Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
: 27 lut 2024, 21:07
Miałem zamontować wał ale po umyciu nie podobały mi się ślady po polerowaniu. Dodatkowo jeszcze nieznaczne różnice były rzędu 3mikronów w jednym miejscu ze względu na polerowanie wąskim paskiem filcu. Po kontakcie z P. Mikołajem hasło wysyłać. Musiałem zbudować mała trumnę i wał poszedł do Poznania. Firma dorobiła większą rolkę i filc żeby z jednego mocowania była polerowane całe wykorbienie.
Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.
Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.
Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...
Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135
Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.
Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.
Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...
Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135