Pontiac Firebird 2.8 1989r
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Pontiac Firebird 2.8 1989r
Witam, jestem nowy na forum, posiadam pięknego Pontiaca 2.8 v6 1989r, chodzi ale mam z nim problem albo chodzi na wolnych jak delikatnie sie doda gazu potrafi zgasnąć, na średnich obrotach nie chodzi płynnie a na pełnej otwartej przepustnicy w miare idzie.
Chce go podpiąć pod kompa i mam pytanie pod kierownicą z prawej strony jest kostka ale widziałem że to nie jest obdII więc mam pytanie jaka?
Właśnie zamówiłem interfejs diagnostyczny FLM274 może jakas przejsciówka żeby podpiąć go pod kompa.
Pomóżcie roberto149@wp.pl
Chce go podpiąć pod kompa i mam pytanie pod kierownicą z prawej strony jest kostka ale widziałem że to nie jest obdII więc mam pytanie jaka?
Właśnie zamówiłem interfejs diagnostyczny FLM274 może jakas przejsciówka żeby podpiąć go pod kompa.
Pomóżcie roberto149@wp.pl
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Jest to interfejs firmowy GM i nie podłączysz tak łatwo auta do kompa. Za to możesz użyć zworki na złączu i odczytać kody błędów na kontrolce silnika (błyski tej kontrolki).
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
A możesz mi podpowiedziec które zworki zewrzeć spinaczem i gdzie znajde tabele do odczytania kodów do tego pontiaca.
brolcio pisze:Jest to interfejs firmowy GM i nie podłączysz tak łatwo auta do kompa. Za to możesz użyć zworki na złączu i odczytać kody błędów na kontrolce silnika (błyski tej kontrolki).
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
W aucie masz ALDL - podobny jest np w Daewoo. Kiedyś nieco się tym bawiłem, ale mam już auta na OBDII i nie zaglądam do interfejsu ALDL.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Odczytałem błędy wg poniższych wskazówek, problem w tym że po zwarciu styków B i A wybika cały czas kod 12 w nieskończoną ilość. i tyle czy to oznacza że nie ma błędów.
Wygląd złącza diagnostycznego ALDL:
+-----------------------+
| F | E | D | C | B | A |
+-----------------------+
| G | H | J | K | L | M |
+-----------------------+
1). Przy wyłączonym zapłonie połączyć terminal B i A (np. za pomocą spinacza biurowego) - w starszych samochodach może być to terminal A i M
2). Włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika!)
3). Lampka "Service Engine Soon" zacznie migać
Na początek komputer podaje trzy razy kod 12 w następujący sposób:
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
Po trzykrotnym wyświetleniu kodu 12 komputer przystąpi do podawania kolejnych kodów (oczywiście o ile jest taka potrzeba) w taki sam sposób (każdy kod wyświetlony będzie 3 razy) np. dla błędu 23:
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
4). Po zakończeniu sprawdzania kodów należy wyłączyć zapłon i dopiero wtedy wyjąć zworkę ze złącza ALDL
Opisy poszczególnych kodów znajdują się np. tutaj: http://www.troublecodes.net/GM/
Wygląd złącza diagnostycznego ALDL:
+-----------------------+
| F | E | D | C | B | A |
+-----------------------+
| G | H | J | K | L | M |
+-----------------------+
1). Przy wyłączonym zapłonie połączyć terminal B i A (np. za pomocą spinacza biurowego) - w starszych samochodach może być to terminal A i M
2). Włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika!)
3). Lampka "Service Engine Soon" zacznie migać
Na początek komputer podaje trzy razy kod 12 w następujący sposób:
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
błysk pauza błysk-błysk
długa pauza
Po trzykrotnym wyświetleniu kodu 12 komputer przystąpi do podawania kolejnych kodów (oczywiście o ile jest taka potrzeba) w taki sam sposób (każdy kod wyświetlony będzie 3 razy) np. dla błędu 23:
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
błysk-błysk pauza błysk-błysk-błysk
długa pauza
4). Po zakończeniu sprawdzania kodów należy wyłączyć zapłon i dopiero wtedy wyjąć zworkę ze złącza ALDL
Opisy poszczególnych kodów znajdują się np. tutaj: http://www.troublecodes.net/GM/
brolcio pisze:W aucie masz ALDL - podobny jest np w Daewoo. Kiedyś nieco się tym bawiłem, ale mam już auta na OBDII i nie zaglądam do interfejsu ALDL.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Dokładnie - kod 12 sygnalizuje zarówno koniec jak i początek listy kodów błędów - jeśli jest tylko 12-ka to znaczy że ECM nie ma zarejestrowanych kodów błędów.
