Strona 9 z 9

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 27 lut 2024, 21:07
autor: Wojtek
Miałem zamontować wał ale po umyciu nie podobały mi się ślady po polerowaniu. Dodatkowo jeszcze nieznaczne różnice były rzędu 3mikronów w jednym miejscu ze względu na polerowanie wąskim paskiem filcu. Po kontakcie z P. Mikołajem hasło wysyłać. Musiałem zbudować mała trumnę i wał poszedł do Poznania. Firma dorobiła większą rolkę i filc żeby z jednego mocowania była polerowane całe wykorbienie.

Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.

Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.

Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...

Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 27 lut 2024, 22:03
autor: dżordż
Bardzo fajna i czysta robota. Kibicuję mocno

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 28 lut 2024, 11:40
autor: RadAg!
Mega fajnie, połówkowy uszczelniacz pierwsze widzę...

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 29 lut 2024, 18:58
autor: Wojtek
Większość amerykanów z lat 70-80-90 które mają wał korbowy zakończony kołnierzem mają uszczelniacz połówkowy w ostatniej podporze wału.

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 01 mar 2024, 19:18
autor: dżordż
Super wygląda

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 03 mar 2024, 20:36
autor: Wojtek
Po pomalowaniu pokrywy trzeba było osadzić nowy uszczelniacz firmy National, na prasie najlepiej, mamy 100,% pewności że jest w osi i symetrycznie. Cały przód silnika już poskładałem na gotowo. Pompa paliwa, nowa pompa wody Airteca. Kupiłem zestaw uszczelek z Fel-pro do rozrządu i oprócz uszczelek, silikonu RTV, w zestawie była dziwna tuleja i klej.
Harmonic Balancer repair sleeve - bo tak się nazywa tuleja. Nakładamy ją na czop koła pasowego , montaż na klej do połączeń wał/piasta. Uzyskujemy tym idealna powierzchnię, po której będzie pracował uszczelniacz.

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 04 mar 2024, 20:31
autor: Wojtek
Powoli do przodu. Muszę zamówić gwintownik do głównej śruby wału korbowego bo nikt nie wpadł na pomysł tego zrobić dotąd. Czekam na szlifierkę do pierścieni tłokowych.

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 07 mar 2024, 21:34
autor: Wojtek
Wał korbowy przegwintowany. Koło pasowe na swoim miejscu. Mega ostrożnie musiałem osadzać żeby przedniej wargi uszczczelniacza nie wywinęło.
Przy okazji plastik/ skala od wyprzedzenia zapłonu wyprana... w zmywarce. Zamówiłem szlifierkę do pierścieni, idzie z Czech :viva:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

: 07 mar 2024, 22:02
autor: dżordż
Fajnie, pomału do brzegu 😃