Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Chciałem przedstawić nowy nabytek do odbudowy , choć raczej nie gruntownej.
Historia auta jest mocno zawiła, jak tow sumie z każdym starszym autem.
Pierwszym właścicielem była Pani Fryderyka, auto kupiła nowe. Pierwsza rejestracja w Sierpniu 1979 roku w Austrii, więc prawdopodobnie na życzenie auto było zakupione w USA i importowane do Europy. W 2013 auto zostało sprzedane do Polski i tak stało po garażach, stodołach.
Ostatnio na drodze było w 2008r, zgodnie z naklejką na szybie. Auto kupiłem obok Przysuchy ( między Radomiem a Opocznem ), sprzedający przyjął w rozliczenie i tak stało wraz z innymi pomnikami pod suchym daszkiem.
Seville był pierwszym autem na wtrysku, dobrze powiedziałem był bo już nie jest umarł układ zasilania paliwem i stąd pewnie wieloletni postój.
Ktoś zaczął przeróbkę na gaźnik ale nie dokończył. Silnik w aucie to typowy Oldsmobile 350, więc wszystko dedykowane do Olds-a pasuje. Ktoś dokupił kolektor ssący Edelbrocka, gaźnik Rochester Quadrajet ( części używane ) i na tym prace stanęły. Narazie zdjęcia nikłe, przetransportowałem Caddiego do tymczasowego garażu, gdyż nie wepchnę go samodzielnie do mojego warsztaciku pod górę. Priorytetem teraz uruchomić i przejechać na drugą stronę ulicy.
Historia auta jest mocno zawiła, jak tow sumie z każdym starszym autem.
Pierwszym właścicielem była Pani Fryderyka, auto kupiła nowe. Pierwsza rejestracja w Sierpniu 1979 roku w Austrii, więc prawdopodobnie na życzenie auto było zakupione w USA i importowane do Europy. W 2013 auto zostało sprzedane do Polski i tak stało po garażach, stodołach.
Ostatnio na drodze było w 2008r, zgodnie z naklejką na szybie. Auto kupiłem obok Przysuchy ( między Radomiem a Opocznem ), sprzedający przyjął w rozliczenie i tak stało wraz z innymi pomnikami pod suchym daszkiem.
Seville był pierwszym autem na wtrysku, dobrze powiedziałem był bo już nie jest umarł układ zasilania paliwem i stąd pewnie wieloletni postój.
Ktoś zaczął przeróbkę na gaźnik ale nie dokończył. Silnik w aucie to typowy Oldsmobile 350, więc wszystko dedykowane do Olds-a pasuje. Ktoś dokupił kolektor ssący Edelbrocka, gaźnik Rochester Quadrajet ( części używane ) i na tym prace stanęły. Narazie zdjęcia nikłe, przetransportowałem Caddiego do tymczasowego garażu, gdyż nie wepchnę go samodzielnie do mojego warsztaciku pod górę. Priorytetem teraz uruchomić i przejechać na drugą stronę ulicy.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2020, 20:11 przez Wojtek, łącznie zmieniany 3 razy.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 1729
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
- Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
- Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Nie wygląda najgorzej, powodzenia w pracach remontowych.
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Na tą chwilę rozebrałem gaźnik, niestety nie miał prawa chodzić. Zapchany filtr na wejściu, zaworek iglicowy rozleciał się ze starości, gruszka pull of nieszczelna, ktoś tak wkleił gaźnik na sylikon, że nie mogły się otworzyć drugie przepustnice... przy okazji trzeba było przemyśleć temat ssania. Oryginalnie w oldsach z tego rocznika montowano divorced choke - sprężyna spiralna którą pod wpływem ciepła kurczy się uchylając przepustnice od ssania.
Zamówiłem zestaw naprawczy gaźnika, gruszkę pull off, do tego zestaw przeróbki ssania na ręczne/manualne sterowane z kabiny. Całkiem fajny sklep jakby ktoś potrzebował, wystarczy numer seryjny z obudowy gaźnika.
www.quadrajetparts.com/
Przy okazji troszkę zakupów na rockauto: 2 komplety świec, kable wn, service manual do seville, uszczelki pokryw zaworów, filtry oleju i jakieś inne drobiazgi. Rozglądam się za oponami, oryginalnie powinny być 225/75r15, może komuś zalegają jakieś sensowne. Cdn
Parę zdjęć z fotela kierowcy:
Zamówiłem zestaw naprawczy gaźnika, gruszkę pull off, do tego zestaw przeróbki ssania na ręczne/manualne sterowane z kabiny. Całkiem fajny sklep jakby ktoś potrzebował, wystarczy numer seryjny z obudowy gaźnika.
www.quadrajetparts.com/
Przy okazji troszkę zakupów na rockauto: 2 komplety świec, kable wn, service manual do seville, uszczelki pokryw zaworów, filtry oleju i jakieś inne drobiazgi. Rozglądam się za oponami, oryginalnie powinny być 225/75r15, może komuś zalegają jakieś sensowne. Cdn
Parę zdjęć z fotela kierowcy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 22:40 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 430
- Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
- Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
- Skąd: Piotrków Trybunalski
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Cudo!