Jeśli masz taką sytuacje zacznij od pomierzenia ciśnienia na listwie paliwowej. Pomiędzy głowicami od strony aparatu zapłonowego masz zaworek - taki jak wentyl w kole i tam sprawdzisz ciśnienie na listwie paliwowej (np. manometrem jak do kół), możesz też mieć kiepsko ustawiony zapłon, problemy w ogóle z zapłonem (kable, kopółka świece itd. Co do świec to nie eksperymentuj z NGK, Bosch, Champion czy podobnymi - te auta dobrze chodzą na np. Autolite, AcDelco). Jeśli to jest V6 2.8 to masz MAF-a - potrafi robić problemy, warto też sprawdzić czy TPS (czujnik położenia przepustnicy) działa prawidłowo.
Jeśli masz taką sytuacje zacznij od pomierzenia ciśnienia na listwie paliwowej. Pomiędzy głowicami od strony aparatu zapłonowego masz zaworek - taki jak wentyl w kole i tam sprawdzisz ciśnienie na listwie paliwowej (np. manometrem jak do kół), możesz też mieć kiepsko ustawiony zapłon, problemy w ogóle z zapłonem (kable, kopółka świece itd. Co do świec to nie eksperymentuj z NGK, Bosch, Champion czy podobnymi - te auta dobrze chodzą na np. Autolite, AcDelco). Jeśli to jest V6 2.8 to masz MAF-a - potrafi robić problemy, warto też sprawdzić czy TPS (czujnik położenia przepustnicy) działa prawidłowo.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
widze masz spora wiedze jeśli chodzi o ten silnik, powiedz mi bo podejrzewam dwie rzeczy, które mogą go boleć. właśnie TPS czujnik położenia przepustnicy, tylko powiedz mi jak go sprawdzić domowym sposobem, bo odkręcałem go psikałem WD-40 i założyłem spowrotem, najlepiej jakby taki drugi był na podmiankę. Co to jest MAF?. I nie wiesz może skąd moge znaleźć manuala do silnika 2.8 V6 do Firebirda?
Sprawdze wszystkie rzeczy i dam znać.
Sprawdze wszystkie rzeczy i dam znać.
brolcio pisze:Dokładnie - kod 12 sygnalizuje zarówno koniec jak i początek listy kodów błędów - jeśli jest tylko 12-ka to znaczy że ECM nie ma zarejestrowanych kodów błędów.
Jeśli masz taką sytuacje zacznij od pomierzenia ciśnienia na listwie paliwowej.
Sprawdze i dam znać Pomiędzy głowicami od strony aparatu zapłonowego masz zaworek - taki jak wentyl w kole i tam sprawdzisz ciśnienie na listwie paliwowej (np. manometrem jak do kół), możesz też mieć kiepsko ustawiony zapłon, problemy w ogóle z zapłonem (kable, kopółka świece itd. Co do świec to nie eksperymentuj z NGK, Bosch, Champion czy podobnymi - te auta dobrze chodzą na np. Autolite, AcDelco). Jeśli to jest V6 2.8 to masz MAF-a - potrafi robić problemy, warto też sprawdzić czy TPS (czujnik położenia przepustnicy) działa prawidłowo.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
MAF czyli Mass Air Flow. Przeplywomierz umieszczony zazwyczaj sensor za filtrem powietrza.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
TPS jest w zasadzie potencjometrem - czyli wystarczy omomierz i należy sprawdzić czy podczas obracania przepustnicy liniowo zmienia się rezystancja czujnika.
Kiedyś miałem Chiltona do III-gena - ale było to kiedyś.
Nieco wiedzy mam bo mam III-gena (podczas poważnej przebudowy) i IV-gena F-body i głównie sam przy nich majstruje.
Kiedyś miałem Chiltona do III-gena - ale było to kiedyś.
Nieco wiedzy mam bo mam III-gena (podczas poważnej przebudowy) i IV-gena F-body i głównie sam przy nich majstruje.
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
- Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Szybkie wyjaśnienie kodu 12 dla wszystkich wzięte ze strony GM:
"Note: It is normal for the ECM to report a code 12. Code 12 just means that the distributor is not firing (its not supposed to because the car is off). If there are no problems, the ECM will just continue to show a code 12 repeatedly."
"Note: It is normal for the ECM to report a code 12. Code 12 just means that the distributor is not firing (its not supposed to because the car is off). If there are no problems, the ECM will just continue to show a code 12 repeatedly."
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
- Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
A tu masz manual do 3 gen Firebirdów, są tam wszystkie silniki opisane, w tym twój 2.8.
http://cgi.ebay.co.uk/PONTIAC-FIREBIRD- ... 110wt_1139
Jeżeli sprzedający nie chce wysłać do polski to ja ci mogę go kupić i wysłać do polski, a ty mi przyślesz pieniądze.
