91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Pontiac
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

piotrekzet pisze:Radek, jeśli chcesz otwierać bagażnik z pilota to albo oddzielny pilot z oddzielną centralką, albo pilot z funkcją otwierania bagażnika i nowa centralka. Inaczej tego nie ugryziesz, chyba że chcesz jednocześnie otwierać drzwi i bagażnik - a zakładam, że raczej nie... ;) Rozumiem, że teraz masz otwieranie drzwi z pilota.
Sorry za OT :)
Drzwi nie mam z pilota, tylko kluczyk. Drzwi też mogłyby się otwierać z pilota ale na bagażniku zależy mi bardziej ;)

Sorry za OT :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

ło ludzie, praktycznie półtora roku nic tu nie napisałem :( ale ten czas zap... ale nie było też za bardzo o czym pisać. Eksploatacja i tyle. Głównie rodzice się nim bujają i sobie chwalą :) Ja doglądam tylko, pilnuję przeglądów i pożyczam od czasu do czasu.
Nieważne. Wysiadł siłownik otwierania zamka w klapie. To mnie skłoniło to głębszego przyjrzenia się autu, bo miałem nieco bardziej wolną chwilę. Przy okazji przyniesienia kompletu narzędzi rozebrałem drzwi pasażera, bo odkąd mamy to auto nigdy nie działała elektryczna szyba. Chyba ze dwie godziny rozkminiałem o co cho. Magicy z warsztatu już kiedyś coś tam sprawdzali i niby stwierdzili uszkodzony silniczek. W końcu po tylu latach zdecydowałem się zainwestować w tę szybę i kupiłem nowy.

Bardzo fajnie rozbiera się tapicerkę drzwi. 3 duże śruby i jedna malutka, poza tym bardzo pomysłowe frupy w takich gumowych prowadnicach, dzięki czemu tapicerka pewnie się trzyma drzwi i nie trzeba szarpać przy ściąganiu. Schodzi równomiernie ale nie odpada nagle. Do tej pory takich nie spotkałem w żadnym aucie. Najczęściej jak chcesz pościągać tzw. boczki to trzeba gwałtownie szarpnąć. A tu nie. Super. Ponowny montaż również bardzo komfortowy .

Po ściągnięciu plastików, miałem dostęp do wtyczki silniczka szyby, więc na szybciora podmieniłem żeby sprawdzić czy w ogóle to działa.
Niestety... Sprawy się skomplikowały, bo myślałem, że jak wymienię silniczek to wszystko wróci do normy. Okazało się, że silniczek tylko podnosi szybę. Opuszczanie nie działało. Sterowniczki z przyciskami są strasznie skomplikowane. Dużo drutów t wchodzi, 7 szt. Jak dla mnie wystarczyły by 4, ale to by było za proste, więc jest 7 plus jakaś elektronika. Taki przycisk na stronę kierowcy to ok $150. Strona pasażera ok $70.

Wiedząc ile to kosztuje próbuję rozpracować temat. Silnik do szyby to koszt ok $25. Jak się okazało kupiłem ale to nie to. Wywalić o wiele więcej kasy i nie znowu nie trafić to już boli. Niestety nie udało mi się ustalić przyczyn usterki. Ze sterowania kierowcy szyba kierowcy opuszcza się i podnosi normalnie. Szyba pasażera ze sterowania kierowcy w ogóle nic nie reaguje.
Ze sterowania pasażera można podnieść szybę, nie można natomiast opuścić. Po dwóch godzinach mierzenia wszystkich możliwych połączeń w różnych stanach położenia kluczyka wymyśliłem, że nie podaje masy przy opuszczaniu. Generalnie to działa tak, że do silniczka wchodzą dwa druty, przełączniki zamieniają plus z minusem i kręci się w jedną bądź w drugą stronę. Proste jak budowa cepa. Podałem zatem tę nieszczęsną masę z osobnego druta przytwierdzonego do minusa na trzeci pin w momencie wciśnięcia przycisku opuszczania. EUREKA - po 6 latach użytkowania po raz pierwszy widziałem jak zjeżdża szyba pasażera. :D Super. Pobawiłem się jak dziecko. niestety patent z drutem totalnie nie życiowy, bo raz na tym pinie jest plus, a raz minus, więc nie może ten drut być przytwierdzony na stałe.

