Strona 1 z 1

anti lock i traction control

: 13 cze 2015, 23:29
autor: emilianox
Witam. Często podczas jazdy zapalają mi się kontrolki anti lock i traction control, czyżby któraś z piast z czujnikiem abs-u niedomagała czy inny powód? :roll:

Re: anti lock i traction control

: 16 cze 2015, 15:45
autor: KARLone
hmmm... nie wiem jak to jest Cadillacu ale u mnie jak wyleci choćby na chwilę czujnik ABS to kontrolka ABS świeci dotąd, dokąd nie skasuję błędu. Jak błąd znika, to ciężko będzie wyłapać który czujnik, chyba że ta informacja też się gdzieś zapisuje.

Re: anti lock i traction control

: 17 cze 2015, 00:00
autor: siwrelax
Musisz wejść w system diagnostyczny, chyba już powinien być OBD2 i powinieneś sczytać błędy historyczne. U mnie w Fordzie dopiero po 2 latach zauważyłem prawidłowość. ABS łapie błąd zawsze gdy skręcę kierownicę na maxa w lewo i nacisnę hamulec (czyli zawsze przy wyjeździe z podwórka). Mój OBD EEC-IV mówi, że problem tkwi w jednym z zaworów na pompie ABS, raz też wskazał na czujnik w lewym przednim kole. Czujnik jest ok, ale pompa nijet. Ja tam wolę bez ABS-u jeździć. Bezpieczniej i Traction control nie blokuje mi tyłu gdy chcę spontanicznie kapcia spalić :D Tylko ta ciągle świecąca kontrolka irytuje...

Re: anti lock i traction control

: 17 cze 2015, 00:43
autor: emilianox
Odnośnie ABSu nie wywalał mi dotychczas żadnych błędów przez ODBII. W sumie bez ABSu na razie, też da się jeździć, nie ma co. Na razie ogarnąłem nowe cewki, przewody zapłonowe, świece, tylne hamulce, płyn w chłodnicy, więc funduszy brak na razie na dalsze reanimacje :P a wlać też trzeba mieć za co :)

Re: anti lock i traction control

: 18 cze 2015, 20:36
autor: piotrekzet
Na początek możesz potraktować abs bardzo łagodnie, a mianowicie zdjąć koło, wziąć małą drucianą szczotkę i oczyścić koronkę na piaście. Oczyść też sam czujnik. Do koronki możesz używać młotka, śrubokręta itp - byle z wyczuciem. Do czujnika nie polecam tej metody, chociaż jest odporny. Dobrze by bylo wydmuchać cały syf sprężonym powietrzem. Czynność powtórzyć 4 razy :) Bywa, że coś się przyczepi i abs dostaje kota. Obejrzyj też koronkę czy ma wszystkie zęby, jakby nie miała jakiegoś to poluj na używaną piastę na złomie, bo samej koronki raczej nie kupisz. Wymiana koronki jest upierdliwa, ale realna, wiem co mówię, wymieniłem dwie :) Chyba, że nie masz abs na koronce, to niestety nie wiem jak się dostać do nowych wynalazków. Jeśli ta operacja nie pomoże to możesz mieć walnięty czujnik, a raczej sam kabel. Procedura: kup jeden kabel (jeśli na przód i tył masz różne długości to kup dłuższy) i próbuj szczęścia, chociaż obstawiam lewy przód, wiesz, w wolnych chwilach robię za wróżkę ;)

Re: anti lock i traction control

: 19 cze 2015, 02:29
autor: emilianox
Z tego co wiem to czujnik i koronka jest wewnątrz piasty, a czy się to rozbiera tego nie wiem, nie próbowałem :roll: Na razie dam sobie spokój z naprawą ABSu ;)

Re: anti lock i traction control

: 19 cze 2015, 11:12
autor: piotrekzet
Już wiem, jakie masz, niestety z tym nie pomogę :(