PIERWSZY PRZEGLĄD TECHNICZNY

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1996-1999

Topic author
Jareckik34
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:21
Samochód: FORD TAURUS SES 2002 r
Skąd: Warszawa

PIERWSZY PRZEGLĄD TECHNICZNY

Post autor: Jareckik34 »

Mam pytanie do mieszkańców Warszawy i okolic. Znacie może stację diagnostyczną w której nie będzie większego problemu z pierwszą rejestracją mojego nowego Taurusika 96r 3.0 (Wagon). Odwiedziłem już stację na Błękitnej i powiedzieli mi, że będzie problem z pierwszą rejestracją bo tylne fotele nie mają zagłówków. Podobno według polskich przepisów auta od 96 roku które mają trzy punktowe pasy muszą mieć zagłówki na oparciach siedzeń. Co teraz zrobić, przecież nie przykręcę tam zagłówków bo i jak ? Proszę o radę.
Jeszcze jedno, gdzie jeżdzicie chłopaki na wymianę oleju w skrzyni biegów i w silniku ze swoimi samochodami ? Tam gdzie wymieniacie mają odrazu filtry do silnika i skrzyni biegów, czy trzeba mieć ze sobą ?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Sa w warszawie serwisy gdzie maja takie rzeczy od reki tyle ze zaplacisz podejrzewam wiecej niz gdybys kupil sobie to na wlasna reke. Jest na forum temat ze sklepami z czesciami do amerykanow. Filtr oleju silnikowego i filtr skrzyni z uszczelka (pamietaj o uszczelce). Skrzynie masz prawdopodobie AX4N lub AX4S. sprawdz tu http://www.taurusclub.com/encyclopedia/
Co do przegladu. Znajdz kogos kto przeprowadzi ci badanie w sposob ogledny ;) Wezmie kase i nie bedzie sie specjalnie przygladal samochodowi. Rozumiem ze auto dopiero co sprowadziles?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Ja u siebie dorobiłem zagłówki bo podobnie nie mogłem zrobić przeglądu. Dodatkowo musiałem przerobić przednie reflektory na asymetryczne (też to zrobiłem).

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Dorabianie zaglowkow i przerabianie lamp to nie dla kazdego prosta rzecz, a nawet jesli to nie kazdy chce ingerowac np. w oryginalnosc swojego auta. Ja np. niemialbym ochoty dorabiac zaglowkow, a pomaranczowe postojowki sa wrecz obowiazkowe. Szkoda tylko ze nie mam z tylu czerwonych kierunkow. wbrew opiniom mozna z tym jezdzic bez zadnych represji ze strony policji (wielokrotnie bylem zatrzymywany prze policje - nigdy nie zapytali nawet o swiatla czemu sie swieca na pomaranczowo). Ja osobiscie polecam moja metode :) z racji tego ze jestem przeciwnikiem przerabiania auta pod jakies przepisy. Na pewno nie jest niebezpieczne. Nie podlega tylko akurat normom europejskim.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Nie jestem zwolennikie wersji fabrycznych - każde auto mozna udoskonalić, bądz zmodernizować tak by było bardziej użyteczne, bardziej odpowiadało właścicielowi bądz spełniało odpowiednie normy i przepisy. Ważne jednak jest by robić to przy zachowaniu zdrowego rozsądku i nie kaleczyć auta - jako przykład tego czego nie nalezy opiszę auto, które oglądałem kilka dni temu. To auto samo w sobie jest szpetne - Fiat Multipla I-generacji - jak dla mnie to fabryczni styliści zrobili z niego kalekę - ale znalazł sie wiejski idiota który to auto poddał "tuningowi" - dokładki na zderzakach dodatkowe halogeny, przetłoczenia na masce, brewki itd, lakiet typu kameleon naniesionu chyba odkurzaczem, siatex, drutek, kołpaki itd. Wiem o gustach się nie dyskutuje, ale ... jak zobaczyłem to auto to nieomalże zwymiotowałem.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Multipla jest piekna :) zartuje....To najbrzydsze auto swiata, no moze poza Corrvette C3 (zartuje :D ). A stuningowana to juz wogle musi byc obrzydliwe...chyba bym sie porzygal...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Ale zrobić multiplę brzydszą niż jest fabrycznie to też sztuka :)


Topic author
Jareckik34
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:21
Samochód: FORD TAURUS SES 2002 r
Skąd: Warszawa

Post autor: Jareckik34 »

No to udało się. Przegląd techniczny mam już za sobą. Jeszcze tylko urząd celny, urząd skarbowy i złodzieje z wydziału komunikacji.