Może już ktos przerabiał taką usterkę albo posiada w tym zakresie schematy elektryczne to byłby bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Kości mogę tanio załatwić. Sam do siebie też musiałem kupić o u mnie poheniowane.
A co do boczków to pewnie nigdy nie ściągałeś ich W Crown vic skoro tak zachwalasz ten byle jaki patent GM :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: piotrekzet »

Rozpracowywałem ten temat w taurusie, z tym że dawno temu. Musiałem rozebrać przełącznik i oczyścić, no nie kontaktował. Nie dam głowy, ale wydaje mi się, że problemem był przełącznik u pasażera, a nie główny. W każdym razie zasada byla taka, że jeśli którykolwiek nie działa to dupa zbita i nijak tego nie ruszysz. Czyli, że jeśli główny jest OK, a pasażera leży, to nie zadziała i odwrotnie - pasażera sprawny, a problem z głównym to też nie działa. Rozebranie przełącznika było dość upierdliwe, w środku sporo sprężynujących blaszek. W sumie jego budowa kest dość prosta, ciut logicznego pomyślunku i wiadomo o co chodzi. Żeby działał sam pojedynczy przełącznik trzeba zewrzeć dwa piny. U mnie było 5 wyjść, jak na kostce do gry jest 5 :) zwierałem piny po przekątnej.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

Radek, możesz załatwić taki przełącznik? Masz takie same? W sumie jest to nierozbieralne. Nie da się tego rozebrać bez połamania plastików i odlutowywania połączeń prądowych. Ja zrezygnowałem z dalszego rozbierania tego przełącznika. Może gdybym miał drugi na podmianę to co najmniej wiedział bym na co uważać przy rozbieraniu. Mam pomysł by dołożyć przekaźnik i tę brakującą masę podawać z przekaźnika wtedy nie miał bym zwarcia z masy przytwierdzonej na stałe do przełącznika.

O wiele łatwiej było by gdybym miał schemat połączeń wewnątrz tych kostek. Widział bym która nawaliła a tak trzeba sprawdzać opcja po opcji, czyli 100 tys kombinacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


piotrekzet

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: piotrekzet »

O matko, co Ty tam masz!!!! :D
możesz spróbować czegoś innego - WD 40, pędzelek i gdzie dasz radę tam oczyść. Później dobrze by było przedmuchać sprężonym powietrzem. Kiedyś był rewelacyjny preparat do czyszczenia głowic magnetowidów i magnetofonów, po całej operacji nawet nie wymagał powietrza, odparowywał bez śladu. Popatrzę w necie czy jest jeszcze osiągalny i jakby co wrzucę link.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

znalazłem coś takiego, nie ten rocznik ale wygląda obiecująco. Później nad tym pomyślę, czy objawy pasują do tego schematu i w który punkt uderzyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Załatwiam Karol, może coś się uda :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

OK. Z moich niezrównoważonych analiz, których nie będę przytaczał, wynika brak przejścia na jasnoniebieskim przewodzie. Szkoda, że nie mam teraz auta, można by szybko sprawdzić tę teorię. Wezmę po prostu inny przewód i zastąpię ten jasnoniebieski. Co najmniej powinna ożyć strona pasażera o ile ten schemat jest prawdziwy dla mojego auta. Może się okazać, że oba przyciski do sterowania są sprawne. Sprawdzać połączeń w przyciskach nie będę bo liczba dwu elementowych kombinacji dla siedmiu pinów wynosi 504 :D

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

RadAg! pisze:Załatwiam Karol, może coś się uda :)
na razie się wstrzymaj, bo jeśli to ten przewód to bez sensu będzie podmieniać przyciski. Jutro będę miał pontiaca i sprawdzę moją teorię.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Jakby co załatwiłem, 40 zł.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: siwrelax »

Skoro od strony kierowcy otwierasz i zamykasz, tzn. że na niebieskim jest przejście. Możesz mieć zdupiony przełącznik DOWN po stronie pasażera, reszta jest raczej ok.

Edit: Coś źle doczytałem. To szyba kierowcy działa normalnie. W takim razie fakt - niebieski przewód będzie winowajcą...

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »



piotrekzet

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: piotrekzet »

Woow, super :) Gratki :) Może nie kontakci na kostce przy połączeniu drzwi z budą?

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

Nie, Piotrek, przemierzyłem miernikiem ten niebieski nie ma przejścia. W sumie dziwna sprawa, bo to dość gruba miedziana wielodrutowa linka, ciężko coś takiego urwać czy złamać. Najlepiej by było, gdybym znalazł miejsce uszkodzenia wtedy tylko lutowanie albo złączka i po bólu, a tak trzeba wciągać nowy przewód. Trzeba by z dniówkę zarezerwować. Nie mniej jednak cieszę się, że w końcu się udało :D w gorące dni warto zrobić przewiew w aucie zanim pójdzie klima.

ODPOWIEDZ