Witam wszystkich forumowiczów. Jakies trzy miesiace temu kupilem Taurusa 3.0 24V. Od poczatku mialem zastrzeżenia do skrzyni.
Zajechałem na diagnostyke i wymiane oleju do USa cars center w Poznaniu. skrzynia nie wykazywala zadnych bledow na kompie ale nieraz potrafila szarpnac przy przelaczaniu z P na D i to nieraz calkiem mocno no i czasem tez potrafila szarpnac przy zmianach na wyzsze biegi do tego przeciagala zazwyczaj przy zmianie z 1 na 2 ale czasem tez z 2 na 3. 2 razy jak bylo goraco zaczela mrugac kontrolka o/d off , po ostygnieciu i wykasowaniu bylo ok.
Mechanik stwierdzil za duzo oleju w skrzyni a po jego spuszczeniu wogole kiepski stan tego oleju , muł w misce i na wszystkich widocznych elementach. Zaleca naprawe skrzyni - wymiana konwertera itd- znalazlo sie tez sporo metaowych opilkow na magnesie.
I teraz pytanie - naprawiac czy poszukac innej skrzyni( z tego co wiem nie latwo bedzie znalezc dobra uzywke)
skrzynia biegów- remont czy używka
-
Topic author - Posty: 25
- Rejestracja: 04 cze 2012, 06:12
- Samochód: Ford Taurus SW LX
- Skąd:
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
- Samochód: pacifica 4.0 AWD
- Skąd: Warszawa
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
kupisz używkę i znowu będzie coś niepewnego, albo pojeździsz albo nie
zrobisz swoją to przynajmniej będziesz wiedział co masz
zrobisz swoją to przynajmniej będziesz wiedział co masz
Pozdrawiam :-)
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
Hejka:)
Pora na moje 3 grosze...
Po pierwsze - kontrolka od prxy przegrzaniu i zbyt wysokim stanie oleju u mnie tez się pojawiała, moim zdaniem to nie problem. Jeśli chodzi o szarpanie prxy zmianie biegów - może na początek sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią, miałem tak w taurusie, zerwana poducha dawała efekt "szarpnięcia". Potrzebne są dwie osoby do testu "soft" Otwierasz maskę, odpalasz silnik, jeden patrzy, drugi wrzuca D - oczywiście w wciśniętym hamulcem - potem R. Silnik ma się nie bujać za bardzo. Wersja "hard" - podstawiasz podnośnik pod miskę olejową, tylko przez jakąś deskę i podnosisz. Jeśli zaczniesz podnosić razem z sankami i resztą samochodu to poduszki są OK. Nie wiem jak III gen., ale II i I miała poduszki z olejem, popatrz czy nie są mokre. Z remontem skrzyni naprawdę bym się wstrzymał, rozebrałem jedną i złożyłem z powrotem, 2000 czy 3000 za "remont" to naprawdę przesada. Poza tym w jakim celu miałbyś wymieniać konwerter, w którym jest trochę blaszek i tarcza prawie jak sprzęgłowa oraz plastikowy eeee... wiatraczek, obracający się w jedną stronę? Wiem co jest, bo rozciąłem to cholerstwo Zmień olej, filtr, nie przelewaj i zobacz czy jest poprawa, no i sprawdź te poduszki.
Powodzenia
Pora na moje 3 grosze...
Po pierwsze - kontrolka od prxy przegrzaniu i zbyt wysokim stanie oleju u mnie tez się pojawiała, moim zdaniem to nie problem. Jeśli chodzi o szarpanie prxy zmianie biegów - może na początek sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią, miałem tak w taurusie, zerwana poducha dawała efekt "szarpnięcia". Potrzebne są dwie osoby do testu "soft" Otwierasz maskę, odpalasz silnik, jeden patrzy, drugi wrzuca D - oczywiście w wciśniętym hamulcem - potem R. Silnik ma się nie bujać za bardzo. Wersja "hard" - podstawiasz podnośnik pod miskę olejową, tylko przez jakąś deskę i podnosisz. Jeśli zaczniesz podnosić razem z sankami i resztą samochodu to poduszki są OK. Nie wiem jak III gen., ale II i I miała poduszki z olejem, popatrz czy nie są mokre. Z remontem skrzyni naprawdę bym się wstrzymał, rozebrałem jedną i złożyłem z powrotem, 2000 czy 3000 za "remont" to naprawdę przesada. Poza tym w jakim celu miałbyś wymieniać konwerter, w którym jest trochę blaszek i tarcza prawie jak sprzęgłowa oraz plastikowy eeee... wiatraczek, obracający się w jedną stronę? Wiem co jest, bo rozciąłem to cholerstwo Zmień olej, filtr, nie przelewaj i zobacz czy jest poprawa, no i sprawdź te poduszki.
Powodzenia
-
Topic author - Posty: 25
- Rejestracja: 04 cze 2012, 06:12
- Samochód: Ford Taurus SW LX
- Skąd:
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
Będzie remont skrzyni. Mechanik chce 2500 za regeneracje konwertera, komplet uszczelek olej filtr i robociznę. Mam tylko nadzieję ,że nie będzie żadnych dodatkowych niespodzianek
-
- Posty: 831
- Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
- Samochód: pacifica 4.0 AWD
- Skąd: Warszawa
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
tylko nie rób na gębę, żeby w razie czegoś (awarii) się nie wypiął na Ciebie. bo są takie przypadki, że później mechanik Ciebie nie będzie poznawał
Pozdrawiam :-)
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
Dodatkową niespodzianką powinny być tarczki, aż dziwne, że przy remoncie skrzyni nic o tym nie wspomniał - chyba że Ty przegapiłeś...
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: skrzynia biegów- remont czy używka
i jeździ dalej?piotrekzet pisze: rozebrałem jedną i złożyłem z powrotem
a ile według Ciebie powinien kosztować remont takiej skrzyni?piotrekzet pisze:2000 czy 3000 za "remont" to naprawdę przesada.
bo są auta w których nie regeneruje się konwertora tylko kupuje nowy (dotyczy to zwłaszcza 'tanich w eksploatacji aut europejskich' z niemieckiego koncernu).piotrekzet pisze:Poza tym w jakim celu miałbyś wymieniać konwerter, w którym jest trochę blaszek i tarcza prawie jak sprzęgłowa oraz plastikowy eeee... wiatraczek, obracający się w jedną stronę?
Tak poza tym jak konwerter ma ileś tam lat, to te 'blaszki', 'tarczki' oraz 'plastikowy wiatraczek' potrafią się wyrobić i trzeba wykasować luzy.
Czasami też konwerter potrafi się po prostu roz.....psuć.
chrysler grand voyager 3.3 1993