91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Pontiac
Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Mój Pontiac Trans Sport

Post autor: KARLone »

weź mnie ani nie denerwuj :( jak już znajdziesz kumatego mechanika, to ma cały plac zawalony autami. Dlatego kupiłem między innymi tego Pontiaca, bo bez auta jak bez ręki. Mój drugi mechanik, ma podobne terminy realizacji. Nie wiem o co k... chodzi. Jak wyjeżdżałem w poniedziałek, to widziałem, że się przymierzali do naprawiania wycieraczek, znaczy się przywrócenia opcji "praca przerywana". Do Pontiaca, też niby ten drugi mechanik kupił jakieś pierdoły, bo zapłaciłem mu dobrą cenę za to auto, a on w zamian zobowiązał się, że naprawi mi między innymi linkę otwierania maski, klamkę drzwi odsuwanych i spryskiwacz szyby. A tanio miał mi załatwić amortyzatory. Od tamtej chwili mijają 3 miesiące i graty ponoć w drodze. Ręce opadają.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

dyskusja o obszywaniu kierownicy przeniesiona do działu "ogólne" ;) może ktoś kto nie zagląda do działu pontiac też byłby zainteresowany http://forum.roadrunners.pl/post13802.html#p13802


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: kurczak »

Jak powiedziałem tak robię. Tzn żeby nie wertować wątków wstecz. Zacznijmy od elementów zdiagnozowanych jako nie sprawne itp.

Zawieszenie przednie po kilku miesiącach tułania się tu i tam - całe do roboty - zrobione w całości - gumy wszystkie, końcówki drążków, sworznie, amory itp - WSZYSTKO

Zawieszenie tylne - sprawa identyczna chodź same amory jeszcze jakoś dawały radę. Mam w sumie dwa komplety tj zwykłe i hydrogazowe pompowane jak by ktoś nie trybił. Na chwilę obecną założone zwykłe bo reszta komponentów leży i czeka na zaożenie. Przeróbka ma polegać na wywaleniu czujników poziomu żeby mi się sam nie dymał a w zamian za to dostanie manualne sterowanie wraz z zegarem ciśnienia oraz poziomicą ślicznie wbudowaną w zegary. Reszta tj gumy, tuleje WSZYSTKO ZROBIONE

Heble - przód i tył wymienione po całości z tym że piasty tył nie ruszane tzn nie wymieniane co nastąpi chyba za parę dni. Już też wiem że w prawym tylnym kole siedzi czujnik abs b tylko ten na skanerze był błędny.

A teraz rodzynek - silnik obecny jak najbardziej OK tj buja się na PB i LPG jak chce. Ale mam już ciekawy zamiennik dla niego LA1 3400 V6 od nowszego modelu PTS ale z górą od 3.1 na TBI stety niestety celowo wyeliminowałem nadmiar elektroniki zostawiając tj przekładając pasując poczciwe TBI od 3.1 wraz z wiązką. Obecnie skończony i wymalowany zawinięty czeka. Skrzynia standardowo 3T40 mimo że jest OK o tyle mam dla niej propozycję tzn ty dostaniesz nowe bebechy i sobie poleżysz a twoje miejsce zajmie 4T60 !!! Zyskam jeden bieg więcej reszta bez zmian.

W drodze graty na 1500$ zaczynając od przekładni kierowniczej, wszystkie uszczelki na drzwi i szyby klapę itp, zamki komplet, klamki komplet, pompa hamulcowa, pompa paliwa, wygłuszki całej budy tj tak zwany cichy pakiet z opisu.

Teraz w domu istny bajzel bo trzeba było się zająć podsufitką która wisiała jak cyce buheheheh, wszystkie plastiki wymontowane auto w środku wygląda jak blaszak bez gaci.

Co będzie powiem i pokarzę niebawem co niektórzy już więcej wiedzą ale na razie ciii

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

Pimp my ride i koniecznie kot na podsufitce jak u Eddiego :D
4T60 jechałem tak wyposażonym PTS rzeczywiście poprawa funkcjonalności znaczna, a spalanie na poziomie ok 10 L. Czekamy na foty rozbebeszonego wnętrza.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

ale tu dawno nie pisałem ale też nie było za bardzo o czym, olej, benzyna i jazda. W sumie od tego czasu jedyne co, to urwałem szpilkę przy zmianie kół. Za to wczoraj i dziś walczę przy aucie. Wstawiam zdalne otwieranie klapy bagażnika. U mnie jest urwany motylek do otwierania, poza tym trzeba było używać dwóch rąk żeby tylną klapę otworzyć, jakiś dziwny patent. Na chwilę obecną zainstalowałem siłowniki, podłączyłem je do prądu i przekaźnika, po drodze małe problemy ale udało się pokonać jak np. krótki skok siłownika. Teraz zostaje mi podłączenie centralki sterującej, trudno powiedzieć ile to zajmie, bo muszę znaleźć odpowiednie przewody żeby się w nie wpiąć. Ogólnie nie jest źle, najtrudniejsze za mną, klapa już się otwiera elektrycznie, tylko ta centralka z pilotami i grzebanina w przewodach. Dobra idę walczyć.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

podłączyłem ;) ale nie tak do końca. Nie udało się podłączyć sterowania centralnego zamka. Sterownik który kupiłem nie ma wyjść przekaźnikowych, co trochę komplikuje sprawę. Natomiast klapa otwiera się z pilota i głównie o to chodziło. Pozostaje zatem zakup przekaźników, poskładanie tapicerek i plastików w środku. Obecnie wnętrze wygląda jak po wybuchu supernowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Fajnie, że się znasz na tych pierdołach. W Vicki by mi sie przydało otwieranie bagażnika z pilota. W sumie temat powinien być prosty bo zamek jest elektryczny.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

