Strona 1 z 1

Błędy

: 06 kwie 2015, 00:02
autor: emilianox
Witam, mam Cadillaca Seville z 1997, silnik Northstar 4.6, tylko benzyna, ostatnio po podłączeniu kompa do ODB, wyskoczyły mi błędy P0441, P0300, P171 i P0174. silnik na obecną chwilę odpala i pracuję ok. Kasowanie na nic się nie zda, bo po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów błędy ponownie się pojawiają. Jestem świadom że trzeba znaleźć przyczyny i je usunąć, ale czy na tą chwilę mogę jeździć jeszcze bez wyraźnej szkody dla silnika?

Re: Błędy

: 06 kwie 2015, 05:23
autor: brolcio
No to masz tu błędy pokazujące, że silnik potrzebuje trochę troski. P0441 to błąd systemu spalania oparów paliwa - może wymieniałeś korek paliwa na taki z kluczykiem? (zasadniczo nic niebezpiecznego dla silnika), P0300 to info o wypadających zapłonach, a dwa kolejne to info o niewłaściwym składzie mieszanki (uboga wg odczytów komputera) - czyli przydałoby się sprawdzić dolot (czy nie ma nieszczelności), wymienić świece, przewody WN,(później ewentualnie cewki) sprawdzić pompę paliwa (filtr paliwa) - czyli po prostu przyzwoity przegląd z wymianą materiałów eksploatacyjnych. Później można pomyśleć o wymianie sond lambda (z czasem też się zużywają).

Re: Błędy

: 06 kwie 2015, 20:41
autor: emilianox
Korka paliwa nie wymieniałem, jeszcze chyba oryginalny jest, a to że korek może być nieszczelny to też powód do błędu P0441? A może coś z EVAP? O tych wypadających zapłonach to nie mam pojęcia co to może być i jaki powód tego? Co do świec to wymieniłem również w pakiecie startowym razem z olejami, filtrami na AUTOLITE (nie wiem czy dobre jakościowo ale dobrane do tego silnika), poprzednie były ACDelco, mam wrażenie (albo jestem przewrażliwiony) że silnik jak by inaczej pracuje, co prawda odpala ładnie, pracuje w miarę równo, ale jakoś dziwnie. Może z powrotem wkręcę poprzednie świece. Przewody zapłonowe wcześniej wymienione jakiejś firmy Standard, nadaje się? Filtr paliwa jeszcze przed wymianą, ale czy to był by powód błędów P0171 i P0174, niedrożny filtr?

Re: Błędy

: 07 kwie 2015, 05:06
autor: brolcio
System EVAP jest dość upierdliwy - nieszczelność może powodować błędy lub uszkodzenie któregoś z zaworów, zbiornika oparów itp. - ale to nie jest problem dla silnika tylko dla "ekologów". Błędy P0171 i P0174 to info o ubogiej mieszance - jak pompa paliwa się kończy lub jest zapchany filtr paliwa to może spadać ciśnienie w układzie paliwowym poniżej normy i wtryskiwacze nie podają właściwej ilości paliwa, podobnie błędy te mogą wystąpić przy nieszczelności dolotu (dostaje się więcej powietrza niż określił to ECM na podstawie odczytów z czujników i mieszanka jest uboga).

Re: Błędy

: 30 kwie 2015, 16:59
autor: dżordż
Sprawdź dokładnie podciśnienia. Mój wypluwał P0174 jak miałem nieszczelność wężyka przy przepustnicy.

Re: Błędy

: 30 kwie 2015, 20:12
autor: KARLone
brolcio pisze:System EVAP jest dość upierdliwy - nieszczelność może powodować błędy lub uszkodzenie któregoś z zaworów, zbiornika oparów itp. - ale to nie jest problem dla silnika tylko dla "ekologów". Błędy P0171 i P0174 to info o ubogiej mieszance - jak pompa paliwa się kończy lub jest zapchany filtr paliwa to może spadać ciśnienie w układzie paliwowym poniżej normy i wtryskiwacze nie podają właściwej ilości paliwa, podobnie błędy te mogą wystąpić przy nieszczelności dolotu (dostaje się więcej powietrza niż określił to ECM na podstawie odczytów z czujników i mieszanka jest uboga).
zabrudzony lub uszkodzony przepływomierz też może powodować błędne odczyty dla mieszanki. Gdyby pompa paliwa padała, to miałby problemy z rozruchem na zimnym kiedy idzie bogata mieszanka. Może sama cewka jest nie halo, albo rozdzielacz zapłonu, o ile jest zabudowany. Opcji wiele, trzeba mechanika z instynktem mechanika a nie wymieniacza ;)

Re: Błędy

: 01 maja 2015, 00:17
autor: emilianox
Przepływomierz wyczyszczony na samym początku po zakupie auta, bo wywalał mi błąd P0101, a i silnik podczas jazdy czasem po prostu gasł. Po wyczyszczeniu problem znikł. Coś z cewkami, przewodami lub świecami może być, bo wywala mi błąd P0300. Jak na razie silnik odpala ładnie, pracuje równo, problemów nie sprawia, więc nie wiem czy zawracać sobie tym głowę?

Re: Błędy

: 01 maja 2015, 10:51
autor: KARLone
Otwórz maskę po zmroku, w ciemności. Przebicia powinny być widoczne, jeśli to one są winowajcą. Ewentualnie możesz wymacać wszystkie przewody i cewki czy "nie kopią". Dla zdrowego człowieka nie powinno być szkodliwe ;) Wilgoć, brud, olej, płyn chłodzący w pobliżu świec również sprzyja przebiciom. Gniazda świec powinny być czyste i suche. Jeśli problem pojawia się znika, to obstawiał bym raczej przyczynę elektryczną.

Re: Błędy

: 22 maja 2015, 13:47
autor: piotrekzet
Do tego co napisał Karlone dodam tylko, że można wziąć spryskiwacz, taki do mycia szyb w domu, wlać wodę i popsikać mgiełką na przewody WN w razie gdyby nic nie było widać. U mnie był problem z przewodami, ostatnie na co wpadłem, bo poprzedni właściciel wymieniał niedługo przed sprzedażą i wyglądały rewelacyjnie. Za to jeździłem na 7, 6 i 5 cylindrach, też miałem kod o ubogiej mieszance. Co ciekawe, brak iskry powodował odcięcie wtryskiwacza, mało brakowało, a inwestowałbym we wtryskiwacze. Po zmianie przewodów bestia powróciła do życia :)

Re: Błędy

: 23 maja 2015, 00:37
autor: emilianox
Świece mam nowe. Przymierzam się właśnie do wymiany przewodów w pierwszej kolejności. Jak kupowałem cadillaca to stare przewody i jedna cewka były dodatkowo w bagażniku, ale chyba jednak jeszcze raz muszę kupić nowe przewody, potem pójdą cewki do wymiany następne jak to nie pomoże.

Re: Błędy

: 23 maja 2015, 23:29
autor: emilianox
Tak na marginesie warto kupić przewody zapłonowe Federal?, obecnie mam firmy Standard.

Re: Błędy

: 25 maja 2015, 18:39
autor: KARLone
co nowe to nowe - jeśli są to części jakości daily driver lub premium to nie ma co się zastanawiać.

Re: Błędy

: 25 maja 2015, 20:13
autor: emilianox
Zamówiłem już przewody Champion, świece obecnie Autolite, dla świętego spokoju chyba jeszczę zamienię stare oryginalne cewki na NGK, chyba że STANDARD za 150,- za sztukę też dadzą radę.