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6
Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Fajny.I do tego mój rocznik .
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
- Samochód: nope
- Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
to czarno-czarne bandyckie wnętrze kompletnie nie pasuje mi do jasnej budy
dobrze, że robota idzie na przód, może się kiedyś spotkamy na drodze
dobrze, że robota idzie na przód, może się kiedyś spotkamy na drodze
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 lis 2019, 15:59
- Samochód: 2012 Dodge Challenger R/T
- Skąd: GTA Ontario Kanada
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Dach jest czarny, więc jak dla mnie tapicerka gra z dachem
Kozackie auto! Powodzenia!
Kozackie auto! Powodzenia!
2012 Dodge Challenger R/T 5.7 V8 HEMI
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
2015 Chrysler Town & Country 3.6 V6 Pentastar
ex. 2013 Kia Forte5 SX 2.4
ex. 2009 Pontiac Montana 3.9 V6
ex. 2010 Dacia Logan MCV 1.6 16V
ex. 1999 Citroen Berlingo 1.4
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Ogólnie prawdopodobnie był czarny. Ktoś go przemalował całego na biało. Jest parę miejsc do poprawy lakierniczej. Podłoga i buda zdrowa. Lakier na całości ma średnio oo 280-300um. Jest parę spotów wielkości paczki fajek co jest pod szpachlowane, ale nie spękało więc nie będę tego ruszał.
Priorytet uruchomic i przejechać do mojego warsztaciku. Musze domówić jeszcze wypełnienia tylnego zderzaka bo gdzieś poginęły. Kołpaki są od DeVille więc koszerne, ale trzeba jakoś dopasować ich wygląd do całości. Teraz ktoś założył opony 195/65 więc wygląda na nich jak taczka w porównaniu do oryginalnego rozmiaru 225/75r15. Przynajmniej taki rozmiar ma wpisany z dopuszczenia do ruchu w Austrii w 1979r. Muszę podszykowac go na tyle by zaprzyjaźniony konserwator zabytków nie płakał razem z diagnostą.
Z dobrych informacji silnik się kręci, po podlaniu paliwa zagaduje na chwilę. Czekać zostało aż wszystkie paczki dotrą do Plus Express a tam mi wyślą jedna wspólną. Cdn
Priorytet uruchomic i przejechać do mojego warsztaciku. Musze domówić jeszcze wypełnienia tylnego zderzaka bo gdzieś poginęły. Kołpaki są od DeVille więc koszerne, ale trzeba jakoś dopasować ich wygląd do całości. Teraz ktoś założył opony 195/65 więc wygląda na nich jak taczka w porównaniu do oryginalnego rozmiaru 225/75r15. Przynajmniej taki rozmiar ma wpisany z dopuszczenia do ruchu w Austrii w 1979r. Muszę podszykowac go na tyle by zaprzyjaźniony konserwator zabytków nie płakał razem z diagnostą.
Z dobrych informacji silnik się kręci, po podlaniu paliwa zagaduje na chwilę. Czekać zostało aż wszystkie paczki dotrą do Plus Express a tam mi wyślą jedna wspólną. Cdn
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Mały progres. Przyszła paczka z USA. Udało się bez dodatkowych kosztów, wysyłka samolotem 40$, statek 26 więc szkoda zachodu tym razem.
- 2 komplety uszczelek Fel-pro. Różnej wysokości zamówiłem, pewnie obydwa rodzaje pasują.
- 16 świec Bosch, z wyprzedaży w rock auto za 50centow sztuka
- kable Ngk premium - 20$
- książka serwisowa Haynesa 16$
- zestaw naprawczy gaźnika 40$ największy z mozliwych
- przeróbka na ssanie manualne 23$.
- nowa gruszka pull off to gaźnika 20$.