W Viki rzeczywiście jest dość prosto bo trzeba przylutować do centralki plus z aku, minus z aku albo masy, do tego przekaźnik żeby podał plus i podpiąć to pod przycisk trunk ;) W Pontiacu całe otwieranie tylko i wyłącznie było mechaniczne więc trudno było powiedzieć czy się uda. Największym problemem było za krótki skok siłowników, znaczy się za krótkie pociągnięcia robiły ale jakoś cięgna udało się naciągnąć i działa. Podpięcie innych kabli to też był pikuś, bo praktycznie cała elektryka w pontiaku spotyka się w jednym miejscu, w Fordzie np. trudno jest wyczaić przewód sygnalizujący otwarte drzwi, co jest przydatne, bo po otwarciu drzwi centralka nie zamyka auta, a jak nie ma sygnału z drzwi to po 30 sek. uzbraja alarm i blokuje drzwi, ciężko w tym czasie spakować np. zakupy i nie wzbudzić alarmu.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Zakładam, że w CV, skoro zamek w klapie bagażnika gasi w nim światło, podobnie może być w drzwiach. Nie ma czujki, tylko zamek jest czujką podpiętą do systemu...

Możesz rozrysować schemat jak podłączyć taki przekaźnik do otwierania bagażnika z pilota w Vicki i dać link do takiego przekaźnika? Sorry, ale nie znam się na tym ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

generalnie, żeby coś w aucie zadziało to zawsze musi być dostarczony plus i minus. Sterowanie odbywa się zatem na dwa sposoby, raz mamy na stałe podłączony plus i sterujemy minusem lub na stałe mamy podłączony minus i sterujemy plusem. Przekaźnik z kolei służy do sterowania dużych prądów za pomocą małych prądów. Dzięki temu np. mały tranzystor może uruchomić urządzenia o dużym poborze prądu gdzie normalnie by się spalił albo by nie zadziałało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

Dżizas aleś to skomplikował :D Bardziej się nie dało? ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

to właśnie jest łopatologicznie :P trzeba by zrobić rysunek ze stanem obecnym, ze stanem po podłączeniu centralki gdy prąd krąży z przycisku i ze stanem kiedy prąd krąży z centralki wtedy szybciej byś łapnął o co cho.

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: siwrelax »

Radek, jeśli masz schematy do CV to może da się to zrobić na fabrycznym sprzęcie zużyciem fabrycznego pilota i bez dodawania osobnej centralki. Wszystko zależy od tego czy da się rozbudować fabryczny system...

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

mały update:
1) zrobiłem urwaną linkę otwierania maski, dorobili za 35 zł bez wyciągania starego pancerza.
2) mechanik przerobił mi gumy stabilizatora. U mnie otwory na śruby są asymetrycznie, jest to o tyle ciekawe, że tylko egzemplarze z początku produkcji tak miały, od 92r były już tylko symetryczne. Same gumy stabilizatora kupiłem w PL, bo w USA już nie da rady tego kupić, a przynajmniej jest to o wiele trudniejsze, ja się nie natknąłem na żadną ofertę.
3) musiałem wymienić alarm sterujący zamkami i klapą, poprzedni coś ześwirował, znaczy się, nie zawsze otwierał tylną klapę, oczywiście paragon się nie zachował, sprzedawca sugeruje, że to moja wina, eh...
żeby zaoszczędzić nerwów na odsyłaniu, tłumaczeniu i mailowaniu, kupiłem zupełnie nowy, trochę lepszy i zero problemu. Klapa pięknie się otwiera, zamki normalnie pracują, bo w drzwiach odsuwanych nie zawsze mi otwierał rygiel. Teraz jest w 100% dobrze, po prostu słaby był ten alarm choć piloty wyglądały solidnie.
4) dzisiaj przyszły dwie nowe opony całosezonowe, aż z Niemiec, bo wiadomo co zniemiec to musi być lepsze :P . Byłem na warsztacie który robił koła do Forda. Ogólnie koła w Pontiaku są do zrobienia na oryginał czyli polerowane alu ale problemem moze być lakier, bo oni to jakimś środkiem zmywaja i potem polerują. Jak nie bedzie chciało zejść to trzeba ręcznie co znacznie podwyższyło by koszt odnowy. Jak dla mnie nie musi być ładny byle był dobry :D ale jest wielce prawdopodobne, że auto pójdzie do moich rodziców, także trzeba trochę im wyszykować ;) Co do samych opon to bieżnik wygląda jak z jakiejś terenówki, będą głośne ale ponoć dają radę zimą. Zobaczymy już wkrótce.


piotrekzet

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: piotrekzet »

Radek, jeśli chcesz otwierać bagażnik z pilota to albo oddzielny pilot z oddzielną centralką, albo pilot z funkcją otwierania bagażnika i nowa centralka. Inaczej tego nie ugryziesz, chyba że chcesz jednocześnie otwierać drzwi i bagażnik - a zakładam, że raczej nie... ;) Rozumiem, że teraz masz otwieranie drzwi z pilota.
Sorry za OT :)

ODPOWIEDZ