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

pierwsze słysze z tymio zagłówkami...
u mnie wszystko jest jak było...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Wlasnie przed swietami sie polapalem ze moj przeglad jest wazny do 28 marca. Mysle sobie co tu robic...Gadalem ze znajomym z Gorzowa ze potrzebuje diagnoste ktory nie musi sie angazowac za mocno w przeglad auta. U mnie problemem sa pomaranczowe postojowe z przodu i brak przeciwmgielnego no i w polowie zdemontowana instalacja gazowa. Niestety znajomy nikogo nie znalaz. Jechalem do Poznania na swieta i do Nekli wiec pojezdzilem po Poznaniu. Niestety nikt mi nie chcial zrobic przegladu. samego przegladu sie nie balem bo w aucie wszystko tip-top, tylko te swiatla. Jeden diagnosta mi powiedzial ze teraz w PL jest mnowstwo aut z USA i nikt swiatel nie przerabia i policja lapie i on sie boi...Powiedzialem mu ze jakby mnie zlpali czy cos to ja powiem ze na przegladzie swiatla byly OK. Ze zawsze zmieniam sobie na oryginalne po przegladzie bo tak lubie...Generalnie jest kryty. Niestety nie. Inny diagnosta mi powiedzial ze moga przymknac oko jak mechanika jest nieOK. Czyli jak czegos nie widac. A ze swiatla widac, to nie moga przymknac oka...
Pojechalem w koncu do mojego starego mechanika pod Poznaniem. Przeglad zrobiony!
Mechanik jak mo powiedzialem ze mi sie przeglad konczy juz wiedzial co i jak. Wykrecil numer do diagnosty i mowi:" Panie Heniu, tam zaraz klient podjedzie, tylko ze ona ma pomaranczowe postojowki, ale to jest taka wersja auta i to jest staly klient" No i przeglad zalatwiony. Poza swiatlami wszystko jest OK poza linka od hamulca recznego - prawie sie juz zerwala...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

U mnie w Taurusie mam przerobione przednie reflektory na asymetryczne (łacznie z europejskim standardem postojówek), dorobione zagłówki z tyłu, dorobione (choć od dawna uszkodzone) przeciwmgielne - ogólnie auto jest dostosowane do naszych przepisów tak by podczas spotkania z niebieskimi nie dać im powodu do czepiania się. Z diagnostą nie mam problemu - auto jest sprawne i ma niezbędne modyfikacje.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Dziś pojechałem na pierwszy przegląd Mercurego Sable - auto zostało w pełni dostosowane do wymogów naszego prawa - diagnosta nie miał się do czego przyczepić, gdyż oświetlenie jest OK - przerobione przednie reflektory na asymetryczne, kierunki i postojówki zgodne z przepisami, zagłówki zamontowane, przeciwmgielne na miejscu, liczniki metryczne itd. Przegląd bezproblemowo zrobiony.

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

To nawet do zagłówków Ci się przyczepili? Na których siedzeniach - przednich? A co to w ogóle ma do przeglądu? Aktywne może jeszcze miałeś mieć?
No i liczniki...oryginalne niezgodne z normą bo w milach pokazują? Co to za diagnosta?

Nie masz kogoś znajomego (diagnosty) kto przymknął oko na niektóre rzeczy? No bo zagłówki mnie rozbroiły...i licznik

No chyba,że źle rozumuje......
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Liczniki mam metryczne bo to wersja kanadyjska, zagłówki na tylnej kanapie są obowiązkowe przy trzypunktowych pasach w przypadku aut po raz pierwszy rejestrowanych w PL od 96 roku - taki kraj, takie przepisy. Mam auto tak dostosowane do naszego prawa, że nie boje sie kontroli drogowej bo niebiescy nie mają się do czego przyczepić.
Co do diagnostów - to mam dobrych znajomych i dlatego właśnie chcę by moje auta były zgodne z przepisami.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Mam tylko jedną małą uwagę - niebiescy ZAWSZE mogą się do czegoś przyczepić :) Czy na prawym lusterku masz tekst "objects in mirror are closer than they appear"? Czy amortyzatory zderzaka mają naszą homologację? Czy to, że z tyłu szyby nie opuszczają się do końca jest zgodne z przepisami? :) No i nie wiem jak w 96, ale wcześniej nabijano klimę freonem ;D A teraz nie wolno :)

ODPOWIEDZ