Edit:
Jeszcze taka jest:
http://cgi.ebay.co.uk/Pontiac-Firebird- ... 045wt_1139
Ja mam obydwa te podręczniki do Camaro i zdecydowanie bardziej mi się podoba Haynes. Może po części dlatego że nie za bardzo sie na tym wszystkim znam a tam jest więcej zdjęć i łatwiej wytłumaczone. Podręcznik Chiltons jest za to dużo dokładniejszy (i grubszy) z wieloma szczegółami i jest napisany z myślą o ludziach którzy mają już o tym jakieś pojęcie.
http://cgi.ebay.co.uk/PONTIAC-FIREBIRD- ... 110wt_1139
Jeżeli sprzedający nie chce wysłać do polski to ja ci mogę go kupić i wysłać do polski, a ty mi przyślesz pieniądze.
Edit:
Jeszcze taka jest:
http://cgi.ebay.co.uk/Pontiac-Firebird- ... 045wt_1139
Ja mam obydwa te podręczniki do Camaro i zdecydowanie bardziej mi się podoba Haynes. Może po części dlatego że nie za bardzo sie na tym wszystkim znam a tam jest więcej zdjęć i łatwiej wytłumaczone. Podręcznik Chiltons jest za to dużo dokładniejszy (i grubszy) z wieloma szczegółami i jest napisany z myślą o ludziach którzy mają już o tym jakieś pojęcie.
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Witam,
Troszke nie pisałem, usterki w dalszym ciągu nie znalazłem, szukam na dolnymśląsku mechanika który by stwierdził usterkę. Auto chodzi pali, ale cos dalej go boli, przy lekkim dodaniu gazu auto jakby przygasa, obroty do czasu aż sie rozgrzeje falują,
Założyłem nowy filtr powietrza, mam teraz świece Boscha ale już zamówiłem jak pisze kolega świece firmy Autolite. Czy jest ktoś z forum z Dolnego Śląska co może mi pomóc.
Troszke nie pisałem, usterki w dalszym ciągu nie znalazłem, szukam na dolnymśląsku mechanika który by stwierdził usterkę. Auto chodzi pali, ale cos dalej go boli, przy lekkim dodaniu gazu auto jakby przygasa, obroty do czasu aż sie rozgrzeje falują,
Założyłem nowy filtr powietrza, mam teraz świece Boscha ale już zamówiłem jak pisze kolega świece firmy Autolite. Czy jest ktoś z forum z Dolnego Śląska co może mi pomóc.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 10:57 przez roberto149, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 09:40
- Samochód: Buick Regal Limited 91 2.8 V6
- Skąd: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
może Kurczak? mam u niego swojego Bucika 2.8 v6 i mam do niego pełne zaufanie... nie wiem jak z elektryką bo chyba się elektryki nie dotyka ale zawsze zapytać można. Kurczak jest z Wrocławia napisz do niego na forum.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
napisałem , dzięki za info.
paulinedi pisze:może Kurczak? mam u niego swojego Bucika 2.8 v6 i mam do niego pełne zaufanie... nie wiem jak z elektryką bo chyba się elektryki nie dotyka ale zawsze zapytać można. Kurczak jest z Wrocławia napisz do niego na forum.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2011, 09:38
- Samochód: Pontiac Firebird 2.8
- Skąd:
Re: Pontiac Firebird 2.8 1989r
Witam, wczoraj sprawdzałem TPS czujnik położenia przepustnicy, podpiąłem miernik z voltomierzem i ustawiłem na 0,54v jak poruszam przepustnicą ładnie płynnie zwiększa się napięcie, więc działa prawidłowo. Czekam jeszcze na świece zamówiłem Aulotile tak jak kolega wyżej pisał. Zauważyłem że go zalewa, ale co dalej sam nie wiem. Prosze o rady
http://fotofotki.pl/images/1yar1yb43fg08l1hnok.jpg
http://fotofotki.pl/images/y484njxvo2ao3miiuuvc.jpg
http://fotofotki.pl/images/zyvkvenf3glnujqvfsmj.jpg
http://fotofotki.pl/images/h241zlgrkakzw9vzd4.jpg
http://fotofotki.pl/images/1yar1yb43fg08l1hnok.jpg
http://fotofotki.pl/images/y484njxvo2ao3miiuuvc.jpg
http://fotofotki.pl/images/zyvkvenf3glnujqvfsmj.jpg
http://fotofotki.pl/images/h241zlgrkakzw9vzd4.jpg