

Post autor: dżordż »

Sprawdź dokładnie podciśnienia. Mój wypluwał P0174 jak miałem nieszczelność wężyka przy przepustnicy.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Błędy

Post autor: KARLone »

brolcio pisze:System EVAP jest dość upierdliwy - nieszczelność może powodować błędy lub uszkodzenie któregoś z zaworów, zbiornika oparów itp. - ale to nie jest problem dla silnika tylko dla "ekologów". Błędy P0171 i P0174 to info o ubogiej mieszance - jak pompa paliwa się kończy lub jest zapchany filtr paliwa to może spadać ciśnienie w układzie paliwowym poniżej normy i wtryskiwacze nie podają właściwej ilości paliwa, podobnie błędy te mogą wystąpić przy nieszczelności dolotu (dostaje się więcej powietrza niż określił to ECM na podstawie odczytów z czujników i mieszanka jest uboga).
zabrudzony lub uszkodzony przepływomierz też może powodować błędne odczyty dla mieszanki. Gdyby pompa paliwa padała, to miałby problemy z rozruchem na zimnym kiedy idzie bogata mieszanka. Może sama cewka jest nie halo, albo rozdzielacz zapłonu, o ile jest zabudowany. Opcji wiele, trzeba mechanika z instynktem mechanika a nie wymieniacza ;)

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Błędy

Post autor: emilianox »

Przepływomierz wyczyszczony na samym początku po zakupie auta, bo wywalał mi błąd P0101, a i silnik podczas jazdy czasem po prostu gasł. Po wyczyszczeniu problem znikł. Coś z cewkami, przewodami lub świecami może być, bo wywala mi błąd P0300. Jak na razie silnik odpala ładnie, pracuje równo, problemów nie sprawia, więc nie wiem czy zawracać sobie tym głowę?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Błędy

Post autor: KARLone »

Otwórz maskę po zmroku, w ciemności. Przebicia powinny być widoczne, jeśli to one są winowajcą. Ewentualnie możesz wymacać wszystkie przewody i cewki czy "nie kopią". Dla zdrowego człowieka nie powinno być szkodliwe ;) Wilgoć, brud, olej, płyn chłodzący w pobliżu świec również sprzyja przebiciom. Gniazda świec powinny być czyste i suche. Jeśli problem pojawia się znika, to obstawiał bym raczej przyczynę elektryczną.


piotrekzet

Re: Błędy

Post autor: piotrekzet »

Do tego co napisał Karlone dodam tylko, że można wziąć spryskiwacz, taki do mycia szyb w domu, wlać wodę i popsikać mgiełką na przewody WN w razie gdyby nic nie było widać. U mnie był problem z przewodami, ostatnie na co wpadłem, bo poprzedni właściciel wymieniał niedługo przed sprzedażą i wyglądały rewelacyjnie. Za to jeździłem na 7, 6 i 5 cylindrach, też miałem kod o ubogiej mieszance. Co ciekawe, brak iskry powodował odcięcie wtryskiwacza, mało brakowało, a inwestowałbym we wtryskiwacze. Po zmianie przewodów bestia powróciła do życia :)

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Błędy

Post autor: emilianox »

Świece mam nowe. Przymierzam się właśnie do wymiany przewodów w pierwszej kolejności. Jak kupowałem cadillaca to stare przewody i jedna cewka były dodatkowo w bagażniku, ale chyba jednak jeszcze raz muszę kupić nowe przewody, potem pójdą cewki do wymiany następne jak to nie pomoże.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Błędy

Post autor: emilianox »

Tak na marginesie warto kupić przewody zapłonowe Federal?, obecnie mam firmy Standard.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Błędy

Post autor: KARLone »

co nowe to nowe - jeśli są to części jakości daily driver lub premium to nie ma co się zastanawiać.

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Błędy

Post autor: emilianox »

Zamówiłem już przewody Champion, świece obecnie Autolite, dla świętego spokoju chyba jeszczę zamienię stare oryginalne cewki na NGK, chyba że STANDARD za 150,- za sztukę też dadzą radę.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

ODPOWIEDZ