Klimatyzacja padła

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1996-1999
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Klimatyzacja padła

Post autor: Jacekn8 »

Od dłuższego czasu mam problem z klimatyzacją w taurusie, a że robi sie coraz cieplej musze coś z tym zrobić. Nie wiem dlaczego ale jak ustawie nawiewy na AC lub MAX AC to sprężarka sie nie załącza. sprawdziłem bezpieczniki pod maską i pod kierownicą i dalej nic. Pytanie czy jeżeli jest coś nie tak z freonem to może sprężarka sie nie załącza???

Mało tego, jak już pisałem na forum jakiś czas temu nabyłem Mondeo mk3 i mam dosłownie identyczny problem jak w taurusie :(


Szakal

Post autor: Szakal »

Witam dokładnie tak brak lub niska zawartość czynnika w układzie powoduje że sprzęgło na sprężarce się nie włączy ale przyczyn może być więcej sprawdzą to w wyspecjalizowanym warsztacie

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Dzięki za odpowiedź

Wiesz może jak samodzielnie sprawdzić ten poziom??? czy jest wogóle szansa samodzielnie sprawdzić
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Teoretycznie powinno się odessać czynnik z układu i wtedy można sprawdzić ile go było faktycznie w aucie, ale praktycznie to można sprawdzić na zaworku czy w układzie jest choć odrobina czynnika (wstępny test dający info o szczelności układu).

Awatar użytkownika

Topic author
Jacekn8
Posty: 176
Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
Skąd: Brzostek

Post autor: Jacekn8 »

Dzięki, raczej sam sobie nie poradze, serwis mnie czeka

Ale jakbyś mógł to napisz gdzie mniej więcej jes ten zaworek to spróbuje.

[ Dodano: 2009-05-29, 14:41 ]
A jednak, mialem zero czynnika w układzie. Teraz jest cacy ;)

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Re: Klimatyzacja padła

Post autor: Bogdan »

Witam,

Z nieokreślonej jeszcze przyczyny, w atmosferze dymu i rozgrzanego do koloru czerwonego sprzęgła mam nieczynną klimatyzację.
Sytuacja nastąpiła przy włączonej kompresji - odparowywałem szyby. Po długiej chwili zastanawiania się (a samochód "oddymiał" się i stygł) i wyłączeniu klimy uruchomiłem pojazd i ..... pojechałem.(ha ha...)
Teraz dedukuję, zastanawiam i proszę o techniczne wsparcie:

Sprzęgło się rozłączyło, to dobrze -ale nie wiem czy powodem problemu jest jego załączanie? czy zablokowała się sprężarka.
Przyjmuję, że to jednak zużyte sprzęgło poprzez niedostateczny docisk spowodowało poślizg tarczy , a dalej tarcie rozgrzało i zapewne zniszczyło elementy.

Co dalej?
- zdemontowałem pasek, ale czy można zdemontować samo sprzęgło bez odkręcania całej sprężarki? (nakrętka 10mm a później zabezpieczenie seger)
Ktoś przerabiał ten temat? pytam, gdyż jest cholernie mało miejsca na użycie narzędzi.
Czy pracując bez kanały jedynie z górnym dostępem do elementów można taka operację wykonać?
Czy "przypadkiem" ktoś z Was nie posiada "na zbyciu" takiego sprzęgła (lub całej sprężarki).

/W nowym tygodniu wraca ciepełko i muszę ten czas wykorzystać na usprawnienie taurusa./
Pozdrawiam
Bogdan
Bogdan

ODPOWIEDZ