Pod maską troszkę popatrzyłem ale mróz odgania. Muszę dorobić króciec do gaźnika do podłączenia wspomagania hamulców-serwa. Króciec już jest zostało naciąć gwint ale skończyły się płytki.. . Tak samo króciec paliwowy na przewód fi 8mm. Zamówiłem kilka różnych carbcleanerów, aby domyć gaźnik, a jak nie woda z octem i gotujemy obudowy . Cdn.
- 2 komplety uszczelek Fel-pro. Różnej wysokości zamówiłem, pewnie obydwa rodzaje pasują.
- 16 świec Bosch, z wyprzedaży w rock auto za 50centow sztuka
- kable Ngk premium - 20$
- książka serwisowa Haynesa 16$
- zestaw naprawczy gaźnika 40$ największy z mozliwych
- przeróbka na ssanie manualne 23$.
- nowa gruszka pull off to gaźnika 20$.
Pod maską troszkę popatrzyłem ale mróz odgania. Muszę dorobić króciec do gaźnika do podłączenia wspomagania hamulców-serwa. Króciec już jest zostało naciąć gwint ale skończyły się płytki.. . Tak samo króciec paliwowy na przewód fi 8mm. Zamówiłem kilka różnych carbcleanerów, aby domyć gaźnik, a jak nie woda z octem i gotujemy obudowy . Cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 22:37 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Obrazki nie działają, wrzuć je bezpośrednio do posta jako załączniki.
OK, zdjęcia już są widoczne
OK, zdjęcia już są widoczne
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Czas leci nie ubłaganie. Gaźnik rozebrałem, pierwsze mycia carbcleanerami ( silikonele, Fuchs, wurth) nie dały efektu, następnie w ruch poszedł dimmer 1:2, a później gotowałem obudowy w octcie z wodą. Do tego zużyłem 8 szczotek mosiężnych na dremela aby wyczyścić lata syfu jakie zbierały się w gaźniki. Wszystkie śruby przytrzymujące przepustnice do osi się urwały więc przerobiłem od razu na m3x10.
Przy okazji była zabawa z domowym cynkowaniem, efekt uważam za niezły jak na amatora. Dotoczylem i zamocowalem króciec na wąż 10mm do wspomagania hamulców.
Obudowy gaźnika polakierowane lakierem VHS złotym jak w oryginalnych gaźnikach Quadrajet. Ustawienia na tą chwilę przyjąłem jak do silnika oldsmobile 350, poziom paliwa 1/4 cała, śruby składu mieszanki na 2 pełne obroty, sprezyna dociskającą górne przepustnice 1/2 obr.
Zostało dotoczyc szpilki mocujące gaźnik, z jednej strony calowe, z drugiej metryczne. Elektryczna pompka paliwa 5psi przyszła, więc powoli do przodu. Cdn.
Przy okazji była zabawa z domowym cynkowaniem, efekt uważam za niezły jak na amatora. Dotoczylem i zamocowalem króciec na wąż 10mm do wspomagania hamulców.
Obudowy gaźnika polakierowane lakierem VHS złotym jak w oryginalnych gaźnikach Quadrajet. Ustawienia na tą chwilę przyjąłem jak do silnika oldsmobile 350, poziom paliwa 1/4 cała, śruby składu mieszanki na 2 pełne obroty, sprezyna dociskającą górne przepustnice 1/2 obr.
Zostało dotoczyc szpilki mocujące gaźnik, z jednej strony calowe, z drugiej metryczne. Elektryczna pompka paliwa 5psi przyszła, więc powoli do przodu. Cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Masa pracy.Zaraz przypomniałem sobie naukę mechaniki na pierwszym samochodzie -Polonez z 80'.Z tym że gaźnik działał ale coś mu było i "fundował" mi 20l/100km w mieście.Wynik myślę że bardzo cięzki do uzyskania dla silnika o poj.1,5l
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
No super efekty pracy! Niezły warsztacik
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Świetnie się patrzy na postęp prac Czekam na więcej !
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
-
Topic author - Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Gaźnik poskładany, zostało przemyśleć temat ssania manualnego, gdzie się wpiąć żeby to sensownie działało. Przy okazji szpilka m8 z nierdzewki wklejona i oryginalny filtr powietrza pasuje.
Gniazda w kolektorze mocujące gaźnik, ktoś już przerobił na m8x1. 25 więc tylko ułatwił robotę. W sumie niedługo odpalam
Gniazda w kolektorze mocujące gaźnik, ktoś już przerobił na m8x1. 25 więc tylko ułatwił robotę. W sumie niedługo odpalam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8